Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Dnes hraje nebo hrálo ...
Odpovědět
Dark side of the moon
Příspěvky: 331
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Dark side of the moon »

to PMA:
Verve V-4071, Ella Fitzgerald, 1966: To je přímo vzorový frekvenční průběh. Pokud by všechny záznamy vypadaly takto, není co řešit.
Ovšem v jazzu byla a je situace vždycky výrazně lepší než rocku.

Já už jsem tady zmiňoval tu reedici Oscar Peterson -A Jazz Portrait Of Frank Sinatra (Hi-Res 24/96, vydalo „4th floor studios“, mastering engineer Kevin Reeves, původní záznam je z roku 1959)
+
mám i CD Oscar Peteson Trio - We Get Requests (původní záznam z roku 1964), CD je od Verve (Master Edition 20-bit digital transfer, asi z roku 1997).

Obě jsou to dle mého názoru vynikající nahrávky, ani jedna nemá problém s omezeným rozsahem nízkých frekvencí.
CD má poněkud menší drajv a takový ten mírně rozostřený retro sound s měkčími basy (je to můj neumělý popis zvuku, nevím, jak to popsat lépe), ale díky tomu neořezanému frekvenčnímu rozsahu se poslouchá se skvěle.
Hi-Res zní podle mě ještě lépe, z původního záznamu dostali vše co šlo a zvuk je (opět nevím jak to lépe popsat) přesnější a konkrétnější.
Opravdu by mě zajímal tvůj názor na tyto dvě nahrávky, já přeci jenom jazz poslouchám je občas, jen lehčí věci co se mi líbí. Pokud bys měl zájem, poslal by dvě ukázky ve FLACu.

Dark side of the moon
Příspěvky: 331
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Dark side of the moon »

to Fidji99:
Pokud bereš původní vydání jako svědectví doby, to je samozřejmě zcela regulérní názor, který je třeba respektovat.
Já už jsem tu někde psal, že pak by ovšem také případně stálo za úvahu takové záznamy hrát na dobových zařízeních. Což je vlastně u LP je téměř splněno.

Já se ovšem už k LP jako hlavnímu poslechovému médiu nikdy nevrátím. Vyrůstal jsem na něm, byl to v době mého mládí v podstatě jediný slušný zdroj hudby a dodnes mám gramofon a celkem dost LP z té doby (hodně různé kvality). Jednou, dvakrát do roka si to při určitých příležitostech pustím, mám to rád, ale reference to pro mě vzhledem k technickým parametrům není.
Ale nechci tu otevírat diskuzi analog versus digitál, to nemělo být obsahem tohoto fóra - tady bych odkázal na poměrně rozsáhlou diskuzi na "http://hifi.slovanet.sk", téma "Porovnání zvuk LP vs. CD". Tam (ale i na diskuzích zde) se mi líbí názory PMA, který to hodnotí vždy s nadhledem a odborně na výši. Poněkud drsnější výrazivo má LJM, ale v podstatě s ním souhlasím.

Chtěl jsem tu porovnávat porovnatelné, tedy původní vydání versus reedice a to vždy na stejném médiu, tedy vzájemně digitální soubory mezi sebou, případně i LP mezi sebou. Primárně ty digitální soubory, jelikož k LP nemám co říci.

PF - DSOTM: Za mě určitě nejlepší vydání ta již zde zmiňovaná reedice CD z roku 2011. To je ten můj "Final Cut".

Na koncertě jsem na PF byl na Strahově v roce 1994, dodnes můj nejlepší koncertní zážitek.
Pokud je to navíc ještě spojeno s šťastným rodinným usmířením, není co dodat :). Takový prožitek ti nikdo z paměti nevymaže a DSOTH může hrát třeba z reproduktoru ve výtahu. A tom si myslím, že hudba je.

Uživatelský avatar
LUK
Příspěvky: 244
Registrován: 20 čer 2013 15:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od LUK »

Dark side of the moon píše: PF - DSOTM: Za mě určitě nejlepší vydání ta již zde zmiňovaná reedice CD z roku 2011. To je ten můj "Final Cut".
Nejlepší? No, vlastně už se tomu ani nedivím, je to v podstatě dost podobnej případ jako u těch Creedence, trochu přidáno na basech a celkově krásně vytažená hlasitost (DR toho remasteru z roku 2011 je o 2 - 3dB nižší než u původního CD), místama opět samozřejmě přebuzený (objevuje se clipping *2thumbsup*), což je sice přesně to co člověk nechce, ale když to nevnímáš a když ti to takhle vyhovuje, tak asi dobrý.........

