To jsou celkem dulezite poznatky, ja bych dodal jeste jeden. Nekomu se zvuk bez filtrace muze vic libit (zkresleni) To by celkem odpovidalo tomu popisu "zdechly" a "bez stavy" Berte me s rezervou. Ale realita to byt take muze.
WaVe_99 píše:To jsou celkem dulezite poznatky, ja bych dodal jeste jeden. Nekomu se zvuk bez filtrace muze vic libit (zkresleni) To by celkem odpovidalo tomu popisu "zdechly" a "bez stavy" Berte me s rezervou. Ale realita to byt take muze.
Tyhle "pravdy" o líbivosti zkreslení a správném, nezkresleném, ale nezáživném a zdechlém zvuku jsem poslouchal dlouhá léta. Čím hůř to hraje, tím menší zkreslení. Pecka Vymysleli jsme s kolegem teorii, že aparatura s nejmenším zkreslením na světě se nedá poslouchat vůbec...
Praxe mi ukazuje, že pokud se někomu povede vyladit sestavu do mdla či to má frekvenčně nevyrovnané, takzvaně přebasované, tak zařazením filtrace dojde k odstranění artefaktů které do zvuku přidávají zarušené přístroje (což je mimo jiné i nejčastěji rovno přídavku na vysokých kmitočtech) Pokud se filtrací vysoké kmitočty uklidní, ubude jejich agrese, tvrdost či šustivost, v součtu jich tím trochu ubude, tak se přirozeně ta změna jeví objektivně k horšímu. Náš mozek při konzumaci hudby volá po frekvenční vyváženosti basů středů a výšek navzájem. Pokud je na spodku toho moc, tak s povděkem kvituje zvýraznění výšek i za cenu jejich ne zrovna přirozeného témbru a čistoty.
Pokud bych to mohl shrnout, tak pokud se zařazením filtrace zvuk zhorší, tak to může být nevyvážením původního systému, filtrací samotnou ale klidně i kabelem, který je jednotce předřazen.
lehce OT od Sroll ... k filtraci NA - zvuk pres ni byl presnejsi nez naprimo u meho integrace Vincent SV 238Mk a je tomu tak i ted u koncaku PMA PA4, konec vsuvky
Je to holt vždy individuální a nelze generalizovat.
U mě se však dala Pavlova věta jednoznačně potvrdit.
Praxe mi ukazuje, že pokud se někomu povede vyladit sestavu do mdla či to má frekvenčně nevyrovnané, takzvaně přebasované, tak zařazením filtrace dojde k odstranění artefaktů které do zvuku přidávají zarušené přístroje, ....
Zapojení NA Sunrise a kabelů Zephyr mi přineslo do mé nevyvážené sestavy (Cambridge Audio, ... viz historie) hezké srovnání ve všech třech pásmech. Vše bylo lepší.
Následný přechod na Sroll se zprvu obešel bez filtrace. Díky tátovu rozprodeji jsem zkusil jeho PP PT15 a pračka se ukázala jako velice přínosná.
Nechtělo se mi tomu moc věřit (a hlavně zase platit ), ale po několika týdnech poslechu už PT15 zůstala doma.
PP PT15 ke svým sestavám doporučuje i tandem Sroll/Vrána.
Zajímavé by bylo tedy ještě srovnat PT15 i NA Sunrise na mixovaných sestavách a třeba u mě na Srollech. Možná se domluvím s někým kdo NA doma má (kychtax? ).
Po pracovním vytížení v lednu a únoru jsem se dostal k posunu v sestavě,a to k filtraci, ještě loni jsem hrál na Sroll Rhytm a Pioneer N50 s Lynxem uvnitř,k němu (spíše kvůli němu)jsem měl filtraci Sunrise + kabely ZephyrT, při zapojení kabelů (ještě bez Sunrise) byl znatelný jasný posun k čistějšímu a hlubšímu zvuku(zjednodušeně-dale bych to nerozebíral, každý to stejně vnímá jinak),po připojení Sunrise došlo pouze k uklidnění výšek a zklidneni ukricenych středů, trochu ubylo detailů,posun k lepšímu se ale již nekonal,v TU dobu jsem to považoval za dobré,a taky to tak bylo,ale časy se mění..........Jak se píše výše nade mnou došlo k umravneni různých komponentů.....
Když jsem přešel na samotný dac Lynx + odladěný NUC musel jsem Sunrise odpojit protože bez filtrace to podle mne hrálo uvolněněji a s více detaily,pak došlo na zkoušení síťových kabelů Sroll Power proti Zephyr T a opět jsem došel k tomu že pro můj poslech jsou síťové dráty Sroll lepší (hloubka a barvy na stredech+přesnost basů).....Sunrise jsem poskytl k prodeji a již asi měsíc slouží k dobru dalšímu uživateli,tak to má být..
Tento týden jsem ještě měl možnost (před zásadním zásahem do peněženky) vyzkoušet lištu Gigawat s filtrací (9tis)- ok za 15 minut bylo vyřešeno-listu jsem s poděkováním vracel,
Teď už zbylo jen jedno, včera jsem dovezl na vyzkoušení PropowerPT15,po cca půl hodině poslechu uz sem hledal již spíše důvody proč ji nekoupit a ušetřit 75k,hledal jsem nějaké problémové skladby,sykavky, slévání zvuku atd, nepovedlo se a dnes jsem ji zajel již jen zaplatit,(jestli někdo kdo nevěří na filtrace a kabely ví proč bych dobrovolně vydal tolik peněz kdyby to byl jen nějaký placebo nebo bias efekt ať mi to vysvětlí)
-znovu bych řekl že rozdíl v podání zvuku u Sroll Rhytm,dac Lynx s filtrací PropowerPT15 byl jasný ihned, takový to byl rozdíl,zvuk je vzdušný, barevný, usazený se spoustou jasně čitelných detailů okolo,basy hluboké a přesné
Závěr pro mne- ke Sroll Rhytm je jednoznačně vhodnější filtrace PropowerPT15 (vcelku neznámá a snad ještě nedoceněná filtrace)s oddělovacim trafem než zde výše diskutovaná NA Sunrise,je to ale jen můj pohled,a navíc na věci u mě doma,je jasné že všude jinde to bude jinak.
Akorat ze srovnavas filtraci proti filtraci s oddelovakem, jestli se nepletu..
Jinak velmi zajimavy vyvoj a zkusenosti. Diky ze ses o ne podelil.
Osobne mam o pt15 taky velmi dobre mineni.
Minule audio video show 2016 na nej byla recenze v tom casaku, ktery rozdavali (kdyby nekdo hledal viceonfo) a hlavne jsem slysel v Petrove sestave/sonofstars.
Jo,máš pravdu,trafo vs.čistá filtrace, vyšší investice vs rozumné řešení s umravněním vlivu přívodu el.do audia
-jak jsem psal už dříve,pro mně bylo nejtěžší se smířit s tím že sestavu kterou chci nesložím za běžné peníze(cca 100k) ,proto ji dokupuji už přes rok ale do léta by mělo být vše doma (mimo repro-tady začínám trochu měnit pohled na věc,mám diy repro,a ještě z 70% prošly upgradem,začínám k nim mít již čím dál míň výtek,na každý posun v sestavě reagují spolehlivě zvukově kupředu ,
No mám více radosti z povedé koupě a zapasování do sestavy tak si dám chvilku klidu............
Ono je to opravdu velmi individuální, protože jeden bude vnímat úbytek živosti či výšek a u druhého, který má extrémně zarušenou síť bude stejné zařízení přinášet zvuk sestavy stále ještě jako dotěrně nepříjemný. Jeden uživatel mé jednotce předřadil oddělovací trafo a posílila se ještě filtrace pro linkové výstupy a stále není zvuk ve stavu, že by nechal pana domácího si užívat pozitivní emoce z hudby, stále vnímá agresivitu, která se podle denní doby mění.
Při výběru zapojení filtrů pro audio je nutno balancovat mezi co největším filtračním účinkem a nechcípnutím dynamiky a celkové živosti. Čím více odfiltruju ze sítě tím pro snížení zarušení udělám technicky více, ale v jistý moment se to už začne projevovat na zvuku negativně. Čím je síť méně zarušená, tím spíše se dostaví pocit negativního prvku ve zvuku při předřazení filtrace. Takže ideální univerzální řešení není, pro každou situaci by se musela použít filtrace s jinak silným účinkem.
Za necelých dvacet tisíc je Sunrise vysoce univerzální filtrace, která pro mé vnímání mou sestavu přibližuje přirozenějšímu projevu, což se deset krát nákladnějšímu Accuphase PS1200 nepovedlo, naopak byl zvuk jednoznačně k horší.
Ještě jsem pominul jeden velmi podstatný fakt. Podle toho jaký kabel jednotce předřadím docílím výrazně odlišného zvukového výsledku. Dokonce pokud použiju dva extrémy, tak v jednom případě je zvuk neposlouchatelný svým rozpitým a tupým podáním a v druhém se ztratí basový fundament a nepříjemně vystoupí dotěrné výšky. Takže jako bedny nebudou hrát s každým reprokabelem, tak napájecí kabel dovede razantně změnit vliv filtrační jednotky na zvuk sestavy.
NA naprosto s tebou souhlasím,nic vážného ani svetoborneho bych v tom dále nehledal,prostě jenom další příklad k zamyšlení,nebo inspirace ne nutně ke koupi ale třeba jen k vyzkoušení