Digitální zesilovače

Integrované i dělené zesilovače, předzesilovače, koncové zesilovače, monobloky, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
PMA
Příspěvky: 1889
Registrován: 23 úno 2009 10:47
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od PMA »

V některých ohledech opravdu výborné, ale v jiných ne, třeba filtr 3 je úplné zvěrstvo

Obrázek

boxer

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od boxer »

Další přírustek z vyšších sfér.

Wadia Intuition 01

Obrázek
Obrázek

High power output and excellent current delivery: 350 watts per channel via Class D+ technology
High resolution USB input: 384 kHz/32 bit
Native DSD playback via USB

The Intuition 01 utilizes an innovative implementation of Wadia’s celebrated Digimaster algorithm, the Delta-SigMaster (the original Digimaster was a groundbreaking design created over two decades ago). Delta-SigMaster is a 1.536 MHz upsampling algorithm (IIR/FIR 800 taps) far superior to standard industry practices, as well as the previous Wadia Delta-Sigma implementation. The ESS 9018 SabreDAC provides the decoding horsepower delivering effortless musical performance.

Specs
Power: 350W + 350W , 1%THD , Load 4 Ohm
Upsampling: 1.536 MHz Wadia Delta-SigMaster IIR/FIR 32 bit upsampling algorithm
Digital to analog: 32bit ESS 9018 SabreDAC Industry Reference
Frequency response: 3hz - 45khz (-3db) for 1w @ 8 ohm
S/N: 113dbA (20-20k hz A weighted)
Jitter: below 1pS RMS
Distorsion: < 0,005% (THD, DIM, SMPTE)
7 Digital Inputs: 1xUSB, 1xTOSLINK Optical, 2xWadialink(I2S), 1xAES/EBU, 2x Coaxial S/PDIF (RCA) , 2x Analog
Dimensions: 380 mm X 380 mm X 60 mm (15” X 15” X 2 3/8”)
Weight: 5,6 Kg (12.3 lbs)
Available finishing: Silver anodized Black anodized Brushed Chrome Nickel - on request -

tomasz70
Příspěvky: 71
Registrován: 14 úno 2011 09:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od tomasz70 »

Moc pěkně to vypadá. Takový nekonvenční vzhled , ale mi se to líbí. *thumbs up*

Miero
Příspěvky: 1071
Registrován: 07 kvě 2010 20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od Miero »

Videl či počul niekto v poslednej dobe niečo zaujímavé z Class D?

Uvažujem o moduloch Hypex NCore NC400 a keby ma chcel niekto odradiť, tak budem rád... :-)

Miero
Příspěvky: 1071
Registrován: 07 kvě 2010 20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od Miero »

Prešiel som si celé vlákno a spísal vyjadrenia PROTI DIGITÁLU od našich technikov (občas teda vytrhnuté z kontextu, ale kto chce si dohľadá):

PMA: Nutnost výkonové filtrace, podivné charakteristiky výstupních filtrů, spínací jevy, obdoba přechodového zkreslení, bordel na spektrálním pozadí (VŽDY).

BV: Inak z hľadiska kvality zvuku majú len nevýhody, niektoré z nich spomenul PMA, nutný výstupný filter degraduje skoro všetko-rýchlosť, DF, rušení produkujú (už z princípu činnosti) skutočne dosť.

BV: Každý z tých digitálnych ampov pracuje s výkonovými ( a nielen tými) prvkami v spínacom režime v s konečným spínacím kmitočto a navyše s neideálnymi prvkami, takže
1. Nutné strmé hrany , produkujúce rušenie
2.Nutnosť odfiltrovania tohto spínacieho kmitočtu na výstupe, žiadny filter nie je ideálny a je vždy kompromisom medzi funkciou a ovplyvnením užitočného signálu
3. DF sa dá dohnať pomocou NFB spoza filtra , ale čo to robí s fázou , stabilitou a inými vlastnosťami sa taktne mlčí
4. Pretože výkonové prvky majú konečné spínacie a rozpínacie časy(navyše závislé od prúdu-výkonu), musí byť zavedený určitý "mrtvý čas", aby neboli súčasne zopnuté obidva, čo predstavuje čistý skrat zdroja , zníženie životnosti a spoľahlivosti a prudký rast rušení.
Výsledkom tohto nutného kompromisu je niečo ako prechodové skreslenie, čo je asi najhorší druh skreslenia z hľadiska degradácie zvuku.

PMA: Určitě existuje konsensus co se týče přechodového a jemu podobného zkreslení jako subjektivně velmi nežádoucího, a slyšitelného i při poměrně nízkých hodnotách zkreslení. Totéž jistě platí pro neharmonické produkty činnosti spínacích obvodů.

BV: To "zařízení" je len ostrý pasívny filter (R-C), ktorý odreže (podľa možnosti) všetko nad akustickým pásmom, aby to" nezahltilo" VF signálom (inak rušením) analyzátor, úplne rovnaký ako pri meraní "normálneho" zosilňovača a dalo sa niečo merať.
To ale neznamená, že pri prevádzke to nejde do boxov, nevyžaruje z káblov do okolia a neruší ostatné prístroje.

kazzatel: To není důležitý, chovají se tak všechny...jde o princip, ukázku rušení, co z toho leze...na fotkách obdélníků pak i vidíte, jak se projevuje použitý LP filtr v akustickém pásmu, překmity a zákmity jsou jednoznačně slyšet ( to pro ty, kteří si tak pochvalují " neutralitu " digitálu....).

BV: Stačí prjímač niekde v miestnsti, nemusí byť až pri reprokábloch.To by bol excelentý výsledok.
dadaft
Vývoj tam je, ale riešia sa protichodné požiadavky (potlačenie rušenie vs.ovplyvnenie audiopásma, účinnosť(nutný dead-time)-vs. "prechodové" skreslenie, čo najnižší vzorkovací kmitočet(spínacie straty)vs. skreslenie na vyšších kmitočtoch..), vždy to bude nejaký kompromis.
A najhoršie nakoniec, výkonové spínacie prvky vždy rušia vstupné obvody , citlivé a podľa možnosti čo najpresnejšie komparátory. Výsledok je niečo ako jitter, ale rádovo horší.

PMA: Samotný ultrazvuk není slyšet, ale v doprovodu signálu v "akustickém" pásmu být slyšet může. Mechanismus slyšení je intermodulace v uchu. Ucho je dost znamenitě nelineární, zejména pro větší hladiny ak. tlaku. Jelikož spousta nástrojů má různé projevy ve spektru bohatě nad 20kHz, jsou tyto vnímány jako intermodulační produkty. Ořezat je nad 20kHz je tudíž samozřejmě chyba, jelikož při živé produkci akustických nástrojů se to neděje, ledaže by si někdo dal mezi hudebníky a posluchače deku.

BV: Odsudzujúce reakcie boli od ľudí, ktorí (trúfam si povedať) niečo o tom vedia aj do hĺbky, mali x možností to počuť, zrovnať priamo s "normálnymi" koncami, aj mali možnosť objektívne merať a majú iné nároky a predstavy o " vernom zvuku" ( skúsenosti) ako prvá skupina. Nemajú ich (D ampy)doma nie preto, že na to nemajú, ale preto, že to nechcú...

PMA: Prosím před dalšími komentáři si prohlédni amplitudové charakteristiky v závislosti na zátěži (říkají tomu vzletně "nastavení kompenzace zátěže"), lítá to už od 2kHz víc, než jakýkoliv lampáč s trafem. Pokud člověk z měření "nečte", měl by se zdržet komentářů.

PMA: Ano, THD wars byly v normálním světě aktuální v sedmdesátých letech minulého století. Určitě to není nejdůležitější parametr zesilovače.

PMA: A co ty naprosto příšerné amplitudové charakteristiky??

PMA: Jenže rozházené jsou díky "kompenzaci" pro různé druhy zátěže (pokus o řešení interakce zátěže a výstupního filtru).

PMA: Ale pod pojmem "digitální zesilovač" nemyslíme spínaný zdroj (tem má i Halcro), ale přístroj, který nepracuje na principu analogového zesílení zvuku, nýbrž impulsové modulace, a výstupní signál se získává filtrací modulovaného impulsového signálu.

BV: Vážení, súčasný digitál v zosilňovačoch je "jednobit", z princípu niečo, ako keby vás niekto udržoval v rovnováhe striedavo zauchami z obidvoch strán...Musia byť rovnako silné, rýchle,presne načasované, a potom vzbudia zdanie rovnováhy .. Zmenou ich sily alebo tempa zľava alebo zprava sa docieli "požadovaná" výchylka. Ja nemám zauchá rád :D , radšej jemné postrčnie..To sú fakty. Nie je to woodoo, je to realita a snaha o zisk, nie o kvalitu.

BV: Ale ja to neodmietam, dosť takých koncov som počul (Ice power, UCd, Tripath...), aj sám vyrobil. Ale práve preto viem, že to k vernosti má ďaleko, a nie je to konkurencia.

kazzatel: Láďo, vybodni se na ně, tady fakta nepomohou a poslech už teprve ne...Koupili si hada, sežrali hada, chutnal jim a teď ještě potřebují slyšet, že nad hada není a že v třetím tisíciletí bude žraní hadů normální... :mrgreen:

BV: Píšem to už v prvom príspevku.. Jediná výhoda je vysoká účinnosť, menej tepla ,menšie nároky na zdroj , na chladenie...ekonomická výhodnosť.To je všetko. Pri vysokých požadovaných výkonoch (nad 500 W) je to asi jediná praktická cesta, ale za cenu kompromisov vo zvuku.

PMA: Vzorky PWM jsou od sebe vzdálené o periodu nosného kmitočtu. Pokud nejsou vzorky v naprosto přesně stejně vzdálených okamžicích, vzniká zkreslení, podobné jitteru. Časovým posuvem hodnoty signálu při vzorkování vznikají harmonické modulačního kmitočtu.

BV: Doporučím znovu tento odkaz, http://www.eetimes.com/design/audio-des ... fiers-work odsek " Major causes of imperfections", je tam skoro všetko zrozumiteľne vysvetlené.. Významnú úlohu hrá aj nulové PSRR konca a pumpovanie v napájaní pri komplexnej záťaži.
Rovnako nie je možná presná činnosť "analógových" obvodov (komparátor, generátor pily) v blízkosti výkonových obvodov s rozkmitom 100-200V, s hranou pod 100ns (a prípadnými parazitnými zákmitmi, to je realita) pri prúdoch v desiatkach ampér.

BV: Pre pochybovačov ešte jeden námet na zamyslenie. Spínací kmitočet súčasných PWM koncov (to sú všetky momentálne vyrábané, ani jeden nepracuje ako paralelný výkonový D/A prevodník) je asi od 200kHz do 600kHz, takže perióda približne 2us. Informácia je prenášaná zmenou času zopnutia/rozopnutia. Nevyhnutný dead time, (aby to nevybuchlo) je minimálne 10 ns, je to čas, keď sú obidva spínače zavreté, výstup je vlastne neriadený. Aký je asi dynamický rozsah (tým je dané rozlíšenie a nevyhnutné skreslenie), ak by bolo všetko ostatné ideálne,čo nie je?
Samotný princíp PWM nie je špatný, ak by boli k dispozícii ideálne súčiastky (nulový odpor, nulové spínancie časy, žiadne parazitné vlastnosti..), ale reálne vyrobiteľné súčiastky sú bohužiaľ iné...Zlepšuje sa to, ale ideálne nebudú nikdy. Momentálne dosiahnuteľné objektívne vlastnosti (okrem výkonu)sú pri PWM koncoch stále rádovo horšie ako pri lineárnych zosilňovačoch. Je to len o miere ochoty akceptovať tieto nedostatky.

kazzatel: To je furt a furt dokola...vy neslyšíte, že digitál nemá vejšky, já ano...jsou dvě možnosti: buď jsem hluchej já, nebo vy...mě to vadí, vám ne...jestliže vám to nevadí, pak se nedá nic dělat - vy mý argumenty nepochopíte a já vaše taky ne, protože mi ta muzika bez vrchního patra prostě vadí...tady není rozhřešení...

kazzatel: je to jen CENOVÝ DŮVOD, protože tyhle zesilovače jsou při srovnatelném výkonu 3-4 x levnější, což je pro výrobce opravdu pádnej argument k volbě a nic jinýho za tím nehledej...toť vše...

BV: Dosť typické úvahy..S poklesom (stačí napr. -1dB na 30kHz),aj nad akustickým pásmom, súvisí výrazná zmena fáze hlboko v počuteľnom pásme, to sú neoodeliteľné veci,s tým zase informácia o priestore, taký priestor "tutovšadebol" :) je možno zaujímavý, ale nie reálny.... Laické úvahy sú dosť smutné v tejto oblasti. Bavte sa dobre , a skúste si prečítať koniec prvého príspevku v tomto vlákne.Zjavne tu nikto nechce nič vedieť, žiadne skúsenosti, len pochváliť.. Informácií je dosť,
napr. http://stereophile.com/solidpoweramps/b ... ndex2.html ,stačí hladať a snažiť sa chápať súvislosti a veriť objektívnym zákonitostiam a realite, nie iba pocitom.

BV: ten posuv fáze je to "kurvenie" výšok, časovej informácie , nábežnej hrany a tým aj toho "brutálneho" priestoru. Ak ti to nič nehovorí , debata nemá zmysel.

BV: PSRR-koniec v lineárnom zosilňovači má PSRR sám osebe cca 30dB(minimálne), to je jeho náskok proti digitálu. NFB post filter znamená problémy so stabilitou a oneskorenie informácie o chybe (časová konštanta filtra..), informácia príde "po funuse"..

kazzatel: Slyšel jsem vícero " digitálů ", včetně těch nejznámějších, všechny zněly tupě, takže to je omezení daný současnejma možnostma polovodičový techniky a ta se podle všeho zas tak rychle neposune výš, takže tupost bude typickou vlastností digitálu ještě dlouhá léta. Protože si umím postavit zesilovač, který tuhle tupost nemá, necítím nejmenší potřebu si něco podobnýho stavět a snažit se přesvědčit sebe sama, že tomu tak není...

BV: A navyše dva kanály D konca (s adaptabilnou PWM, voľne kmitajúce) možu krásne interferovať medzi sebou (záznej), jeden kmitá na 400kHz, druhý na 405kHz, a máte 5kHz v akustiskom pásme, bez signálu na vstupe, a nemusí to byť stabilné, bude to pekne "cvrlikať"..

BV: Inak, normálne konce sa obvykle merajú s filtrom do 80kHz, niekedy aj do 300kHz, všetko v tomto pásme sa považuje za skreslenie. Ale digitály len do 20kHz.. Prečo asi (okrem toho, že "meráky" by sa zbláznili )?

BV: Aj to, že ich zvuk sa sa subjektívne páči a majú zastáncov som nijako nespochybnil. Inak ale prinášajú do zvuku z princípu činnosti vf rušenie, degradáciu signálu (hysterézia nevyhutného komparatora) a niečo ako jitter, a aj najlepší D koniec mení signál -zvuk (skresľuje) výrazne viac, ako kompetentne urobený lineár..

kazzatel: Ano, tyhle zesilovače jsou horší na vejškách, to je to, co tvrdíme od začátku...a protože jsou horší na vejškách, mají horší detailnost, neboť ta je určená právě chováním zesilovače na vejškách...ale těžko se to bez názornýho předvedení vysvětluje, neboť mi připadá, že mnozí z vás ještě dobrej zesilovač neslyšeli a neumí si proto představit, o čem vlastně mluvíme...

BV: Pozrite si to, hlavne v tom prvom odkaze obrázok pod "Labor bericht", odozva na tranzienty .Nábeh asi 2ms, odozva asi 3ms...

PMA: Obávam se ale, že ani ty milisekundy pánům nic neřeknou. Tedy to, že jsou ovlivněné náběhy i tak pomalých hudebních signálů, které obsahují složky jen pod 1kHz (o vyšších frekvencích raději nemluvě). Je velmi dobře známo, že právě náběhy tónů tvoří charakteristický zvuk nástroje.

PMA: Ucho pozná časový rozdíl mezi levým a pravým uchem v délce již několika mikrosekund. Odtud se odvíjí lokalizace a citlivost na tranzienty - lokalizace tranzient. Pokud zde uvedený zesilovač bude hrát v levém a pravém kanálu různý signál (což je u sterea jaksi dost normální), bude umět vyrobit časové chyby v tranzientách mezi levým a pravým kanálem v řádu milisekund (tisíckrát více, než je práh ucha). Tímto vytvoří svůj vlastní stereofonní prostorový obraz - bohužel jiný, než je realita. Že se to někomu líbí? Nic proti tomu, je to svobodná volba.

cough: Rozpoznatelnost zpozdeni v milisekundach et al. - myslim ze napriklad Floyd Toole to bud primo uvadi nebo uvadi odkazy na literaturu (vesmes dokumenty AES - tedy nic pro "zkusene audiofili" nejsou tam obrazky pristroju se zlatymi paneli a tlustymi kablicky) http://www.amazon.co.uk/Sound-Reproduct ... 471&sr=8-1 Kazdy hifista pred tim, nez se vubec zaregistruje na diskusni forum by si mel aspon toho Tooleho precist, ale pak bychom nemeli co jaksi diskutovat, ze.... ;)

cough: Kazzatel, PMA a BVa, kteri se neustale postuchuji a nekdy i hadaji a maji ohledne zesilovacu rozdilne nazory, se tady unisono (kazdy po svem, nekdo diplomaticteji, nekdo peprneji) shodnou... zajimave, ze? *sunglases*

recenzent Lyngdorfu: slyšíme jasně ohraničený vznik tónu, jeho růst a pozvolné doznívání, které mizí díky tichosti pozadí později než u konvenčních zesilovačů a zvuk se tak zdá být plnější, bohatší.

PMA: Ad detekovatelný rozdíl času mezi levým a pravým uchem - říká se tomu "Interaural time difference". ... "The normal human threshold for detection of an ITD is up to a time difference of 10μs (microseconds)" tedy normální práh detekce je do 10us (u zdravého ucha).

PMA: Hezká a názorná prezentace možností sluchu v oblasti lokalizace a časového rozlišení je na http://www.cnel.ufl.edu/~meena/Lecture1.ppt

kazzatel: To je míněno jinak: jsem přesvědčen, že slyšíme všichni skoro stejně, ale nezkušený posluchač si leckterých detailů prostě nevšimne, případně ani netuší, jaké detaily v nahrávce jsou...to se pak projevuje tak, že si jich případně všimne až po několikerém poslechu, přičemž ale samozřejmě tvrdí, že se přístroj ROZEHRÁL, což je samozřejmě kromě zcela nových reprobeden naprostá kravina...znova opakuju, že míra detailnosti je dána kvalitou přenosu nejvyšších kmitočtů, respektive mírou zkreslení v tomto pásmu, neboť nemůžete dostatečně dobře vnímat detaily, který jsou " překryty " zkreslením...Jsem stoprocentně přesvědčen, že bude-li mít kdokoliv ze zdejších plamenných zastánců digitálu možnost porovnat je oproti SKUTEČNĚ KVALITNÍMU klasickýmu zesilovači, bude slyšet naprosto totéž co já...a já ho na ty rozdíly zcela jednoznačně upozorním...a TYA řadu uslyšíš už docela brzy...

kazzatel: Já ( a nejen já ), jasně slyším ty chybějící vejšky...nebo přesněji vyjádřeno, ten chybějící " třpyt " vejšek...slyšel jsi někdy třeba činel " naživo " ? Když doznívá, zabarvení se plynule mění..ale přes digitál to zní, jako když uzavíráš utíkající páru...chybí mikrodynamika...to je bohužel tak, nemá to " koule ", je to sterilní...jako vagína na obrázku..zprvu taky nadchne, ale velice rychle nudí... :roll:

BV: http://www.stereophile.com/content/halc ... asurements

BV: Úplne správne nie je nič, ale najbližšie tomu správnemu je IMO to, čo je najmenej zmenené proti originálu (signálu na vstupe konca). Naše osobné preferencie a vkus sú z tohto hľadiska nepodstatné.

kazzatel: Projev typu přivírání páry místo " skutečnejch " vejšek ti udělá asi takovej rozdíl, jako když rozbiješ sklenici a on se místo řinkotu ozve zvuk, jako bys rozbil květináč...jsou holt vejšky a vejšky...když to slyšíš ( a já o tom nepochybuju )a nevadí ti to, pak už jiný argumenty nejsou...

PMA: http://www.arcdb.ws/DS225/DS225.html Slew rate 5V/µs. (20% maximum duty cycle) To je skutečně bomba na 225W zesilovač. RYCHLÝ ZVUK :mrgreen:

BV: To všetko sú ale známe veci, rovnako moduly Hypex (poznám "osobne" ,aj iné..). THD je len jeden parameter (hlavne ak sa pri PWM koncoch musí merať s brickwall filtrom na 20kHz, aby sa THD analyzátor nezbláznil, potom je THD pre kmitočty nad 10kHz nulové ;) ..), zosilňovač ich má viac, ktoré majú vplyv na zvuk. A hlavne, pokiaľ ide o PWM zosilňovače:
V HighEnde sa riešia káble, filtre, pračky, tienené sieťové šnúry, pri "tuninngu" sa pridávajú blokovacie kondenzátory, všetko preto, aby sa minimalizoval vplyv rušení, pretože je to všetko počuť.. A potom si s nadšením do zostavy vložíme výkonový zdroj obdĺžnika s kmitočtom 300khz- 2MHz a amplitúdou 100-200V (a prípadne aj bez výstupného filtra, však reproduktor to neprenesie..), ktorý ruší tak do 1GHz, aj susedov okolo... A toto počuť nie je.. :?: Všetko má dve strany mince.

BV: Ano , EMC normy sú dosť mäkké, takže aj keď ich zariadenie splní (pokiaľ ide o vyžarovanie), tak môže počuteľne rušiť prístroj, ktorý ich splňuje, pokiaľ ide o odolnosť proti takémuto rušeniu. Obidve vyhovujú, výsledok, je pre vyššie nároky nepoužiteľný. Je to výsledok "ekologickej" snahy o úspory energie.
Každý koniec v D triede ruší, niektorý viac , niektorý menej. Na laické overenie stačí v blízkosti takéhoto konca napr. zapnúť rozhlasový prijímač a naladiť slabšiu stanicu na AM alebo FM rozsahu. Rast šumu, "cvrlikanie", prípadne úplný výpadok zvuku po zapnutí PWM konca. Je to rovnaké, ako napr. v blízkosti PC so spínaným zdrojom. Ak by tie zariadenia nemali vôbec rušiť, nedali by sa zapnúť. Napr. aj mobily vyhovujú normám, a všetci viete, čo to urobí v blízko aparatúry alebo aj s obrazom na PC..

BV: Mobil som uviedol ako príklad, že aj zariadenie, ktoré splní normy EMC odolnosti , nie je imúnne proti vf rušeniu z tohto mobilu ( aj keď z hľadiska funkcie mobilu je to užitočný signál). Pritom výkon mobilu je v jednotkách watt a jeho kmitočet je niekoľko rádov ďalej od audiopásma ako kmitočet PWM konca. A selektivita anténneho filtra v mobile je asi výrazne lepšia ako jednoduchého filtra v PWM konci, ktorý je silným kompromisom mezi protichodnými požiadavkami, takže aj rušivý výkon za takýmto filtrom je dosť vysoký (hovorí o tom aj nutnosť použiť prídavný strmý filter do 20kHz pri meraní PWM koncov, aby sa meracie prístroje "nezbláznili"..Aj medzi PWM koncami sa nájdu lepšie a horšie, ale pri súčasnom stave technológie principiálne nie je možné vyrobiť PWM koniec, ktorý by nevyžaroval vf, na rozdiel od lineárneho konca. Najlepšie riešenie problémov je im predísť, ak nie sú nutné z iných príčin..Že niečo nie je vždy počuť, neznamená, že to neexistuje.

jimmi
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 kvě 2012 09:04
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od jimmi »

Prešiel som si celé vlákno a spísal vyjadrenia PROTI DIGITÁLU od našich technikov (občas teda vytrhnuté z kontextu, ale kto chce si dohľadá):

od Miero Dnes, 15:30

A dalej čo?

Videl si?
Ale hlavne počul si?

Miero
Příspěvky: 1071
Registrován: 07 kvě 2010 20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od Miero »

Práve že nevidel, nepočul... ako som písal vyššie chcem skúsiť moduly Hypex NC400, akurát ešte čakám až predám Musical Fidelity A5.5. A tak si zatiaľ hľadám argumenty proti, nech viem do čoho idem. Ideálne by bolo, keby sa našiel nejaký majiteľ NCore a mohol som si to vypočuť sám. A zároveň aj porovnať aj s nejakým high-end klasickým zosilňovačom, ale to chcem asi už veľa...

palipol
Příspěvky: 514
Registrován: 14 říj 2008 09:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od palipol »

to miero:

BV jasne píše aj o týchto moduloch že rušia okolie vf signálom, a zároveň všetky preberané negatíva sa dajú zovšeobecniť na KAŽDÝ spínaný zosilňovač...tak načo sa s tým zabávať, keď výsledok bude zlý.

bubuxin
Příspěvky: 452
Registrován: 27 čer 2008 23:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od bubuxin »

Miero: Chcelo by to počuť, ale myslím si že s NC400 neurobíš chybu.

Miero
Příspěvky: 1071
Registrován: 07 kvě 2010 20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od Miero »

palipol: k tomu vyzarovaniu som nasiel...
Question 3:Will it radiate from my speaker cables?
Answer: Depends. Cables make good antennae inasmuchas their length is comparable to a quarter
of the wavelength of the RF signal. A 350kHz carrier has a wavelength of 857 meters (2800ft.). A 5
meter speaker cable will not make an efficient antenna at this frequency. What this means is you’re
not going to get the FCC on your doorstep to complain about illicit transmissions in the AM band.
This does not guarantee your own AM reception won’tbe compromised, but the neighbours’ is OK.
Zdroj: http://www.hypex.nl/docs/appnotes/EMI_appnote.pdf

Je tam i pár ďalších zaujímavých otázok a odpovedí koho to zaujíma.

dekac
Příspěvky: 132
Registrován: 11 črc 2009 12:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od dekac »

To Miero: žiju doma s digitálem a jsem za to rád.Jsem muzikant (amatér),takže troufám si tvrdit,že nějaký sluch mám a zvuk z mých mašinek je pro mé ušiska zcela vyhovující.Prošlo mi pod rukama dost klasických přístrojů,takže zkušenosti tu asi taky nějaké budou.Nejsem elektronik a tak si své mašinky nikdy nezměřím a neuvidím ty prapodivné křivky,které znalým řeknou,že to stojí za houby.Já je prostě jen poslouchám a nepitvám se v tom.

aretax
Příspěvky: 149
Registrován: 01 bře 2010 16:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od aretax »

To sú ale "šuflikanti" - tí výrobcovia digitálov, ako Jeff Rowland, NuForce, už aj Audio Research a ostatní!!! Produkujú nedokonalé výrobky, ktoré nehrajú atď. V zásade urobili jednu obrovskú chybu - zabudli sa opýtať na názor našich "odborníkov" z fóra. Navrhujem, by sa výrobcom digitálov poslali ich príspevky, aby sa konečne spamätali a začali produkovať seriózne výrobky (samozrejme po dohode s našimi odborníkmi).

tujatuja
Příspěvky: 584
Registrován: 07 črc 2011 22:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od tujatuja »

Oni ti "šuflikanti" znají moc dobře duši spotřebitele a vědí, že na novinky vždycky se někdo chytí.

Je ale rovněž možné, že kvůli cenám elektřiny se budou prodávat v budoucnosti jenom digitální zesilovače :mrgreen:

dekac
Příspěvky: 132
Registrován: 11 črc 2009 12:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od dekac »

No jako novinky.....to asi ne.Jak tu je již napsáno,princip je stará věc,jen se vše pomalu ale jistě zdokonaluje.

tujatuja
Příspěvky: 584
Registrován: 07 črc 2011 22:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od tujatuja »

Jistěže princip je znám dávno, ale do oblasti highendu začaly zesilovače třídy D pronikat teprve před několika lety - doprovázeny slogany "převratný", "revoluční" apod. Na to spotřebitel slyší ......

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host