Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
Co se Vám líbí víc, CD nebo vinyl verze Floydů (Money)? Soubory jsou ke stažení tady:
https://www.dropbox.com/s/ic5e2iv9zuibtjr/vincd.zip
https://www.dropbox.com/s/ic5e2iv9zuibtjr/vincd.zip
Pavel Macura Audio
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
PMA každá stopa má jinou hlasitost a už tohle hodně ovlivní výsledek.
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
Má, ale tady to moc jinak nešlo. Nejde to konzistentně srovnat co se týče hlasitosti v celé délce. Zkuste to i přesto 
Pavel Macura Audio
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
PMA mám pocit jako kdyby každá ta verze byla "prohnaná" přes ekvalizér pokaždé s jiným nastavením. Ale spíš věřím té cd verzi, u toho vinyl ripu mám pocit jako kdybych poslouchal s ekvalizérem nastaveným do písmene V
Jako by ta vinyl verze měla potlačený vyšší basy a středy což se samozřejmě většině lidí líbí... Jinak činely se mi líbí u obou je to takový ten "hladký" a čistý zvuk činelů jaký mám rád.
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
To nie je možné porovnávať - nová verzia na LP je naozaj nepodarená, s tým "V" je to pravda. Ale porovnajte pôvodné anglické vydania, prípadne japonské s obdobným vydaním na CD a výsledok bude úplne iný. Mám aj 1. anglické aj japonské vydanie na LP, a to isté mám aj na CD (1. anglické , 1. japonské vydanie, aj "zlaté" vydanie na Original Master Recording - Ultradisc). Pre moje uši je absolútne najlepší zvuk s 1. anglického vydania na LP. A to platí o všetkých LP od Pink Floyd.
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
No vidíš a já se prvního anglického vydání zbavil, protože mým uším nejvíce lahodí MFSL vinyl a hned poté 1.JPN vydání
Kolik lidí tolik chutí ..... A to mám i JPN CD repliku a CD ke 25. (tuším) výročí vydání - limitovaná číslovaná edice - a ty mi tak nehrajou.
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
Neporovnával někdo album Dialog s vesmírem od skupiny Progres 2 cd a původní vinyl?
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
Rozumím oběma stranám barikády. Já sám nejsem vyhraněný vinylista i přesto že jsem mu propadl a v drtivé většině okolí pouštím vinyl. Digitální muziku (SACD ripy, DVD-A ripy... obecně Hi-Res nahrávky) mám pěkně na HDD stejně jako povětšinou kvalitní mastery CD a pouštím si je výhradně do sluchátek. Co se týká kvality nahrávek je to prostě nerozhodně. Pokud se podaří master na CD (obecně třeba japonské mastery) rád si je poslechnu. Na druhou stranu jsou nahrávky s odpuštěním "zamrdané" které si vysoko kapacitní médium s vysokým rozlišením nezaslouží (budu se opakovat ale třeba zhovadilé mastery SACD desek Genesis - Foxtrot, Selling England..., Lamb lies..., A trick of tail). Digital je obecně úžasný sluha ale hrozně zlý pán. Obzvlášť pokud se ho zhostí magor který je hluchý jako poleno, nebo umělec či vydavatel který si desku vyloženě přeje přebudit (měl jsem třeba nahrávky CD od Telarcu od Hiromi a člověk by čekal od "audiofilního" vydavatele jako je Telarc i na CD kvalitní master, bohužel tomu ne úplně bylo. SACD rip je ale opravdu parádní). Sám vlastní i několik "nových" desek, spíše osvědčených, od který se dal čekat i kvalitní zpracování na analogové medium. Hi res hudba se neujala a podle mého ani neujme z jednoho prostého důvodu... CENA. Nové LP stojí polovinu toho co stojí SACD nebo DVD-A. Nemluvě o cenách použitých vinylů. Na druhé straně jsou zde různá první nebo MFSL vydání desek Pink Floyd, Beatles, jazzová 6-eye vydání Davise, Coltranea, Brubecka... nebo třeba i Oasis, My Bloody Valentine (Loveless), kde se ceny šplhají do "nepěkných" výšek.
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
Milan_: Tohle album mám jen na vinylu. Ale mohu porovnat třeba Meditaci, Novou Syntézu I i II, Město Er, Konvergencii i první desku Collegia. Vyhrává absolutně a jednoznačně vinyl. U Meditace na obrovsky tlusté čáře. Ale abych CD nehanil vyložený průšvih to opravdu není a poslouchat se na rozdíl prakticky drtivé většiny dnešních CD vydání dají.
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
TJK: Ono by to bylo stejně nefér srovnání, protože jediné album od Progres 2, které vyšlo digitálně s původním neremasterovaným zvukem je Třetí kniha džunglí. Ale i přesto, že remastery většinou nesnáším tak tenhle podle mě patří k jedněm z mála povedených a udělaných s citem, nejde jen o sprosté vytažení hlasitosti na úkor dynamiky. A co ještě mluví pro cd verzi je poměrně cenná bonusová stopa Planeta Hieronyma Bosche 99.
PMA: a teď si Vás zase vyzkouším já:-) Která verze Money se Vám líbí víc? http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.ph ... 092#211092
PMA: a teď si Vás zase vyzkouším já:-) Která verze Money se Vám líbí víc? http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.ph ... 092#211092
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
Barevné vinyly...setkali jste se s tím ? Já ano, Pink Floyd - The Animals byl oranžový kdežto Eagles - Hotel Kalifornia zelený...jo, singly 45 ot/min. z Polska občas bleděmodré, říkali tomu pocztówka dźwiękowa, ostatní černé jsou, jaký to má praktický význam ? Vliv na jakost, trvanlivost, životnost...asi nepatrný nebo spíš žádný. Pouhý propagační marketing, odlišnost výrobku, sběratelská rarita nebo co...
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
Tak ako, už máš to vydanie MFSL? Kúpim od teba to pôvodné vydanie, http://dr.loudness-war.info/album/list? ... rs+in+arms , podľa všetkého je to referencia vo zvuku.vonvichousch píše:Doufám,že to Prospero myslel ze srandy,dobře naladěn se sklenkou portského a za poslechu jeho oblíbeného Lp ,se sem určitě vrátíkite19 píše:
A Prospera už nespomínaj, napísal to červeným už sa s nami nebaví a všetko kôli tebe, inak ten album ak bola vydaná nejaká reedícia na CD, porovnal si ju s pôvodnou z 1985 ? Myslím že v tomto bude tá z 1985 lepšia ako nové CD.
![]()
minulý rok vyšel remaster od MFSL na SACD,ale ještě ho nemám,ale narozeniny se blíží
Ale aj Prospero mal svojim spôsobom pravdu, ten istý master je na LP v niektorých prípadoch lepší ako na CD, tým nemyslím brothers in arms.
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
[quote="eficak"]Klasická hudba z CDP pod 20-30t. je tragedie.
Tiché pasáže symfonii se do Red book nevejdou, formát je řídký .

Tedy tohle je neuvěřitelná demagogie. Pokud je maximální rozpětí tohoto záznamu 4 (slovy čtyři) z 32768 rozsahu dynamiky CD, je tento vzorek tedy -78 dB pod úrovní plné hlasitosti, tedy v oblasti, kde vinyl vůbec, ale vůbec už nefunguje, protože hluk a šum jeho drážky je minimálně třicetkrát napěťově větší, než zde nakreslený rozsah, takže z vinylu by už nebylo slyšet vůbec nic užitečného, jen výkonově 900 krát silnější hluk a šum. Takto nepatrný signál by se v něm už zcela ztratil. Aby tohle bylo v hlasitosti, kterou vinyl už umí přenést, mělo by zde CD k dispozici ne čtyři, ale minimálně sto dvacet hodnot, spíše však 250 hodnot, protože zde vinylu ještě hodně fandím. Chyba vinylu, sice analogová, je kvůli jeho hluku a šumu zhruba stokrát větší, než jedničkový skok na CD. Kdybyste měli vidět analogii vinylu na tento signál z CD, neviděli byste vůbec nic z tohoto průběhu.
Navíc červeně nakreslená křivka na tomto obrázku, která sleduje napřímo body digitálních vzorků, musí mít zákonitě kmitočtový rozsah vysoko nad 20 kHz, jinak by nemohla tak ostře měnit směr. Jenže CD má výstupní obvody omezeny do maximálně 20 kHz a podle vodorovné řídkosti vzorkování tohoto nákresu jsou zde základní kmitočty okolo 7 kHz, takže tam musí být proložena křivka s co největší hladkostí. Žádný přehrávač CD nemá na výstupu "schody", ale křivku, proloženou nasamplovanými vzorky, jejíž hladkost je podmíněna samplovacím kmitočtem 44,1 kHz, čili 20 kHz rozsahu. Dejte si na výstup CD přehrávače osciloskop a podívejte se na sinusovku 20 kHz z měřicího CD. Bude úplně dokonalá a perfektní, přestože máme jen něco málo přes dva vzorky na periodu. Pokud by výstupní křivka sledovala schodovitě jen samplované body, jak se to zde autor neuměle snaží nákresem čtenářům vnutit, (tu rekonstrukci nedělá na tomto obrázku CD přehrávač, ale tužka autora) měla by spektrum kmitočtů vysoko, vysoko nad 20 kHz. A to opravdu tak není. Je to jen zbožné přání neobjektivních ctitelů vinylu. Těm (a nejen jim) bych doporučil spíše článek http://www.gzmedia.com/cs-CZ/Technicka- ... aster.aspx výrobce vinylových desek GZ media. Ani jedno omezení, které tam výrobce pro vinyl vyžaduje, není nutné pro CD, protože CD splňuje bohatě všechny zde uvedené nároky.
Tiché pasáže symfonii se do Red book nevejdou, formát je řídký .

Tedy tohle je neuvěřitelná demagogie. Pokud je maximální rozpětí tohoto záznamu 4 (slovy čtyři) z 32768 rozsahu dynamiky CD, je tento vzorek tedy -78 dB pod úrovní plné hlasitosti, tedy v oblasti, kde vinyl vůbec, ale vůbec už nefunguje, protože hluk a šum jeho drážky je minimálně třicetkrát napěťově větší, než zde nakreslený rozsah, takže z vinylu by už nebylo slyšet vůbec nic užitečného, jen výkonově 900 krát silnější hluk a šum. Takto nepatrný signál by se v něm už zcela ztratil. Aby tohle bylo v hlasitosti, kterou vinyl už umí přenést, mělo by zde CD k dispozici ne čtyři, ale minimálně sto dvacet hodnot, spíše však 250 hodnot, protože zde vinylu ještě hodně fandím. Chyba vinylu, sice analogová, je kvůli jeho hluku a šumu zhruba stokrát větší, než jedničkový skok na CD. Kdybyste měli vidět analogii vinylu na tento signál z CD, neviděli byste vůbec nic z tohoto průběhu.
Navíc červeně nakreslená křivka na tomto obrázku, která sleduje napřímo body digitálních vzorků, musí mít zákonitě kmitočtový rozsah vysoko nad 20 kHz, jinak by nemohla tak ostře měnit směr. Jenže CD má výstupní obvody omezeny do maximálně 20 kHz a podle vodorovné řídkosti vzorkování tohoto nákresu jsou zde základní kmitočty okolo 7 kHz, takže tam musí být proložena křivka s co největší hladkostí. Žádný přehrávač CD nemá na výstupu "schody", ale křivku, proloženou nasamplovanými vzorky, jejíž hladkost je podmíněna samplovacím kmitočtem 44,1 kHz, čili 20 kHz rozsahu. Dejte si na výstup CD přehrávače osciloskop a podívejte se na sinusovku 20 kHz z měřicího CD. Bude úplně dokonalá a perfektní, přestože máme jen něco málo přes dva vzorky na periodu. Pokud by výstupní křivka sledovala schodovitě jen samplované body, jak se to zde autor neuměle snaží nákresem čtenářům vnutit, (tu rekonstrukci nedělá na tomto obrázku CD přehrávač, ale tužka autora) měla by spektrum kmitočtů vysoko, vysoko nad 20 kHz. A to opravdu tak není. Je to jen zbožné přání neobjektivních ctitelů vinylu. Těm (a nejen jim) bych doporučil spíše článek http://www.gzmedia.com/cs-CZ/Technicka- ... aster.aspx výrobce vinylových desek GZ media. Ani jedno omezení, které tam výrobce pro vinyl vyžaduje, není nutné pro CD, protože CD splňuje bohatě všechny zde uvedené nároky.
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
To fox: jakou že to povedenou věc vydali na vinylu od labelu NAIM? Mně se to nezobrazuje a zajímá mne to. ( 8.duben 2014 )
Re: Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly
Mikrob: Tady někdo objevil zlatoušce a romanopisce efičáka
.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