Oldear
Příspěvky: 785
Registrován: 23 kvě 2017 17:58
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Oldear »

LUK
Z čeho si čerpal? Před časem jsem tady psal, že pro mně je nejlepší reprodukce z disku Blu-ray 24/96 a to bezkonkurečně. K tomu si můžeš najít DR - viz. odkaz. Tam žádný cliping ani Loudness War nenajdeš.
Vydání z roku 2011 vykazuje stejné max DR jako původní vydání 1973, ale je tam větší propad dolu. I tuto verzi mám v tom Immersion Boxu, ale ještě jsem ji ani nehrál - vždy sáhnu po tom nejlepším a to je ten BD a nic jiného už mně nazajímá. Můžu to CD však vyzkoušet proti původnímu CD, mám obě.

http://dr.loudness-war.info/album/list? ... =Dark+side

Dark side of the moon
Příspěvky: 331
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Dark side of the moon »

to Oldear:
Tak ten Immersion Box vypadá hodně zajímavě.
Jak jsem se koukal, tak Blu-ray i DVD audio 5.1 mix dělal původně pro SACD James Guthrie v roce 2003.
To mnou uváděné CD dělal taky James Guthrie, ale v roce 2011. A v tom Immersion Boxu by toto CD mělo taky být.
Můžeš to porovnat?
Už jsem nechtěl žádný fyzický nosič kupovat, ale DSOTM v 5.1 mixu - asi neodolám.

Uživatelský avatar
LUK
Příspěvky: 244
Registrován: 20 čer 2013 15:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od LUK »

Oldear píše:
21 srp 2019 13:17
LUK
Z čeho si čerpal?
Z remasteru na CD z roku 2011, kterej zmiňoval Temná strana, podle toho co říká je to tenhle:
https://www.bontonland.cz/pink-floyd-th ... y-version/
https://www.discogs.com/Pink-Floyd-The- ... se/3472649
http://dr.loudness-war.info/album/view/75100

A z tohohle CD z roku 1984:
https://www.discogs.com/Pink-Floyd-The- ... se/2020149
http://dr.loudness-war.info/album/view/128164

Mám tohle CD ještě i v dalších vydáních, ale pro srovnání jsem použil jen tyhle dvě a výsledek je prostě jednoduchej, DR není stejný, u toho remasteru z roku 2011 je DR snížený o 2 - 3dB, celkově je vytažená hlasitost a trochu je přidáno na basech, na několika místech je to už přebuzený (objevuje se clipping).

Uživatelský avatar
lidumil
Příspěvky: 1271
Registrován: 04 dub 2011 21:02
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od lidumil »

Dark side of the moon píše:
21 srp 2019 15:04
to Oldear:
Tak ten Immersion Box vypadá hodně zajímavě.
Jak jsem se koukal, tak Blu-ray i DVD audio 5.1 mix dělal původně pro SACD James Guthrie v roce 2003.
To mnou uváděné CD dělal taky James Guthrie, ale v roce 2011. A v tom Immersion Boxu by toto CD mělo taky být.
Můžeš to porovnat?
Už jsem nechtěl žádný fyzický nosič kupovat, ale DSOTM v 5.1 mixu - asi neodolám.
https://www.discogs.com/sell/release/3142241?ev=rb


Dark side of the moon
Příspěvky: 331
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Dark side of the moon »

to LUK:
No ono hodnotit kvalitu nahrávky jen podle čísel a grafů je ošemetné.

Pokles DR o jeden stupeň nebo červenou čárku clippingu v Audacity vidí samozřejmě každý, ale jak už jsem psal v prvním příspěvku:
„Uznávám důležitost DR, na druhou stranu je to jen jeden z mnoha parametrů a velký DR neznamená automaticky dobrou nahrávku. Z DR se tak trochu stal fetiš. Jak říkával při provádění důkazů můj profesor matematiky "Je to podmínka nutná, nikoliv však dostačující".

