Každý máme svoje chute, ale ak sa Ti dá, skoč k Ramónovi. Možno zmeníš názor, možno nie, ale skoč. Hlavne čo sa týka dynamiky, ktorá ak nechcem používať dráždivé superlatívy - povedzme plne postačuje. Ak máš predsudky, nikam neskáč - je to vopred jasné. Netraba však, aj keď máš svoje skúsenosti, hádzať všetko do jedného vreca.vintage píše:kazzatel píše:Je zajímavé, že poslední dobou se tento princip začíná uplatňovat i v nástrojových zesilovačích, ale tam je to zdůvodnitelné, protože reproduktory používané v kombech stejně ultravysoké kmitočty nepřenášejí a ani přenášet nemusejí.
Tam je problém někde jinde a to v dynamice. Lampový kvalitní zesilovač - brnknu lehce, hraje to čistě a potichu (fajn na beglajty), zaberu pravačkou víc, je to víc nahlas, přičemž se přidá nakřáplé zkreslení. Mlátím do toho (do kytary) - "řve" to (je to hodně nahlas) a zkreslení přechází do hezky zabarvené "krémové" barvy. Digitál: ať brnknu málo, víc nebo hodně, furt to hraje stejně nahlas - bez dynamiky. Podobný pocity jsem měl i při poslechu digi. hifi siličů - bez dynamiky, mldý a nudný. Nejsem technik, ale muzikant a digitálních zesilovačů jsem slyšel (hrál na ně) mraky, a vždy mi to přišlo hodně špatné. Pokud to stojí pět, deset tisíc, je to OK - low end, má to smysl, ale u seriózního hifi - u mě NE
Inak stále neviem čo má kazzatel na mysli s "ultravysokými kmitočtami". 100kHz? Na to zatiaľ popravde "digitál" stále nemá. Ale načo extrém - prax je v lepšom prípade počuteľnosť 15-18kHz, inak 10-12kHz, výzkumy u mladej generácie sú dokonca ešte v horších čislach...Nechcem však o tom - podaktorí šepkári (nápovědové) by sa znovu odbavili, že digitálne siliče postačujú len nedoslýchavým. Postačujú v nahrávacích štúdiách, v profi praxi, kde spravidla vedia, čo potrebujú k tomu, aby vôbec vedeli, čo tvoria. V CS však majú ťažkú a beznádejnú pozíciu - ako snáď nikde na svete.
Znovu opakujem, záleží na synergii siliča a reprosústav s niečím to hrá s niečím nie - ale to platí aj u "analógových" konštrukcií. Keby som sa znovu musel vrátiť k týmto konštrukciám, vrátim sa, v rámci možností k Accuphase E450, ale toto mi sadlo ešte lepšie. A keď porovnáme výšky - nebolo ich viac. Boli iné. Vzájomné počuteľné rozdiely (málo-veľa) boli aj medzi Accuphase, McIntosh, Audionet, BVaudio, Hegel, Canor, Classé atď. teda medzi klasickými konštrukciami vždy s viacerými poslucáčmi... Každý zo spomínaných siličov mal výkonovú šírku pásma viac ako 150kHz.
Nikomu to nevnucujem, toto vlákno na to neslúži, ale je už z toho hystéria, ktorá budí dojem, že je to naozaj o ničom.