Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Dnes hraje nebo hrálo ...
Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 5894
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od dadaft »

Dark side of the moon píše:
23 srp 2019 22:54
A ještě pro Antonyho přikládám měření frekvenčního průběhu basů v mém poslechovém prostoru :) .
Používáš nějaký room corection?
A ani s ním asi není možné, aby to takhle měřilo...

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 724
Registrován: 28 čer 2014 19:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Antony »

WaVe_99
To není dogma, to je osobní zkušenost. V případě "profíků ve studiu" každodenní, v případě hudebníků vícenásobná.

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 724
Registrován: 28 čer 2014 19:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Antony »

Fidji99
Díky za tip. Od M.Davise mám mnoho různých vydání, boxů, atd. Provedení mono většinou nevolím, ale proč to nezkusit.

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 724
Registrován: 28 čer 2014 19:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Antony »

Dark side of the moon

Jen spekulace, iluze a nepravdy, např:

"původní záznam jako svědectví doby" - nikoli, správně je "původní záznam jako originál uměleckého díla".
"nové reedice nehodnotí objektivně" - objektivní hodnocení z principu neexistuje
"nepřesné nebo nepravdivé informace" - jen proto, že se ti nelíbí? Směšné..
Přiložená analýza skladeb - výpovědní a argumentační hodnota nula.
"měření frekvenčního průběhu basů" - má ta červená čára nějak obhájit tvoji obsedantní potřebu zbytnělých basů?

Nejvíc mě pobavilo, jak používáš výraz "objektivní". Pro tebe je to cokoli, co se ti subjektivně hodí. Legrační konstrukce..

Hudebník ani dirigent není posluchač. Jejich pohled na hudbu je zcela odlišný. Pro účely posuzování reprodukované hudby jsou v podstatě diskvalifikovaní profesionální deformací. Mnohokrát ověřeno, i tvůj příklad to dokazuje.

Dark side of the moon
Příspěvky: 321
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Dark side of the moon »

to Antony:
... proboha to jako vážně? Na toto už opravdu není co říci. To je fakt smutné.

Jen mi prosím tě ještě na úplný závěr vysvětli, když je podle tebe potřeba brát ten "původní záznam jako originál uměleckého díla", kdo je tedy jeho autorem?
Zvukař jako autor uměleckého díla?
Nebo spíš ten hudebník či dirigent, "... jejichž pohled na hudbu je zcela odlišný a pro účely posuzování reprodukované hudby jsou v podstatě diskvalifikovaní profesionální deformací"?

Dark side of the moon
Příspěvky: 321
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Dark side of the moon »

to dadaft:
Ano, bez digital room correction to podle mého na nízkých basech v běžných podmínkách nejde.
Abychom nemíchali témata, podívej se prosím do "Ráj digitálu" - "Digital Room Correction - liecba audioneurozy?", kde se to rozebíralo podrobněji.
Jinak jako první krok jsem nejdřív samozřejmě hledal optimální pozici (poslechová zkouška vždy následovaná měřením) a po výběru nejlepší (lépe řečeno nejméně špatné) pozice jsem aplikoval room correction (Audyssey MultiEQ 32).
Výsledek před a po přikládám).
Přílohy
basy_pred_po.jpg

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 724
Registrován: 28 čer 2014 19:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Antony »

Dark side of the moon

Každé poznání bývá provázeno údivem, chápu tě..
Na tvé otázky ohledně autorství uměleckého díla, které se sice netýkají tématu (téma je srovnávání různých edic téže nahrávky), rád odpovím.

Zvukař je autorem hudebního díla asi tak, jako je zedník autorem architektury. Oba to dílo můžou slušně zmrvit, ale nejsou nositeli myšlenky.
Hudebník a dirigent - pokud nehrají vlastní skladby, opět jen řemeslná síla bez autorského ducha.

Co tam máš dál? Pokud nic, můžeš pokračovat v divení, klidně i objektivně...

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 724
Registrován: 28 čer 2014 19:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Antony »

before/after
Pokud "digital room correction" srovná hrbatou křivku do linie, ale současně vyvolá neukojitelnou potřebu navalit nesmyslně basy, asi je někde něco v nepořádku. Někde mezi židlí a zdrojem signálu.

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 734
Registrován: 11 dub 2013 16:08
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od RedBaron »

Myslím, že diskuse nabírá divný směr, asi takto:

K posouzení nahrávky kompetentní není:
- kterýkoliv jiný posluchač
- zvukař
- dirigent
- hudebník

Jediný kompetentní k posouzení nahrávky je:
- Antony

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 724
Registrován: 28 čer 2014 19:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Antony »

A k "objektivnímu" posouzení dostatečně navalené bumpráskovosti jsou kompetentní jedině Dark "lepší než původní vydání" side of the moon a Red "dětský bubínek" Baron.

Uživatelský avatar
PavelDosko
Příspěvky: 1522
Registrován: 08 úno 2011 13:06
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od PavelDosko »

V klidu, panove. Za sebe zasadne puvodni vydani, pokud je to aspon trochu mozne a klidne v mono.

ZdenekJR
Příspěvky: 65
Registrován: 19 dub 2017 12:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od ZdenekJR »

"Aktivní hudebníci neznají zvuk svého nástroje z místa posluchače, a často své nahrávky mají tendenci prznit podle této neznalosti." Nejhloupější výrok měsíce vyhrává pan Anthony. haha, gratuluji..

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 724
Registrován: 28 čer 2014 19:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Antony »

"Aktivní hudebníci neznají zvuk svého nástroje z místa posluchače". Přesně toto mi nezávisle sdělilo několik profesionálních hudebníků.
Narozdíl od některých ostatních nespekuluji.

Zdenhek JR si svůj hloupý komentář sám po zásluze ohodnotil. Negratuluji, není k čemu, hloupost je tuctová.

Dark side of the moon
Příspěvky: 321
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Dark side of the moon »

to Antony:
Já vím, že to nemá cenu, ale přeci jenom ještě jedna reakce.

Celé toto téma vzniklo jako komentář k určité nahrávce (která se mi líbí) a jako dotaz, zda to někdo slyšel a jak to hodnotí.
Všechny odpovědi jsou psané jako osobní (tj. subjektivní) hodnocení, se stručnějším nebo podrobnějším popisem jak kdo nahrávku vnímá.

Tvoje hodnocení bylo extrémně špatné ("čiré zlo") a byl jsi to ty, který jako první uvedl nějakou stručnou analýzu dat (DR, peak), tedy objektivní data. Asi to mělo podpořit tvůj názor.
Já jsem tato data zkontroloval a uvedl jsem je v detailnější formě, kromě jednočíselných údajů i zobrazení celého průběhu skladeb. Tato data, tedy objektivní údaje, naprosto nepotvrdila tvoje tvrzení ("přesycený zvuk ... honosná stěna bez jemných detailů ... všechny skladby srovnané do 0,00").
Takže ano, hodnocení nahrávky je v zásadě subjektivní záležitost, ale pokud při tom opomíjíš nebo dokonce dezinterpretuješ objektivní údaje, čili uvádíš nepřesné nebo nepravdivé informace (protože se ti to nelíbí - ano, to jsi psal vlastně o sobě!) tak je to tvoje hodnocení bezcenné. Ani subjektivní hodnocení nemůže ignorovat nebo překrucovat objektivní data. Pak už to není hodnocení, ani názor ale pouhé přesvědčení. A přesvědčení vyvrátit ani potvrdit nelze.
No a to, že jako první začneš uvádět na podporu svých názorů nějaká data a ve chvíli, kde se ukáže, že jsou vlastně v rozporu s tvým tvrzením tak napíšeš že: "Přiložená analýza skladeb - výpovědní a argumentační hodnota nula", tak to není směsné, to je smutné.
To už není přesvědčení, to je fanatická víra.

Měření basů - napsal jsi: "Spíš u tebe by se dal konstatovat problém v nedostatečnosti basů ... lidi s blbě hrajícím aparátem se jeho vady snaží přeřvat a přebouchat".
Tak jsem ti poslal výsledky měření mého poslechového prostoru, tedy objektivní informaci ukazující, že nedostatečností basů netrpí. A taky jsem se ptal jak to vypadá u tebe, jestli máš nějaké výsledky měření? Jen jsi to nějak zamluvil těmi sluchátky.
Takže já vím, že u mě ty basy jsou opravdu jenom "mezi židlí a zdrojem signálu". :)

Abych to na závěr trochu odlehčil, tak se ještě vrátím k tomu nešťastnému "originálu uměleckého díla". Nějak jsi se do toho zamotal.
Napsal jsi: "Správně je původní záznam jako originál uměleckého díla".
Dále jsi napsal: "Hudebník ani dirigent není posluchač. Jejich pohled na hudbu je zcela odlišný. Pro účely posuzování reprodukované hudby jsou v podstatě diskvalifikovaní profesionální deformací".
A pak ještě: "Zvukař je autorem hudebního díla asi tak, jako je zedník autorem architektury. Oba to dílo můžou slušně zmrvit, ale nejsou nositeli myšlenky.
Hudebník a dirigent - pokud nehrají vlastní skladby, opět jen řemeslná síla bez autorského ducha
".

Tak kdo je tedy autorem toho původního záznamu, neboli jak říkáš originálu uměleckého díla
???

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 724
Registrován: 28 čer 2014 19:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Hi-Res jazz z roku 1959? Ano!

Příspěvek od Antony »

Další hromada výmyslů a nesmyslů.
Tak zase jen ty hlavní, víc s tím nehodlám ztrácet čas:

Výmysl č. 1:
"Všechny odpovědi jsou psané jako osobní (tj. subjektivní) hodnocení"
vs. tvoje opakované vnucování objektivity: "Vlastně jsem ani nechtěl reagovat, ale v zájmu objektivity" nebo "Co mi ale vadí, je to, když pak ty nové reedice nehodnotí objektivně". Takže jak, objektivně, nebo subjektivně? Vymýšlíš si a motáš se v tom.

Výmysl č. 2:
"Tvoje hodnocení bylo extrémně špatné" - nebylo, to je jen tvůj spekulativní a účelový názor. Rozebral jsem nahrávky detailně a zdůraznil hromadu pozitiv i některá negativa. Že tam vidíš jen to, co chceš, je tvůj problém, nebo spíš záměr.

Výmysl č. 3:
"naprosto nepotvrdila tvoje tvrzení ("přesycený zvuk ... honosná stěna bez jemných detailů ... všechny skladby srovnané do 0,00")."
Zde je důkaz, že všechny skladby jsou srovnané do 0,00, tím je tedy moje tvrzení zcela potvrzeno, a tvůj výmysl nade vši pochybnost prokázán:
--------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: The Oscar Peterson Trio / A Jazz Portrait Of Frank Sinatra
--------------------------------------------------------------------------------

DR Peak RMS Duration Track
--------------------------------------------------------------------------------
DR10 0.00 dB -13.13 dB 2:40 01-You Make Me Feel So Young
DR11 0.00 dB -14.63 dB 2:22 02-Come Dance With Me
DR11 0.00 dB -14.68 dB 3:41 03-Learnin The Blues
DR11 0.00 dB -15.14 dB 3:12 04-Witchcraft
DR11 0.00 dB -14.42 dB 2:44 05-The Tender Trap
DR11 0.00 dB -14.51 dB 2:57 06-Saturday Night (Is The Loneliest Night In The Week)
DR12 0.00 dB -15.42 dB 1:52 07-Just In Time
DR11 0.00 dB -12.77 dB 2:58 08-It Happened In Monterey
DR11 0.00 dB -14.70 dB 3:03 09-I Get A Kick Out Of You
DR11 0.00 dB -13.45 dB 3:25 10-All Of Me
DR11 0.00 dB -14.75 dB 2:38 11-Birth Of The Blues
DR11 0.00 dB -13.42 dB 3:11 12-How About You
--------------------------------------------------------------------------------

Výmysl č. 4:
"ale pokud při tom opomíjíš nebo dokonce dezinterpretuješ objektivní údaje, čili uvádíš nepřesné nebo nepravdivé informace "
Jak jsem výše prokázal, moje objektivní údaje byly správné a prokázané, závěry z nich jsou odpovídající. Dezinterpretace se účelově dopouštíš pouze ty.

Výmysl č. 5:
"No a to, že jako první začneš uvádět na podporu svých názorů nějaká data a ve chvíli, kde se ukáže, že jsou vlastně v rozporu s tvým tvrzením tak napíšeš že: "Přiložená analýza skladeb - výpovědní a argumentační hodnota nula", tak to není směsné, to je smutné."
Jak jsem výše prokázal, naměřena data nejsou v rozporu s mým tvrzením. Stejně tak je argumentační hodnota tvých dat nulová, neboť je neumíš správně interpretovat. A už vůbec nemají souvislost s tím, jak subjektivně vnímám nahrávku. Není to ani tak smutné, jako to od tebe trapné...

Výmysl č. 6:
"To už není přesvědčení, to je fanatická víra."
Není mi nic vzdálenějšího než víra a fanatizmus. Všechno co tvrdím, mám osobně ověřené a zanalyzované. A že je to logicky v rozporu s tvými výmysly a spekulacemi, není nic divného.

"Výmysl č. 7:"
"Jen jsi to nějak zamluvil těmi sluchátky."
Ne, to byl zcela reálný argument. Zamluvení tomu říká jen ten, komu se ten argument nehodí do spekulací a výmyslů.
Mimochodem, stále jsi neodpověděl na otázku, že i když máš červenou čáru rovnou, proč stále pociťuješ na basech nedostatek a musíš ho zahánět nahrávkami, co jsou na basech přehulené. V tomhle směru potvrzuješ moje "přeřvat a přebouchat".

A na závěr ti řeknu jednu velkou novinu. Pokud nahraje symfonický orchestr pod vedením nějakého dirigenta Dvořákovu Devátou, a pak tato nahrávka vyjde na nějakém médiu, je stále autorem díla Antonín Dvořák. Nikoli orchestr, dirigent, zvukař. Ti se jen podíleli na provedení.

Víc ti napovídat nehodlám. Žiješ zcela v zajetí svých konspirací. Což je mi zcela jedno, tvoje volba. Jediné, co mi vadí a co je opravdu čiré zlo, je skutečnost, že výsledkem tvých spekulací je podpora a propagace deformovaných nahrávek (lepších než originál - blábol století), které pak i tvojí vinou (a tobě podobných) zaplavují trh. Člověk se pak nezkresleného originálu nedobere..

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host