A zrovna u Pink Floyd je ten přehled DR imponující, tak vyrovnaný DR u všech vydání a reedic se hned tak nevidí.
Rozdíl jednoho bodu poslechem rozhodně nikdo nepozná. A jako jedno číslo charakterizující celou skladbu (nebo dokonce LP) je to jenom základní orientační hodnota, jejíž význam se nemůže přeceňovat. Prostě je nutné posuzovat průběh hlasitosti celé skladby – čím došlo ke změně DR? Zesílením jedné nejslabší pasáže? Zeslabením jedné nejhlasitější části? Srovnáním všech špiček? Nebo novým remixem jednotlivých stop a zesílením jedné z nich (jednoho nástroje)? Zesílením okrajových frekvencí záznamu?

To samé platí o hlasitosti – vyšší hlasitost vůbec nemusí znamenat horší kvalitu nahrávky, jak se zde často predikuje. Zvýšení hlasitosti umožnil pokrok v oblasti převodu A/D, kde je možné naplno využít parametrů příslušného nosiče (CD, BR, ...). Dříve si zvukaři museli nechávat značnou rezervu, aby nedošlo k přebuzení v některé části záznamu a tím i ke clippingu. To, že při současných možnostech k přebuzení a clippingu přesto dochází, je věc druhá, daná zde již mnohokrát diskutovanou Loudness War.
Ale zvýšit hlasitost (aniž by došlo ke clippingu) oproti původnímu vydání většinou jde - jen se to nesmí přehnat.

Clipping jako takový je samozřejmě špatně, o tom žádná. Ale pokud se v celé skladbě objeví jen několik úseků, jejichž délka se pohybuje v řádu desetin vteřiny, není to žádná tragédie, protože to také není sluchem rozpoznatelné. To se holt zvukař rozhodl, že upřednostní celkové zvýšení hlasitosti o slyšitelné 2 – 3 dB, oproti neslyšitelnému (ale z puristického hlediska nesprávnému) clippingu. Je to úplně sice úplně zbytečné, ale nijak moc to nevadí (protože to nejsme schopni slyšet). To každý lupanec při přehrávání tak často vychvalovaných LP je o řád jinde.

Takže u těch Pink Floyd, jejichž v podstatě všechny edice jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni, bych se soustředil na poslechové vjemy.
A tady už to bude o osobních preferencích. Někdo bude preferovat původní vydání, někdo japonská (která mimochodem do frekvenčního průběhu samozřejmě taky zasahují) a někdo např. ty od od J. Guthrie (což je můj případ).

Ovšem byl bych rád, kdyby se při hodnocení nepoužívala taková ta zprofanovaná obecná tvrzení jako že: DR je snížený, hlasitost je vyšší, jsou přidané basy – a tak je to špatné. Jednak, jak jsem uvedl výše, to nemusí ohledně technické kvality znamenat vůbec nic a rozhodně to vůbec nic neříká o tom, jak nahrávka zní.
Protože zvýšením hlasitosti a přidáním basů rozhodně nedosáhneš té změny, kterou se od sebe jednotlivé edice liší. To bychom mohli dělat zvukaře všichni – zvýšit hlasitost a přidat basy a je hotovo. Zkus to udělat u toho tvého CD z roku 1984 a rozhodně to nebude znít jako to CD z roku 2011.
Tak jednoduchý remastering není.

Dark side of the moon
Příspěvky: 331
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Dark side of the moon »

Tak je mi jasné, že se tu vykrystalizovaly dvě poměrně jasné skupiny posluchačů, u nichž asi nikdy nedojde ke shodě.
Ale diskuze běží pěkně, nějaké zajímavé názory a tipy se objevily.

Čest těm, kteří i přes své zjevné preference dokáží překročit hranici svých obvyklých názorů a v případě, kdy podle nich nějaká výborná reedice vznikla na ni upozornit :).

Já tedy trochu se smutkem konstatuji, že zmiňovaná reedice Creedence sítem neprošla :(.
Ale budu ji samozřejmě poslouchat i nadále :).
Taky jsem zjistil, že existuje ještě jedna Hi-Res verze a to v DSD od S. Hoffmanna . Bohužel je zatím oficiálně nedostupná (regionální omezení), ale pokud ji seženu, určitě si ji pořídím a dám vědět :).

