Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Integrované i dělené zesilovače, předzesilovače, koncové zesilovače, monobloky, ...
Odpovědět
Lilian
Příspěvky: 330
Registrován: 15 led 2011 13:39
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Lilian »

James,

Ano, to bi bol idealny stav. No je problem zakupit multikanalovy preamp v dobrej cene. To je pre mna kamen urazu tejto cesty.

Taktiez pre stereo urcite integrac (s priamim vstupom), inak by to bol zese len kompromis koli kinu.

AM
Příspěvky: 325
Registrován: 02 bře 2010 01:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od AM »

hlavni omezeni pro me byla nemoznost propustit 3D signal u starsich receivru, ale vzhledem k tomu ze ma oppo-93 a 95 dva hdmi vystupy, tak jdou pro 3D nyni pouzit i starsi receivry. jednim hdmi se pusti 3D do tv a druhym hd audio do receivru.

muzu doporucit treba moje onkyo tx-nr906 (pc kolem 50 tacu), coz je 7.1, kde muzes si nastavit bridge a funguji pak pro stereo hned 4 ampy, dva pro kazdy kanal. Ziskas tak vylepsene 5.1

pres hdmi nebo coax umi receiver treba flac 192/24, dekoduje DSD stream z SACD, prehraje kvalitne nahrane dynamicke hudebni bluraye. zvukove se mi uz v kine nechce nic dal resit

Lilian
Příspěvky: 330
Registrován: 15 led 2011 13:39
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Lilian »

Z dovolenim sa opat vratim k tejto teme.
Pri laborovani s koncepciou repro setu pre HomeCinema dost casto narazam na nazor ze reciever ktory chcem pouzit je k nicomu.
Aj ked som mal uz takmer jasno, este popisem jednu zostavu.
Co tak :

- ako PreAmp HC pouzit nejaku lacinu krabicku (rozumej lacny reciever s patricnym 7.1 vystupom a najnovsimi dekodermi, a kalibraciou)
- ako vykonove pouzit monobloky od VINCENTA (pre prednu zostavu zakupit vykonnejsie a teda aj pouzit vyssiu triedu repro bez obmedzenia)
- predsa len zlucit so stereom a pripojit k prednym koncakom/repro cisto stereo PreAmp

Tie monobloky by boli napojene signalom z AV preampu do RCA, a signalom so stereo preampu do XLR. Podla pouzitia by sa prepinalo na monoblokoch . Bez potreby rozkablovat repro.


Nebude problem pri odlisnych parametroch monoblokov pri multikanale s nerovnomernym zosilenim? (pri roznych stupnoch hlasitosti, nielen pri referencnej urovni pri ktorej sa cely system nakalibruje automaticky)
Ak to problem bude, tak sa to urcite vyskytne aj pri recievery a pouzitom stereo koncaku na predne repro, ci nie?

Ach, zase dojdem k tomu ze to treba oddelit *headbang*

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Aleska »

Není nic jednoduššího, než každý zesilovač vybavit vlastní regulací citlivosti, něco podobného jako navrhuje DACT:
Obrázek
Prostě si je pasivně srovnat :?: Ten výstupní 8-mi násobný potenciometr tam být nemusí, máš-li v AVR již DO hlasitosti.

Lilian
Příspěvky: 330
Registrován: 15 led 2011 13:39
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Lilian »

Aleska,
Je takato korekcia ucinna pri roznom stupni hlasitosti ? Nebude nahodou potrebne pri zmene celkovej urovne povedzme o 20% znovu nakalibrovat vsetky pasma(kanale)?
Pretoze to hlavne dorovnanie pri nejakej referencnej urovni spravi aj ta kalibracia v AVcku. (na prednych ubere, zadnym prida atd.)

All,

A vlastne, naozaj budu vznikat napriek prvotnemu vyladeniu vsetkych kanalov take zmeny urovne zosilenia ,ktore narusia celkovu homogenitu priestoru?
Povedzme ze :

- predny L a P kanal bude sileny z Vincent SP995
- center z Vincent SP997
- rear z Vincent SP996
Nebude toto koli nejakej nevirovnanosti zosilovacov horsie nez pouzit pre vsetky trebars SP996 ? Toto som uviedol ako priklad, samozrejme prichadza do uvahy pouzitie nespocetneho mnozstva koncovych zosilovacov.

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Aleska »

Liliane, zesilovač není dynamický EQ, aby měnil své vlastnosti v závislosti na velikosti vstupního signálu - zesílení je u něj konstantní a je jedno, je-li do něj přiveden tichý signál, nebo zda jej vybudí na plný výkon. Ten pasívní předzesilovač (odmyslíš-li si ten vícenásobný poťák) nemá nic jiného za úkol, než dorovnat /přizpůsobit/ nestejné zesílení nestejných zesilovačů, a musí zůstat konstantní :!:
V principu je jedno, které kam zesilovače použiješ, ale měly by (optimálně) být stejné, respektivě měly by mít stejné zvukové vlastnosti, ale opět to není nutnou podmínkou. Je to něco obdobného asi jako u bi/tri - ampingu, kdy je optimální použít zesilovače stejné, ale většinou se na výšky volí s malým výkonem. Velice často se přitom kombinují i různé typy zesilovačů a slyšel jsem i kombinaci digitál na basech, na středech elektronky a na výškách zesilovač s tranzistory. Na to má každý HiFista jiný (a vždy ten správný) pohled - každému doporučuji pohled do tzv. "aktivních" beden i té nejvyšší příčky, co tam mnohdy je.
Add. homogenita prostoru: To není věc typu zesilovače, to je dáno a) fyzikálními zákony (velikost poslechového prostoru), b) rozmístěním reproduktorů v prostoru, c) umístěním poslechového místa v prostoru a v neposlední řadě i d) vlastnostmi reproduktorů. Zesilovače na ní mají vliv minimální, rozhodující je akustika. Když jsme již u té homogenity, nepředstavuj si elektronickou equalizaci v AVR za dostačující. Ano, v něčem pomůže, ale v tom, co je závislé na fyzice, tam selže. Prostě dozvuk, ozvěnu a podobné záležitosti ti neupraví, i kdyby stála miliony a byla ověnčena obchodní reklamou od hlavy až k patě.

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Aleska »

Lilian píše:........
- ako PreAmp HC pouzit nejaku lacinu krabicku (rozumej lacny reciever s patricnym 7.1 vystupom a najnovsimi dekodermi, a kalibraciou)
- ako vykonove pouzit monobloky od VINCENTA (pre prednu zostavu zakupit vykonnejsie a teda aj pouzit vyssiu triedu repro bez obmedzenia)
..........
Lilian píše:.....
- predny L a P kanal bude sileny z Vincent SP995 >>>>>> 2 ks ........... 80.000,- Kč
- center z Vincent SP997 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 1 ks ........... 12.500,- Kč
- rear z Vincent SP996 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 2 ks ........... 18.000,- Kč
celkem 110.500,- Kč chceš připojit k nějaké laciné krabičce :?: :?: :?:
.....

Lilian
Příspěvky: 330
Registrován: 15 led 2011 13:39
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Lilian »

Aleska,

Dakujem za objasnenie a znizenie stresovej hladiny v mojich zilach :)

Tou lacinou krabickou som mal na mysli reciever zakladnej triedy ktory vsak uz obsahuje 7.1 výstup a patricne dekodry. tj. napr MARANTZ 5004,- da sa kupit za 400eur,YAMAHA 767 550 nova!, Co je pre mna oproti AV preampu za 1500 lacine.
Kedze ako som niekde cital, v preampoch AVciek nieje rozdiel, skor sa lisia vykonovou castou a pripojeniami (drahsie vz lacnejsie AV)
Nechcem davat 1500eur za AV preamp ktory mi aj tak zastara koli kodekom a na stereo to v tej cene aj tak bude kompromis. Radsej chcem dat 1000e do preampu na stereo, a 500e za reciever s 7.1vystupom. Zapojene tak ako som popisoval vyssie.

Alebo sa s tym AV preampom v tychto recieveroch milim a cele to tym pokazim ? :oops:

Dobry stereo preamp si vyberiem podla chuti a moze mat pre mna takmer dozivotnu hodnotu, mozem zvolit trebarz elektronkovy a podobne...

Davat za preamp na kino spominanych 1500 je podla mna v kategorii tych koncakov (aj ked spolu 110tis.czk) zbitocne, ci nie :oops:

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Aleska »

Liliane, řešil bych to takto:
Hellboy píše:Já tak hraju taky z receiveru pre outy do stereo koncáku a surround krmený receiverem. Pro kompromis domácí kino / stereo asi nejjednodušší řešení.
Ty reprobedny sourrondu hrají nepoměrně méně informací než L a R. Vlastně by měly jen hrát prostorovou informaci, protože pochybuji, že by se našla nahrávka /mimo kvadrofonní z dob dávno minulých/, kde by (přeženu-li) zpěvák zpíval za tvými zády a bubeník bubnoval před tebou, dechy zněly z prava a dívčí křoví podmalovávající zpěváka z leva. Ano, existují a na výstavách AV techniky jsou nesmírně oblíbené, bohužel to co zobrazují není skutečnost, ale přelud, ba hovadinu, neboť na koncertě taky nesedíš ve středu orchestru, ani se orchestr a zpěváci netočí kolem tebe.
Začni tak, jak radí Hellboy, v rozumných finančních dimenzích- ne vždy je vysoká cena zárukou vysoké kvality. Osobně bych udělal mírný kompromis v AVR a potřebných surrondových bednách a nedělal kompromis v hlavních bednách a jejich zesilovači. To kvalitně znějící L,R ti plně vynahradí kompromisy ve zbytku a budeš tak spokojen.

Lilian
Příspěvky: 330
Registrován: 15 led 2011 13:39
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Lilian »

Ano, toho nazoru som bol, potom som sa kdesi zamotal . Tak ako pise Hellboy.

Stale to riesim a vzdy pridem k zaveru oddelit stereo a nasledne sa to zase snazim zlucit *headbang*

Najskor teda vezmem reciever , pripojim repro a nasledne budem laborovat s doplnanim koncakov.

Dakujem vsem za rady, a nemalo ze tu cloveka hned nesplachnete ked takto streckuje *klanimse*

malevil
Příspěvky: 16
Registrován: 19 říj 2009 15:52
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od malevil »

Vynikajúci multikanálovy preamp aj na stereo je VIOLET AUDIO ADP61.

Uživatelský avatar
Hellboy
Příspěvky: 609
Registrován: 18 led 2010 23:57
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Hellboy »

Eště takhle: Já to mám teď zapojené docela "prasecky" tak, že mi jdou preoty předku do preampu a ten de do koncáku. Když chci hrát stereo, přepnu preamp na analogový vstup a jedu ze zdroje stereo. Když chci hrát multikanál, tak přepnu na vstup z receiveru a hraju multikanál. Nevýhoda je, že i když se chci koukat na seriál, musím zapnout receiver, preamp a koncák. Druhá nevýhoda je, že nemůžu na preampu kroutit s hlasitostí. Udělal jsem to totiž tak, že jsem si na preampu nastavil mě vyhovující úroveň výšek a basů pro stereo a pak jsem domácí kino zkalibroval pomocí receiveru, teď si buď musím pamatovat jak přesně má bejt otočený volume na preampu pro přehrávání domácího kina, nebo ovládat hlasitost na zdroji zvuku, což činím, protože před dvaceti pěti lety se k preampům ještě běžně nedával dálkáč :)

A pokud můžu radit, vykašli se na koncáky pro satelitní repro. Když už, tak spíš pro centr. Z centru jde v multikanálu veškerý zpěv a mluvení, takže bych ho zas tak nepodceňoval, ale spíš tu samotnou bednu. Podle mě na něj ten receiver taky stačí. Z multikanálu jde u kina stejně jen bouchání, střílení a různý hluky prostředí a v případě hudby to taky není až zas takový masakr. V zásadě, když si to zkalibruješ, aby to hrálo správně hlasitě a bylo to stejně zequalizované, což ten receiver v pohodě udělá, tak klidně můžeš mít vzadu bedny od jiného výrobce, hnané receiverem a v multikanálovém zvuku se to stejně všechno smíchá dokupy s předkem a bude to znít dobře. Není to nic pro puristy, ale ani quadro nahrávky od pinkfloydů, nebo mahavishnu orchestra na mě u mé sestavy nepůsobí nějak pomateně, že to z každé strany hraje jinak. Pokud ti to bude vadit, pořád si můžeš ty koncáky dokoupit. Jen bacha, levné receivery můžou mít preouty jen na přední kanály.

Lilian
Příspěvky: 330
Registrován: 15 led 2011 13:39
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Lilian »

Dakujem vsetkym *klanimse*

Zatial mam uz ako tak jasno. Reciever bude ta spominana YAMAHA 3800, kedze to bude z druhej ruky za cenu zakladnych recieverov nebude mrziet ak s nej pouzijem nakoniec len ten Preamp ;) No to bude nejaka doba, priestor na skusanie a porovnavanie. Zo zaciatku to bude tahat cele sama, snad to nebude az taka tragedia u toho kina.
A repro? Cely predok urcite z jednej serie. V ziadno pripade nepodcenit center. Druh repra podla vzajomneho porovnania a zvazenia prinosu v zostave. pravdepodobne to bude AP celsius,a k tobu bud stojanove Step alebo stlpove Sitara. efektove ostanu za kazdej okolnosti yara compact2.

Kedze nadchadza cas letnych prac na stavbe, trosku si precistim mysel pri zmysluplnej praci . A hlavne uvidim ako sa vykresli priestor na tu posluchovku.
Bude to ,,podkrovie,, bungalovu. Mal to byt sice ulozny priestor ale pokusam sa s toho spravit miestecko na kino. To ale zalozim nove tema, budem rad ak mi budete napomocny aj v tejto problematike *palec*

Pekny den,

Multikanal
Příspěvky: 6
Registrován: 05 led 2012 10:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Multikanal »

K téme doporučujem pozrieť stránku:
http://www.audiovideo2day.eu/nl/article ... treert%252

je síce v holadštine ale dá sa preložiť napr. GOOGLE prekladačom.

V zásade platí: je lepšie kvalitné stereo ako zlý multikanal. Ale nič nie je lepšie, ako kvalitný multikanal. Je to však drahá záležitosť. Tým čo hovoria, že hudobníci sú v predu, alebo že majú iba dve uši odkazujem : treba si vypočuť kvatitný viackanál (ale naozaj kvalitný - hoci je ťažko to uskutočniť), v posluchvkách Vám ponúknu buď kvalitné stereo, alebo domáce kino. Takže nemáte na základe čoho porovnať. Veľmi kvalitné vydavateľstvo 2L, vydáva iba hudbu vo veľmi vysokom rozlíšení (stereo aj mutlikanál) ma v tom tiež úplne jasne. Pozrite sa aj tam.

"At home in the concert hall, concert hall home
For the first time since my interest in sound and I felt the record to be present. The music scene changed from stage to church concert. One thing remained common: realism. A stereo can be an incredibly handsome stage drop, a feast for ears and eyes. But this system / principle components and speakers do disappear completely and puts you right in music. A blow to hear a bass drum held back on stage, then you hear the impressive sound waves come at you and over you go. The musical picture just right: you can hear each instrument separately, with much more air. You have witnessed a stratification in the deep that you had never thought achievable. The instruments are perfectly visible, more so you can hear the interaction with the space in which they reside. Better not remember, this is live music in your living room. Whose code of this system will no longer need to respect the house and is just a SACD'tje impose themselves in the concert hall to imagine. Congratulations to Ken Ishiwata and his team. Thanks to the effort to take such a system set up and want to demonstrate. Ken Ishiwata is not just a face that Marantz will stick to its product catalog, he is an inspiring icon."

Multikanal
Příspěvky: 6
Registrován: 05 led 2012 10:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Stereo zesilovače VS AV receivery VS multikanál zesilovače

Příspěvek od Multikanal »

Ponúkam pre informáciu stránku 2L nordic sound, a ich vyjadrenie k súčasnej úrvni nahrávok.

http://www.2l.no/e-book/2L-RR1-SABD.pdf

Blu-ray is the first domestic format in history that unites theatre movies and
music sound in equally high quality. The musical advantage of Blu-ray is the
high resolution for audio, and the convenience for the audience as one single
player will handle music, films, their DVD-collection and their old library of
traditional CD.
What we are seeing is a completely new conception of the musical experience.
Recorded music is no longer a matter of a fixed two-dimensional setting, but rather
a three-dimensional enveloping situation. Stereo can be described as a flat canvas,
while surround sound is a sculpture that you can literally
move around and relate to spatially; with surround
you can move about in the aural space and choose
angles, vantage points and positions.
By developing one common format the surround
technology that we have been working with for years
finally becomes accessible to the general public. Fairly
soon almost all disc players will be Blu-ray devices, and
already now a majority of the sound systems that come
off the shelf are 5.1 surround systems. People buy the
equipment for the sake of film entertainment, but with
it they get access to the unique musical experience that
we are offering. Stereo is still possible of course, but the
fact is that the resistance towards surround is mostly
based on ignorance. People just don’t know what they
are missing out on.
A senior Norwegian HiFi journalist visited our studio
recently. Prior to our listening session I explained to
him how we recorded MOZART and DIVERTIMENTI with
the orchestra in a circle, all musicians facing each other – surrounding the listener.
He rose from his chair and wanted to leave. I begged him to listen - and he stayed
for three hours; leaving us with the conclusion: “Now I need to go home and write
an article apologising all my readers for the thirty years I have misguided them in
stereo. Surround sound is the real thing.”
The musical and technical process of recording and editing are identical for SACD
and Blu-ray. When I started as a recording engineer in 1990 there was no focus on
surround sound in classical music. It was the introduction of SACD that made us
aware of this magnificent perspective. Surround sound gave us the solution to the
depth and spatial resolution we experienced live on stage in a concert house, but
were not able to recreate in stereo.
We prefer to record in spacious acoustic venues; large concert halls, churches and
cathedrals. This is actually where we can make the most intimate recordings. The
qualities we seek in large rooms are not necessarily a
big reverb, but openness due to the absence of close
reflecting walls. Making an ambient and beautiful recording
is the way of least resistance. Searching the fine
edge between direct contact and openness; that’s the
real challenge. A really good recording should be able
to bodily move the listener. This core quality of audio
production is made by choosing the right venue for the
repertoire, and balancing the image in the placement
of microphones and musicians relative to each other
in that venue. Planning and discussions with the musicians
create trust and a sense of occasion and excitement
that translates onto the recordings. What we insist
upon in the recording phase is time. We usually spend
from four to six days of recording on a 60-minutes repertoire.
In credit of the musicians I need to say that this
is not in need of getting the score right, but in order to
bring forward the right mood and dimensions. At most
projects the entire first day is spent bringing the dimensions
down from a 1500-people hall to the proximity
encountered on a home-visit to your living room. The
challenge of this process is to get the volume down, keeping the intensity and energy
up, without being intrusive. There is no method available today to reproduce
the exact perception of attending a live performance. That leaves us with the art of
illusion when it comes to recording music. As recording engineers and producers
we need to do exactly the same as any good musician; interpret the music and the
composer’s intentions and adapt to the media where we perform.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Kocour a 2 hosti