Stojí za pozornost
Re: Stojí za pozornost
Neříkám, že ne. Úpravy se dělají. Jen ta představa, že se dá symfonická nahrávka sešít z různých malých kousků jako popové nahrávky, je prostě přehnaná.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Stojí za pozornost
Hezký rozhovor s člověkem ze "starého světa", což myslím v tom nejlepším slova smyslu
.
Re: Stojí za pozornost
Určite dobrý rozhovor, ale dalo by sa s pánom Sidesom o niektorých veciach aj polemizovať. Je to logické, veď je na hudobnom biznise, aj ako výrobca, sám tiež priamo závislý.
... tu by sa možno názorovo na 100 percent nezhodol ani so samotným Bruce Swedienom ... len pre zaujímavosť: existuje aj jedno celkom zaujímavé story z histórie fy. Electrocompaniet :Muziku Michaela Jacksona jsme mixovali na obrovských reprosoustavách, které jsme přímo pro něj vytvořili. Když ale Bruce Swedien mix dokončil, pustil si nahrávku na malé jednopásmové reprosoustavě, monofonně, při asi 70 dB hlasitosti a odpovídal si na otázku: Slyším vše? Slyším všechny melodie, linky, vše co je důležité? A pokud si odpověděl ne, lehce přizpůsobil mix tomu, aby to i na takovém reprodukčním zařízení hrálo dobře. Takže ta nahrávka měla podrobnosti a finesu, kterou ocenili nároční posluchači s kvalitním vybavením, ale zároveň byla vytvořena tak, aby i na malém rádiu dávala smysl.
Pro mně jsou reprosoustavy tou nejpodstatnější částí zvukového řetězce...
This co-operation goes all the way back to 1978 when Michael did his first film “The Wiz” with Diana Ross. Quincy Jones was arranging the film's musical score and Bruce Swedien was the recording engineer. This was the first project they did together and the next one was the album “Off the Wall” that really started Michael’s solo career. After this Michael and Bruce Swedien worked together on albums like Thriller, Bad, Dangerous, HIStory and Invincible.
Much by coincidence and personal relationships Bruce Swedien agreed to test some amplifiers from Electrocompaniet. A pair of amplifiers where brought by plane (huge luggage overweight) to his Larrabee Studio on Lakershim Boulevard in Studio City in Los Angeles.
Bruce Swedien got immediately captured by these amplifiers that he thought was the best this side of tube-amplifiers - in his own words “this amplifier changed my life” – After this he has insisted on using Electrocompaniet amplification on all his recordings. This was in 1991 and Bruce had then just finalized the production of Dangerous – which gave him a Grammy for ”Best Engineered Album”. On the next recording with Michael Jackson which was HIStory, amplification from Electrocompaniet was used all the way through the production. This was a dramatic recording that started in Los Angeles, but after the earthquake in 1994 the recording was moved to HitFactory in New York City.
When making the cover for HIStory Bruce Swedien wanted to send a thanks to his Norwegian Friends – the big chiefs in the recording company were not in favour of this. By chance Michael was in the studio this day and he decided this by saying “it’s got to be that way”. And this way Electrocompaniet AS, Per Abrahamsen, Nils B. Kvam and Trond Braaten got their names on one of the best selling albums in the world.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

