
AYON
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: AYON
Tak dnes protočeno několik (SA)CD a tidalovských alb s převážně akustickými nástroji (klavír, bicí, kontrabas, žestě, housle...), Filtr 1, bez upsamplingu. Kromě tonální bohatosti, kterou z Denonu či RME neznám, a která je mnohem blíže ke skutečnému zvuku nástrojů, mě udivuje dynamika zvuku a energie tranzientů bez ohledu na to, jestli je v oblasti basů, středů či výšek. Tělo činelu a jeho vibrující doznívání je přesně takové, jaké jsem doposud postrádal.
Zajímavý postřeh je, že mám tendenci hrát potišeji, protože tu dříve chybějící dynamiku není potřeba "honit" vysokou hlasitostí, která pomáhá vyvolat dojem dynamičnosti.
(dkdkdk: Ano, takové oslovování vnímám taky jako extrémně neslušné.)
Zajímavý postřeh je, že mám tendenci hrát potišeji, protože tu dříve chybějící dynamiku není potřeba "honit" vysokou hlasitostí, která pomáhá vyvolat dojem dynamičnosti.
(dkdkdk: Ano, takové oslovování vnímám taky jako extrémně neslušné.)
Re: AYON
Ale ono je to naopak, hudba se zkomprimovanou dynamikou hraje víc nahlas, protože se zvýší průměrná hlasitost. A hraje se pak na "nižší hlasitost". To je taky důvod loudness wars (aby to hrálo víc nahlas) a neustálého snižování DR, čím novější jsou popíkové nahrávky a bohužel i rock. Stejně jako klesá DR u remasterů, kde byl původně 14, je dnes 8.
Všechny ty popisy tonální bohatosti a hraní na nižší hlasitost ukazují na velmi pravděpodobnou kompresi dynamiky v přístroji. Můžeme to ověřit, podobně jako v zimě parametry Parasoundu.
Všechny ty popisy tonální bohatosti a hraní na nižší hlasitost ukazují na velmi pravděpodobnou kompresi dynamiky v přístroji. Můžeme to ověřit, podobně jako v zimě parametry Parasoundu.
Pavel Macura Audio
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: AYON
No vidíte Pavle, a ono je to přesně obráceně
. Vůbec nejde o celkovou hlasitost a problematiku loudness war. To je přesný opak toho, o čem píši. Jde o dynamiku, podání tranzient, které jsou z podstaty věci velkým dynamickým skokem. Na systému s horší schopnosti podat je s patřičnou dynamikou, pomůže zvýšení hlasitosti, aby "rána byla ranou". V systému, který je schopný dynamiku tranzientů podat věrněji, není třeba takové hlasitosti, aby "rána byla ranou", protože takový systém dynamiku netlumí.
A moje poslechová zkušenost je rozdílná i u tvrzení, že dynamicky komprimovaná nahrávka lépe přenáší tonální bohatost, jak píšete. Nástroje v komprimovaných nahrávkách (DR 8, 6) naopak zní ploše. Je to logické. Co dělá dynamická komprese? Snižuje rozdíly mezi slabými a silnými signály tím, že ty první zesiluje a druhé zeslabuje. Tím dochází k silnému deformování celkového zvuku a výraznému omezení jeho přirozenosti a rozsahu, které právě tvoří kombinace silných nosných tónů a mnohem slabších - znělosti, dozvuků, harmonických. Tedy toho, co tvoří témbr, hloubku zvuku nástroje, jeho barevnost = to, co nazýváme bohatostí zvuku. Vše se slije dohromady.

A moje poslechová zkušenost je rozdílná i u tvrzení, že dynamicky komprimovaná nahrávka lépe přenáší tonální bohatost, jak píšete. Nástroje v komprimovaných nahrávkách (DR 8, 6) naopak zní ploše. Je to logické. Co dělá dynamická komprese? Snižuje rozdíly mezi slabými a silnými signály tím, že ty první zesiluje a druhé zeslabuje. Tím dochází k silnému deformování celkového zvuku a výraznému omezení jeho přirozenosti a rozsahu, které právě tvoří kombinace silných nosných tónů a mnohem slabších - znělosti, dozvuků, harmonických. Tedy toho, co tvoří témbr, hloubku zvuku nástroje, jeho barevnost = to, co nazýváme bohatostí zvuku. Vše se slije dohromady.
Re: AYON
Vygooglil jsem zajimavost, ze jak Ayon 35, tak RME ADI 2 Pro pouzivaji DAC chipy AKM. A to 4490 resp. 4497.
For AK4490 32bit Stereo DAC:
S/N : 123db (in mono mode)
THD+N : -112db
PCM: up to 768khz
DSD: up to DSD256
For AK4497 32bit Stereo DAC
S/N : 131db (in mono mode)
THD+N : -116db
PCM: up to 768khz
DSD: up to DSD512
For AK4490 32bit Stereo DAC:
S/N : 123db (in mono mode)
THD+N : -112db
PCM: up to 768khz
DSD: up to DSD256
For AK4497 32bit Stereo DAC
S/N : 131db (in mono mode)
THD+N : -116db
PCM: up to 768khz
DSD: up to DSD512
Re: AYON
Výrazně odlišný zvuk, zejména z dnešního DACu, je velmi podezřelý a měl by uživatele varovat. DACy jako RME-ADI2 a řada dalších rekonstruují signál z datových souborů prakticky bezchybně. Jistě, nějaké subjektivní rozdíly mezi nimi může posluchač vnímat, ale ne takové, jako je zásadní změna dynamiky, hlasitosti a tonality. Pokud k tomu dojde, tak s téměř jistotou funguje nějaký typ processingu, ať už při konverzi formátu do DSD, nebo čistě analogový vliv lampy na přenosovou charakteristiku. Určitě by se dalo objektivně zjistit, co za tím je.
Pavel Macura Audio
Re: AYON
Elektronky v DAC alebo aj inej časti HIFI v retazca su super vec.
Dodaju prehrávanej hudbe "dušu".
Dodaju prehrávanej hudbe "dušu".

- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: AYON
Včera jsem ze zvědavosti po několika dnech poslechu Ayonu zapojil zpátky RME. Ztratila se významná část prostorovosti, především předozadního rozložení a ta návyková holografičnost. Fortissimo symfoňáku se najednou změnilo do řvoucího bodu, pokud popis toho efektu silně přeženu. Zvuk z RME není o nic míň detailní, jen je vše takové sevřenější, natěsnané a hůř se v tom orientuje. Středy, tzn. lidský hlas, akustické nástroje mají zase ten chladno-synteticko-nepřirozený nádech stejnozvuku. Koncertní křídlo ztratilo své tělo, údery kladívek do strun jsou bez razance.
V čem ale má RME navrch, je jemnost regulace hlasitosti. Přírůstky po 0.5 dB u RME dělají zvyšování/snižování hlasitosti pro ucho zcela plynulé. U Ayonu jsou to nevelké, ale přesto slyšitelné "schody".
Ayon taky pochopitelně více šumí a na manipulaci s pokličkou a magnetickým clampem si budu muset zvyknout, ale to jsou v mém vnímání maličkosti oproti tomu, jak vtahující, bezprostřední a uchu tak přirozený zvuk z Ayonu leze.
V čem ale má RME navrch, je jemnost regulace hlasitosti. Přírůstky po 0.5 dB u RME dělají zvyšování/snižování hlasitosti pro ucho zcela plynulé. U Ayonu jsou to nevelké, ale přesto slyšitelné "schody".
Ayon taky pochopitelně více šumí a na manipulaci s pokličkou a magnetickým clampem si budu muset zvyknout, ale to jsou v mém vnímání maličkosti oproti tomu, jak vtahující, bezprostřední a uchu tak přirozený zvuk z Ayonu leze.
Re: AYON
Nechci rýpat, ale možná by dojmu ze zvuku RME pomohl lepší zesilovač, než je ta nevalná A21 se svým lesem přechodového zkreslení. Čistý DAC si žádá čistý zesilovač.
Pavel Macura Audio
Re: AYON
Docela by mne taky zajímalo, jak jde dohromady ta "holografičnost" a vyšší šum...
S tím Parasoundem mne PMA předběhl
S tím Parasoundem mne PMA předběhl

- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: AYON
PMA:
Pavle, že A21 není nejlepší zesilovač na zeměkouli, je jasné. Že jeho zkreslení leží hluboko pod úrovní běžného hudebního signálu je také jasné. Zajímavé na tom je, že tahle argumentace se tak obecně používá jak se to kdy hodí. V jednom případě na podpoření nemožnosti slyšet rozdíl (třeba u kabelů, kde jsou rozdíly ve zvuku jasně patrné i při slepém testu), ve druhém případě je to "nevalné"
. Ale rozumím těmhle snahám...
Taky je třeba vnímat širší obrázek okolností, za kterých jsem A21 pořídil. V dané chvíli to byla pro mne nejlepší reálná varianta. A byla to i vynikající koupě - v konečném důsledku mě stál 28 000 Kč v době, kdy se nový prodával za 99 000 Kč. Asi bych měl problém vyjmenovat dlouhý zástup lépe hrajících zesilovačů 2x250/8 za 28 000 Kč....
skypi:
Neí nic jednoduššího než jít tvému zájmu naproti a CD-35 si koupit nebo alespoň půjčit na poslech na pár týdnů domů
.
Pavle, že A21 není nejlepší zesilovač na zeměkouli, je jasné. Že jeho zkreslení leží hluboko pod úrovní běžného hudebního signálu je také jasné. Zajímavé na tom je, že tahle argumentace se tak obecně používá jak se to kdy hodí. V jednom případě na podpoření nemožnosti slyšet rozdíl (třeba u kabelů, kde jsou rozdíly ve zvuku jasně patrné i při slepém testu), ve druhém případě je to "nevalné"

Taky je třeba vnímat širší obrázek okolností, za kterých jsem A21 pořídil. V dané chvíli to byla pro mne nejlepší reálná varianta. A byla to i vynikající koupě - v konečném důsledku mě stál 28 000 Kč v době, kdy se nový prodával za 99 000 Kč. Asi bych měl problém vyjmenovat dlouhý zástup lépe hrajících zesilovačů 2x250/8 za 28 000 Kč....
skypi:
Neí nic jednoduššího než jít tvému zájmu naproti a CD-35 si koupit nebo alespoň půjčit na poslech na pár týdnů domů

- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: AYON
Ještě doplním, že bez zajímavosti není ani to, že přes ten les harmonických šlo celkem snadno rozlišit rozdíly mezi RME ADI-2 DAC a Pro, jejichž zkreslení leží pod zkreslením zesilovače. Asi záhada
.
Navíc nezastávám teorii, že jiný zesilovač by změnil zvuk RME. Slyšel jsem jak verzi DAC, tak Pro na dalších sestavách a ten technicistní zvuk ("syntetický" nádech) tam byl všude...
Navíc tahle otázka, proč si nepořídit lepší zesilovač, CD přehrávač, bedny, akustiku atd. je věčná a dala by se aplikovat na 99 % lidí, kteří mají doma nějakou aparaturu (čest i zde na fóru přítomným výjimkám).

Navíc nezastávám teorii, že jiný zesilovač by změnil zvuk RME. Slyšel jsem jak verzi DAC, tak Pro na dalších sestavách a ten technicistní zvuk ("syntetický" nádech) tam byl všude...
Navíc tahle otázka, proč si nepořídit lepší zesilovač, CD přehrávač, bedny, akustiku atd. je věčná a dala by se aplikovat na 99 % lidí, kteří mají doma nějakou aparaturu (čest i zde na fóru přítomným výjimkám).
Re: AYON
Vnutro CD-35 z novozelandskej recenzie http://www.audioreference.co.nz/product ... cm-dsd-dac
- Přílohy
-
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů