Co právě poslouchám
Re: Co právě poslouchám
velmi úspěšný debut tenkrát u nás téměř neznámé kapely
(to jenom návštěvníci burzy a posluchači VKV II v příhraničí
věděli své)
(to jenom návštěvníci burzy a posluchači VKV II v příhraničí
věděli své)
- Přílohy
-
Re: Co právě poslouchám
Je podzim....
Re: Co právě poslouchám
lechos
VH, jo to byly ještě skvělé časy hardrocku, bohužel časy se mění.
https://www.novinky.cz/kultura/clanek/z ... n-40338454
R.I.P.
Tak sorry, už je to jinde.
VH, jo to byly ještě skvělé časy hardrocku, bohužel časy se mění.
https://www.novinky.cz/kultura/clanek/z ... n-40338454
R.I.P.
Tak sorry, už je to jinde.
Re: Co právě poslouchám
však jo, článek jsem četl a za tímto účelem poslechl dávno nehranou kazetu VH I. žádnej jinej titul
skupiny mě tak neoslovil no možná vinyl Supraphon "5150"
skupiny mě tak neoslovil no možná vinyl Supraphon "5150"
Re: Co právě poslouchám
Přesně to je i moje zkušenost. dadaft to sice prezentuje jakože jeho systém je lepší než "klasický stereo" všech co slyší, že mizerný nahrávky hrajou mizerně a že "takovej systém by nechtěl," protože u něj hraje skvěle v podstatě všechno, ale Já to vidím přesně opačně, jeho sestava je zkrátka jen základní a ty normální/průměrný až skvělý nahrávky nedokáže zahrát skvěle, jak by bylo potřeba (takovej systém bych zase nechtěl Já). Proto mezi těma mizernejma a skvělejma nahrávkam dadaft neslyší takovej rozdíl jakej tam ve skutečnosti je a jakej doma slyšíme mi ostatní.PítrsPraha píše: ↑07 říj 2020 08:52že celkově pro moje uši hrajou i zmršený nahrávky na lepší aparatuře líp než na kompromisní aparatuře. V čem je ale ten rozdíl, jsou průměrný nahrávky a výborný nahrávky. Rozdíl mezi zmršenou a průměrnou až skvělou nahrávkou (zvukově) je na lepší aparatuře mnohem patrnější. Na horších aparátech ty rozdíly nejsou tak zřetelné, tolik se díky limitům sestavy neprojeví.
Re: Co právě poslouchám

https://tidal.com/browse/album/121069658
tohle album je v něčem hrozné a v něčem až magicky přitažlivé...
Re: Co právě poslouchám
To PítrsPraha: Naprostý souhlas s tím, že na lepší aparatuře může hrát lépe i pro jiné horší zvuková nahrávka a pokud je aspoň trochu zajímavá, může i zabavit. Plochý zvuk s ničemným, nebo žádným prostorem na "normálních" nosičích (CD,SACD atd.) snad ani neexistuje, tedy pokud to není koupeno v pofiderním obchodě s pirátskými nosiči kdoví odkud, nebo stažené z netu bůh ví od kud. Prostě si nahrávku pustím a slyším co z toho leze. Nezajímavý a zadekovaný zvuk nebaví, pryč s ním! Nelze očekávat, že rock/metal a jeho různé varianty budou zvukově srovnatelné s audiofilskými nahrávkami vyhlášených umělců a špičkových vydavatelství. Výjimky můžou existovat a je dost dobrých rockových nahrávek, což jistě spousta posluchačů tohoto fóra ví. Nelze soudit toho, kdo poslouchá rock a pochvaluje si ty své oblíbence a jak mu to dobře hraje. Prostě poslouchá co ho baví a určitě to nehraje na nějakém ošuntělém kombajnu za patnáct stovek z vietnamské burzy. Jsme přece na hifi fóru, ne? Hraje mu to dobře a pokud ho sluch nešálí, pocitově to vnímá jako dobré. Na co pak ty pitomé grafy a dohady o tom jakou to má DR atd. Někdo poslouchá M.Mansona a může být unesen zvukem jeho CD, jiný zase např. D.Krall. Jít pouze za "úžasným" zvukem znamená mít jistou úchylku. Dobrý zvuk baví, o tom není pochyb a i kovaný rocker si občas zgustne na něčem jiném, jen tak pro zajímavost.
Dneska jsem sjel tyto dvě žánrově rozdílná CD a parádně se pobavil. Obojí hrálo fantasticky.
Dneska jsem sjel tyto dvě žánrově rozdílná CD a parádně se pobavil. Obojí hrálo fantasticky.
- Přílohy
-
-
Re: Co právě poslouchám

SwampDaWamp - Short Stories From A Long Road (2011)
https://tidal.com/browse/album/32423323
Špatně nahraný, zato radostně zpěvný, v bocích houpavý southern rock s impozantním hlavním vokálem.
Tři pivka, kvalitní špek, a na koncertě zážitek jako hrom.

Re: Co právě poslouchám
NOVINKA
Re: Co právě poslouchám

MEAN MESSIAH - Divine Technology (2020)
https://tidal.com/browse/album/140741625
Český progmetal.
Nevím, co jsem čekal, ale dostal explozi 10 tun TNT.
VELKOLEPÉ.
Takový Juri bude nadšený...
Nejlepší progmetalové album roku?
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Co právě poslouchám
dadaft:
Jakkoliv není sporu o tom, že dynamická komprese a clipping jsou zlo, pro celkové vyznění nahrávky je to jen jeden (důležitý) parametr. Souhlasím s tebou, že některá nahrávka může znít dobře, i když DR nebude příliš vysoké, pro většinu rockových a pop songů je takové DR 8 ještě relativně v pohodě.
O tom, jak vyhodnocovat výsledky zde hojně využívaného TT DR Meteru už jsem tu psal, výsledný jednočíselný údaj je jen pro hrubou orientaci, nutné je zhodnotit celý průběh měření, četnost a míru clippingu, ....
O tom, jak jsou sejmuté jednotlivé nástroje (stopy) to neřekne nic.
U rockových nahrávek je často problém ve finálním mixu a jeho frekvenčním průběhu. Při poslechu z levnějších přístrojů, které často přidávají vyšší basy a výšky se výsledný zvuk "milosrdně" zabalí do zvýrazněného "příjemného" měkkého basu okolo 100 Hz a ... docela příjemně to zní.
Sestava s věrnějším zvukem (která nic do zvuku nepřidává, s "rychlými" basy) pak nemilosrdně odhalí všechny nedostatky záznamu. Na druhou stranu, pokud nahrávka obsahuje vše co má, i když třeba její finální mix není frekvenčně vyrovnaný, na dobré sestavě to z ní dostaneš - ovšem bez použití korekcí nebo vyladění sestavy samotné pro takový druh záznamu, to nejde.
Dirac nebo jiný DRC software dokáže frekvenční a časový průběh srovnat a následně si můžeš vytvořit korekční křivku jakou chceš, dle osobních preferencí a pro konkrétní nahrávku - čili platí to uvedené výše.
S nízkým DR a clippingem však nemůže udělat nic.
Jakkoliv není sporu o tom, že dynamická komprese a clipping jsou zlo, pro celkové vyznění nahrávky je to jen jeden (důležitý) parametr. Souhlasím s tebou, že některá nahrávka může znít dobře, i když DR nebude příliš vysoké, pro většinu rockových a pop songů je takové DR 8 ještě relativně v pohodě.
O tom, jak vyhodnocovat výsledky zde hojně využívaného TT DR Meteru už jsem tu psal, výsledný jednočíselný údaj je jen pro hrubou orientaci, nutné je zhodnotit celý průběh měření, četnost a míru clippingu, ....
O tom, jak jsou sejmuté jednotlivé nástroje (stopy) to neřekne nic.
U rockových nahrávek je často problém ve finálním mixu a jeho frekvenčním průběhu. Při poslechu z levnějších přístrojů, které často přidávají vyšší basy a výšky se výsledný zvuk "milosrdně" zabalí do zvýrazněného "příjemného" měkkého basu okolo 100 Hz a ... docela příjemně to zní.
Sestava s věrnějším zvukem (která nic do zvuku nepřidává, s "rychlými" basy) pak nemilosrdně odhalí všechny nedostatky záznamu. Na druhou stranu, pokud nahrávka obsahuje vše co má, i když třeba její finální mix není frekvenčně vyrovnaný, na dobré sestavě to z ní dostaneš - ovšem bez použití korekcí nebo vyladění sestavy samotné pro takový druh záznamu, to nejde.
Dirac nebo jiný DRC software dokáže frekvenční a časový průběh srovnat a následně si můžeš vytvořit korekční křivku jakou chceš, dle osobních preferencí a pro konkrétní nahrávku - čili platí to uvedené výše.
S nízkým DR a clippingem však nemůže udělat nic.
Re: Co právě poslouchám
Nechci se již k této debatě vracet, ale nebyla tu řeč o DR8...to se ještě, s přivřenýma ušima
, dá (u rocku). Ale ještě nikdy jsem nezažil, aby skladba s DR5 zněla dobře, ať už je DR jen jedno z kritérií. Teď jsem si poslechl novinku mé velmi oblíbené kapely (nebudu zveřejňovat, neb album ještě vlastně oficiálně nevyšlo), na kterou jsem se těšil jak malý kluk. Totálně zmršený zvuk, neposlouchatelné, uši trpěly . . . předchozí alba byla alespoň cca min. DR8, nynějších DR 5-6 si můžou strčit do zadele. To je jeden z důvodů, proč nákup CD omezuji. Děkuji pěkně. HOWGH.

Re: Co právě poslouchám
Dark side of the moon
Nevím jestli přístroje něco zvýrazňují, možná snad u lampáčů se po připojení beden zvlní frekvenční průběh, rozhodně ne u solidního ABčka nebo Déčka. Osobně si myslím, že je problém u větších basáků v bednách do metru od zadní a bočních zdí plus vliv místnosti, kdy je na nižších frekvencích mnohem delší dozvuk než u zbytku frekvenčního pásma. Když do takového systému pustíš na basech hutný rock, který má sice solidně sejmuté nástroje, ale nakonec to ve studiu proženou kompresorem a sníží DR aby to hrálo hlasitěji, tak to tenhle systém už není schopný udžet aspoň v jákes takés čitelnosti a všechno se to slije do neposlouchatelné břečky.
Když to pustíš na monitorech daleko od zdí, které navíc ty nejnižší basy nehrajou, a které jsou v separaci a lokalizaci bez debat mnohem přesvědčivější, tak se to prostě tolik neslije a díky tomu je ten subjektivní zážitek lepší. (a wide tomu ještě pomůže)
Na mém monitorovém systému, který mám v obýváku a který hraje rovinu někde od 50Hz už jsou Sons of Texas na nižší hlasitost poslouchatelné, na monitorech v ložnici, co jedou od 80Hz, je to šlapající pecka s nádherně vyrýsovanými nástroji...
Tím že Dirac nějak poslechově eliminuje vliv místnosti, tak jsem myslel, že by to taky mohlo subjektivně líp znít.
Ale každopádně všechna ta komprese je hrozná prasárna a tohle bychom vůbec neměli řešit.
Jenže dneska se spousta věcí dělá na co nejvyšší hlasitost a pro poslech do auta, kde lidi tráví nejvíc času poslechem. Tak to holt je...
(A to nemluvím o zcela záměrném prasení zvuku zvanému lo-fi, třeba u doomu)
Nevím jestli přístroje něco zvýrazňují, možná snad u lampáčů se po připojení beden zvlní frekvenční průběh, rozhodně ne u solidního ABčka nebo Déčka. Osobně si myslím, že je problém u větších basáků v bednách do metru od zadní a bočních zdí plus vliv místnosti, kdy je na nižších frekvencích mnohem delší dozvuk než u zbytku frekvenčního pásma. Když do takového systému pustíš na basech hutný rock, který má sice solidně sejmuté nástroje, ale nakonec to ve studiu proženou kompresorem a sníží DR aby to hrálo hlasitěji, tak to tenhle systém už není schopný udžet aspoň v jákes takés čitelnosti a všechno se to slije do neposlouchatelné břečky.
Když to pustíš na monitorech daleko od zdí, které navíc ty nejnižší basy nehrajou, a které jsou v separaci a lokalizaci bez debat mnohem přesvědčivější, tak se to prostě tolik neslije a díky tomu je ten subjektivní zážitek lepší. (a wide tomu ještě pomůže)
Na mém monitorovém systému, který mám v obýváku a který hraje rovinu někde od 50Hz už jsou Sons of Texas na nižší hlasitost poslouchatelné, na monitorech v ložnici, co jedou od 80Hz, je to šlapající pecka s nádherně vyrýsovanými nástroji...
Tím že Dirac nějak poslechově eliminuje vliv místnosti, tak jsem myslel, že by to taky mohlo subjektivně líp znít.
Ale každopádně všechna ta komprese je hrozná prasárna a tohle bychom vůbec neměli řešit.
Jenže dneska se spousta věcí dělá na co nejvyšší hlasitost a pro poslech do auta, kde lidi tráví nejvíc času poslechem. Tak to holt je...
(A to nemluvím o zcela záměrném prasení zvuku zvanému lo-fi, třeba u doomu)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti