Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
For lidumil
Jj,nicmene jsem se nikdy nedockal toho,ze bych slysel kytarove solo zleva,bici mirne vpravo,baskytaru treba uprostred.....to nazivo nejde. Sejmout to takto z koncertu pomoci mikrofonů pro vydani na ruzna media samozrejme ano a to je pak to,co poslouchame doma.
Jj,nicmene jsem se nikdy nedockal toho,ze bych slysel kytarove solo zleva,bici mirne vpravo,baskytaru treba uprostred.....to nazivo nejde. Sejmout to takto z koncertu pomoci mikrofonů pro vydani na ruzna media samozrejme ano a to je pak to,co poslouchame doma.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Antony,
Co se týká Jethro Tull, osobně též preferuji původní vydáni na lp před Wilsonovými remixy, na rozdíl od Tebe, mně v zásadě nikterak nevadí, jak píší výše, je to věc každého.
I Wilson dělal svoje remixy z původních pásů,snad si nemyslíš, že to dělal z cédéčka.Navíc vše s požehnáním I.Andersona.
Mně vadí na této vinylové edici jiné věci, například rozdílné zpracování obalů oproti původním vydáním (absence embosů a strukturovaného papíru na obalu Heavy Horses, Agualung)
Co se týká Jethro Tull, osobně též preferuji původní vydáni na lp před Wilsonovými remixy, na rozdíl od Tebe, mně v zásadě nikterak nevadí, jak píší výše, je to věc každého.
I Wilson dělal svoje remixy z původních pásů,snad si nemyslíš, že to dělal z cédéčka.Navíc vše s požehnáním I.Andersona.
Mně vadí na této vinylové edici jiné věci, například rozdílné zpracování obalů oproti původním vydáním (absence embosů a strukturovaného papíru na obalu Heavy Horses, Agualung)
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
To samozřejmě nejde. Mockrát jsem poslouchal se zavřenýma očima a zvuk šel jakoby ze všech stran, lokalizovat nástroje jsem neuměl. Poslech živých okncertů doma je samozřejmě úplně jinde a řekl bych, že nás nahrávací studia poněkud uvádějí v omyl.Bazi 36 píše: ↑16 srp 2019 15:08For lidumil
Jj,nicmene jsem se nikdy nedockal toho,ze bych slysel kytarove solo zleva,bici mirne vpravo,baskytaru treba uprostred.....to nazivo nejde. Sejmout to takto z koncertu pomoci mikrofonů pro vydani na ruzna media samozrejme ano a to je pak to,co poslouchame doma.

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Obaly jsou samozřejmě věc složitá, obzvlášť obaly embosované a jejich výroba je velmi drahá, takže se to snaží šulit. Jaký rozdíl je proto vzít do ruky japonské mini-vinyl repliky - nejsou to LP, ale provedení 1AAA obzvlášť JT.Dasta píše: ↑16 srp 2019 15:10Antony,
Co se týká Jethro Tull, osobně též preferuji původní vydáni na lp před Wilsonovými remixy, na rozdíl od Tebe, mně v zásadě nikterak nevadí, jak píší výše, je to věc každého.
I Wilson dělal svoje remixy z původních pásů,snad si nemyslíš, že to dělal z cédéčka.Navíc vše s požehnáním I.Andersona.
Mně vadí na této vinylové edici jiné věci, například rozdílné zpracování obalů oproti původním vydáním (absence embosů a strukturovaného papíru na obalu Heavy Horses, Agualung)
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
No,tohle jsem myslel. Barvu nastrojů. Ne, zvuk "skoro jako na koncertě". To fakt nejde. Jako kamera a oko. Kamera jen odtud potud,oko v reálu periferně.lidumil píše: ↑16 srp 2019 15:18To samozřejmě nejde. Mockrát jsem poslouchal se zavřenýma očima a zvuk šel jakoby ze všech stran, lokalizovat nástroje jsem neuměl. Poslech živých okncertů doma je samozřejmě úplně jinde a řekl bych, že nás nahrávací studia poněkud uvádějí v omyl.Bazi 36 píše: ↑16 srp 2019 15:08For lidumil
Jj,nicmene jsem se nikdy nedockal toho,ze bych slysel kytarove solo zleva,bici mirne vpravo,baskytaru treba uprostred.....to nazivo nejde. Sejmout to takto z koncertu pomoci mikrofonů pro vydani na ruzna media samozrejme ano a to je pak to,co poslouchame doma.Čímž nechci tvrdit, že je to špatně, jen je to jinak než skutečně naživo. Ale řeč byla, pokud se nepletu, o reálném zvuku nástrojů.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Dasta:
Wilson dělá remixy z původních samostatných stop, z nichž vytváří nové mixy. Remastery dělá z původního mixu. A to je veliký rozdíl.
