Aurum Cantus
Re: Aurum Cantus
A jste přesvědčeni o tom, že jsou to Aurum Cantus?
Re: Aurum Cantus
Tak, opravdu jsou. Z roku 2004.
Docela by mě zajímalo, jestli to tam vypadá pořád stejně.
Docela by mě zajímalo, jestli to tam vypadá pořád stejně.
Re: Aurum Cantus
Možná i hůře ale,Pinot píše:Tak, opravdu jsou. Z roku 2004.
Docela by mě zajímalo, jestli to tam vypadá pořád stejně.
jedna věc je to ce je vidět na nějaké fotce a druhá zcela jiná co je slyšet při poslechu hotové bedny.Případnou otázku na čem skutečně záleží zda jsou to luxusní a doknale čisté výrobní prostory,know how, zvučná značka,dýha dražší pozlacení, přiložená knížečka vázaná v jehněčí kůži,chytlavý slogan,masivní reklamní kampaň či co vlastně to si musí přebrat každý sám.
Re: Aurum Cantus
Na fotkách výroby ozvučnic Cantusů je vidět, řekl bych, klasická stolařská dílna. O kvalitě provedení ozvučnic rozhoduje především řemeslná ruční práce. Na fotografiích neshledávám osobně nic špatného, dílna, jakých u nás máme tisíce. To co dělá zvuk zvukem, ale není hloubka lesku klavíráku (která je u AC mimochodem vynikající), ale návrh ozvučnice samotné, měniče, vyhybka ap. AC patří vzledem k ceně k nadprůměru ve kvalitě reprodukce (můj názor). Záleží samozřejmě na vkusu každého soudruha. Co se týče použitých součástek ve vyhybce...jsou prý na úrovni 3-4x cenově vyšších modelů jako u nejmenovaného FR výrobce. To není z mé hlavy, ale z hlavy našeho velmi dobrého konstruktéra repro. Osobně jsem při výběru beden poslechl asi 10 kousků s vlastním zesilovačem a skončil jsem u "levných sloupků AC", jak tady někde nebo u sousedů (už nevím) arogantně zaznělo.
Re: Aurum Cantus
Jde z nich vymáčknout opravdu hodně
.

Re: Aurum Cantus
Zadarmo sa už ani v Číne nevyrába.sekal píše:Mně nepřipadají ceny této značky nějak zvlášť nízké, zvláště v kontextu toho, že se jedná čínskou firmu..
Re: Aurum Cantus
Řekl bych, že výše platu čínských dělníků, kteří jsou zobrazeni na fotografiích v příspěvku Efičáka, se tomu "zadarmo" bude dosti blížit (viz např. http://finexpert.e15.cz/jak-vysoke-jsou-mzdy-v-asii).. V tomto kontextu nejsou ceny beden fy. Aurum Cantus nikterak nízké, zvláště když si uvědomíme, že se v Číně nic nevyvíjí, neboť se zde vše vesele pajcuje.. Vstupní náklady jsou tedy stlačeny na minimum, čemuž však již příliš neodpovídá cen. politika této vykutálené firmy...aretax píše:..Zadarmo sa už ani v Číne nevyrába..
Re: Aurum Cantus
Tak to si poriadne vedľa....Hlavne v prípade Aurum Cantus. Súčasný vývoj a výskum v Číne a to vo všetkých oblastiach im môže závidieť veľa štátov, vrátane USA a EU....
Re: Aurum Cantus
Vykutáleni jsou obchodníci s těma bednama,česko jako poslední člen řetězce..
Re: Aurum Cantus
Z několika 8 let starých fotek nelze posuzovat kvalitu provedení nebo cenu AC. Ruční práce v tomto případě je podstatná a nemyslím si, že u jiných výrobcú by to dělali roboti. To, že je něco z Číny neznamená, že to musí být levné a nekvalitní. Cena je úměrná kvalitě. Luxman patří číňanům a nemyslím si že je levný nebo špatný. iPhone,iPad jsou rovněž vyrobeny v Číně a taky nejsou zrovna levné.
Čína ma možnosti a technologie, o kterých se nám bohužel může jenom zdát.
) a oba byli u našich prodejců levnější než venku. Zkuste si AC objednat přímo v Číně, zaplatit, clo, DPH, dopravu a myslím, že ta cena bude ještě vyšší.
Jenom pro srovnání našel jsem ceny AC v Austrálii, Thajsku a Švédsku jsou podobné(někdě vyšší) jako u nás.
http://www.stereophonic.com.au/products ... dV10F.html
http://goldenagemusic.mamutweb.com/Shop ... antus/27/1
http://www.magnetaudio.com/pdf/topic/91 ... 3115_0.pdf
Čína ma možnosti a technologie, o kterých se nám bohužel může jenom zdát.
Bohuže klasické klišé, za vše můžou obchodnící a ti nejhorší jsou u nás. Letos jsem si pořídil dva poměrně drahé komponenty(nejsou to ACkubas píše:Vykutáleni jsou obchodníci s těma bednama,česko jako poslední člen řetězce..

Jenom pro srovnání našel jsem ceny AC v Austrálii, Thajsku a Švédsku jsou podobné(někdě vyšší) jako u nás.
http://www.stereophonic.com.au/products ... dV10F.html
http://goldenagemusic.mamutweb.com/Shop ... antus/27/1
http://www.magnetaudio.com/pdf/topic/91 ... 3115_0.pdf
Re: Aurum Cantus
Rad by som prispel svojou troskou k tejto teme. Niekolko tyzdnov vlastnim Aurum Cantus V6F zapojene s Vincent SV234, OPPO 95, kabelaz Vincent a VDH Mainsserver (silove), RCA Black Rhodium Illusion Diva (prepojovacie) ATOHM ZEF MAX (repro).
Vzhladom na nepravidelnost priestoru, kde mam hifi, som hladal nahradu za Canton Vento 890DC. Chybal mi priestor viac do sirky a hlbky. Vedel som o limitoch, ktore maju Venta a tak som si dal nacas a hladal cca 1 rok nahradu. Skusal som rozne typy bedni u mna doma i v studiach, ale v zasade vsetky podobnej konstrukcie (2.5 - 3 pasmo, kalotovy vyskac – B&W, SF, AP, Dyn, Atohm, Focal, Usher). Bol som trosku skepticky k paskovemu vyskacu po skusenosti v starsich bedniach. Posledne obdobie som ale pocul na vystavach a studiach novsie bedne, kde sa mi character podania vysok paskovym vyskacom pacil. To ma viedlo aby som skusil v studiu NISEL AC V8F. Jeho podanie bolo prekvapujuco prijemne a tak som raz po ceste z Prahy zavital do brnianskej MELISSA. Prave tam boli zapojene V6F s Vincentom SV234. Do tyzdna boli V6F na skuske u mna doma a uz u mna ostali. Venta aj so subwoofrom som predal.
Pokusim sa vyjadrit moj nazor na prejav bedni. Prve, cim uputaju je, ze hraju uvolnene a presne. V porovnani s tym, co som mal moznost pocut doma si nevyberaju a zahraju v pohode akykolvek zaner. Vysky su jemne a rychle, nevytrcaju zbytocne ale jasne daju najavo, ked je nieco kovove. Mozno ciastocna smerovost vyriesila moj akusticky problem a priestor, ktory teraz vnimam, daleko presahuje repro do sirky a hlavne hlbky. Umiestnenie nastrojov je jasne a takmer holograficke. Prejav stredov by som prirovnal k Dynaudio alebo AP. Prenasaju obrovske mnozstvo informacii do detailov a pritom nie su “ukricane” ako pri inych typoch, kde sa vyrobca snazi zvyraznenim vyssich stredov a vysok dosiahnut “detailnost”. Ludske hlasy su velmi realne, pritomne. Je to 2,5 pasmo ale bez problemu davaju bedne uspokojivy basovy zaklad aj pre tvrdsie nahravky alebo orchestralne vybuchy. Su rychle a pomerne presne, aj ked nie tak suche a presne ako Velodyne. Je zaujimave vidiet, ako je prejav basov priamo zavisly od nahravky a zanra. Raz su uplne suche, inokedy doznievaju, no citatelnost basovej linky je vzdy vyborna. V8F su este dalej ale na moje poziadavky a penazenku postacuju V6F, zatial.
Ak by som mal charakterizovat hlavne klady bedni, tak by to bolo vykreslenie priestoru, perfektna naviazanost jednotlivych pasiem, detailnost a uvolnenost, ktoru som pocul len pri bedniach v ovela vyssich cenovych kategoriach zapojene na vykonnejsie zelezo. Rozhodne su tieto bedne v cenovej relacii 3.000 EUR ovela dalej ako komercne zname znacky (B&W, Canton, Focal, Dynaudio a pod.). Podobny zvukovy prejav som pocul pri niektorych DIY produktoch, ale na to si netrufam. O spracovani nebudem pisat, tu som konkurenciu v tejto cene videl malo.
Mna sameho ani nenapadlo, ze si kupim repro od cinskeho vyrobcu. V prvom rade ma presvedcil zvuk (obrovsky rozdiel oproti EU vyrobcom), v druhom rade uprimnost specifikacii, ktore vyrobca udava a nakoniec perfektne spracovanie vyrobku (znovu obrovsky rozdiel).
Vzhladom na nepravidelnost priestoru, kde mam hifi, som hladal nahradu za Canton Vento 890DC. Chybal mi priestor viac do sirky a hlbky. Vedel som o limitoch, ktore maju Venta a tak som si dal nacas a hladal cca 1 rok nahradu. Skusal som rozne typy bedni u mna doma i v studiach, ale v zasade vsetky podobnej konstrukcie (2.5 - 3 pasmo, kalotovy vyskac – B&W, SF, AP, Dyn, Atohm, Focal, Usher). Bol som trosku skepticky k paskovemu vyskacu po skusenosti v starsich bedniach. Posledne obdobie som ale pocul na vystavach a studiach novsie bedne, kde sa mi character podania vysok paskovym vyskacom pacil. To ma viedlo aby som skusil v studiu NISEL AC V8F. Jeho podanie bolo prekvapujuco prijemne a tak som raz po ceste z Prahy zavital do brnianskej MELISSA. Prave tam boli zapojene V6F s Vincentom SV234. Do tyzdna boli V6F na skuske u mna doma a uz u mna ostali. Venta aj so subwoofrom som predal.
Pokusim sa vyjadrit moj nazor na prejav bedni. Prve, cim uputaju je, ze hraju uvolnene a presne. V porovnani s tym, co som mal moznost pocut doma si nevyberaju a zahraju v pohode akykolvek zaner. Vysky su jemne a rychle, nevytrcaju zbytocne ale jasne daju najavo, ked je nieco kovove. Mozno ciastocna smerovost vyriesila moj akusticky problem a priestor, ktory teraz vnimam, daleko presahuje repro do sirky a hlavne hlbky. Umiestnenie nastrojov je jasne a takmer holograficke. Prejav stredov by som prirovnal k Dynaudio alebo AP. Prenasaju obrovske mnozstvo informacii do detailov a pritom nie su “ukricane” ako pri inych typoch, kde sa vyrobca snazi zvyraznenim vyssich stredov a vysok dosiahnut “detailnost”. Ludske hlasy su velmi realne, pritomne. Je to 2,5 pasmo ale bez problemu davaju bedne uspokojivy basovy zaklad aj pre tvrdsie nahravky alebo orchestralne vybuchy. Su rychle a pomerne presne, aj ked nie tak suche a presne ako Velodyne. Je zaujimave vidiet, ako je prejav basov priamo zavisly od nahravky a zanra. Raz su uplne suche, inokedy doznievaju, no citatelnost basovej linky je vzdy vyborna. V8F su este dalej ale na moje poziadavky a penazenku postacuju V6F, zatial.
Ak by som mal charakterizovat hlavne klady bedni, tak by to bolo vykreslenie priestoru, perfektna naviazanost jednotlivych pasiem, detailnost a uvolnenost, ktoru som pocul len pri bedniach v ovela vyssich cenovych kategoriach zapojene na vykonnejsie zelezo. Rozhodne su tieto bedne v cenovej relacii 3.000 EUR ovela dalej ako komercne zname znacky (B&W, Canton, Focal, Dynaudio a pod.). Podobny zvukovy prejav som pocul pri niektorych DIY produktoch, ale na to si netrufam. O spracovani nebudem pisat, tu som konkurenciu v tejto cene videl malo.
Mna sameho ani nenapadlo, ze si kupim repro od cinskeho vyrobcu. V prvom rade ma presvedcil zvuk (obrovsky rozdiel oproti EU vyrobcom), v druhom rade uprimnost specifikacii, ktore vyrobca udava a nakoniec perfektne spracovanie vyrobku (znovu obrovsky rozdiel).
Re: Aurum Cantus
Inu, časy se mění a asi nezbývá, než se postupně zbavovat předsudků vůči čínskému hifi.
Jinak díky za přínosnou recenzi výrobku, který by mohl zaujmout řadu racionálně uvažujících hifistů, kteří hledají reprobedny za rozumné peníze.
Jinak díky za přínosnou recenzi výrobku, který by mohl zaujmout řadu racionálně uvažujících hifistů, kteří hledají reprobedny za rozumné peníze.
Re: Aurum Cantus
to Marekg:
dobře popsaný názor. Souhlasím. V rámci své cenové kategorie nemají AC příliš konkurence.
dobře popsaný názor. Souhlasím. V rámci své cenové kategorie nemají AC příliš konkurence.
Re: Aurum Cantus
Takisto som hrdým majiteľom reprosústav tejto značky. Druhý najnižší model Leisure 2SEMKII je nie len malým kusom krásneho doplnku do interiéru, ale rovnako aj pohladením pre ucho.
Nebudem písať o tom, ako krásne to hrá, lebo sú to všetko len subjektívne pocity. Ale šarm tejto značky v sebe skrýva jednu veľkú výhodu, kúpu týchto reprosústav vám bez problémov schváli priateľka či manželka
a to je na nezaplatenie, ak máte podporu aj od svojej polovičky.

Aurum Cantus sú jednoducho skvelým partnerom do domácnosti!
Nebudem písať o tom, ako krásne to hrá, lebo sú to všetko len subjektívne pocity. Ale šarm tejto značky v sebe skrýva jednu veľkú výhodu, kúpu týchto reprosústav vám bez problémov schváli priateľka či manželka


Aurum Cantus sú jednoducho skvelým partnerom do domácnosti!
Re: Aurum Cantus
Zdravim vsetkych. Dlhodobo vlastnim AC V6F a chcem sa podelit so skusenostou pri porovnanavni roznych zosilovacov. Snad bude toto info pre niektorych vlastnikov repro Aurum Cantus zaujimave. Pri porovnavani som mal vzdy rovnake komponenty, okrem zosilnovaca (OPPO 105 - Nordost Valkyrja - zosik - Atohm ZEF MAX - AC V6F, vsetko zapojene do filtracie SUPRA kabelazou Vincent (OPPO) a Pangea (zosik)). Zanrovo pocuvam prakticky vsetky vsetko okrem punk, tvrdy metal, dychovky. Sustredil som sa tentokrat vyhradne na SS intergace.
VINCENT SV234 - povodny zosilovac, hodi sa k AC vyborne ale chcel som ist dalej a hladal som upgrade. Zvuk nebudem popisovat, ale vynikajuci pomer cena/zvuk.
Bryston B100 SST - zvuk bol "silny" - tlacil sa dopredu, analyticky ale prilis suchy, sterilny a nevyrazny, nebavilo to pocuvat.
Accuphase E-350 - hladky a velky zvuk, zvyraznoval niektore nastroje, ktore akoby vystupovali viac oproti inym, vyborny priestor. Prilis ale tlacil vyssie basy do popredia, neboli moc presne a mna rusili, nebolo mozne hrat po tichu - stacilo trosku potocit a uz to hralo prilis nahlas.
Audionet SAM V2 - hlbsi a pevnejsi bas oproti VINCENT, menej zafarbene stredy a ovela presnejsie vysky (jemnost, rozlisenie), ziadna ukricanost ani pri vyssich hlasitostiach. Dobre hra aj ticho aj nahlas. Perfektny priestorovy obraz, ktory vtahuje do sceny, je analyticky ale v nie na ukor muzikalnosti.
BV Audio PA300SSE - oproti VINCENT presnejsie podanie, oproti SAM V2 slabsi bas, mensi priestor a sterilnejsie stredy. Trosku mi vadil dizajn, ale pristroj je vynikajuci pomer cena/zvuk.
Luxman L-507uX - velmi podobne ako SAM V2, vyrovnane, prekreslene, priestorove. Pekny pristroj.
Accuphase E-560 - vyrovnanejsi zvuk ako pri E-350, pri zachovani vsetkych ostatnych kvalit. Basy uz tak netlacia, ale stale chyba ich presnost v porovnani s ostatnymi, co ale nevadilo pri akustickych nahravkach. Radiator - ciste "A".
Audionet SAM G2 - v podstate si zachovava rovnaky zvukovy charakter ako SAM V2, rovnako presny, priestorovy. G2 ma oproti V2 schopnost viac naplnit miestnost hudbou, ale zvukovo minimalne rozdiely. Navyse moznost integracie do domaceho kina a XLR.
Vysledkom mojho porovnavania je, ze z uvedenych kombinacii sa mne najviac k Aurum Cantus V6F paci spojenie s Audionet SAM (V2 alebo G2) alebo AB-ckovym Luxmanom. Tieto predstavovali oproti Vincent SV234 vyrazny posun a boli zvukovo univerzalne. V6F spesnili basovu cast a dodanim stabilneho krmenia posilnili vsetky kvality ake tieto bedne maju. Dalsim zistenim, ze je velmi dolezite ako si sadne zosilnovac s repro. Nemyslim, ze hociktory s hore uvedenych pristrojov je zly alebo malo technicky/zvukovo vyspely. Proste si sadli/nesadli. Pri inych zostavach bude vysledok rozlicny. Elektronkove integrace som nikdy neskusal a je mozne, ze sa tak niekedy stane.
A velka vdaka studiu NISEL, za to, ze maju taku trpezlivost a vazia si svojich klientov.
VINCENT SV234 - povodny zosilovac, hodi sa k AC vyborne ale chcel som ist dalej a hladal som upgrade. Zvuk nebudem popisovat, ale vynikajuci pomer cena/zvuk.
Bryston B100 SST - zvuk bol "silny" - tlacil sa dopredu, analyticky ale prilis suchy, sterilny a nevyrazny, nebavilo to pocuvat.
Accuphase E-350 - hladky a velky zvuk, zvyraznoval niektore nastroje, ktore akoby vystupovali viac oproti inym, vyborny priestor. Prilis ale tlacil vyssie basy do popredia, neboli moc presne a mna rusili, nebolo mozne hrat po tichu - stacilo trosku potocit a uz to hralo prilis nahlas.
Audionet SAM V2 - hlbsi a pevnejsi bas oproti VINCENT, menej zafarbene stredy a ovela presnejsie vysky (jemnost, rozlisenie), ziadna ukricanost ani pri vyssich hlasitostiach. Dobre hra aj ticho aj nahlas. Perfektny priestorovy obraz, ktory vtahuje do sceny, je analyticky ale v nie na ukor muzikalnosti.
BV Audio PA300SSE - oproti VINCENT presnejsie podanie, oproti SAM V2 slabsi bas, mensi priestor a sterilnejsie stredy. Trosku mi vadil dizajn, ale pristroj je vynikajuci pomer cena/zvuk.
Luxman L-507uX - velmi podobne ako SAM V2, vyrovnane, prekreslene, priestorove. Pekny pristroj.
Accuphase E-560 - vyrovnanejsi zvuk ako pri E-350, pri zachovani vsetkych ostatnych kvalit. Basy uz tak netlacia, ale stale chyba ich presnost v porovnani s ostatnymi, co ale nevadilo pri akustickych nahravkach. Radiator - ciste "A".
Audionet SAM G2 - v podstate si zachovava rovnaky zvukovy charakter ako SAM V2, rovnako presny, priestorovy. G2 ma oproti V2 schopnost viac naplnit miestnost hudbou, ale zvukovo minimalne rozdiely. Navyse moznost integracie do domaceho kina a XLR.
Vysledkom mojho porovnavania je, ze z uvedenych kombinacii sa mne najviac k Aurum Cantus V6F paci spojenie s Audionet SAM (V2 alebo G2) alebo AB-ckovym Luxmanom. Tieto predstavovali oproti Vincent SV234 vyrazny posun a boli zvukovo univerzalne. V6F spesnili basovu cast a dodanim stabilneho krmenia posilnili vsetky kvality ake tieto bedne maju. Dalsim zistenim, ze je velmi dolezite ako si sadne zosilnovac s repro. Nemyslim, ze hociktory s hore uvedenych pristrojov je zly alebo malo technicky/zvukovo vyspely. Proste si sadli/nesadli. Pri inych zostavach bude vysledok rozlicny. Elektronkove integrace som nikdy neskusal a je mozne, ze sa tak niekedy stane.
A velka vdaka studiu NISEL, za to, ze maju taku trpezlivost a vazia si svojich klientov.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti