Staré zesilovače - napětí na kostře

Integrované i dělené zesilovače, předzesilovače, koncové zesilovače, monobloky, ...
Odpovědět
Pesi
Příspěvky: 703
Registrován: 28 čer 2008 00:57
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Staré zesilovače - napětí na kostře

Příspěvek od Pesi »

Chtěl bych se podělit o nemilou zkušenost, možná se už s tím někdo setkal... no někdo si k tomu určitě něco řekne..
Nedávno jsem při dotyku na krabici měl dojem, že mě brni prsty. Jelikož jsem elektrikář, bylo mi jasné která bije 🙂. Po rozpojení přístrojů od sebe jsem zjistil, že je problém v mém " novém" Grundigu V35. Maje doma pouze starý nespolehlivý napůl rozbitý ruckovy měřák jsem se vrhnul do rozborky a zkoumání:
Na kostře cca 50 voltů plus mínus určitě, což už je mez dovoleného dotyk napětí. Různým odsroubovavanim trafa, různých desek, rozpojováním obvodu jsem zjistil, že problém je někde asi až na základní desce kde je chladič s tranzistory, ale i třeba zdroj od vyhlazovacích kondiku dal.
Když od trafa a usm. diod odpojim konektory vedoucí dal do obvodů, na kostře rázem nic není.
No hrabal jsem se v tom dost dlouho, konce jsem se ještě nedobral, asi to budu muset komplet vykostit.
Takže jsem to zas složil a odložil, s tím , že mám práci na jindy( až si přivezu poradny měřák a bude se mi chtít). Když jsem to složil, zkusil jsem ještě změřit napětí jenom s vraženým zesilovačem do zásuvky ( vypnutém), kupodivu ještě o dvacet voltů víc.
Dovezl jsem si z bývalého bydliště ještě jeden identický zesilovač , jen tak na zkoušku poměřil, a plus mínus stejné, což jsem tedy nečekal, čekal jsem, že se doberu problému srovnávací metodou.
Dnes jsem si vzal z práce poradny měřák, nastavil klidový proud když už jsem ho tu měl 🙂, změřil napeti na kostře - hrůza : 85 voltů při zapnutem, 110 při vyplem. Druhý exemplář podobné.