Mně by to taky nevadilo, kdyby to nevycházelo bez zřetelného upozornění, že to jsou odlišné mixy (milimetrové písmo vzadu skryté mezi spoustou ostatního textu za zřetelné upozornění nepovažuji), tedy napodobeniny a fejky. Takhle podvádí posluchače, který vybírá podle známého obalu, a často si nevšimne zastrčené informace o remixu.
Wilson dělá remixy z původních samostatných stop, z nichž vytváří nové mixy. Remastery dělá z původního mixu. A to je veliký rozdíl.
Mně by to taky nevadilo, kdyby to nevycházelo bez zřetelného upozornění, že to jsou odlišné mixy (milimetrové písmo vzadu skryté mezi spoustou ostatního textu za zřetelné upozornění nepovažuji), tedy napodobeniny a fejky. Takhle podvádí posluchače, který vybírá podle známého obalu, a často si nevšimne zastrčené informace o remixu.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Na elpíčkách je na přední straně obalu asi 15mm pismena, která upozorňují, že se jedná o remix
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
RedBaron napsal:
"Pokud buben zní jako dětský bubínek, pak to není dobrá verze."
Jak vyplývá z předchozích příspěvků jsem na stejné vlně. V tomto ohledu u mě převažuje muzikantské hledisko nad pseudo hifistickým.
Pokud nahrávka zní jakoby basa neměla E-čkovou strunu a bubeník si doma zapomněl kopák a nahradil ho plastovým kbelíkem, pak je pro mě neposlouchatelná. Snad jen jako autentický dobový (historický) záznam. Ale užít si poslech takovéto nahrávky není možné. A může to mít super lokalizaci a DR vysoké jak chce.
PMA napsal:
"U toho rocku jsou všechno jen dohady a jde čistě o vkus a návyky jedince. Navíc u rocku žádný mustr "správného zvuku" neexistuje".
To jistě ne, ale ten základní frekvenční rozsah nástrojů (bicí, basa) je i zde jasně daný. A u dobré nahrávky prostě nesmí být zásadním způsobem ořezaný - viz. výše.
+
"Nebo to není dobrá bedna a nahrávka je v pořádku".
Tak to samozřejmě ano
.
Proto se jednoznačně kloním k názoru, že pokud existuje původní (analogový) záznam, který umožňuje rekonstruovat (jak už jsem tu také psal, ty dobové studiové magnetofony chodily až do 30 - 50 Hz) zvukovou stopu tak, aby na reedici mohlo být celé správně vyvážené frekvenční spektrum, tak je z hudebního hlediska dobře to udělat.
Že se při tom často udělají i další, z hlediska věrného zvuku špatné úpravy, je bohužel často pravda.
A pak už je to na zvážení pro a proti.
A proto jsem otevřel toto téma, abychom ty potencionálně dobré (jasně že záleží i na individuálních preferencích) reedice probrali
.
"Pokud buben zní jako dětský bubínek, pak to není dobrá verze."
Jak vyplývá z předchozích příspěvků jsem na stejné vlně. V tomto ohledu u mě převažuje muzikantské hledisko nad pseudo hifistickým.
Pokud nahrávka zní jakoby basa neměla E-čkovou strunu a bubeník si doma zapomněl kopák a nahradil ho plastovým kbelíkem, pak je pro mě neposlouchatelná. Snad jen jako autentický dobový (historický) záznam. Ale užít si poslech takovéto nahrávky není možné. A může to mít super lokalizaci a DR vysoké jak chce.
PMA napsal:
"U toho rocku jsou všechno jen dohady a jde čistě o vkus a návyky jedince. Navíc u rocku žádný mustr "správného zvuku" neexistuje".
To jistě ne, ale ten základní frekvenční rozsah nástrojů (bicí, basa) je i zde jasně daný. A u dobré nahrávky prostě nesmí být zásadním způsobem ořezaný - viz. výše.
+
"Nebo to není dobrá bedna a nahrávka je v pořádku".
Tak to samozřejmě ano

Proto se jednoznačně kloním k názoru, že pokud existuje původní (analogový) záznam, který umožňuje rekonstruovat (jak už jsem tu také psal, ty dobové studiové magnetofony chodily až do 30 - 50 Hz) zvukovou stopu tak, aby na reedici mohlo být celé správně vyvážené frekvenční spektrum, tak je z hudebního hlediska dobře to udělat.
Že se při tom často udělají i další, z hlediska věrného zvuku špatné úpravy, je bohužel často pravda.
A pak už je to na zvážení pro a proti.
A proto jsem otevřel toto téma, abychom ty potencionálně dobré (jasně že záleží i na individuálních preferencích) reedice probrali

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Ten je daný notací nebo partiturouale ten základní frekvenční rozsah nástrojů (bicí, basa) je i zde jasně daný.

A jestli je frekvenční rozsah přenesený do nahrávky ukáže její analýza. Sluch dá pocit, který nemusí být přesný, protože změnou poměru kmitočtových pásem, což je v moci režie, vznikne dojem existence hlubších kmitočtů. Pokud na původních záznamech (a o tom se bavíme, o jejich reedici) nebyly, tak je tam už nikdo nedostane.
Pavel Macura Audio
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Souhlasím.
Ovšem aby na rockové nahrávce na celém albu neobjevilo nic pod 100 Hz - takový případ neznám.
Samozřejmě, že prvotní sluchový vjem nemusí být zcela přesný, ale pokud v nahrávce ten kopák sice slyšíš ale zní jak to mnohokrát citované "plácnutí lejna o stan", tak je jasné, že je to špatně.
Frekvenční analýzu jsem dělal (pokud je zájem, mohu výsledky poslat) a potvrdila ty sluchové vjemy - už jsem to psal v úvodním příspěvku:
"Abych podpořil nebo vyvrátil můj subjektivní poslechový dojem, provedl jsem frekvenční analýzu obou nahrávek. A výsledek je jednoznačný - zatímco v Městu Er jsou frekvence 63 - 160 Hz přítomny v podstatě na stejné úrovni (postupný pokles nastává až od 50 Hz), tak u Kuřete v hodinkách nastává výrazný pokles už pod 100 Hz (na 80 Hz cca. - 7 až 10 dB)."
Pro kontrolu jsem ještě analyzoval Diana Krall - Live in Paris a Oscar Peterson - A Jazz Portrait Of Frank Sinatra, dle mého příklady referenčních nahrávek - současné (Krall) a reedice historického záznamu (Peterson 1959). V obou, podobně jako v městu Er, jsou frekvence pod 100 Hz rovnoměrně zastoupeny.
Ovšem aby na rockové nahrávce na celém albu neobjevilo nic pod 100 Hz - takový případ neznám.
Samozřejmě, že prvotní sluchový vjem nemusí být zcela přesný, ale pokud v nahrávce ten kopák sice slyšíš ale zní jak to mnohokrát citované "plácnutí lejna o stan", tak je jasné, že je to špatně.
Frekvenční analýzu jsem dělal (pokud je zájem, mohu výsledky poslat) a potvrdila ty sluchové vjemy - už jsem to psal v úvodním příspěvku:
"Abych podpořil nebo vyvrátil můj subjektivní poslechový dojem, provedl jsem frekvenční analýzu obou nahrávek. A výsledek je jednoznačný - zatímco v Městu Er jsou frekvence 63 - 160 Hz přítomny v podstatě na stejné úrovni (postupný pokles nastává až od 50 Hz), tak u Kuřete v hodinkách nastává výrazný pokles už pod 100 Hz (na 80 Hz cca. - 7 až 10 dB)."
Pro kontrolu jsem ještě analyzoval Diana Krall - Live in Paris a Oscar Peterson - A Jazz Portrait Of Frank Sinatra, dle mého příklady referenčních nahrávek - současné (Krall) a reedice historického záznamu (Peterson 1959). V obou, podobně jako v městu Er, jsou frekvence pod 100 Hz rovnoměrně zastoupeny.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Tak jistě, pokud tam pod 100Hz není nic a je to odříznuté, tak jde nepochybně o divný zásah masteringu. K Supraphonským rockovým LP nedokážu řici nic, už dávno jsem se všech zbavil.
Nedávno jsem koupil 2CD Beat Line 1967-69 (SU 6317-2) a před tím tedy důrazně varuju. Zvuková srágora jako málo co a horší než staré skladby z LP, jak si je pamatuji. Veškerá dynamika pryč a za to je přidaná jakási prapodivná uhlazenost. Supraphon a rock pro mě fakt ne.
Nedávno jsem koupil 2CD Beat Line 1967-69 (SU 6317-2) a před tím tedy důrazně varuju. Zvuková srágora jako málo co a horší než staré skladby z LP, jak si je pamatuji. Veškerá dynamika pryč a za to je přidaná jakási prapodivná uhlazenost. Supraphon a rock pro mě fakt ne.
Pavel Macura Audio
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Jedna moje zkušenost a praktická. V roce 2016 jsem si odskočil do Libanonského Baalbeku na koncert Jean-Michel Jarre. (jen jeden z mála příkladů) Od té doby nemůžu poslouchat jakékoliv vydání, jakéhokoliv nosiče a labelu od tohoto mága. Prostě sprasené vše a na všech aparaturách. Podobně o Gilmour-ovi v Pule v amfiteátru. Prostě kabel, nekabel pojistka, nepojistka Sony-high end- nic z toho nic nepovyšuje. Nejde to. Utratil jsem v životě víc za živáky ve světě jak za nosiče a aparaturu, tak mne ten přístup labelů se.e. (r). Mám to nastavéné vnitřně-filoz(s)oficky a nikdo to nezmění. Popřemýšlejte nad tím.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
to PMA:
Souhlas - ono tomu Supraphonu rock opravdu nikdy moc nešel. Když dokázali (viz. některé zdejší příspěvky) pokazit i ta licenční vydání.
Ale abych jim nekřivdil - např. ta reedice Města Er se mi líbí opravdu moc a proto je mi líto, že to Kuře v hodinkách (dle mého názoru) nedopadlo úplně na 100%.
S poklesem na nižších frekvencích o 8 - 15 dB člověk doma už nic neudělá, nutné použití extrémních korekcí by negativně ovlivnilo navazující vyšší pásmo, to není cesta. Jedině snad nějaký profi ekvalizér by mohl pomoci.
Na druhou stranu, vzhledem k tomu, že originální záznam je naštěstí analogový, tak předpokládám, že ty nízké frekvence v něm budou, i když pravděpodobně ne v dobré kvalitě - potlačené, poleze do nich šum atd ...
Úplná nula není ani v tom Hi-Res souboru.
Takže si myslím, že s profi vybavením ve studiu z toho mohli dostat trochu víc.
No rozhodnutí je nakonec vždycky na zvukovém mistrovi, ten musí zvážit všechna pro a proti.
My si můžeme akorát poslechnout výsledek.
Souhlas - ono tomu Supraphonu rock opravdu nikdy moc nešel. Když dokázali (viz. některé zdejší příspěvky) pokazit i ta licenční vydání.
Ale abych jim nekřivdil - např. ta reedice Města Er se mi líbí opravdu moc a proto je mi líto, že to Kuře v hodinkách (dle mého názoru) nedopadlo úplně na 100%.
S poklesem na nižších frekvencích o 8 - 15 dB člověk doma už nic neudělá, nutné použití extrémních korekcí by negativně ovlivnilo navazující vyšší pásmo, to není cesta. Jedině snad nějaký profi ekvalizér by mohl pomoci.
Na druhou stranu, vzhledem k tomu, že originální záznam je naštěstí analogový, tak předpokládám, že ty nízké frekvence v něm budou, i když pravděpodobně ne v dobré kvalitě - potlačené, poleze do nich šum atd ...
Úplná nula není ani v tom Hi-Res souboru.
Takže si myslím, že s profi vybavením ve studiu z toho mohli dostat trochu víc.
No rozhodnutí je nakonec vždycky na zvukovém mistrovi, ten musí zvážit všechna pro a proti.
My si můžeme akorát poslechnout výsledek.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti