
Lyngdorf
Re: Lyngdorf
Jj, moc moc zajímavý tenhle nový Lyngdorf TDAI-1120 pro určitou skupinu hifistů (třeba jako já) = síťové funkce pro streaming, Déčko se solidním zvukem, korekce místnosti a už velmi slušná cena za to vše... 


Re: Lyngdorf
Také jsem si ho pořídil a myslím, že jsem na konci hledání. Nabízí mi všechno co jsem kdy od konečného řešení chtěl.
Re: Lyngdorf
to sxmedia
Ohledně Lyngdorfu. Měl jsem dlouhodobě k dispozici Millenium i nižší modely. U nižších modelů je, podle mě, zásadní problém převod analog - digital - analog. To nedává smysl a rozhodně to není nejsilnější stránka Lyngdorfu, spíše naopak. Room Perfect jsem mnohokrát zkoušel v různým místnostech na různých sestavách. Většinou prvotní spokojenost nahradil pocit ztráty muzikálnosti. Mnohem lépe fungovalo přesunutí reprosoustav v místnosti a jejich umístění, třeba dle kalkulátoru na stránkách Cardas.
Co mě příjemně překvalilo, je Millenium. Po vyřešení kvalitního napájení, včetně stínění, uzemnění atd. hrálo nejen dle mého názoru lépe, než Sroll Lyric. Konkrétně krmeno kvalitním CD přehrávačem přes XLR. Vnitřní provedení, masivnost a poctivost Millenia přesahuje danou kategorii.
Za mě tedy, Lyngdorf ano, ale komplet digital, bez Room Perfectu a s nadstandardně dobrým napájením, stíněním atd. V tom případě umí velmi čistý, vzdušný a dynamický zvuk, bez digitální umělosti.
Ohledně Lyngdorfu. Měl jsem dlouhodobě k dispozici Millenium i nižší modely. U nižších modelů je, podle mě, zásadní problém převod analog - digital - analog. To nedává smysl a rozhodně to není nejsilnější stránka Lyngdorfu, spíše naopak. Room Perfect jsem mnohokrát zkoušel v různým místnostech na různých sestavách. Většinou prvotní spokojenost nahradil pocit ztráty muzikálnosti. Mnohem lépe fungovalo přesunutí reprosoustav v místnosti a jejich umístění, třeba dle kalkulátoru na stránkách Cardas.
Co mě příjemně překvalilo, je Millenium. Po vyřešení kvalitního napájení, včetně stínění, uzemnění atd. hrálo nejen dle mého názoru lépe, než Sroll Lyric. Konkrétně krmeno kvalitním CD přehrávačem přes XLR. Vnitřní provedení, masivnost a poctivost Millenia přesahuje danou kategorii.
Za mě tedy, Lyngdorf ano, ale komplet digital, bez Room Perfectu a s nadstandardně dobrým napájením, stíněním atd. V tom případě umí velmi čistý, vzdušný a dynamický zvuk, bez digitální umělosti.
Re: Lyngdorf
Co mě na tomto řešení zaujalo:
1. V plně digitálním řetězci nevnímám žádné vlivy kabeláže, ani zdroje.
2. Takřka dokonalé spojení zesilovače a beden. Lyngdorf připravil do procesoru zesilovače ID všech svých reproduktorů, takže celoživotní otázka všech hifistů “jak si to spolu sedne a který zesilovač je k mým bednám nejlepší” chtěl Lyngdorf evidentně také vyřešit. V nastavení vyberete který model máte, on si vše přenastaví a vyřízeno.
3. Streaming - silná stránka. Definitivní ukončení optických disků, ale také počítače jako zdroje přehrávání. Vystačím si s USB fleškou s celou svojí základní databází včetně hi-resů, TIDALEm a na zbytek mi stačí Apple Music. K ovládání používám iPad, aplikace “mconnect HD” a “TIDAL”. Nic víc. Originál ovladač jsem nepřikupoval, není potřeba.
4. Lyngdorf docela slušně aktualizuje firmware, za poslední cca půl rok 3 aktualizace, stále přibývají nové vychytávčičky.
5. Nástěnné FR-1 ač vizuelně rarita a těžký atyp, který na první pohled spíše budí nedůvěru, přesně zapadly do mé filozofe “hifi domů”. Konečně set, který nepřekáží, nezavazí, neobtěžuje a především je použitelný okamžitě a na cokoliv. Zapíná se automaticky i po zapnutí TV, hrajeme přes to všechno, od zpráv, přes sport až po seriály a filmy. Tedy konečně maximálně využité hifi, denně v provozu hodiny.
6. Room-perfect - korekce pro vliv akustiky místnosti - mám změřeno několik režimů podle způsobu poslechu (např. při vaření - velký obyvák spojený s kuchyní), nicméně i v režimu bypass bez korekcí to hraje parádně, mám štěstí na prostor i poslechové místo. Když je prostor, je to snadné. Když není, je tu Room-perfect
7. Pohrávám si s myšlenkou dvou subwooferů na stereo. Lyngdorf to má opět jinak, než všichni ostatní. Zesilovač má pro vlastní Lyngdorf subwofery unikátní výstup s kmitočtovým rozsahem až k 800Hz směrem nahoru. Totéž mají i Lyngdorf subwoofery. To znamená, že subwoofer může skutečně hudebně hrát v zajímavém rozsahu a není jen dunítkem pro nějaký ten dolní “zbytek”. Takové řešení jsem u nikoho jiného neviděl. Láká mě to.
Kdo by to před lety, řekl, že to ve finále bude tak jednoduché, tak subtilní, tak bezproblémové.
Negativa, byť nijak zásadní:
Na optickém vstupu přijímá jen do 24bit/96kHz, vyšší 24bit/192kHz jen na koaxiálním digivstupu. A víc už nebere. Naštěstí mě to netrápí, tyto vstupy nepoužívám, vyjma zbývající filmotéky na DVD a několika BR disků, co jsem si ponechal.
Aplikace TIDAL není ještě přímo podporovaná, takže přehrávám přes mconnect. Přímé Master streamy z aplikace TIDAL mi TDAI-1120 přelouskává jen do CD formátu 16bit/44.1kHz. Nenapadá mě nic proč tohle Lyngdorf ještě nedokončil, když u vlajkové lodi TDAI-3400 už to plně podporuje. Možná v tom má prsty to zapeklité HW přehrávání MQA.
O žádných dalších už nevím.
Kdyby to chtěl někdo slyšet na živo, tak bydlím kousek od Brna
1. V plně digitálním řetězci nevnímám žádné vlivy kabeláže, ani zdroje.
2. Takřka dokonalé spojení zesilovače a beden. Lyngdorf připravil do procesoru zesilovače ID všech svých reproduktorů, takže celoživotní otázka všech hifistů “jak si to spolu sedne a který zesilovač je k mým bednám nejlepší” chtěl Lyngdorf evidentně také vyřešit. V nastavení vyberete který model máte, on si vše přenastaví a vyřízeno.
3. Streaming - silná stránka. Definitivní ukončení optických disků, ale také počítače jako zdroje přehrávání. Vystačím si s USB fleškou s celou svojí základní databází včetně hi-resů, TIDALEm a na zbytek mi stačí Apple Music. K ovládání používám iPad, aplikace “mconnect HD” a “TIDAL”. Nic víc. Originál ovladač jsem nepřikupoval, není potřeba.
4. Lyngdorf docela slušně aktualizuje firmware, za poslední cca půl rok 3 aktualizace, stále přibývají nové vychytávčičky.
5. Nástěnné FR-1 ač vizuelně rarita a těžký atyp, který na první pohled spíše budí nedůvěru, přesně zapadly do mé filozofe “hifi domů”. Konečně set, který nepřekáží, nezavazí, neobtěžuje a především je použitelný okamžitě a na cokoliv. Zapíná se automaticky i po zapnutí TV, hrajeme přes to všechno, od zpráv, přes sport až po seriály a filmy. Tedy konečně maximálně využité hifi, denně v provozu hodiny.
6. Room-perfect - korekce pro vliv akustiky místnosti - mám změřeno několik režimů podle způsobu poslechu (např. při vaření - velký obyvák spojený s kuchyní), nicméně i v režimu bypass bez korekcí to hraje parádně, mám štěstí na prostor i poslechové místo. Když je prostor, je to snadné. Když není, je tu Room-perfect
7. Pohrávám si s myšlenkou dvou subwooferů na stereo. Lyngdorf to má opět jinak, než všichni ostatní. Zesilovač má pro vlastní Lyngdorf subwofery unikátní výstup s kmitočtovým rozsahem až k 800Hz směrem nahoru. Totéž mají i Lyngdorf subwoofery. To znamená, že subwoofer může skutečně hudebně hrát v zajímavém rozsahu a není jen dunítkem pro nějaký ten dolní “zbytek”. Takové řešení jsem u nikoho jiného neviděl. Láká mě to.
Kdo by to před lety, řekl, že to ve finále bude tak jednoduché, tak subtilní, tak bezproblémové.
Negativa, byť nijak zásadní:
Na optickém vstupu přijímá jen do 24bit/96kHz, vyšší 24bit/192kHz jen na koaxiálním digivstupu. A víc už nebere. Naštěstí mě to netrápí, tyto vstupy nepoužívám, vyjma zbývající filmotéky na DVD a několika BR disků, co jsem si ponechal.
Aplikace TIDAL není ještě přímo podporovaná, takže přehrávám přes mconnect. Přímé Master streamy z aplikace TIDAL mi TDAI-1120 přelouskává jen do CD formátu 16bit/44.1kHz. Nenapadá mě nic proč tohle Lyngdorf ještě nedokončil, když u vlajkové lodi TDAI-3400 už to plně podporuje. Možná v tom má prsty to zapeklité HW přehrávání MQA.
O žádných dalších už nevím.
Kdyby to chtěl někdo slyšet na živo, tak bydlím kousek od Brna
Re: Lyngdorf
Další úspěch TDAI-1120
https://www.hifionline.cz/files/the-ear ... f-2020.pdf
https://www.hifionline.cz/files/the-ear ... f-2020.pdf
Re: Lyngdorf
Zdravím tě, prosímtě jak vnímáš konstrukci Lyngdorf, který termín "D" celkem ostře odmítá a definuje svůj výtvor jako "Totally Digital Amplifier, Integrated" (TDAI). Lyngdor uvádí, že zesilovače třídy D nejsou opravdu digitální - často používají analogový vstup, analogové ovládání hlasitosti, analogový předzesilovač a poté zesilovač typu „přepínání“, což je písmeno D místo třídy A, A/B, B, H, G, další. I na Na vstupu je často D/A převodník.
Lyngdorf prakticky nic z toho vůbec nemá. Děkuji za tvůj osobní postřeh jakožto digítálního guru tady
Re: Lyngdorf
Prosim Te, kdyz to reknu velice slusne - co to meles za nesmysly? Vis vubec co je to D trida? S digitalem to ma maximalne spolecne pismeno d. Jenom takova napoveda. Pocatky D tridy jsou cca 70 let zpet a prvni komercni produkty cca 60 let zpet. Zesilovaci obvod je stale “analog”.
“Lyngdor uvádí, že zesilovače třídy D nejsou opravdu digitální” - vsak zadny class D amp nemuze byt z principu digitalni, kdyz zesilovaci obvod je analog. Omg. Kontrolni obvody a serepeticky okolo muzou byt digital, ale stale je jadro v analogu...
Ukazkovy pripad neznalosti a krmeni marketingu. Smutne. Zkus pouzit funkci UTFG.
“Lyngdor uvádí, že zesilovače třídy D nejsou opravdu digitální” - vsak zadny class D amp nemuze byt z principu digitalni, kdyz zesilovaci obvod je analog. Omg. Kontrolni obvody a serepeticky okolo muzou byt digital, ale stale je jadro v analogu...
Ukazkovy pripad neznalosti a krmeni marketingu. Smutne. Zkus pouzit funkci UTFG.
Re: Lyngdorf
Macher, nechceš si prosím přečíst znovu co jsem napsal?
O "D" se ve spojitosti s TDAI-1120 vyjadřuje Dadaft, já se ho ptám jak to myslel, protože Lyngdorf toto označení odmítá z mnou uvedených důvodů:
"Lyngdor uvádí, že zesilovače třídy D nejsou opravdu digitální - často používají analogový vstup, analogové ovládání hlasitosti, analogový předzesilovač a poté zesilovač typu „přepínání“, což je písmeno D místo třídy A, A/B, B, H, G, další. I na Na vstupu je často D/A převodník."
Takže proč tahle bezduchá konfrontace z tvé klávesnice?
Pokud můžeme ve spojení s Lyngdorf TDAI hovořit o DAC, tak jen na úrovni faktu, že celý zesilovač je vlastně jenom výkonový DAC a nic víc.
O "D" se ve spojitosti s TDAI-1120 vyjadřuje Dadaft, já se ho ptám jak to myslel, protože Lyngdorf toto označení odmítá z mnou uvedených důvodů:
"Lyngdor uvádí, že zesilovače třídy D nejsou opravdu digitální - často používají analogový vstup, analogové ovládání hlasitosti, analogový předzesilovač a poté zesilovač typu „přepínání“, což je písmeno D místo třídy A, A/B, B, H, G, další. I na Na vstupu je často D/A převodník."
Takže proč tahle bezduchá konfrontace z tvé klávesnice?
Pokud můžeme ve spojení s Lyngdorf TDAI hovořit o DAC, tak jen na úrovni faktu, že celý zesilovač je vlastně jenom výkonový DAC a nic víc.
Re: Lyngdorf
Presouvam to teda sem. A vis, ze reprosvorky jsou "analog"? To si jako vazne myslis, ze do repra jdou 0 a 1?AlienCZ píše: ↑03 úno 2021 13:44Žádný převod na analog v Lyngdorfu není, tedy pochopitelně kromě analogových výstupů na externí zařízení (externí analogový zesilovač, příp. subwoofer).
Bez použití takového zařízení se jedná o 100% digitál od vstupu až na svorky repro.
Prosím tohle téma řešme v sekci Lyngdorf.
Abys pochopil - Lyngdorf ma svoji digi cast, ktera pak "jde" pres DA prevod (tzn uz mas analog), pak mas zesileni v class D (stale analog) a pak mas vystup na reprosvorky (stale analog). Digitalne mas jenom "prvni" cast nez to "projde" DA od Analog Devices.
Re: Lyngdorf
Sběžný popis jak pracuje na výstupu repro a s hlasitostí TDAI ("Totally Digital Amplifier, Integrated") - převzato:
Lyngdorf čistě digitální zesilovač. Zesilovač pracuje na principu modulace šířkou pulsu (PWM, neboli Pulse Width Modulation). Nejde zde tedy o průběžné přizpůsobování výstupního napětí na svorkách v závislosti na spojitě se měnícím napětí na vstupu jako u konvenčních siličů, ale o ryze diskrétní cestu, která je popsána pouze dvěma
stavy, podobně jako u CD:
nula znamená, že na výstupu napětí není
jednička že na na výstupu signál je
Modulace šířkou pulsu pak určuje, jak dlouho má zesilovač v tom či onom stavu setrvat. Toto přepínání mezi oběma stavy se děje velmi rychle s frekvencí 352,8kHz, tedy přibližně osmkrát rychleji, než je vzorkovací frekvence CD formátu.
Vzniká tím vysokofrekvenční vyzařování, které je třeba odstínit, jinak bude mít za následek značný nárůst zkreslení. Lyngdorf toto řeší nízkoúrovňovým fi ltrem II. řádu na výstupu, pracujícím od 60kHz s útlumem 12dB na oktávu pro zpětnou konverzi D-A-A pro výstup reproduktorů.
Tento filtr transformuje nuly a jedničky zpět na analog pro svorky zesilovače, kde jinak kompletně digitální cesta signálu končí.
Dalším geniálně vyřešeným zádrhelem myšlenky digitálního zesílení je samotná PWM metoda, kde má signál konstantní napětí a je tudíž pro regulaci hlasitosti nepoužitelný. S tímto problémem se u Lyngdorf vypořádali elegantně – hlasitost je ovlivňována řízením velikosti napětí síťového zdroje.
Zesilovač tedy nezesiluje, ale pouze zeslabuje z maxima.
Další bonusy: Účinnost až 95%, prakticky zcela bez vyzařování tepla, 100% digitální práce se signálem, nulový šum ...
------
Prostě je to úplně něco jiného, než je ona zažitá klasika, kterou mají doma všichni ostatní.
https://steinwaylyngdorf.com/fully-digital-systems/
Lyngdorf čistě digitální zesilovač. Zesilovač pracuje na principu modulace šířkou pulsu (PWM, neboli Pulse Width Modulation). Nejde zde tedy o průběžné přizpůsobování výstupního napětí na svorkách v závislosti na spojitě se měnícím napětí na vstupu jako u konvenčních siličů, ale o ryze diskrétní cestu, která je popsána pouze dvěma
stavy, podobně jako u CD:
nula znamená, že na výstupu napětí není
jednička že na na výstupu signál je
Modulace šířkou pulsu pak určuje, jak dlouho má zesilovač v tom či onom stavu setrvat. Toto přepínání mezi oběma stavy se děje velmi rychle s frekvencí 352,8kHz, tedy přibližně osmkrát rychleji, než je vzorkovací frekvence CD formátu.
Vzniká tím vysokofrekvenční vyzařování, které je třeba odstínit, jinak bude mít za následek značný nárůst zkreslení. Lyngdorf toto řeší nízkoúrovňovým fi ltrem II. řádu na výstupu, pracujícím od 60kHz s útlumem 12dB na oktávu pro zpětnou konverzi D-A-A pro výstup reproduktorů.
Tento filtr transformuje nuly a jedničky zpět na analog pro svorky zesilovače, kde jinak kompletně digitální cesta signálu končí.
Dalším geniálně vyřešeným zádrhelem myšlenky digitálního zesílení je samotná PWM metoda, kde má signál konstantní napětí a je tudíž pro regulaci hlasitosti nepoužitelný. S tímto problémem se u Lyngdorf vypořádali elegantně – hlasitost je ovlivňována řízením velikosti napětí síťového zdroje.
Zesilovač tedy nezesiluje, ale pouze zeslabuje z maxima.
Další bonusy: Účinnost až 95%, prakticky zcela bez vyzařování tepla, 100% digitální práce se signálem, nulový šum ...
------
Prostě je to úplně něco jiného, než je ona zažitá klasika, kterou mají doma všichni ostatní.
https://steinwaylyngdorf.com/fully-digital-systems/
Re: Lyngdorf
Abs pochopil ty: NE
To co tady popisuješ je úplně mimo, úplně jiné, bohužel nevím jaké zařízení.
Zesilovač TDAI nemá "nějakou svoji digitální část a pak už jen analog".
Seš mimo.
Re: Lyngdorf
Přestaň už konečně plácat nesmysly,žádné výkonové DACy neexistují.Je to normální integrovaný zesilovač třídy D s implementovaným DACem Asahi Kasei Microdevices AK 4137 a s možností používat Room perfect od Dirac Live.Nic víc.Výkon žádná slávaPokud můžeme ve spojení s Lyngdorf TDAI hovořit o DAC, tak jen na úrovni faktu, že celý zesilovač je vlastně jenom výkonový DAC a nic víc.
Re: Lyngdorf
Jistě že ne, to je ale úplně něco jiného i zde Lyngdorf pracuje na jiném principu. Lyngdorf toto řeší nízkoúrovňovým fi ltrem II. řádu na výstupu, pracujícím od 60kHz s útlumem 12dB na oktávu pro zpětnou konverzi D-A-A pro výstup reproduktorů. Tento filtr transformuje nuly a jedničky zpět na analog pro svorky zesilovače, kde jinak kompletně digitální cesta signálu končí.
Což ale není DAC (rozuměj D/A převodník) jak se chybně domníváš.
Viz komplexnější popis výše.
Re: Lyngdorf
Přestaň už konečně plácat nesmysly, TDAI není "normální integrovaný zesilovač třídy D". Zmiňovaný DAC je tam pro potřeby vytovření analogového signálu pro analogové vsupy a výstupy signálu (Subwoofer, externí analogový zesilovač, vstup z gramofonu a pod). Pokud by TDAI neměl žádný DAC, nemohl by mít analogové vstupy ani výstupy a nemohl by například pracovat s mikrofonem.Tomáš píše: ↑03 úno 2021 14:29Přestaň už konečně plácat nesmysly,žádné výkonové DACy neexistují.Je to normální integrovaný zesilovač třídy D s implementovaným DACem Asahi Kasei Microdevices AK 4137 a s možností používat Room perfect od Dirac Live.Nic víc.Výkon žádná slávaPokud můžeme ve spojení s Lyngdorf TDAI hovořit o DAC, tak jen na úrovni faktu, že celý zesilovač je vlastně jenom výkonový DAC a nic víc.
Re: Lyngdorf
Pokud by TDAI neměl žádný DAC, tak by především nehrál. Byl by to jen digitální transport, který by měl reprosvorky a zesilovač pro parádu.
Nadral reprosoustavy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

