Densen
Re: Densen
Připojím svůj názor, nebudu to rozepisovat, v podstatě souhlasím s Pipisem. Densen bych s Vincentem nekombinoval, pokud předzes nebude Densen (příp. integráč Densen), tak by mi vhodný připadl Dispre.
...a už vůbec bych ho nekombinoval s Regou.
Jinak čest průkopníkům slepých cest
...a už vůbec bych ho nekombinoval s Regou.
Jinak čest průkopníkům slepých cest

Re: Densen
bez obav pipisi. vydrží mi to dlouho. hodně dlouho. jenom se tak poflakuju kolem hifi, vykecávám, provokuju, směju se, a občas sezobnu nějakou tu malinupipis píše:Těší mě Dadafte, že jsi zatím spokojený, snad ti to vydrží dlouho, řekněme alespoň měsíc?![]()




no to byl jen takový nápad. vincek je nejlevnější ze slušných předzesů a já náhodou na 226ku (nebo kolik) vzpomínám co se týká barvy nástrojů v dobrém. nebo že bych to vlastně vzpomínal v dobrém na Electro-Harmonix a Teslu ECC83??? já nevěděl, kde sehnat Dispre. když jde normálně koupit (a ještě za takový peníz), určitě ho zkusím. když bez zpětné vazby, tak bez zpětné vazby, ne?pipis píše:nedoporučím hybridní Vincent jako předzes k Densenu
pipis píše:Ta B-300 má příjemný "lampový" tekutý projev
ano. těžko. já bych ale neřekl, že je "tekutý", ve mně to slovo vyvolává představu, která B300 neodpovídá. se slovy je to těžké. nedávno jsem někde četl zajímavé povídání o rytmu od jednoho hudebního skladatele. rytmus není jen nějaké taktování, levá pravá, kupředu, zpátky ni krok. je to vnitřní základ hudby. přesně jak to říká efičák. naše ucho je nevídaně rychlé, protože milisekundy, které mu stačí na rozpoznání změny, to je fakt kurefsky málo. když si to uvědomíš naplno, dojde ti, že drobné proměny rytmu tvoří velice jemnou a velice zásadní složku hudby. jak je možné, že existuje tolik různých nastudování velkých symfonických děl a každé z nich je jiné. vždyť dirigenti a orchestry nepřepisují houslové party, nemění počet nástrojů atd. vlastně hrajou pořád totéž, ne? tak v čem to vězí? jenom se změnou tempa a dynamiky si při vysvětlování téhle záhady nevystačíš. to co je tak určující pro jednotlivá nastudování, a přitom tak málo tak nějak lehce postřehnutelné, jsou droboulinké změny rytmu. když jsem se třeba díval na dokument o Mstislavu Rostropoviči, tak v jedné části je tam záznam jeho hodiny na nějaké hudební škole. mladí hudebníci hrajou nějakou skladbu. on je zastavuje a vysvětluje violončelistovi, jak si tu pasáž představuje. říká mu: nechci tru-tru-dá-pam-tru-ů-tru-tru-trum! chci slyšet tru-tru-dáa-ppam-tru-uu-tru-tru-trum!!! a jelikož to mladík nechápe, předvádí tam scénky, vymýšlí přirovnání, doslova skáče po hlavě, dokud to dotyčný nepochopí a nezahraje. tak důležitý pro opravdové velikány rytmus je. bez něj ti zůstanou jen hromady nudy na jedno brdo. proto je spousta velkolepých aparátů o hovně, když s nima máš žít.pipis píše:A co rytmus a rychlost??? .... to je to, co mám na Densenu nejraději, ale těžko o tom psát.
rychlost reakce na změny rytmu jsou tím pádem zásadní pro dobrou reprodukci. když vynechám nahrávku, tak dobrý zdroj musí umět tohle dát, zesák uchovat a umocnit a bedny realizovat.
aparát, který tě nenutí při trance trsat, při evergréénech tleskat do dlaní a zpívat atd., stojí za starou belu i kdyby byl nejrafinovanější na světě a stál miliardu.
v praxi to pro mě vypadá tak, že vyžaduju nejen lokalizaci (a odtud plynoucí důraz na umístění beden), ale i souhru a vlastnosti železa. nezajímají mě laciné efekty typu ořezu nástupů Marantze CD63. ano, zní to (zdánlivě) analogověji, "tekutěji", ale nikdy to pak opravdu nevychytáš. nepoznáš, jestli je připojený zesák dobrý nebo ne. člověk se nemá se čeho chytit a tak jen zažívá "pocity" a hledá útěchu v alchymii. co hledám nejsou hlavně basy, středy a výšky, ty se v podstatě nemění a jen musíš najít způsob, jak je pořešit, ani prostor nebo lokalizace, i když na nich zdánlivě strašně lpím. jen tohle nestačí. hledám souhru lokalizovaných zdrojů, vnitřní sílu, která je svazuje dohromady, gravitaci. neboli rytmus.
BEAT tohle umí.
už se odsud nehne. to mi věř.
p.s. umí to i některé Grundigy a Philips. ale jsou staré a nevýkonné. ony nedokážou překřičet denní hluk, ani vyvolat během 5 sekund hifistickou nirvánu. ale když je posloucháš noc co noc zjistíš, jak neskutečně skvěle tyhle staré střepy hrajou. jak jsou zábavné a nenudící. a jak málo "železa" se s nimi může rovnat. B300 je druhý krok směrem k vnějškově většímu zvuku. ale vnitřně jdu pořád stejně...
Re: Densen
rytmus je zlomek toho, co musí zesák mít. musí být taky dostatečně tekutý, jak říkáš, a tak dále. a musí mít všechny ctnosti a nectnosti namíchané v dobrém poměru. jako sqělý míchaný drink. jako baba do které se zamilováváme. jako beethovenova sedmá...
Re: Densen
Nakonec, pokud ti předzes od Vincka bude vyhovovat, tak proč ne. I když bych preferoval Dispre nebo McCormack, který dle nějakých dřívějších testů, měl překvapivě podobný zvuk Densenu a někde se tady i v bazarových nabídkách objevoval.
Re: Densen
Pokud jde o předky k Densenu, osobně bych zabrousil i mezi Copland či Electrocompaniet. Jsou kolem 15 k sehnání. Ale on už Dadaft najde nějaký grál. A pokud nechce víc vstupů, tak Dispre asi nebude od věci.
Re: Densen
Za 2 měsíce, až přijde nový objev, jsem připraven.

Tento zkreslující, topící, teplotně závislý, nízce damping faktorový tranzistorák s Beat faktorem, bude u mě mile vítán.
Návyk na dominantní třetí harmonickou, zkreslení v některých kmitočtech až 3%, hluk z transformátoru a přechodové zkreslení vyplývající z vyladění spíše do B třídy dvojice vybíraných tranzistorů na kanál.
Studené B-100 naměřili až 6% zkreslení! Druhý den po zapojení dojde ke stabilizaci a dostane se ve většině pásma na 0,O1% zkreslení.
Nesmyslně široké pásmo 2-200 000 Hz, oproti B-100 pevnější bass a uši hladící průzračný zvuk osvobozující od zvuku samotného. Jen hudba. Jsou lampáče s lepšíma středama. Tranzistory s lepšíma basama.
Jo, ten kokteil, plus nákupní cena - spokojenost bez hypotéky.

Život je krátký na nudné hi-fi.
Vivat Thomas Sillesen.
Takto analogový zvuk, mají v nové řadě produktů jen dělené kombinace s předzesilovačem B-200. Takto hraje zvuk s cenovkou od 100t., jistě s lepšími výsledky. Integrované modely B-110,130,150 ladil konstruktér spíše do neutrality.
Beat je závislý na kvalitě repro kabelů a spolupráce s výhybkou reprosoustavy.
Lze ho snadno uťápnout. O ochraně před znečištěnou elektrickou sítí je postaráno Pipísem přiloženým filtrem.
Mám své jisté.



Tento zkreslující, topící, teplotně závislý, nízce damping faktorový tranzistorák s Beat faktorem, bude u mě mile vítán.
Návyk na dominantní třetí harmonickou, zkreslení v některých kmitočtech až 3%, hluk z transformátoru a přechodové zkreslení vyplývající z vyladění spíše do B třídy dvojice vybíraných tranzistorů na kanál.
Studené B-100 naměřili až 6% zkreslení! Druhý den po zapojení dojde ke stabilizaci a dostane se ve většině pásma na 0,O1% zkreslení.
Nesmyslně široké pásmo 2-200 000 Hz, oproti B-100 pevnější bass a uši hladící průzračný zvuk osvobozující od zvuku samotného. Jen hudba. Jsou lampáče s lepšíma středama. Tranzistory s lepšíma basama.
Jo, ten kokteil, plus nákupní cena - spokojenost bez hypotéky.

Život je krátký na nudné hi-fi.
Vivat Thomas Sillesen.

Takto analogový zvuk, mají v nové řadě produktů jen dělené kombinace s předzesilovačem B-200. Takto hraje zvuk s cenovkou od 100t., jistě s lepšími výsledky. Integrované modely B-110,130,150 ladil konstruktér spíše do neutrality.
Beat je závislý na kvalitě repro kabelů a spolupráce s výhybkou reprosoustavy.
Lze ho snadno uťápnout. O ochraně před znečištěnou elektrickou sítí je postaráno Pipísem přiloženým filtrem.
Mám své jisté.

Re: Densen
Pipísů, vidíš se z odrazu televizní obrazovky?pipis píše:Moc rád vzpomínám na B-110 s Cremona Auditor, byla to výborná kombinace. Tahle řada se
moc povedla, ale jen málo lidí ji zná a měla možnost v klidu pořádně odzkoušet. Občas se
dá ulovit zánovní za vynikající peníz u našich sousedů v BRD.
Já to oplakal!
Narkotické spojení! No, bylo tam málo basů, píšeš: http://www.hifinazory.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=907

Re: Densen
tak jsem dostal nabídku na DisPre 2 + externí zdroj, signované PMA. inu, vzal jsem to...
Re: Densen
líbí se mi Densen. moc se mi líbí...
Re: Densen
chyba lávky. Densen a Dispre si nesedli.pipis píše:to Dadaft: jsem zvědav jak dopadne kombinace s Dipre, tuším výbornou volbu za srandovní cenu. Oboje konstruováno s minimální zpětnou vazbou.
Re: Densen
Ups...dadaft píše:chyba lávky. Densen a Dispre si nesedli.pipis píše:to Dadaft: jsem zvědav jak dopadne kombinace s Dipre, tuším výbornou volbu za srandovní cenu. Oboje konstruováno s minimální zpětnou vazbou.
Kde se stala chyba? To mě mrzí, vsadil jsem na něj, protože jsem ho slyšel u Toma.
Kdyby tedy opravdu opravdu ne, prodá se snadno. Je nový.
Hm. Co teď?
Vemu B-100 a poslechnem, jestli dovolíš, dadafte.
Máš ještě tu lahev Irské?


Re: Densen
Nemusí se to trefit do vkusu. Každopádně bych doporučoval dělat závěry se solidně provedeným kusem v kovové krabici, ne s letmým položením na prkénku. To už se nejednou potvrdilo.
Pavel Macura Audio
Re: Densen
podle mě koncák Densen B-300 nad sebou potřebuje silnou ruku. je to vynikající pracant, ale mizerný šéf. a o tom, že Denseny jsou extrémně citlivé na výběr spolupracujících zařízení, se všeobecně ví a efičák by mohl psát romány.
no a Dispre2 je opravdu "diskrétní" - nikomu nic násilím necpe, je extrémně rychlý a otevřený a v podstatě "neviditelný". s korektním koncákem bude špica. Densen pod ním naplno vyjevil své ctnosti ale i nectnosti: rytmus se stal téměř uhrančivý. basy naprosto perfekt. kontrola až mrazí. spousta detailů na výškách. jenže se rozpadl stereoobraz, středy šly pod deku a detaily pluly volně prostorem bez jakéhokoliv smyslu. taky se výrazně zhoršil mikrotiming na úkor strojového rytmu. hudba umřela.
je pravda, že Dispre je jen nahrubo zapojené, ale nepřítomnost bedny na zvuk nemá vliv. podařilo se mi rozchodit Grundig SXV 6000. když jsem ho zapojil, byl rozdíl brutální v plném smyslu. půl noci jsem byl v tranzu, jak to hrálo. když za pár týdnů přidám třicetitácové špičkové regálovky, mám definitivně vymalováno (i když i nad tím, co leze ze 7t dětských bedýnek zůstává rozum stát).
ale opakuji, že bych problém viděl spíše u Densena. a taky je nemožné srovnávat dvě zařízení z jiné doby a jiné váhové kategorie. SXV 6000 je součástkové dvojče nejlepšího předzesilovače vyrobeného firmou Grundig XV7500. a je to bez diskuse extraliga...
pití je efičáku. hudba je. srovnání B100+B300 a SXV6000+B300 by mohlo být velice poučné a zajímavé.
no a Dispre2 je opravdu "diskrétní" - nikomu nic násilím necpe, je extrémně rychlý a otevřený a v podstatě "neviditelný". s korektním koncákem bude špica. Densen pod ním naplno vyjevil své ctnosti ale i nectnosti: rytmus se stal téměř uhrančivý. basy naprosto perfekt. kontrola až mrazí. spousta detailů na výškách. jenže se rozpadl stereoobraz, středy šly pod deku a detaily pluly volně prostorem bez jakéhokoliv smyslu. taky se výrazně zhoršil mikrotiming na úkor strojového rytmu. hudba umřela.
je pravda, že Dispre je jen nahrubo zapojené, ale nepřítomnost bedny na zvuk nemá vliv. podařilo se mi rozchodit Grundig SXV 6000. když jsem ho zapojil, byl rozdíl brutální v plném smyslu. půl noci jsem byl v tranzu, jak to hrálo. když za pár týdnů přidám třicetitácové špičkové regálovky, mám definitivně vymalováno (i když i nad tím, co leze ze 7t dětských bedýnek zůstává rozum stát).
ale opakuji, že bych problém viděl spíše u Densena. a taky je nemožné srovnávat dvě zařízení z jiné doby a jiné váhové kategorie. SXV 6000 je součástkové dvojče nejlepšího předzesilovače vyrobeného firmou Grundig XV7500. a je to bez diskuse extraliga...
pití je efičáku. hudba je. srovnání B100+B300 a SXV6000+B300 by mohlo být velice poučné a zajímavé.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti