Digitální zesilovače
Re: Digitální zesilovače
augustini: Naprostý souhlas...
Re: Digitální zesilovače
PMA píše:Tony: Je evidentní, o jaké šlo zesilovače. Ale psát to nebudu. Mohu se zeptat, na jakých repro?

Re: Digitální zesilovače
OK, mládenci..." sice se o to zajímám už půl roku...", což je těžký argument...já sice už čtyřicet let, ale co vám budu povídat, že ? Existuje kniha Spolčení hlupců...budu must napsat pokračování - Spolčení tetřevů... 

Re: Digitální zesilovače
Mohl bys ocitovat konkretni vety ke kterym smeruje ten souhlas? Jako celek je ten post strasnej blabol, ale treba pri rozebrani konkretnich casti neco smysluplneho objevime.blok píše:augustini: Naprostý souhlas...
Re: Digitální zesilovače
Tono Avalony z pohladu dynamiky a basov potrebuju hodne nakrmit, tvoje monobloky maju cca 800W/4Ohm a pocul si aky bas a dynamika bola u Jara ( cca 1200W/4Ohm ), predpokladam ze vykonovo tie digitalne monobloky nestacili. Na mojich JBL 250Ti co popisuje Palipol, Nuforce 9V2SE ( cca 330W/4Ohm ) hrali presny a uderny bas, dynamika nemala chybu.Tony píše:Čo sa týka basov a dynamiky, mám presne opačnú skúsenosť. Porovnávali sme dva digitalne monobloky s dvomi AB-čkovými 350W monoblokmi. A práve v dynamike a basoch bol rozdiel najmarkantnejší - v prospech analogových AB-čkových koncov.agustini píše: Z pohladu dynamiky, detajlov a priestoru patria digi zosilovace k tomu lepsiemu co som pocul celkovo. Zrejme patrim k jedincom s nedostatkom citu pri vyskach kedze tam tie popisovane nedostatky nepocujem, ale ovela podstatnejsia mi prijde dynamika (nielen na basoch) ktora tvrdi muziku a dava jej akysi "drive" ako mikrodetajly na vyskach. V tejto veci aby sa musel digitalu vyrovnat analogovy zosilovac, musel by mat vykon v kilowatoch a pred zapnutim aspon tri krat vyhodit poistky.. pricom v tomto ho porazi akykolvek digital za par supov postaveny z magazinu typu amaterskeho radia schopny hrat bedne typu B&W 801 po dobu peknych par minut na koncertnej hlasitosti na 9V bateriu..
Re: Digitální zesilovače
Se z tý vaší terminologie poseru - krmí se krávy a volové, tedy dobytek obecně a ne bedny...strašný...
Re: Digitální zesilovače
Pavol, ale označenie farby "vaginální červeň" neprekoná nič 

Re: Digitální zesilovače
Má poslechová zkušenost s kompletní sestavou P9 a 9V2 SE je následující.
Porovnání "jen" proti Vincent 226 mk II. Zdroj signálu CD a Vincent CD S 1.1
Při poslechu nahuštěných a problematických ploch Meshuggah nebo Keelhaul, se dostanete od nepřehledného hukotu, až po detaily jednotlivých nástrojů(prstoklady), podobný poslechu přes AKG 701k, ovšem s údernou a suverénně kontrolovanou basovou linkou.
Tento rozdíl je patrný při prvním přehrání, žádné zkoumání nuancí (viz propojovací kable apod
).
Vůbec si neuvědomíte, že nepotřebujete jedinou korekci(nejsou), jste pohlcení dynamikou hudby a zapomínáte testovat přístroj, jen posloucháte, nasazujete další CD ...než do toho vstoupí manželka a řekne "stačilo, ne...magoři"
P9 má jednu dobrou vychytávku. Úroveň hlasitosti se po zapnutí nastaví automaticky do polohy v jaké byla vypnuta.
Osobně doporučuji zkontrolovat před stlačením "play"....celý systém je prakticky neslyšitelný, mohlo by dojít k šoku
...má to takovou
dynamiku.
Porovnání "jen" proti Vincent 226 mk II. Zdroj signálu CD a Vincent CD S 1.1
Při poslechu nahuštěných a problematických ploch Meshuggah nebo Keelhaul, se dostanete od nepřehledného hukotu, až po detaily jednotlivých nástrojů(prstoklady), podobný poslechu přes AKG 701k, ovšem s údernou a suverénně kontrolovanou basovou linkou.
Tento rozdíl je patrný při prvním přehrání, žádné zkoumání nuancí (viz propojovací kable apod

Vůbec si neuvědomíte, že nepotřebujete jedinou korekci(nejsou), jste pohlcení dynamikou hudby a zapomínáte testovat přístroj, jen posloucháte, nasazujete další CD ...než do toho vstoupí manželka a řekne "stačilo, ne...magoři"

P9 má jednu dobrou vychytávku. Úroveň hlasitosti se po zapnutí nastaví automaticky do polohy v jaké byla vypnuta.
Osobně doporučuji zkontrolovat před stlačením "play"....celý systém je prakticky neslyšitelný, mohlo by dojít k šoku


Re: Digitální zesilovače
Jste pohlceni dynamikou...ano, hlavně u metálu je dynamika úžasná....občas i víc jak 3 dB.... 

Re: Digitální zesilovače
Jestliže je referencí zvuk, který se nastavuje (musí nastavit) korekcemi, tak to srovnání Nuforce zrovna nepomůže...Ramones píše: Vůbec si neuvědomíte, že nepotřebujete jedinou korekci(nejsou),
Re: Digitální zesilovače
podle mě by neuškodilo, kdyby měl každý hifista aspoň na měsíc k dispozici nějaký hodně kvalitní equalizér.
Re: Digitální zesilovače
Jako aby se nabažil a pak byl spokojený s "přímým" zvukem? Mně se vždycky víc líbí zvuk bez korekcí, pokud je zesilovač má. Ale nemůžu za to, to konstruktéři těch zesilovačů.
(Myslím normální hlasitost 80-90 dB)
(Myslím normální hlasitost 80-90 dB)
Re: Digitální zesilovače
Já osobně metal neposlouchám. Tyto CD jsme pouštěli záměrně, abychom prověřili schopnost vydefinovat jednotlivé stopy z této nahrávky.kazzatel píše:Jste pohlceni dynamikou...ano, hlavně u metálu je dynamika úžasná....občas i víc jak 3 dB....
Jinak, syn má vlastní nahrávky industriálního směru v nekomprimovaném formátu a tam je dynamika cca 30 db
http://soundcloud.com/bouben
...to je pak něco

Bylo by dobré, nejdříve znát testované skladby a pak vypouštět podobné "japné" soudy

Re: Digitální zesilovače
tak nějak. a taky aby poznal vliv kabelů apod.petrL píše:Jako aby se nabažil a pak byl spokojený s "přímým" zvukem?
Re: Digitální zesilovače
Donuts: No, uznávám, že jsem se v tomto příspěvku - augustini: Naprostý souhlas... - dopustil značného zjednodušení. Takže podrobněji:
Pokud jde o Augustiniho první odstavec, tam souhlasím s tím, že mnoho lidí dává přednost zvuku elektronkových zesilovačů před tranzistorovými, i když ty první obvykle zcela prokazatelně a měřitelně víc zkreslují.
Zaznělo tu (na fórech obecně) nejednou, i od lidí jako PMA, pokud si dobře vybavuju, že dobrá měření neznamenají automaticky dobrý zvuk a horší měření neznamenají automaticky špatný zvuk (to je moje trošku zobecňující formulace, přesně takto to asi nikdo nenapsal).
S první částí druhého odstavce souhlasím zcela. Snad jen dodám, že dynamikou, když píšeme o spínaných zesilovačích, zde evidentně nemyslíme dynamický rozsah signálu, ale právě ten "drajv", tu energii, "šťávu", kterou muzika z digitálu typicky má. Možná je to vysoký DF (damping factor, česky snad činitel tlumení), který vytváří tento dojem z poslechu digitálů.
Druhá půlka druhého odstavce Augustiniho příspěvku mi přijde značně přehnaná, ale souhlasím s principem. Analogový zesilovač musí mít typicky velkou výkonovou rezervu, aby suverénně kontroloval reproduktory. K podobnému efektu u digitálu, nejen podle mé zkušenosti, obvykle stačí mnohem menší nominální výkon zesilovače.
Pokud jde o jeho třetí odstavec, tam taky souhlasím v zásadě se vším, i když bych to asi někdy formuloval trochu jinak. ...že většina dětských nemocí u digitálů už byla vychytána (tím netvrdím, že u všech konkrétních výrobků; chápu to tak, že se zde bavíme obecně o nejlepších reprezentantech svých tříd). Jako lze stále koupit i ne moc dobré zesilovače analogové, tak nepochybně najdeme na trhu i všelijaké digitály.
...že jde o osobní preference... ...že každý má tendenci hájit to své a lidi neochotně přiznávají, že třeba utratili spousty peněz za něco, co ev. není tak dobré jako něco jiného, třeba i mnohem levnějšího. ...že nelze očekávat od lidí, kteří získali určité (třeba i značné) uznání v určité oblasti (třeba konstrukci analogových zesilovačů), že budou příliš ochotni uznat případné přednosti "konkurenčních technologií".
Za sebe doplním - jsem přesvědčen, že navrhnout a postavit opravdu dobrý spínaný zesilovač je asi (výrazně) obtížnější než navrhnout a postavit dobrý analogový zesilovač. A že není jednoduché opravdu účinně překonat problémy, které princip činnosti spínaných zesilovačů s sebou nese. Ale není to nemožné.
Myslím, že není nutné mít desítky let zkušeností v oboru, aby člověk odmítal přijmout tvrzení, že když všechny digitály, co někdo (i když autorita) zatím slyšel, měly problémy s výškami, tak jsou všechny digitály špatné...
Kdo by si před (mnoha) lety představil, že bude ve vzduchu létat něco (člověkem stvořeného) těžšího než vzduch... Který odborník na elektroniku by si před lety představil, že budeme přenášet data velkou rychlostí pod prahem šumu...
Pokud jde o Augustiniho první odstavec, tam souhlasím s tím, že mnoho lidí dává přednost zvuku elektronkových zesilovačů před tranzistorovými, i když ty první obvykle zcela prokazatelně a měřitelně víc zkreslují.
Zaznělo tu (na fórech obecně) nejednou, i od lidí jako PMA, pokud si dobře vybavuju, že dobrá měření neznamenají automaticky dobrý zvuk a horší měření neznamenají automaticky špatný zvuk (to je moje trošku zobecňující formulace, přesně takto to asi nikdo nenapsal).
S první částí druhého odstavce souhlasím zcela. Snad jen dodám, že dynamikou, když píšeme o spínaných zesilovačích, zde evidentně nemyslíme dynamický rozsah signálu, ale právě ten "drajv", tu energii, "šťávu", kterou muzika z digitálu typicky má. Možná je to vysoký DF (damping factor, česky snad činitel tlumení), který vytváří tento dojem z poslechu digitálů.
Druhá půlka druhého odstavce Augustiniho příspěvku mi přijde značně přehnaná, ale souhlasím s principem. Analogový zesilovač musí mít typicky velkou výkonovou rezervu, aby suverénně kontroloval reproduktory. K podobnému efektu u digitálu, nejen podle mé zkušenosti, obvykle stačí mnohem menší nominální výkon zesilovače.
Pokud jde o jeho třetí odstavec, tam taky souhlasím v zásadě se vším, i když bych to asi někdy formuloval trochu jinak. ...že většina dětských nemocí u digitálů už byla vychytána (tím netvrdím, že u všech konkrétních výrobků; chápu to tak, že se zde bavíme obecně o nejlepších reprezentantech svých tříd). Jako lze stále koupit i ne moc dobré zesilovače analogové, tak nepochybně najdeme na trhu i všelijaké digitály.
...že jde o osobní preference... ...že každý má tendenci hájit to své a lidi neochotně přiznávají, že třeba utratili spousty peněz za něco, co ev. není tak dobré jako něco jiného, třeba i mnohem levnějšího. ...že nelze očekávat od lidí, kteří získali určité (třeba i značné) uznání v určité oblasti (třeba konstrukci analogových zesilovačů), že budou příliš ochotni uznat případné přednosti "konkurenčních technologií".
Za sebe doplním - jsem přesvědčen, že navrhnout a postavit opravdu dobrý spínaný zesilovač je asi (výrazně) obtížnější než navrhnout a postavit dobrý analogový zesilovač. A že není jednoduché opravdu účinně překonat problémy, které princip činnosti spínaných zesilovačů s sebou nese. Ale není to nemožné.
Myslím, že není nutné mít desítky let zkušeností v oboru, aby člověk odmítal přijmout tvrzení, že když všechny digitály, co někdo (i když autorita) zatím slyšel, měly problémy s výškami, tak jsou všechny digitály špatné...
Kdo by si před (mnoha) lety představil, že bude ve vzduchu létat něco (člověkem stvořeného) těžšího než vzduch... Který odborník na elektroniku by si před lety představil, že budeme přenášet data velkou rychlostí pod prahem šumu...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti