Když jsem tenkrát repro z původního single zapojil do Bi-Wire, přínos jsem slyšel okamžitě, ale asi cca po půl roce jsem potřeboval káblík ještě upravit a pro poslech při úpravách zapojil zpět single ... a přínos byl ten tam.
Moje řeč ... prostě a jednoduše z 95% pouze placebo efekt ...
Možná jsi jen špatně pochopil co Strejdin napal, popsal svou praktickou zkušenost pravda trošičku ne zcela srozumitelně. No já to pochopil opačně než Ty.
Píše, že zapojil Bi-Wire a okamžitě slyšel zlepšení, po půl roce jeden kabel odpojil a při zapojeném pouze single-jednom kabelu bylo to zlepšení pryč. Takto to chápu já.
Ale věta předtím:"Ten Bi-Wire jsem zkoušel a mám tak zapojeno, ale pouze proto že se mi to líbí a vypadá to dobře. " vypovídá spíše o opaku, měli bychom asi více zvažovat co a jak píšeme.
Ne NA, ... marvinnrv správně.
Pravda je taková, že jsem na konci svého příspěvku původně měl : "a přínos byl ten tam, byla to jen psychoakustika nadšení z nové věci" ... ale nechtěl jsem zase moc rozviřovat téma kabelů ve vlákně Aurum Cantus, tak jsem to smazal.
Tak že marvinnrv a s placebo efektem naprostý souhlas.
Díky za vysvětlení.
No u mě se Bi-Wiring vždy projevil, a dokonce jsem zkoušel při dvojitém reprokabelu nasadit i zkratovací "klemy" a byl tu třetí jiný zvuk.
Za mě Bi-wiring přináší změnu v silněji prezentovaných detailech, zvuk více "útočí" na posluchače, při mono-wiringu je naopak více uvolněný a relaxovaný. Při zparalelnění kabelů(použití dvou ale s nainstalovanými klemama) byl zvuk sytější než při jednom kabely.
Slyším to podobně jako N.A. Dokonce se nebráním tomu, použít na basy jiný typ kabelu a na středovýšky také jiný. Lze s tím krásně "čarovat" a slyšet to jde téměř vždy, někdy markantně. Lze si s tím hezky "doladit" zvuk dle svého gusta. Každopádně použití dvou kabelů, nebo řekněme cest na jedno repro, jsem slyšel vždy jako "přínos". Bez klemů. A bez pardonů
PS: na pohádky věřím taky pořád
Naozaj sa ospravedlnujem za tento OT, vcelku sa to tu zvrhlo...
Ale fakt je, ze pokial kabel, co je len elektricke prepojenie zosilu s reprakom (idealny stav by bol keby na reprak bol zozadu nasrubovany koncak bez kablu), ten pokial kabel ovplyvnuje zvuk v repraku, nieco je hodne zle. Kabel nesmie mat vplyv na zvuk. A kazdy kabel ktory nema vplyv na zvuk je dobry bez ohladu na dizajn.
Je vam jasne ze klasicky kabel sa sklada z mnozstva mensich tenkych kablikov. A bi-wire len tento pocet zdvojuje, rovnako ako dvojnasobny prierez. Kazdopadne je hranica ked prierez uz nema vplyv na odpor a toto je cielova stanica. Riesit pri 1.5m silovom kabli rusenie a podobne je fakt usmevne...
A teraz naspat k Aurum Cantus. Kto ich z Vas ma a na com pocuva? Ich velke bedne ma velmi lakaju dizajnom vs cena vs zvuk. A ak ich mate, kde ste ich kupili, kde sa daju pocut nazivo?
no ta moje predchozi fotka jsou moje Aurum Cantus V8F, takze celkem k veci ... s cim je provozuju mas napsane ve "vybaveni", poslechnout je muzes v Olomouci
Je vam jasne ze klasicky kabel sa sklada z mnozstva mensich tenkych kablikov. A bi-wire len tento pocet zdvojuje, rovnako ako dvojnasobny prierez. Kazdopadne je hranica ked prierez uz nema vplyv na odpor a toto je cielova stanica. Riesit pri 1.5m silovom kabli rusenie a podobne je fakt usmevne...
Dovolím si Tvé sdělení poupravit.
Bi-wire nezdvojuje průřez, to dělá paralelní zapojení, tedy případ když jsou ty dva kabely na vstupu do reproduktorů zkratované propojkama, viz můj předešlý příspěvek. Bi-wire dělá technicky něco jiného.
Průřez má přece z principu vždy vliv na odpor, je to lineární a spojitá záležitost.
Ale dá se určitě říci, že při běžné délce cca. 2m se dá stanovit jako bez kompromisu vyhovující průřez cca. 2x4mm2 a jeho další zvyšování sice přinese snížení odporu ale nepřinese zlepšení zvuku. Z mé praxe beru za plně vyhovující při dvoumetrových reprokabelech průřez už od 2x3mm2.
Je vam jasne ze klasicky kabel sa sklada z mnozstva mensich tenkych kablikov. A bi-wire len tento pocet zdvojuje, rovnako ako dvojnasobny prierez. Kazdopadne je hranica ked prierez uz nema vplyv na odpor a toto je cielova stanica. Riesit pri 1.5m silovom kabli rusenie a podobne je fakt usmevne...
Dovolím si Tvé sdělení poupravit.
Bi-wire nezdvojuje průřez, to dělá paralelní zapojení, tedy případ když jsou ty dva kabely na vstupu do reproduktorů zkratované propojkama, viz můj předešlý příspěvek. Bi-wire dělá technicky něco jiného.
Průřez má přece z principu vždy vliv na odpor, je to lineární a spojitá záležitost.
Ale dá se určitě říci, že při běžné délce cca. 2m se dá stanovit jako bez kompromisu vyhovující průřez cca. 2x4mm2 a jeho další zvyšování sice přinese snížení odporu ale nepřinese zlepšení zvuku. Z mé praxe beru za plně vyhovující při dvoumetrových reprokabelech průřez už od 2x3mm2.
Dakujem za doplnenie od niekoho, kto sa tomu rozumie. Presne k tomuto som sa mnozstvom pokusov pred rokmi dopracoval aj ja. A skoncil som na 2x4mm ktore mi hraju poslednych 5 rokov a "highend" kable ku reprakom (aby bolo jasne) s priemerom hadice k hydrantu ma nechavaju uplne kludnym. V najlepsom budu mat rovnaky zvuk ako mam, v horsom iny, horsi, ovplyvneny.
Heimdall 2 má 5,85 mm2 na kanál, Tyr 2 má 8,45mm2 na kanál, Valhalla 2 má 9,1mm2 na kanál a z levných například Blue Heaven má 2,05mm2 na kanál. Pravdou ale je, že nejlevnější řada řekněme...že to není "ono".
Průřez tedy považujme za "dostatečný" řekněme od řady Norse a výše, i když 2x6mm2 nemá ani ta Valhalla.
U reprokabelu ale, jak nastínil N.A. je spousta dalších proměnných a celkový průřez je jen jednou z nich.