Shan
Re: Shan
Na těchto soustavách je vidět, jak se za posledních 20 let ten design reprosoustav změnil. Je to vidět prakticky u většiny výrobců. Minimálně povrchovou úpravu dnes čím dál častěji nabízejí v černém nebo bílém laku.
Re: Shan
Tohle je takové klišé, že snad horší není. To už sem slyšel snad o uplně každý bedně, že nic neodpouští. Focaly rozhodně odpouští dost. Mohl bych sem napostovat desítky tweeterů I celých beden, který jsou mnohem ostřejší svým projevem.
Například takové ty těhotné AQ s katalogovkou asi 450 litrů (i ostatní moderní aq), mají pro Soprám výšky uřvanější o několik decibel a další a další.
Copywright / Reprobazar / Videoprezentace
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Shan
O ostrosti ci urvanosti jsem ja ani Jiri nenapsali ani slovo protoze to je to posledni, cim by E500 trpely. Ze nejaka bedna hraje ostre nerika nic o jeji transparentnosti. To jsou dve odlisne a rozhodne ne nutne souvisejici veci. Zase jsi vubec nepochopil obsah prispevku, ktery se takhle nepovedene snazis shodit. A to ti trvalo skoro rok, nez jsi svou mimo mirici reakci na Jiriho vyplodil
.

Re: Shan
Promiň, projev ostrost znamená hlasité výšky, případně nějaké nepříliš povedené s výkmitem v charakteristice.. A hlasité či výrazné výšky nic neodpustí. Jemné výšky, případně detailní odpustí a odpustí vždy, to je holý fakt. To je holá akustika, stačí používat mozek, případně si výšky zvednout nějakým ekvalizérem a udělat z nich ostré, nebo naopak stáhnout a udělat je soft. Dvě odlišné věci to nejsou, to tak možná ty se tu snažíš vymyslet neexistující téma.
A konkrétně u Focal Sopra 3 výšky odpustí téměř cokoli, právě proto, že nejsou nijak exponované, což se o AQ, Klipsch, nebo Mission SX říct rozhodně nedá.
Čili pokud by měl platit blábol, že Focal nic neodpustí, pak jsou AQ, Klipsch, Mordaunt Short, MIssion SX a řada dalších beden neposlouchatelná protože tam, kde Focal nemá problém a nahrávku naopak vyhladí, tyhle ostatní bedny řežou hlavu.
A konkrétně u Focal Sopra 3 výšky odpustí téměř cokoli, právě proto, že nejsou nijak exponované, což se o AQ, Klipsch, nebo Mission SX říct rozhodně nedá.
Čili pokud by měl platit blábol, že Focal nic neodpustí, pak jsou AQ, Klipsch, Mordaunt Short, MIssion SX a řada dalších beden neposlouchatelná protože tam, kde Focal nemá problém a nahrávku naopak vyhladí, tyhle ostatní bedny řežou hlavu.
Copywright / Reprobazar / Videoprezentace
Re: Shan
S tim já souhlasím. Hlavně je tam pak ještě jedna věc, někdy ti někdo řekne u bedny, ze který ti skáčou osipky, že má krásné detailní výšky.
A naopak u beden, které se ti zdají uplně OK, že ty výšky jsou strašně ostré.
Já prostě jenom nemám rád ustálené bláboly typu, výšky nic neodpustí, tohle je tak jednoduché, že to zvládne i vaše Babička a tak podobně. Které jsou čistě nic neříkající formou bez obsahu.

Já prostě jenom nemám rád ustálené bláboly typu, výšky nic neodpustí, tohle je tak jednoduché, že to zvládne i vaše Babička a tak podobně. Které jsou čistě nic neříkající formou bez obsahu.
Copywright / Reprobazar / Videoprezentace
Re: Shan
A nejčastěji se neshodnu s metalisty, kteří jsou buď uplně hluší, nebo mají bolest při poslechu, jako životní krédo.
Copywright / Reprobazar / Videoprezentace
Re: Shan
Vyblíz
Pokud píšu o nejvyšším tioxidovém Focal výškáči z doby před 15lety (používané i v modelech Shan nebo Wilson Audio té doby) tak asi nedává smysl tvůj argument jak hrají berylliové výškáče v nových Focal Sopra 3.
Máš něco co má spojitost s tématem Shan?
Pokud píšu o nejvyšším tioxidovém Focal výškáči z doby před 15lety (používané i v modelech Shan nebo Wilson Audio té doby) tak asi nedává smysl tvůj argument jak hrají berylliové výškáče v nových Focal Sopra 3.
Máš něco co má spojitost s tématem Shan?
Re: Shan
Souvislost tu má to, že tady Shan nic neodpouští, stejně, jako to je napsáno v diskusním foru každých třetích reprosoustav. Když jsme u toho můžeš mi sem napsat nějaký výškáč/bedny, který vše, nebo alespoň něco odpouští?
Já bych skoro řekl, že jediný, kdo nikdy nic neodpouští, je Peťulda.
Já bych skoro řekl, že jediný, kdo nikdy nic neodpouští, je Peťulda.
Copywright / Reprobazar / Videoprezentace
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Shan
Opět nesmysl. A nejde zde o názor, který může mít každý, jaký chce, ale o matlání dohromady kvalitativní a kvantitativní stránky věci. Objem výšek a jejich charakter jsou dvě odlišné věci. Na Shanech nebyl s kvalitní nahrávkou ani náznak ostrosti ani když se výšky zvýraznily třeba o 6 dB. Byly pořád jemné, velmi dobře rozlišující, jen objemově jich přibylo.
Dal jsi příklady beden, které mají výšky výrazné a ostré. Z toho se méně zkušeným může zdát, že tyhle dvě vlastnosti jdou ruku v ruce a že ostrost se pojmenovává jako rozlišení. Realita je ale úplně jiná...
Re: Shan
Aha, no opět z toho děláme větší čáryfukovinu než to je. To, co nazýváš ostrým charakterem výšek, je jednoduše akustický přebytek energie v pásmu 4-8kHz (typicky otravné sykavky. rezonance vnitřního těla činelu), případně nějaká rezonance výškáče v této oblasti. To co nazýváš jemnými výškami je naopak jejich pokles a pak zdvih těch jemnějších zvuků od 10kHz výše (typicky štětečky na činelu). Stačí sprostý ekvalizér a udělám ti z ostrých beden jemné a z jemných ostré.
Re: Shan
Z me zkusenosti, delal jsem s vyskaci, kde bylo potreba je spise pritlumit vudci stredum a basum, a naopak s kousky, ktere bylo treba vysky spise prizvednout. Konkretne Scan Speak versus Satori. Nebylo to o vnimane urovni vysek, ale o pocitu vyrovnanosti v ramci celku. Kazdy vyskac chtel proste neco jineho. Smerove charakteristiky kolem 10k jsou u nich dost rozdilne.
Focal TC90 v Shan E540 byl orisek, budto to znelo prepalene, nebo bez zivota, ale nic mezi, a strasne to stvalo. Mereni nenaznacovalo vylozeny problem. Az jsem ve vyhybce promackl oblast kolem 7kHz o asi 2dB tak si to najednou sedlo, vse se spojilo, zmizela otravna plechovost a agresivita.
Focal TC90 v Shan E540 byl orisek, budto to znelo prepalene, nebo bez zivota, ale nic mezi, a strasne to stvalo. Mereni nenaznacovalo vylozeny problem. Az jsem ve vyhybce promackl oblast kolem 7kHz o asi 2dB tak si to najednou sedlo, vse se spojilo, zmizela otravna plechovost a agresivita.
Re: Shan
Scanspeak je myslím v těch AQ a je to neuvěřitelně agresivní a nepříjemné.Kocour píše: ↑24 led 2019 10:24Z me zkusenosti, delal jsem s vyskaci, kde bylo potreba je spise pritlumit vudci stredum a basum, a naopak s kousky, ktere bylo treba vysky spise prizvednout. Konkretne Scan Speak versus Satori. Nebylo to o vnimane urovni vysek, ale o pocitu vyrovnanosti v ramci celku. Kazdy vyskac chtel proste neco jineho. Smerove charakteristiky kolem 10k jsou u nich dost rozdilne.
Focal TC90 v Shan E540 byl orisek, budto to znelo prepalene, nebo bez zivota, ale nic mezi, a strasne to stvalo. Mereni nenaznacovalo vylozeny problem. Az jsem ve vyhybce promackl oblast kolem 7kHz o asi 2dB tak si to najednou sedlo, vse se spojilo, zmizela otravna plechovost a agresivita.
Copywright / Reprobazar / Videoprezentace
Re: Shan
Vyblíz,
já jsem ta AQ poslouchal dvakrát v prodejně AQ v Karlíně ve spojení s vlajkovou lodí od Arcamu, zdroj signálu byl gramofon Xtension 10. Poslouchal jsem asi dvě hodiny a reprodukce se mně naopak jevila nezáživná, přichcíplá.Dával jsem to tenkrát za vinu zesilovači.
já jsem ta AQ poslouchal dvakrát v prodejně AQ v Karlíně ve spojení s vlajkovou lodí od Arcamu, zdroj signálu byl gramofon Xtension 10. Poslouchal jsem asi dvě hodiny a reprodukce se mně naopak jevila nezáživná, přichcíplá.Dával jsem to tenkrát za vinu zesilovači.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host