akorát se pak může ztratit ta radost z tunění a ladění.. a co teprve pak, když to od výrobce nehraje, jak jsem chtěl. Průšvih.jirie píše:To je právě to zvláštní, že spousta posluchačů lepí a ladí komponenty různých výrobcůFidas píše:Je dobré mít sestavu od jednoho výrobce, kde jednotlivé komponenty jsou vzájemně bezezbytku přizpůsobeny a sladěny.
SROLL
Re: SROLL
Naposledy upravil(a) kychtax dne 27 dub 2017 14:29, celkem upraveno 1 x.
Re: SROLL
Nič také ako "zladenie komponetov k sebe " neexistuje, je to povera a PR marketing.. Ak dáš na seba 3 číre sklá, bude obraz farebne zmenený? Ak bude jedno sklo farebné, výsledok môže byť "pekný", ale druhé farebné sklo z toho číre sklo neurobí. Jedine že by sa skladali "inverzné" skreslenia.
BVaudio, výroba a predaj
Re: SROLL
to. BVa : jaktože neexistuje sladění komponentů ??? A co optické sladění z hlediska estetiky. Velká řada hifistů poslouchá i očima. Jinak jsou to samozřejmě marketingové kecy.
Re: SROLL
Tato teorie má jednu zásadní chybu ... ta čirá skla se jaksi nevyskytují, každý komponent nechává větší nebo menší "zvukovou" stopu v reprodukci ... všechny ... včetně vychvalovaného Soulution. Nechápu, jak se někdo Vašich zkušenosti může opírat o teorém neexistující referenční neutrality a transparentnosti. Nehledě ještě na velmi subjektivní vnímání každého jedince. Firemní synergie taky funguje často docela spolehlivě ... neházel bych úplně všechno do pytle "marketingových keců".BVa píše:Nič také ako "zladenie komponetov k sebe " neexistuje, je to povera a PR marketing.. Ak dáš na seba 3 číre sklá, bude obraz farebne zmenený? Ak bude jedno sklo farebné, výsledok môže byť "pekný", ale druhé farebné sklo z toho číre sklo neurobí. Jedine že by sa skladali "inverzné" skreslenia.
Re: SROLL
To nie je teória, je to číra logika a funguje to (objektívne). Ak prístroj necháva zvukovú stopu, nie je neutrálny, teda počuteľne mení signál . A tá "stopa" sa dá zmerať. Dostávame sa potom do oblasti vzájomnej kompenzácie nedostatkov . Zmení sa "niečo" v takejto zostave a všetko je v háji..Ale je to spoľahlivá cesta k večnej "optimalizácii".
Oveľa spoľahlivejšie je tie objektívne zmeny u jednotlivých prístrojov stlačiť čo najnižšie , pod prah rozlíšenia sluchom (spoľahlivé rozlíšenie v slepom teste..). Samozrejme to nevylučuje inú preferenciu pri "okoposluchu", vkus má každý iný..Ale nechcem, aby z toho bol zbytočný flame.. Čo si vlastne predstavuješ pod tou firemnou "synergiou"?? (okrem vizuálu..)
Oveľa spoľahlivejšie je tie objektívne zmeny u jednotlivých prístrojov stlačiť čo najnižšie , pod prah rozlíšenia sluchom (spoľahlivé rozlíšenie v slepom teste..). Samozrejme to nevylučuje inú preferenciu pri "okoposluchu", vkus má každý iný..Ale nechcem, aby z toho bol zbytočný flame.. Čo si vlastne predstavuješ pod tou firemnou "synergiou"?? (okrem vizuálu..)
BVaudio, výroba a predaj
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3990
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: SROLL
A copak existuje audiopřístroj typu CD přehrávač, DAC, zesilovač, bedny (!!!), kde by bezezbytku platilo, že má přesně nulové zkreslení? Neexistuje. Každý komponent "barví" zvuk právě tím, že má zkreslení nějaké velikosti a nějakého charakteru, je nějak náchylný na své okolí, propojení, rušení, zpracovává zvuk jinak (filtry DACu) atd. Stejně jako různé nahrávací mikrofony zní jinak, různé mikrofonové preampy zní jinak. Každá poslechovka zní jinak. A v neposlední řadě různí lidé mají různé vnímání a představy o "neutrálním" zvuku.
Ladění zvuku kombinací různých komponent tudíž není žádná chiméra, ale nevyhnutelná nutnost. Komponenty mají svůj zvukový charakter. Který ten charakter je "ten správný" se všeobecně nedá říct. A jestli to nazveme vzájemnou kompenzací nedostatků nebo vzájemným doplňováním se v tom dobrém, je stejné, jako jestli sklenici nazveme poloplnou nebo poloprázdnou.
Nemám rád analogie, protože většinou kulhají. Ale ta se skly je v tomhle případě celkem trefná. Jedno sklo se nám jeví jako perfektně průhledné, neposunující barvy, neměnící kontrast. Rozdíl se sklem / bez skla je na hranici rozlišitelnosti. Dejte si za sebe 4 tahle "neutrální" skla a rázem bude průhled tmavší, s jemným barevným nádechem, se sníženým kontrastem. Rozdíl se sklem / bez skla bude naprosto jednoznačný.
Ladění zvuku kombinací různých komponent tudíž není žádná chiméra, ale nevyhnutelná nutnost. Komponenty mají svůj zvukový charakter. Který ten charakter je "ten správný" se všeobecně nedá říct. A jestli to nazveme vzájemnou kompenzací nedostatků nebo vzájemným doplňováním se v tom dobrém, je stejné, jako jestli sklenici nazveme poloplnou nebo poloprázdnou.
Nemám rád analogie, protože většinou kulhají. Ale ta se skly je v tomhle případě celkem trefná. Jedno sklo se nám jeví jako perfektně průhledné, neposunující barvy, neměnící kontrast. Rozdíl se sklem / bez skla je na hranici rozlišitelnosti. Dejte si za sebe 4 tahle "neutrální" skla a rázem bude průhled tmavší, s jemným barevným nádechem, se sníženým kontrastem. Rozdíl se sklem / bez skla bude naprosto jednoznačný.
Naposledy upravil(a) PítrsPraha dne 27 dub 2017 15:52, celkem upraveno 1 x.
Re: SROLL
Všetko to, o čom hovoríte sa dá zmerať ( "má zkreslení nějaké velikosti a nějakého charakteru, je nějak náchylný na své okolí, propojení, rušení, zpracovává zvuk jinak (filtry DACu) atd.") , ak je to "príliš", je to počuť a to je chyba komponentu.
Nemotajme do toho subjektívnu časť ("predstavy o správnom zvuku"). Ak hovoríme o správnom zvuku, tak ak to má byť verný (HiFi) zvuk, je to ten, ktorý je zmenený čo najmenej (pod prah rozlíšenia sluchom). Všetko navyše je čistý bias, očakávanie a výhradne subjektívny vkus.
Apropo, ak dáte jedno z tých skiel farebné, bude tá zmena menšia? Ide práve o to, poznať objektívne tú "priehladnosť" jednotlivých skiel. A tu začína byť problém ..
Nemotajme do toho subjektívnu časť ("predstavy o správnom zvuku"). Ak hovoríme o správnom zvuku, tak ak to má byť verný (HiFi) zvuk, je to ten, ktorý je zmenený čo najmenej (pod prah rozlíšenia sluchom). Všetko navyše je čistý bias, očakávanie a výhradne subjektívny vkus.
Apropo, ak dáte jedno z tých skiel farebné, bude tá zmena menšia? Ide práve o to, poznať objektívne tú "priehladnosť" jednotlivých skiel. A tu začína byť problém ..

Naposledy upravil(a) BVa dne 27 dub 2017 16:06, celkem upraveno 1 x.
BVaudio, výroba a predaj
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3990
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: SROLL
Při tomhle absolutisticky technokratickém přístupu jsou pak chybné všechny dnes vyráběné hifi komponenty.
A co je to ta věrná reprodukce? Je věrnější nahrávka všesměrovým mikrofonem zblízka nebo směrovým mikrofonem z větší vzdálenosti?
Klidně to ve výsledku může být tak, že na jedné sestavě se věrněji jeví ta první, na druhé sestavě ta druhá....
Navíc onu věrnost zásadně ovlivňuje i poslechovka - to je taky nevyhnutelná součást řetězce. Každá místnost, byť akusticky upravená, má "svůj zvuk". V jedné zní věrněji ostrá sestava, v jiné měkčeji hrající sestava, přičemž subjektivní poslechový zážitek může být srovnatelný....
A co je to ta věrná reprodukce? Je věrnější nahrávka všesměrovým mikrofonem zblízka nebo směrovým mikrofonem z větší vzdálenosti?
Klidně to ve výsledku může být tak, že na jedné sestavě se věrněji jeví ta první, na druhé sestavě ta druhá....
Navíc onu věrnost zásadně ovlivňuje i poslechovka - to je taky nevyhnutelná součást řetězce. Každá místnost, byť akusticky upravená, má "svůj zvuk". V jedné zní věrněji ostrá sestava, v jiné měkčeji hrající sestava, přičemž subjektivní poslechový zážitek může být srovnatelný....
Naposledy upravil(a) PítrsPraha dne 27 dub 2017 16:01, celkem upraveno 1 x.
Re: SROLL
Je to možné, len niektoré sú chybné viac a niektoré menej ("prijateľne", prah rozlíšenia sluchu..). Dokonalé nie je nič.


Podstatné je to slovo "reprodukce". Znamená to čo najpresnejšie podanie záznamu, toho čo vytvoril interprét spolu so zvukárom. Nezamieňajme si vernosť a subjektívne príjemnejší pocit. Posluchovka (a reproboxy) je vlastne ďaľší komponent. Čo potom s tou "firemnou synergiou"??A co je to ta věrná reprodukce?

BVaudio, výroba a predaj
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3990
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: SROLL
Reprodukce záznamu nebo reprodukce zaznamenávaného zvuku (nástroje, kapely)
?
Ať tak nebo tak my ale nikdy nevíme, co je ten "správný" zvuk. Nevíme, jaká byla ambience nahrávacího prostoru, jaké zvukové vlastnosti měl nástroj samotný, mikrofon a předzesilovač, jak do zvuku nástroje zasáhl zvukař... Objektivně nikdy nevíme, co je "ten správný" zvuk. Můžeme to maximálně tak porovnávat s vlastním zážitkem, tedy např. nahrávku z Rudolfina s vlastními návštěvami toho sálu. Ale i to má svá nemalá úskalí. Hezky o tom píše cough na hififoru.
Takže ono "co nejpřesnější podání záznamu" my poslechově nejsme schopni určit, protože neexistuje objektivní reference, ke které bychom se vztahovali. A pak máte podle sebe "neutrální" systém a na výběr třeba ze dvou DACů. Oba jsou parametrově srovnatelné (srovnatelná velikost zkreslení, šumu, rušení...), ale liší se charakterem zkreslení. Jeden zní studeněji (ostřeji, detailněji), druhý tepleji (měkčeji, spojitěji) - k tomu stačí použít jiný typ filtru a třeba resamplingu. Do toho sonický charakter beden, místnosti, subjektivní preference...
Ladění zvuku komponenty není žádná chiméra nebo doména vyloženě špatných komponent. Je to jen nutný způsob, jak dosáhnout subjektivně "neutrálního" zvuku. A to bude vždy subjektivní, protože neexistuje ona objektivní reference.

Ať tak nebo tak my ale nikdy nevíme, co je ten "správný" zvuk. Nevíme, jaká byla ambience nahrávacího prostoru, jaké zvukové vlastnosti měl nástroj samotný, mikrofon a předzesilovač, jak do zvuku nástroje zasáhl zvukař... Objektivně nikdy nevíme, co je "ten správný" zvuk. Můžeme to maximálně tak porovnávat s vlastním zážitkem, tedy např. nahrávku z Rudolfina s vlastními návštěvami toho sálu. Ale i to má svá nemalá úskalí. Hezky o tom píše cough na hififoru.
Takže ono "co nejpřesnější podání záznamu" my poslechově nejsme schopni určit, protože neexistuje objektivní reference, ke které bychom se vztahovali. A pak máte podle sebe "neutrální" systém a na výběr třeba ze dvou DACů. Oba jsou parametrově srovnatelné (srovnatelná velikost zkreslení, šumu, rušení...), ale liší se charakterem zkreslení. Jeden zní studeněji (ostřeji, detailněji), druhý tepleji (měkčeji, spojitěji) - k tomu stačí použít jiný typ filtru a třeba resamplingu. Do toho sonický charakter beden, místnosti, subjektivní preference...
Ladění zvuku komponenty není žádná chiméra nebo doména vyloženě špatných komponent. Je to jen nutný způsob, jak dosáhnout subjektivně "neutrálního" zvuku. A to bude vždy subjektivní, protože neexistuje ona objektivní reference.
Re: SROLL
Takže práve preto môžeme iba reprodukovať (pokúsiť sa o to s čo najmenšou zmenou..) záznam. Všetko ostatné "vylepšovanie" je tvorba podľa vlastných subjektívnych preferencií..Ktoré sa navyše menia v čase, s náladou a vekom..Nekonečný príbeh.Ať tak nebo tak my ale nikdy nevíme, co je ten "správný" zvuk. Nevíme, jaká byla ambience nahrávacího prostoru, jaké zvukové vlastnosti měl nástroj samotný, mikrofon a předzesilovač, jak do zvuku nástroje zasáhl zvukař...
BVaudio, výroba a predaj
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3990
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: SROLL
Přesně tak. Je ale třeba mít na mysli, že ona změna nemá jen svou velikost, ale i charakter (při stejné velikosti). A o tom to je.
Re: SROLL
Ten zmenený "charakter" je vlastne zmena zmeny
. Takže je to iná zmena navyše.

BVaudio, výroba a predaj
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host