davidhighend píše:http://www.realhd-audio.com/?p=5381
zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Ono to neni o tom jestli dnesni nebo tehdejsi, jsou tu zkratka 2 extremni filozofie/pristupy k nahravani, kde jedna je ciste puristicky dokumentaristicka snazici se o co nejpresnejsi zachyceni toho, co znelo na zivo v sale se vsemi nedokonalostmi, no a ta druha, zamerne se snazici vytvorit virtualni realitu, ktera bude mnohem krasnejsi, hezci a nadychanejsi nez je realita. Praxe je ve skutecnosti nekde mezi tim, v zavislosti na zanru / hudbe/ aranzi / kompetenci interpretu / vhodnosti salu / mistnosti v niz se nataci a jake jsou pri tom pouzity nastroje na zaznamenani a pripadne pretvoreni puvodniho zvuku na neco jineho.
Takze opevovani analogu je treba brat s rezervou. Ma vsak vyhodu v tom, ze moznosti strihu, editingu, dotacek/patchingu resp. opravovani, mixu resp. jeho automatizace jsou v analogu oproti soucasnemu digitalu omezene, takze to nuti zucastnene muzikanty hrat a zpivat bez chyb, ideane spolu (pokud to jde a neni prilis velky problem s preslechy), no a pri mixu to nelze "preprodukovat" a proto ma takova nahravka casto lepsi feeling. Jestli je to analogem samotnym nebo vlastne produkcnimi omezenimi analogu necham na uvaze kazdeho.
Takze opevovani analogu je treba brat s rezervou. Ma vsak vyhodu v tom, ze moznosti strihu, editingu, dotacek/patchingu resp. opravovani, mixu resp. jeho automatizace jsou v analogu oproti soucasnemu digitalu omezene, takze to nuti zucastnene muzikanty hrat a zpivat bez chyb, ideane spolu (pokud to jde a neni prilis velky problem s preslechy), no a pri mixu to nelze "preprodukovat" a proto ma takova nahravka casto lepsi feeling. Jestli je to analogem samotnym nebo vlastne produkcnimi omezenimi analogu necham na uvaze kazdeho.
- davidhighend
- Příspěvky: 775
- Registrován: 17 dub 2008 21:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Cough
Ted jsem nepochopil, která je ta puristicky dokumentární a která ta s potřebou vytvořit virtuální realitu.
Ted jsem nepochopil, která je ta puristicky dokumentární a která ta s potřebou vytvořit virtuální realitu.
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Mně by v současné době zcela postačovalo, pokud by byl výsledný produkt filozofů nahrávání dynamicky nezkomprimován a zejména pak nepřebuzen. Upozorňuji, že se zmíněné nešvary objevují nejen u nově pořízených nahrávek, ale i u starších remasterů, a to i v oblasti vážné hudby. Jak příklad mohu uvést dvojalbum z produkce vydavatelství OPUS s Peterem Dvorským - http://www.opus.sk/opus/eshop/0/3/5/103 ... rsky-Peter, které jsem si nedávno koupil. Něco tak zpraseného se hned tak nevidí resp. neslyší..
Naposledy upravil(a) sekal dne 05 lis 2015 22:19, celkem upraveno 1 x.
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Pripad 1: beethovenovsky orchestr v prumernem sale snimany na 2 mikrofony only z vetsi vzdalenosti toceny do highres digitalu pres Millenia/Forssel a malomembranove koule Schoeps/DPA. Sice je to teoreticky to, jak to znelo v tom sale, ale sem tam neni slyset co hrajou dechy, resp. nekonkretni zadni sekce orchestru. Dost z toho co je napsano v partiture z nahravky nejde slyset a je treba si domyslet.
Pripad 2: cimbalovka nebo podobny folklorni utvar snimany na nekolik mikrofonu ze stredni vzdalenosti ve vetsim studiu s vhodnou odrazivosti - treba pres nekolik NeumannU87 do slusneho pultu a pak do vicestopeho analogu, minimum komprese a eq pokud vubec nejaka, snad jen orezani spicek limiterem, zvuk tvori jen (krome zvuku uskupeni v sale) saturace pasku a barva "ucek".
Pripad 3: klasicky bigbitek do digitalni worsktationy, hafo VST komprese, efekty, hally (treba ten digi lexicon na zpevaka, aby si vsichni chrochtali jak to zni analogove
), komba lampy, mikrofony lampy, mic pre lampy, simulace prebuzeni pasku aby to bylo hutny, bici na mnoho mikrofonu...
Je jasny, ze pripad 1 a 2 jsou blize kategorii dokumentaristika, resp. pripad 1 je bigotni audiofilska nahravka, pripad 2 je trochu mezi a vlastne asi s nejlepsim potencialnim vysledkem, pripad 3 je spise virtualni realita s pravdepodobne placatym vysledkem. A vysledek je to, co se pocita.
Pripad 2: cimbalovka nebo podobny folklorni utvar snimany na nekolik mikrofonu ze stredni vzdalenosti ve vetsim studiu s vhodnou odrazivosti - treba pres nekolik NeumannU87 do slusneho pultu a pak do vicestopeho analogu, minimum komprese a eq pokud vubec nejaka, snad jen orezani spicek limiterem, zvuk tvori jen (krome zvuku uskupeni v sale) saturace pasku a barva "ucek".
Pripad 3: klasicky bigbitek do digitalni worsktationy, hafo VST komprese, efekty, hally (treba ten digi lexicon na zpevaka, aby si vsichni chrochtali jak to zni analogove
Je jasny, ze pripad 1 a 2 jsou blize kategorii dokumentaristika, resp. pripad 1 je bigotni audiofilska nahravka, pripad 2 je trochu mezi a vlastne asi s nejlepsim potencialnim vysledkem, pripad 3 je spise virtualni realita s pravdepodobne placatym vysledkem. A vysledek je to, co se pocita.
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Už to tu jistě někde bylo -sekal píše:Mně by v současné době zcela postačovalo, pokud by byl výsledný produkt filozofů nahrávání dynamicky nezkomprimován a zejména pak nepřebuzen. Upozorňuji, že se zmíněné nešvary objevují nejen u nově pořízených nahrávek, ale i u starších remasterů, a to i v oblasti vážné hudby. Jak příklad mohu uvést dvojalbum z produkce vydavatelství OPUS s Peterem Dvorským - http://www.opus.sk/opus/eshop/0/3/5/103 ... rsky-Peter, které jsem si nedávno koupil. Něco tak zpraseného se hned tak nevidí resp. neslyší..
2-collectors - je prostě nutno si dávat majzla. Album list dynamic range database (http://dr.loudness-war.info/) POMÁHEJ
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Tu databázi DR bych zas nepřeceňoval. V podstatě má význam jenom při porovnání stejné skladby v různých vydáních nebo interpretacích. Samo o sobě, izolovaně pro 1 CD nebo skladbu, to celkem nic neříká. Také není popsaná metodika. Může se vyskytnout uprostřed kusu pauza, kdy se všechno odmlčí - DR pak vylétne o několik dB, i když vlastní zvuk bude silně komprimovaný?
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Skutečně ? Já to tedy až ta detailně nezkoumal ,jen mám ten dojem že o žádné jednotlivé skladby (jak ty píšeš) tam nejde .Já tam viděl na mnohastránkové datab. pěkně seřazaná celá alba tedy CD /samozřejmě i s ohledem jednotlivá vydání . Na metodice (jak ty říkáš) snad není co řešit - je dle mě daná tj.jednotná , (nevím jakým způsobem a proč by jsi ji mohl ovlivnit)petrL píše:Tu databázi DR bych zas nepřeceňoval. V podstatě má význam jenom při porovnání stejné skladby v různých vydáních nebo interpretacích. Samo o sobě, izolovaně pro 1 CD nebo skladbu, to celkem nic neříká. Také není popsaná metodika. Může se vyskytnout uprostřed kusu pauza, kdy se všechno odmlčí - DR pak vylétne o několik dB, i když vlastní zvuk bude silně komprimovaný?
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Já to taky sám nikdy neměřil, nestojí mi to za ten čas. A ty tam problém s absolutně tichou pauzou nevidíš? To samé 1 izolovaná špička třeba DR "vylepší" - jak to ten software řeší? Bylo by hezké jenom klikat myší, ale pokud má člověk dělat závěry, tak se pochopení podstaty (zde měřicí metody) nevyhne.
