Digitální zesilovače

Integrované i dělené zesilovače, předzesilovače, koncové zesilovače, monobloky, ...
Odpovědět
BVa
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitální zesilovače

Příspěvek od BVa » 11 zář 2010 13:14

Pýtam sa: má teda tento systém aj objektívne klady?
Píšem to už v prvom príspevku.. Jediná výhoda je vysoká účinnosť, menej tepla ,menšie nároky na zdroj , na chladenie...ekonomická výhodnosť.To je všetko. Pri vysokých požadovaných výkonoch (nad 500 W) je to asi jediná praktická cesta, ale za cenu kompromisov vo zvuku.
BVaudio, výroba a predaj

blok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blok » 11 zář 2010 13:20

I když nejsem vyloženě odborník na elektroniku a už vůbec ne na hifi, jsem přesvědčen, že většina zesilovačů pracujících ve třídě D je analogových v tom smyslu, že ačkoli je u nich amplituda výstupního signálu před LC filtrem kvantizována 1-bitově, šířka pulzu je "analogově neurčitá" (tedy není přesně definována konečným množstvím možných stavů - kvantizována třeba podle hodin), jelikož pilový nebo trojúhelníkový signál, se kterým se vstupní audio signál porovnává pro dosažení PWM reprezentace audio signálu, je analogový, stejně jako komparátor, který porovnávání provádí.
Plně digitální řešení představují např. čipy firmy ZETEX Semiconductors, použité např. v poměrně novém integrovaném zesilovači NAD M2.
http://www.diodes.com/products/catalog/ ... rent-id=94
U nich se pracuje s digitálním audio signálem už od vstupu, zpracování signálu (včetně regulace hlasitosti, pokud jsem to správně pochopil) probíhá v DSP, a PWM generátor je u nich skutečně digitální (asi jako v mikrokontrolérech), stejně jako zpětná vazba.
Nevím, do jaké míry je tento koncept výhodný pro výslednou zvukovou kvalitu, ale přijde mi přinejmenším řekněme pokrokový. :-)