Mám kliku, nyní se mě podařilo zapůjčit si starší model integrovaného zesilovače Naim Nait5, který se prodával zhruba před 7 – 8 roky.
Vrtalo mě hlavou, proč zrovna kombinace se švédskými monitory je tomu zesilovači tak sympatická a hlavně mezi angličany tak oblíbená.
Na tomto fóru navíc pár expertů strhalo jeho měření a zastaralou koncepci. Nevím však, zda měli možnost s tímto zesilovačem delší dobu žít.
Jak jsem se dočetl na internetu, firma Naim je přesvědčena, že cokoli, co není nezbytné pro reprodukci hudby, by nemělo být zahrnuto do konstrukce jejich výrobků. Jsou designu velmi strohého. Naim se dle jejich filozofie pokouší reprodukovat hudbu co nejpřesněji a vyhýbat se zbytečnému luxusu jako jsou korekce. To se mě líbí.
Tato "čistota" designu se vztahuje hlavně na velmi dobře provedené napájení a dobře vymyšlené uzemnění zesilovače. Zcela samostatné napájení byl tehdy / i nyní / navíc k dispozici jako upgrade. Výrobce doporučuje nechat jejich zesilovač permanentně zapnutý.
Celkově dobrý dojem mám z pevné kovové krabice, ta je velmi dobře a čistě provedena
Nebudu se však pouštět do jeho bližšího popisu, protože tento silič je určen především k poslechu.
Ve své cenové kategorii / okolo 1 600 USD / se výkon zdá malý, ale nenechte se zmást. 30W, které Naim v manuálu dal do úvozovek je velmi konzervativní údaj pro kontinuální zátěže do 8 ohmů.
Zesilovač je velmi dynamický. Zvuk po připojení kvalitních reproduktorů má velmi dobrou hloubku, výšky jsou jemné a velmi detailní. Prostor nahrávek je také velmi dobrý.
Překvapilo mě / pozitivně /, že při dlouhodobém poslechu zesilovače ani ostré nahrávky moje ucho neprudí. Ano je to zesilovač, který je ideální na dlouhodobý poslech hudby!!
Nait5 má samozřejmě své výkonové omezení.Ve velké poslechové místnosti nebo s málo citlivými reprosoustavami určitě zjistíte, že jeho výkon prostě nestačí. Já jsem to nepocítil, protože u mne má pokoj asi 25metrů podlahové plochy a je vysoký 2,80m.
Řvalo to u některých nahrávek jako kráva, ale do limitace jsem se nedostal.

Na druhou stranu tento zesilovač je určený pro přehrávání hudby, ne pro chrastění oken.
Závěrem chci podotknout, že pokud do Naimu nepustíte nekvalitní „blátivý„ signál, nebo nepřipojíte příliš „teplé“ reproduktory, tak budete možná mile překvapeni jako já.
Rosan Kandy2, kterého jsem poslouchal před Naimen, byl výborný zesilovač ze necelých 30 000.- Kč. Pokud je srovnám, tak charakter zvuku je velmi podobný. Silnou stránkou obou angličanů je dynamika, jemnost na výškách a velmi dobrá prostorovost.
Trošku jsem se obával kombinace s ATOLL CD, ale nemám výhrady. Sedlo si to.
Poslouchal jsem převážně Briana Bromberga, Larry Carltona s Fordem, Michaela Landau, Respighiho, varhanní koncerty od Saint Saense a Paganiniho koncerty.
Dráty byly od SUPRY, filtrace také a zdrojem signálu výše zmíněný ATOLL CD50SE.
…………… hergot, další konkurence! To se holt nedá svítit, mám ale další pozitivní zkušenost a vím, proč k Naimu cpou dealeři v zámoří a Anglii hlavně GURU QM10.
