EDGAR-Canor TP101

Integrované i dělené zesilovače, předzesilovače, koncové zesilovače, monobloky, ...
TAB
Příspěvky: 657
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od TAB »

Protože nám poslední dny prší a doma mám na opravu nový přírustek, rozhodl jsem se toho využít a napsat o něm pár řádků. Jeho jméno je EDGAR přesněji TP101 MKI. Sice už pár let uběhlo od doby, kdy se tento mazlík začal vyrábět u našich bratrů na Slovensku, avšak čas jak říkám já, vždy ukáže skutečnou kvalitu. Ten kdo by snad neznal a nevěděl o co jde, tak připomenu, že je to celolampový integrovaný zesilovač v AB třídě s koncovými elektronkami EL34 a výkonem 2x 35W.

První seznámení:
Když jsem zesilovač převzal od zákazníka na opravu a postavil doma na stole začal jsem prohlížet design a zpracování. Jeho vzhled bych popsal jednoduše jako ´´klasika z mé dílničky´´. Přesněji řečeno jde o jednoduchou rámovou konstrukci z železa, ke které je přiděláno obložení z ořechového masivu. Není to špatné, řekl bych takové domácké a až na zpracování se mi to vlastně líbí.
Vrchní kryt a kryt transformátorů je z nerezu, v kterém jsou hezky vidět žhnoucí elektronky a odrážejí se jak v zrcadle. Trošku však nepraktické je jeho snadné poškrábání a údržba v čistém a lesklém stavu není a nebude zrovna jednoduchá Na čelním panelu se nacházejí dřevěné hmatníky pro ovládání hlasitosti, přepínání 4 vstupů a výstupů pro nahrávání. Dále zde najdeme sluchátkový výstup 6,3mm a nic víc. Marně hledám signalizaci a zapnutí přístroje nebo sepnutí výstupu po nažhavení elektronek. Popisky na panelu jsou v šedostříbrné barvě velice špatně čitelné. Horší barvu snad ani nešlo vybrat..

Na zadním panelu se nachází pár obyčejných repro svorek pro připojení 4 a 8 ohmových reprosoustav. Důležité je to, že v nich dobře drží kabely s banánkama a to je podstanější než vzhled.. Ten kdo ale nemá banánky bude trošku proklínat moc utopené/zapuštěné tyto svorky a špatný přístup pro zastrčení a utáhnutí kabelu. Podobné je to s panelovými konektory cinch, které jsou v těsné blízkosti a větší konektory se vedle sebe asi nevejdou.

Celý zesilovač stojí na čtyřech masivních nožičkách s kobercovou plstí uprostřed. Jejich nizká výška je trochu nepratická ,při pokládání zesilovače na stůl, a tak trochu je to o prsty. Tím bych asi zakončil popis vzhledu tohoto cca 25kg těžkého“macíka“ a podíval bych se na jeho elektrickou stránku.

Zapojení:
Jde o klasický dvojčinný zesilovač (push-pull) ve třídě AB s 2xEL34 na kanál s celkovou zpětnou vazbou z 8ohmové odbočky výstupního transformátoru. Toto zapojení najdeme snad u každého výrobce a líší se v podstatě od sebe drobnými úpravami a použitými součástkami.
Ovšem jedno zlaté pravidlo říká, že když dva dělají totéž, ne vždy je to totéž!

Signální cesta je jednoduchá a transparentní. Budící stupeň je tvořen společnou triodou ECC83/12AX7 pro oba kanály. To trochu kazí přeslechy. Nastavena je do třídy A a zde pracuje poměrně s nízkým anodovým napětím kolem 100V. To je však úmysl, protože mezi prvním a druhým stupňem(invertor), který je zde tvořen jednou elektronkou ECC85 je použita tzv. přímá vazba. To znamená, že mezi elektronkami není použit pro oddělení stejnosměrného napětí kondenzátor, který by mohl zanášet do zvuku zkreslení. Toto zapojení není nic nového pod sluncem, ale mně se to líbí, protože kondenzátor umí použít každý „bambula“ :). Má to však jedno velké ale. Díky tomuto řešení má ECC85 špatně nastavený pracovní bod a nepracuje v ideálním režimu tř. A.

Zvuk z invertoru nám pak už jde rovnou přes kondenzátor do koncových EL34, které pracují v AB třídě a jejich proud je nastaven na 55mA. Anodový proud lze nastavit pro každou koncovou elektronku zvlášt´ a není tak potřeba kupovat párované elektronky. Nicméně v Edgaru zákazníky hodlali potrápit a ten kdo si myslí, že proud (bias) si nastaví sám doma ,tak rozhodně nenastaví, pokud nemá základní znalosti a vybavení. Musíte totiž zesilovač položit na bok, odšroubovat spodní kryt, připojit multimetr vždy k příslušnému miniaturnímu katodovému odporu (0,6W), který je častou závadou u tohoto zesilovače a trimrem nastavit příslušné napětí/úbytek na tomto odporu. Neumím si tedy představit jako laik, že při každé výměně posílám poštou 25kg zesilovač jen proto, že chci vyměnit elektronky. Lze to přeci řešit snadným přístupem z vrchu zesilovače, kdy plastovým šroubováčkem se ladí proud, dokud se nerosvítí nebo nezhasne led dioda ,jak to dělá například konkurence! Jdeme ale dále. Zvuk z EL34 putuje už do poslední součástky a to výstupního transformátoru. Ten jak všichni ,víme se velice podílí na zvuku a jeho návrh a výroba je složitá. Vždy jde svým způsobem o kompromis, aby trafo dokázalo přenést požadovaný výkon a jeho frekvenční charakteristika byla široká ,jak směrem dolů ,tak i nahoru. Špičková trafa se tak někdy podílí až 50% na výrobní ceně zesilovače..

Při měření se ukázalo vyšší zkreslení na vysokých kmitočtech, které si myslím je způsobeno špatným způsobem vinutí trafa. Trafa jsem zde neviděl (pouze na fotce u MKII) ale nedělám si iluze, že budou vyrobena z kvalitních plechů a navíjení a prokládání bylo pečlivé. Ostatně tím bych se chtěl dostat k celkovému zpracování po elektrické stránce. Všude kam jsem se podíval ,tak jsem byl tak trochu nemile překvapen. Špatné pájení – všude opatlané kalufunou, studené spoje, některé signální vodiče jsem musel znovu připájet...
Zesilovač má stabilizaci žhavení pro všechny elektronky. Co ale je trestuhodné je nevyřešený odvod tepla od usměrňovacích diod pro žhavení. Dle fotky můžete vidět, jak rozpálené diody na 65°C (proud 3,5A při 12V) po delším provozu vypalují pájecí body/plochy na desce plošných spojů, protože součástky jsou připájené ze spodní strany a teplo jak známo stoupá nahoru. Zde ale teplo nemá unikat kam a didoy tak doslova vytečou a odpadnou z desky, která je rozpálena na 60°C!!.
To byla také závada, s kterou zde tento zesilovač byl. S tím souvisí i použití čínských elektrolytických kondenzátorů HITANO pouze na 85°C v blízkostí tohoto můstku a stabilizace. Ty budou časem zdrojem dalších problémů kvůli jejich vyschnutí... Vazební kondenzátory jsou zde staré Tesly řady TC205, 208 a to také nebudí důvěru. Modrý Alps pro řízení hlasitosti už celkový dojem nevylepší. Naopak, spojovací přechod na hřídeli k alpsu je tak blízko k patici elektronky, že se musí ohnout nožičky patice, aby nedošlo při otáčení hlasitosti ke zkratu. Poslední nebezpečnou věcí v tomto zesilovači je zpožděné připnutí anodového napětí. Jednak toto zapojení je tvořeno jednoduchým časovacím obvodem 555, který není příliš spolehlivý, ale hlavně doba sepnutí je nastavena na cca 15s. A to je kámen úrazu. Napětí se tak rychle neustálí po zapnutí zesilovače a na výstupu ještě pulzuje poměrně výkonné a nebezpečné napětí! Proto to také pěkně zacvičí s mémbránou reproduktoru a musím říci, že na drahé Lowthery jsem si takovou fušeřinu nedovolil připojit...Celé bych to završil starými paticemi, které jsou zoxidované a nemají dobrý kontakt.
Používat nekvalitní patice z dob“komančů“ je trochu mimo. Cena kvalitních keramických a glazovaných patic není přeci tak velká...

Zvuk:
Po opravě zesilovače. Nastavení biasu a předělání žhavení ,aby zesilovač mohl být osazen elektronkami ECC81 (místo ECC85) jako u MKII došlo po změření zkreslení a frekvenční charakteristiky také na samotný poslech.

Pro digitální cestu byl zvolen pouze jako transport cd-player Shanling CD-10 s externím bateriově poháněným 1 bitovým převodníkem Philips. Analogovou část tvořil gramofon Project RPM-9, MC přenoska Denon AS1, amorfní MC steup transformátor na zakázku vyrobený u firmy Lundahl, Phono předzesilovač Yamaha C-4 a jako perlička došlo i na přehrávání LP desek nahrané a pak dekodované systémem DBX 224. U těchto LP desek dosáhnete dynamiky kolem 100dB a je to zážitek. Celé to bylo připojeno na reproduktory Fostex FE206 s hornovým výškovým reproduktorem s Alnico magnetem.

Zapínám tedy zesilovač. Po chvilce se ozve silné lupnutí v reproduktorech a brum. Po pár skladbách vyměnuji ECC83 Teslu za něco lepšího a to Valvo ECC83. Při výměně se mi potvrdí nekvalita patic a jejich špatné kontakty. S výměnou se snížil brum v reproduktorech a hlavně kvalita zvuku šla nahoru.

Ok, usedám do křesla a pouštím znovu první cd Puschnig Swallow allias Lewis Grey. Pak od clarinet Factory cd Out Of Home. Přikládám pár výběrových věcí a s úsměvem si říkám ,ano hraje to dobře. Je slyšet, že jde o zesilovač s EL34 a ve dvojčinné třídě AB, a tak projev je malinko hrubší a EL34 nejsou zrovna na basech pro mě to pravé, protože mají takové suché a méně hluboké podání (proto jsou oblíbené v kytarových aparátech na tvrdší muziku), ale i tak je detail a prostor velice dobrý. U reproduktorů s citlivosti 96dB není třeba velkého výkonu, a tak se ani nedostávám do oblasti, kde by se už projevilo jeho větší zkreslení. Hudbu si celkem tedy užívám a přepínám na gramofon. Přehrávám LP od Franka Zappy a nedočkavě se po jeho dohrání vrhám na desku nahranou ve formátu DBX. Je to moje oblíbená od London Philrmonic orchestru, kde hrají Dvořákovu Symphonii No.9 ( From The New Worl). Neuvěřitelné dílo a s tak obrovskou dynamikou. Poslech jsem si tedy nakonec užil. Vytknul bych tedy pouze menší bas vinou výstupních transformátorů a elektronek EL34 kde moje OTL má v tomto hlubší podání. Středy a vysoké kmitočty jsou v pořádku. Zkreslení ,které bylo změřeno, jsem zde díky výkonové rezervě necíítil a vliv zkreslení pentodového zvuku a zapojení push-pull je zkrátka dané a každý výrobek tímto bude menší či větší mírou trpět. Pro prostorově otevřeně hrající a detailní reprosoustavy s vysokou citlivostí budou vždy zkrátka lepší zesilovače v čisté třídě A. Jako poslední jsem zkusil poslech na sluchátka HD600 a DT880. Projev sluchátkového výstupu je velice dobrý. Takový edgar SH-1 je proti tomu totální propadák. Neznám zapojení, ale pokud se nepletu tak u TP101 je sluchátkový výstup je vyveden z výstupního transformátou ,a tak jeho výstup je poměrně trvdý a netrpí nízkým výkonem. Jedinou slabinu jsem slyšel v podání prostou, který mě přišel menší proti třeba čistě elektronkovému zapojení OTL na sluchátka.

Závěr:
Edgar TP101 mě zklamal nekvalítními součástkami, konstručně odbytou prací jako odvodem tepla u zdroje pro napájení žhavení, časovacím obvodem atd. Tímto se tento výrobek stává nebezpečným v provozu. V lepším případě nespolehlivým. Na druhou stránku jeho zvuk není špatný.Na obhajobu se také musí říci, že to byl začátek této značky. Dnes jejich výrobky dle fotek vypadají mnohem lépe a věřím, že jsou ve všech směrech i kvalitnější. Otázkou je, jaká byla cena tehdy tohoto výrobku.

Jako zákazník pokud bych zjistil takovéto nedostatky ,asi těžko bych se s tím smířil a očekával bych takové zpracování u čínské konkurence...

TAB

Naměřené hodnoty na 8ohm zátěži:
Frekvenční charakteristika: 20Hz-34Khz/ +-0dB/ při 15W
Zkreslení THD+N při 15W:
1KHz/0,5%
45Hz/7,8%
25KHz/2,4%
60KHz/4,10%

Osazení elektronek:
4x EL34 Shunguang STR
2x ECC81 Philips
1x ECC83 Valvo

http://imgbank.cz/images/dsc07090.jpg
http://imgbank.cz/images/dsc07092.jpg
http://imgbank.cz/images/dsc07094.jpg
http://imgbank.cz/images/dsc07104.jpg
http://imgbank.cz/images/dsc07107.jpg vnitřek
http://imgbank.cz/images/dsc07111.jpg spojovací tyčka – místo možného zkratu
http://imgbank.cz/images/dsc07125.jpg vypálené pájecí body u diodového můstku
http://imgbank.cz/images/dsc07128.jpg pájení
http://imgbank.cz/images/dsc07117.jpg detail zpracování

sekal
Příspěvky: 1488
Registrován: 11 bře 2010 14:30

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od sekal »

To letování je teda ultra-hnus..Obrázek

Uživatelský avatar
Prospero
Příspěvky: 2061
Registrován: 08 led 2012 17:12
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od Prospero »

Cenu Mk1 nevim, Mk2 se (alespon v Germany) prodaval za 3.000€ a podle testu a popisu casopisu LP Magazin (cislo 2/2006) je "prodratovan" naprosto ciste a i zvukove udajne na vysoke urovni. Reproduktorove vystupy uz ma osazene WBT. Osobne ho ale znam jen nezapojeny, z vystavy.

TAB
Příspěvky: 657
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od TAB »

To sekal: no návrh plošného spoje a součástky mi připomíná některé naše socialistické výrobky..

MKII jsem viděl jen na obrázku kde konstrukce dualmonoblok vypadá podstatně lépe.
I tak ale 3000 éček bych do toho nedal. Výstupní trafa tam budou stejná jako koupíš v gesu za pár stokorun, čínské kondíky Hitano jsem tam také viděl. Zapojení které bylo kdysi zveřejněno je v podstatě stejné...Postavil jsem dnes celý budící stupen MKII budu ho měřit pro porovnání a nakonec asi udělám pro zákazníka svoji verzi jak má být..

petrL
Příspěvky: 1338
Registrován: 22 črc 2008 08:47
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od petrL »

jako perlička došlo i na přehrávání LP desek nahrané a pak dekodované systémem DBX 224. U těchto LP desek dosáhnete dynamiky kolem 100dB a je to zážitek.
No nevím, nevím, 100 dB?

Renown
Příspěvky: 2315
Registrován: 18 dub 2008 10:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od Renown »

to PetrL :
jako perlička došlo i na přehrávání LP desek nahrané a pak dekodované systémem DBX 224. U těchto LP desek dosáhnete dynamiky kolem 100dB a je to zážitek.
No nevím, nevím, 100 dB?
klídek, to přesně zapadá do rámce informací, které zde TAB šíří

TAB
Příspěvky: 657
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od TAB »

Renowm:

Můžeš mi říct prosím jaké informace šířím??? Strašně rád bych se to dozvěděl.

Mám doma asi 6LP ze zahraničí co jsem si tam koupil a je k nim přibalený leták o způsobu nahrávání a dekodování atd. Tuším, že jsem tam četl 96 a 100dB ale to bude signál/šum. Zkusím to naskenovat aby nedošlo k nějakým nesrovnalostem. Snažím se být seriozní a fakt nemám potřebu šířit nějaké pitomosti !!

Uživatelský avatar
STUDIO_ESO
Příspěvky: 256
Registrován: 28 dub 2008 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od STUDIO_ESO »

TAB píše: Mám doma asi 6LP ze zahraničí co jsem si tam koupil a je k nim přibalený leták o způsobu nahrávání a dekodování atd. Tuším, že jsem tam četl 96 a 100dB ale to bude signál/šum. Zkusím to naskenovat aby nedošlo k nějakým nesrovnalostem.
Dovolte otázku, pane kolego. Ten systém byl jen použit při nahrávání a pak řezali LP už s klasickou dynamikou, nebo jde o nějakou metodu kdy při přehrávání doma potřebujete expandér? Silně mě to zajímá.

Test jako takový ponechám bez reakce, je to 15 let starý zesilovač, který se prodával cca za 35 peněz. Za ty peníze byla spousta horších i lepších. Popsal jste to a vyfotil asi správně, ale z mého pohledu je to už, promiňte ten expresivní výraz, "kopání do mrtvoly". Tedy z obchodního hlediska ;) A proto je vlastně to co píši zbytečné. Ale výše citované by mě opravdu zajímalo.

Josef Šimko

Renown
Příspěvky: 2315
Registrován: 18 dub 2008 10:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od Renown »

Zadny gramofon nikdy nemuze prehrat zaznam s dynamikou 100dB. Je to mimo technicke moznosti. Obycejne gramofony maji odstup mereny pres desku kolem 36dB. Spickovy gramofon s extremne kvalitni deskou by se snad mohl dostat nad 40dB. Ale k 100dB je to nekonecne daleko.

Co se tyka toho zesilovace. Zcernale plosky pod diodami nejsou od prehratych diod, ale od prehratych ploch pri jejich pajeni. Evidentne pri jejich vymene. Totez se tyka pajeni ktere je na jedne z uvedenych fotek. Proste amatersky zasah do zesilovace, resp. amaterska oprava.

TAB
Příspěvky: 657
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od TAB »

To studio Esso:
pane kolego děkuji za dotaz. Systém DBX jsem vůbec neznal až do letošní High-end výstavy. Bylo tam nějaké slovenské studio, které předvádělo DBX desku a pán tam také mluvil o dynamice 126dB a na to jsem mu odpověděl, že to není možné a nijak mě i ty ostatní nepřesvědčil. Nicméně na té výstavě mě to stejně zaujalo a dovezl jsem si z USA výrobek DBX 224 a pořídil pár desek. Jestli tomu dobře rozumím jedná se o tzv. komplementární úpravu. Tedy na straně nahrávací se určité pásmo komprimuje 2:1 a pak pomocí dekodéru DBX zase 1:2 dekoduje. Je to patentované a údajně to zvětší dynamiku až o 30dB. Systém DBX se používal jak pro pásky (některé kotoučáky ho měli již v sobě) a pro LP.

Udělal jsem zbrklou chybu a omlouvám se všem, protože 90-100dB s tímto DBX je možné podle toho letáku jak jsem asi pochopil dosáhnout v případě pásky která má při konvenčním nahrávání běžně dynamiku cca 50-60dB. A jak píše Renowm u LP je teoreticky max. 40dB a v případě DBX LP je to tedy plus 30dB= 70dB dynamika.

O systému DBX jsem našel zmínku i v knize p. Pešáka kde na straně 79 potvrzuje co tady píšu. A to, že se dynamika pomocí DBX může žvětšit okolo 25dB.

Pro jistotu ještě dávám odkaz na naskenovaný prospekt který byl vždy přiložen u každé DBX LP desky co jsem si koupil. Mohu i potvrdit, že když je třeba pauza na LP tak vůbec není slyšet žádný šum. Vysoké kmitočty mi přijdou dost čisté a výrazné. Dynamika je vyšší ale na jednu stranu je to jiný zvuk. Koupil jsem si to jen pro zajímavost a je škoda, že těch DBX LP je hrozně málo... Pokud o tom víte někdo víc nebo jsem napsal ted něco špatně klidně napište!

http://imgbank.cz/images/grafika1.jpg

TAB
Příspěvky: 657
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od TAB »

Renowm:

Nevím proč jsi nenapsal hned tento názor. Než napsat, že někdo blbě kecá a že je pomalu podvodník...

Já když udělám chybu tak to přiznám a klidně se omluvím, protože nemám s tím problém. Tak prosím když se ti něco příště nebude líbit tak to napiš hned.
Nemám zapotřebí si něco vymýšlet.

To že tam někdo udělal úpravu je bez pochyby. Ten někdo je tam podepsaný a je tam i uvedené datum.

12.1.2008 p. Tkáč. A tento člověk je prý z Edgaru. Jestli je to pravda a pracuje tam tak to nevím.

http://imgbank.cz/images/dsc07114.jpg



Souhlasím s tím co napsal p. ze studia esso. Je to stará záležitost. Ten článek neměl poškodit někoho. Pouze jsem v dobré víře nafotil a změřil a prezentoval zde, protože je spousta lidí, kteří kupují věci z druhé ruky a čas a míra opotřebení také ukáže něco o kvalitě. Jako když se zpětně hodnotí ojetiny aut....A taky jsem to v článku napsal, že jde o starý výrobek. Ale to neznamená, že tam dám třeba takové šílené patice když v té době je šlo koupit (pravda asi tak stáli 3x více než dnes).
Jinak všeobecně u lampáčů nikdo nic nového nevymyslel takže to, že je starý ten zesilovač neznamená, že je konstrukčně mimo proti dnešním ne?

Nicméně pochybuji o tom, že někdo přepájel celý zesilovač. Pochybuji o tom, že ten někdo to celé osazoval čínskými kondenzátory Hitano a Tesla. Taky pochybuji o tom, že tam někdo měnil patice za staré špatné (proč by to dělal..). Ten dps z druhé strany můstku byl/je hnědý a přímo na desce jsem schválně měřil teplotu a multimetr ukázal 61°C.


Pokud bych měl zde nějaký nový Edgar-Canor tak bych ho rád popsal a prohlédl si. Jestli máš nějaké informace a fotky starých nebo nových produktů této značky tak prosím hod to sem a napiš objektivní recenzi. Proto vzniklo tady to forum, protože s časáků se o skutečné kvalitě toho moc nedozvíme.. Nebo se pletu?

Uživatelský avatar
STUDIO_ESO
Příspěvky: 256
Registrován: 28 dub 2008 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od STUDIO_ESO »

TAB píše:To studio Esso:
Systém DBX jsem vůbec neznal až do letošní High-end výstavy. Bylo tam nějaké slovenské studio, které předvádělo DBX desku a pán tam také mluvil o dynamice 126dB a na to jsem mu odpověděl, že to není možné a nijak mě i ty ostatní nepřesvědčil. Nicméně na té výstavě mě to stejně zaujalo a dovezl jsem si z USA výrobek DBX 224 a pořídil pár desek. Jestli tomu dobře rozumím jedná se o tzv. komplementární úpravu. Tedy na straně nahrávací se určité pásmo komprimuje 2:1 a pak pomocí dekodéru DBX zase 1:2 dekoduje. Je to patentované a údajně to zvětší dynamiku až o 30dB. Systém DBX se používal jak pro pásky (některé kotoučáky ho měli již v sobě) a pro LP.

http://imgbank.cz/images/grafika1.jpg
Velmi zajímavé! Otázka je, jak to bude když se deska ohraje, ale kdo ví? Taky s expandery na LP trochu experimentuji, úrovňově ale v "mezích zákona" (6-8 dB). Opravdu zajímavé. Aktuální to už asi není, ale i tak je dobré vědět že něco takového spatřilo světlo světa. Děkuji. Šimko Josef

TAB
Příspěvky: 657
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od TAB »

Studio esso:

Nemáte zač. Je to zajímavé a za cca $200 to můžete koupit v USA. O proti různým systémům dolby, které si pamatuji z walkmanů a tak, mi nepřijde, že DBX zvuk nijak neořezává a opravdu to hraje dobře. Jen to přišlo pozdě... Lp se dají koupit za cca $20-45.

Jak to bude s ohranými deskami nevím mám nepoužité i použité desky a pokud tam není škrábanec tak je to tiché.


Jinak já mám asi předposlední generaci DBX. Ta novější má led měřáky aby člověk viděl přebuzení při nahrávání/kodování..



http://www.ebay.com/itm/DBX-224-Tape-No ... 500wt_1054

petrL
Příspěvky: 1338
Registrován: 22 črc 2008 08:47
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od petrL »

Já mám expandér Pioneer RG-9. Problém je, že pro kvalitní systém není dost "průhledný", i když ve vypnutém stavu jde signál jenom přes přepínač a v zapnutém přes 1 operák. Zvuk to rozmazává. V nižší sestavě to dělá zvuk Tesly MC-902 snesitelným (jinak u něj usínám). Význam to mělo asi u kazet.

Dosažení dynamiky 100 dB je nesmysl. To žádná sestava nepřehraje a i kdyby, tak k čemu by to bylo? V tichých pasážích bude člověk natahovat uši a vzápětí mu budou praskat bubínky... Kromě toho reálná hudba nemá takový rozsah, šum je vždycky aspoň 30-40dB.

TAB
Příspěvky: 657
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

Re: EDGAR-Canor TP101

Příspěvek od TAB »

souhlasim s tim ze expandery vzdy zvuk nicily. Proto jsem nikdy nix takove nechtel. Ale to DBX proste funguje dobre a proto jsem ho koupil.

Ze by 100dB bylo k nicemu taj s tim moc nesouhlasim. V podstate hifi to treba neprehraje ale pro velkoplosne ozvucovani uz se to hodi. Zkus treba najit si jakou dynamiku ma orchestr. A cim mene sumu tim vice jsou slyset detaily. Letos na vystave byl klucina a divil se jak to ze cd sumi. Jenze citlivost avantgarde acoustic a podobnych hornu je kolem 100-120dB a tam je sakra vsechno slyset!

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host