Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
není to nesmysl, merhaute. všechny ty tvoje superteorie by platily, kdybych se v poslechovce zazdil. jenže já mám šikmo za sebou při poslechu dva otevřené vstupy do chodby a do kuchyně (jak jsem už častokrát uváděl). tím se situace výrazně mění. a jestli mi budeš tvrdit, že ne, tak už budeš definitivně za idiota.
šedivá je teorie a zelený strom života.
šedivá je teorie a zelený strom života.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Alesku,
nejde to tak.
http://www.hifi-voice.com/teorie/prosto ... ce-i..html
http://www.hifi-voice.com/teorie/prosto ... ce-ii.html
Tu vlnu tam fakt neohneš...
nejde to tak.
http://www.hifi-voice.com/teorie/prosto ... ce-i..html
http://www.hifi-voice.com/teorie/prosto ... ce-ii.html
Tu vlnu tam fakt neohneš...
Přes řeku do stínu stromů.
-
merhaut
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
... vysvětluj to těm, co si myslí, že fyzika funguje jak jim kvete květák ...
Naposledy upravil(a) merhaut dne 29 srp 2008 14:09, celkem upraveno 1 x.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
já vůbec nechápu, o čem to tady vykládáte: Aconův příklad s hustěji zvlněnou hadicí byl prostě blbý. když něco hustěji zvlním, tak tím měním frekvenci, čili výšku tónu. nemůžu basy hustěji zvlnit, protože pak už to nejsou basy, ale středy.
druhá věc je akustický tlak, který vyvine měnič (bez vlivu poslechového prostoru, tj. v bezdozvukové komoře). asi je to jiné, když sedím metr od půlmetrového basáku, a když sedím 10m od stejného basáku.
třetí věc je chování zvuku v uzavřeném a/nebo polouzavřeném prostoru. vlastnosti odrazových ploch atd. jejich velikost. vliv uzavřenosti na vznik stojatého vlnění. atd. atd.
čtvrtá věc jsou všechny tyhle kecy versus konkrétní praktické řešení výsledného zvuku pro daný poslechový prostor.
pátá věc je chování československých hifistů. nikdo si nedovolí říct Aconovi (a myslím si, že není tak blbý, aby nedokázal uznat, že přestřelil - mám tě rád Acone), že kecá nesmysly. je to přece Pan Hifista Zaslúžilec. Renown učiní taktní vysvětlující poznámku. Renown je velice taktní člověk. ty korýši na to jdeš od lesa - oslovíš Alesku. ale aspoň nemlčíš. mám tě rád korýši. pak jsou tady pisatelé soukromých zpráv s vyslovením podpory, kteří veřejně ani neceknou. většina.
druhá věc je akustický tlak, který vyvine měnič (bez vlivu poslechového prostoru, tj. v bezdozvukové komoře). asi je to jiné, když sedím metr od půlmetrového basáku, a když sedím 10m od stejného basáku.
třetí věc je chování zvuku v uzavřeném a/nebo polouzavřeném prostoru. vlastnosti odrazových ploch atd. jejich velikost. vliv uzavřenosti na vznik stojatého vlnění. atd. atd.
čtvrtá věc jsou všechny tyhle kecy versus konkrétní praktické řešení výsledného zvuku pro daný poslechový prostor.
pátá věc je chování československých hifistů. nikdo si nedovolí říct Aconovi (a myslím si, že není tak blbý, aby nedokázal uznat, že přestřelil - mám tě rád Acone), že kecá nesmysly. je to přece Pan Hifista Zaslúžilec. Renown učiní taktní vysvětlující poznámku. Renown je velice taktní člověk. ty korýši na to jdeš od lesa - oslovíš Alesku. ale aspoň nemlčíš. mám tě rád korýši. pak jsou tady pisatelé soukromých zpráv s vyslovením podpory, kteří veřejně ani neceknou. většina.
-
merhaut
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Po lopatě: Acon hodil do placu fór s hadicí, Aleska bohužel na něm začal stavět "teorii", já upozornil, že je to nesmysl, akudadaft se do toho jako obvykle namontoval a "zamotoval": v 12:46 to nebyl nesmysl a ve 14:09 už byl Aleskův příklad blbý ... a pak vylepšil svou pozici hifisty praktika otevřenýma dveřma do kuchyně a kecama kdože je idiot ... no a zav(r)šil svým "teoretickým" exkurzem vystlaným stojatýma vlnama, poloprostorem, bezdozvukovýma komorama, akustickým tlakem a sociální studií o komunite hifistů ...
Řekl bych, že Acon to vystihnul dokonale, je to dada na úrovni zahradní hadice :-)
Řekl bych, že Acon to vystihnul dokonale, je to dada na úrovni zahradní hadice :-)
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
ale ne merhaute - Aconův příklad je špatný, Aleskovo slovo "zkroutit" je špatná interpretace špatného příkladu. jsme lidi.
ty máš geniální nadání kroutit se jak had květáku.
šlo přece o toto:
...
čili ve zkratce: poloprostor, matrixové ustavení bedny, akustický tlak, velikost a vlastnosti odrazivé plochy, 4 versus 8 m vzdálenost... = výsledné basy v místě poslechu.
ty máš geniální nadání kroutit se jak had květáku.
šlo přece o toto:
ještě přesnější než "o zeď" je o zradlo - dosklovadadaft píše:ještě za časů note commona jsem měl bedny těsně u protilehlé stěny a stejně jsem měl slušné basy až v kuchyni u sporáku a v předsíni u prádelního koše.
teď, když mám jednu bednu v matrixovém ustavení, a valím to zčásti abych tak řekl "o zeď", už jsou basy kvalitní i v místě poslechu a ne až za rohem a vedle...
čili ve zkratce: poloprostor, matrixové ustavení bedny, akustický tlak, velikost a vlastnosti odrazivé plochy, 4 versus 8 m vzdálenost... = výsledné basy v místě poslechu.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
šlo přeci o toto:
že jsi na Acona nereagoval - proč ses neozval hned? proč jsi nenapsal: Acone žvaníš nesmysly???
já, Renown a Aleska jsme se to pokusili uhrát do autu. jsme lidi.
jenže pak přišel zákon: merhaut.
proč jsi nereagoval hned?
a to je přesně pojmenované jádro mé snahy.Aleska píše:Acone,
jsi první kdo přišel na kloub "Dadaftově" cestě. Na rozdíl od nás všech, co se snažíme o maximální akustické úpravy místností, Dadaft na to jde obráceně, prostě z druhé strany: Snaží se využít všech těch negativ co jeho poslechovka má tak, aby se změnila v pozitiva.
že jsi na Acona nereagoval - proč ses neozval hned? proč jsi nenapsal: Acone žvaníš nesmysly???
já, Renown a Aleska jsme se to pokusili uhrát do autu. jsme lidi.
jenže pak přišel zákon: merhaut.
proč jsi nereagoval hned?
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
a ještě si merhaute všimni jedné věci:
na to se ty nikdy nezmůžeš. ty dokážeš říct leda: nesmysl, hlody, jsi blbec, Syrový stránky xyz a další, blablabla, bojuji proti audiobolševníkovi...
dále si všimni, že Aconovi velmi rychle došlo, že brebtl blbost. výslovně to uznává. mohlo se to jako mezi slušnýma lidma v klidu přejít...
ty nebojuješ. ty se akorát naparuješ.
neboRenown píše:vlnová délka je rychlost šíření zvuku děleno frekvencí.
to jsou skutečné reakce na Aconův příklad.dadaft píše:když něco hustěji zvlním, tak tím měním frekvenci, čili výšku tónu. nemůžu basy hustěji zvlnit, protože pak už to nejsou basy, ale středy.
na to se ty nikdy nezmůžeš. ty dokážeš říct leda: nesmysl, hlody, jsi blbec, Syrový stránky xyz a další, blablabla, bojuji proti audiobolševníkovi...
dále si všimni, že Aconovi velmi rychle došlo, že brebtl blbost. výslovně to uznává. mohlo se to jako mezi slušnýma lidma v klidu přejít...
ty nebojuješ. ty se akorát naparuješ.
-
merhaut
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Ještě větší Lopatou: Acon hodil do placu fór, proč bych reagoval, pobavil mě .... kdo fór nepochopil jako fór byl Aleska, začal s "teoriemi", alias nesmysly ... přidal ses ty - coby osvědčený audiokomik - svými otevřenými dveřmi do kuchyně, kde se asi vaří tvůj zelený praktický květák :-)
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
nechám na laskavém čtenáři, ať si udělá sám obrázek, kdo je kdo...
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
ak by som trval na svojej hadici
tak som tam napísal, že ak ju zvlním hustejšie (aby sa vošla do obývačky) už to nebudú 15m vlny. A tým pádom to nebudú basy rovnakej frekvencie. No, či sa takáto teória dá aplikovať ako polopatistické vysvetlenie, to ozaj netuším. Respektíve si nemyslím, že sa dá, lebo ak niečo tú 15m vlnu zahrá, tak ju počuť aj v 5m obývačke. Jedine, že by nebolo
Takže berte moju záhradnú hadicu ako inšpiráciu z polievania záhrady cca 10min pred príspevkom. A tak je tomu aj dnes, ešte mám mokré ruky. 
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
tak jenom suby nestačí - musí to být normální bedny. když odpojím středy a výšky, tak jenom ztěžknou basy, ale to kouzlo hlubokého prostoru zcela nezávislého na bednách je fuč. dneska byl konečně čas si s tím pohrát...dadaft píše:
takhle vypadalo mé první náhodou vzniklé 4 bednové stereo. trojpásma s basákem z boku a dvojpásma. žádný pseudoprostor, ale jako bys skočil šipku do smetany...
fakt husté.
místo šedých dvojpásem by možná stačily suby. nevím, jestli by to na středech zůstalo stejně dobré. možná ne. ale možná by to bylo lepší.
šílené je, jak je člověk přizpůsobivý - když stáhnu jeden z párů páru, tak si nezbývá než říct: to je ale hnus, dvě bedny vůbec nehrajou! (zato hraje místnost a to nic moc) - tranďák v tunelu, mejdan u sousedů, hudba z peřináče. ovšem když to nechám, tak za pár minut si člověk říká - co se mi to jenom zdálo? vždyť to hraje dobře. fakt dobře. přece slyším, že to hraje dobře! pohoda...
jenže pak to pustím zpátky, oči lezou z důlků a brada klesá na koberec...
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Na rozdíl od jiných říkám že jsi básník (a kouzelník). Zatímco já s módy místnosti zápasím, ty je využíváš...
-
merhaut
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Ani básník, ani kouzelník - jen psychojakožeakustická onanie jednoho mimoně ...
P.S. opravdu a vážně: nedoporučuju následovat dadafta po této slepé x-bednové cestě, jsou to z pohledu opravdové audiokvality jen vyhozené peníze a promrhaný čas ... on ať si samozřejmě jde kam chce, jeho cesta, jeho smetana, jeho zažívání, jeho otevřené, anebo zavřené dveře do kuchyně, na chodbu, ven ...
P.S. opravdu a vážně: nedoporučuju následovat dadafta po této slepé x-bednové cestě, jsou to z pohledu opravdové audiokvality jen vyhozené peníze a promrhaný čas ... on ať si samozřejmě jde kam chce, jeho cesta, jeho smetana, jeho zažívání, jeho otevřené, anebo zavřené dveře do kuchyně, na chodbu, ven ...
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
správně - absolutně nedoporučuji. pro každý konkrétní poslechový prostor existují dvě tři milimetrově přesné ustavení, které navíc nejsou univerzální - tj. platí jen zrovna pro ty které páry beden. jiné si vynutí úplně jiné pozice. všechno ostatní je špatně. ne více či méně špatně, ale stejně špatně. neexistuje žádné vodítko, jestli se člověk k cíli přibližuje nebo se od něj vzdaluje. vše souvisí se vším, takže zkoumat vliv jednotlivosti na celek nemá smysl, protože když začneme následně zkoumat jinou jednotlivost, tak ta předchozí ztrácí charakter jednotlivosti a stává se nevydělitelnou součástí celku.
navíc je všechno jakoby naopak: vlevo je vpravo, vpředu je zároveň vzadu, místo není souřadnice, ale vztah.
největší problém nejsou basy - ty se řeší až úplně nakonec a není s nima žádná větší práce - u 2 párů platí čím výš, tím nesnadněji.
máš pravdu merhaute -nemá to smysl. nic to nepřináší - většinou.
ale jestli slyšíš, jak hraje každý výstupek, každá ploška a plocha, tak jiná cesta není...
aspoň já o žádné jiné nevím.
Aleska: těším se na návštěvu. nemá to chybu.
merhaut: neberu ti tvůj názor. říkej si, co chceš. já už jsem v klidu.
navíc je všechno jakoby naopak: vlevo je vpravo, vpředu je zároveň vzadu, místo není souřadnice, ale vztah.
největší problém nejsou basy - ty se řeší až úplně nakonec a není s nima žádná větší práce - u 2 párů platí čím výš, tím nesnadněji.
máš pravdu merhaute -nemá to smysl. nic to nepřináší - většinou.
ale jestli slyšíš, jak hraje každý výstupek, každá ploška a plocha, tak jiná cesta není...
aspoň já o žádné jiné nevím.
Aleska: těším se na návštěvu. nemá to chybu.
merhaut: neberu ti tvůj názor. říkej si, co chceš. já už jsem v klidu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