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Jo a podívej se třeba na DR Dead Can Dance. Svítí to skoro všechno červeně, takže člověk by si řekl, že takový aušus nebude poslouchat, že. Podle mě kritérium DR je na nic kromě toho jediného případu, co jsem psal (porovnání pro stejnou muziku). Usvědčí remastery, ale to je asi tak všechno.
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
2-petrL
Podle mě je ta databáze funkční a přínosná především pro sběratele CD-zároveň postižené audiofilií. Pro mě osobně je to spíše zajímavost a hračička ,taky nemám potřebu jim dělat obhájce jen se mi zdá že tvé námitky (poznatky) jsou mimo. Pokud ale na svém tvrzení a závěrech trváš klidně svůj příspěvek okopíruj a tak jak je ho pošli (coby konstruktivní kritiku)
autorům té databáze ,snad tvou snahu ocení. Do tohoto vlákna to stejně nepatří. Sorry
Podle mě je ta databáze funkční a přínosná především pro sběratele CD-zároveň postižené audiofilií. Pro mě osobně je to spíše zajímavost a hračička ,taky nemám potřebu jim dělat obhájce jen se mi zdá že tvé námitky (poznatky) jsou mimo. Pokud ale na svém tvrzení a závěrech trváš klidně svůj příspěvek okopíruj a tak jak je ho pošli (coby konstruktivní kritiku)
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
neznam presne algoritmus ale da se logicky predpokladat, ze nejaka jednotliva, resp. malo se vyskytujici hodnota, je statisticky nevyznamna a neovlivni celkovy vysledekpetrL píše:Já to taky sám nikdy neměřil, nestojí mi to za ten čas. A ty tam problém s absolutně tichou pauzou nevidíš? To samé 1 izolovaná špička třeba DR "vylepší" - jak to ten software řeší?
kde je spis problem je zohledneni charakteru hudby jako takove
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Také neznám princip a detail fungování ,ale řekl bych že pauza je prostě pauza a nějaká špička (jak píše petrL) ne proto: že je třeba malo se vyskytujicí (v hud.signálu jsou špičky prostě nahodilé) ,ale protože jakákoli ,nebo všechny tyto špičky jsou v případě použití dynamic.kompr. omezeny a toto se právě projeví. Takže polopaticky žádná taková nahodilá špička nic nezmění - páč bude stejně tak jako všechny zbylé mnohačetné špičky "ořezána,komprimována" .S tichou pasáží nebo pauzou to bude asi podobné.Ten soft (dle mého laického názoru) prostě zná tj.bere v úvahu dynamické možnosti běžného záznamu hudby na CD a jeho kompresi jednoznačně odhalí ,nakonec na těch grafech je to docela viditelné. A otázka metodiky měření se může řešit až nastane případ že bude vícero takových databází které se budou lišit způsobem a především výslekem měření. Zatím vím o té jediné a nepodezírám je že by to měření potažmo jeho způsob nějak odflákli . Někomu se možná nelíbí že jeho oblíbené CD je brutálně skomprimované to chápu ale ten zbytek mi připadne prostě mimo. Taky jsem si vědom toho že nahrávka se dá sprasit víc a jiným způsobem ,což by do tohoto vlákna možná i tak nějak patřilo.bh69 píše:neznam presne algoritmus ale da se logicky predpokladat, ze nejaka jednotliva, resp. malo se vyskytujici hodnota, je statisticky nevyznamna a neovlivni celkovy vysledekpetrL píše:Já to taky sám nikdy neměřil, nestojí mi to za ten čas. A ty tam problém s absolutně tichou pauzou nevidíš? To samé 1 izolovaná špička třeba DR "vylepší" - jak to ten software řeší?
kde je spis problem je zohledneni charakteru hudby jako takove
-
boxer
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Ježíšku, tak si o tom něco přečtěte a bude, ne?
Jinak jsou to jen plky o ničem.
Jinak jsou to jen plky o ničem.
Re: zajímavý článek o nahrávacím studiu "V" ve Zlíně
Dynamický rozsah (DR, dynamic range), znamená krátce řečeno rozdíl mezi průměrnou hodnotou signálu a špičkami signálu (počítají se průměrné hodnoty v určitých krátkých časových intervalech, které se pak opět průměrují, což vylučuje, že by občasná vysoká špička ovlivnila výsledek).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