Dark side of the moon
Příspěvky: 331
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Dark side of the moon »

to DASTA:

Dire Straits - jedni z mých oblíbených, CD mám všechny, Brothers In Arms mám to Vertigo 824499-2 (Super Bit Mapping).
Někdy je mám až přeposlouchané a musím si dát pauzu.
V poslední době jsem hrál hlavně první album a Communique.
I když na zvuku těchto dvou alb je poznat doba vzniku, jsou velmi příjemná na poslech. Nejdou sice nijak důrazně na okraj pásem, ale průběh je vyrovnaný a neořezaný. Krása.
Ale samozřejmě, že pokud by vyšla nějaká Hi-Res verze, rozhodně bych ji zkusil :) .
Brothers jsem na nové aparatuře ještě nehrál, musím to udělat co nejdříve.

Byl jsem na tom předminulém koncertě M.K. v O2 aréně, při Telegraph Road jsem byl u vytržení.

Uživatelský avatar
LUK
Příspěvky: 244
Registrován: 20 čer 2013 15:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od LUK »

Dark side of the moon píše:
21 srp 2019 23:15
to LUK:
No ono hodnotit kvalitu nahrávky jen podle čísel a grafů je ošemetné.
Já nehodnotím jen podle grafů a čísel, stavíš jen na nějakých svých doměnkách. Co hodnotím mám doma a mám taky uši a hodnotím poslechem, ty grafy a čísla jsou jen pomůcky, který se hodí do takovýhle diskuse.
Dark side of the moon píše:
21 srp 2019 23:15
Pokles DR o jeden stupeň nebo červenou čárku clippingu v Audacity vidí samozřejmě každý, ale jak už jsem psal v prvním příspěvku:
„Uznávám důležitost DR, na druhou stranu je to jen jeden z mnoha parametrů a velký DR neznamená automaticky dobrou nahrávku. Z DR se tak trochu stal fetiš. Jak říkával při provádění důkazů můj profesor matematiky "Je to podmínka nutná, nikoliv však dostačující".
Ano opakuješ se. Stejně tak ale platí, že snižováním DR se zlepšení zvuku nahrávky nedosáhne. Proč poslouchat něco upravenýho když mám to s plným DR a bez sebemenšího náznaku clippingu atd.?
Dark side of the moon píše:
21 srp 2019 23:15
A zrovna u Pink Floyd je ten přehled DR imponující, tak vyrovnaný DR u všech vydání a reedic se hned tak nevidí.
O, řekněme, 3dB plus mínus, mi zrovna vyrovnaný nepřijde.
Dark side of the moon píše:
21 srp 2019 23:15
Rozdíl jednoho bodu poslechem rozhodně nikdo nepozná. A jako jedno číslo charakterizující celou skladbu (nebo dokonce LP) je to jenom základní orientační hodnota, jejíž význam se nemůže přeceňovat.
Ale ani podcenňovat. A že ty neděláš nebo neslyšíš rozdíl mezi DR rozdílným o 2 - 3dB neznamená, že to neslyší ani nikdo jinej.
Dark side of the moon píše:
21 srp 2019 23:15
Prostě je nutné posuzovat průběh hlasitosti celé skladby – čím došlo ke změně DR? Zesílením jedné nejslabší pasáže? Zeslabením jedné nejhlasitější části? Srovnáním všech špiček? Nebo novým remixem jednotlivých stop a zesílením jedné z nich (jednoho nástroje)? Zesílením okrajových frekvencí záznamu?

To samé platí o hlasitosti – vyšší hlasitost vůbec nemusí znamenat horší kvalitu nahrávky, jak se zde často predikuje. Zvýšení hlasitosti umožnil pokrok v oblasti převodu A/D, kde je možné naplno využít parametrů příslušného nosiče (CD, BR, ...). Dříve si zvukaři museli nechávat značnou rezervu, aby nedošlo k přebuzení v některé části záznamu a tím i ke clippingu. To, že při současných možnostech k přebuzení a clippingu přesto dochází, je věc druhá, daná zde již mnohokrát diskutovanou Loudness War.
Ale zvýšit hlasitost (aniž by došlo ke clippingu) oproti původnímu vydání většinou jde - jen se to nesmí přehnat.
Teoretický možnosti nebo hranice jsou hezká věc, ale bavíme se o realitě a ta se v tomhle případě od teorie často dost značně liší. Jen možnosti "prachobyčejnýho" "zastaralýho" CD formátu jsou tak velký, že kdyby je zvukaři a nahrávací studia využívali naplno, tak je dost dobře možný, že by možná žádný SACD, HDCD nebo hi-res atd. nikdy ani nevznikly. Nebyly by potřeba. Důkazem, že i na obyčejným CD může být nahrávka naprosto skvělá je starý známý album Brothers In Arms. Sežeň si některý z původních vydání na CD z roku 1985 a uslyšíš o čem mluvím.

Jenže šedá je teorie a zelený strom života, kdyby zvukaři využívali naplno možnosti CD, tak.............. jenže oni nevyužívají, realita je jiná a o to jde.
Dark side of the moon píše:
21 srp 2019 23:15
Clipping jako takový je samozřejmě špatně, o tom žádná. Ale pokud se v celé skladbě objeví jen několik úseků, jejichž délka se pohybuje v řádu desetin vteřiny, není to žádná tragédie, protože to také není sluchem rozpoznatelné. To se holt zvukař rozhodl, že upřednostní celkové zvýšení hlasitosti o slyšitelné 2 – 3 dB, oproti neslyšitelnému (ale z puristického hlediska nesprávnému) clippingu. Je to úplně sice úplně zbytečné, ale nijak moc to nevadí (protože to nejsme schopni slyšet). To každý lupanec při přehrávání tak často vychvalovaných LP je o řád jinde.
Clipping je prostě špatně, že to tobě nevadí na tom nic nemění, jakmile se objeví cliping, tak to přinejmenším naznačuje jak se s nahrávkou při remasteringu zacházelo a když tam původně clipping nebyl, znamená to, že se s ní asi nezacházelo zrovna "šetrně."
Dark side of the moon píše:
21 srp 2019 23:15
Takže u těch Pink Floyd, jejichž v podstatě všechny edice jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni, bych se soustředil na poslechové vjemy.
Aha, takže jsou v podstatě všechny perfektní. Výborně.
Tys je všechny slyšel, nebo hodnotíš jen podle nějakých čísel a grafů?
Dark side of the moon píše:
21 srp 2019 23:15
Ovšem byl bych rád, kdyby se při hodnocení nepoužívala taková ta zprofanovaná obecná tvrzení jako že: DR je snížený, hlasitost je vyšší, jsou přidané basy – a tak je to špatné. Jednak, jak jsem uvedl výše, to nemusí ohledně technické kvality znamenat vůbec nic a rozhodně to vůbec nic neříká o tom, jak nahrávka zní.
Protože zvýšením hlasitosti a přidáním basů rozhodně nedosáhneš té změny, kterou se od sebe jednotlivé edice liší. To bychom mohli dělat zvukaře všichni – zvýšit hlasitost a přidat basy a je hotovo. Zkus to udělat u toho tvého CD z roku 1984 a rozhodně to nebude znít jako to CD z roku 2011.
Tak jednoduchý remastering není.
A já si až do dneška myslel, že mi stačí na ekvalizéru vytáhnout nějaký ty basy o pár dB a mám remaster hotovej *headbang*.

A to co ti přijde "zprofanovaný," ale bohužel dnes většinou platí (jistěže ne vždycky, ale většinou prostě jo), to je dnes bohužel realita. Že se ti to nelíbí, nebo že s tím nesouhlasíš, na tom nic nemění.

Celá Loudnes War, která hudbu de facto zabila je o zvyšování hlasitosti, ale to je podle tebe tedy vlastně prakticky v pořádku. A přesně díky tomuhle a takovýmuhle přístupem to začalo:
"přidáme hlasitost, ono to zvuku nijak neublíží anebo jen minimálně, a lidem se to hlasitější víc líbí......... A vlastně můžeme přidat ještě trochune? Lidi stejně nepoznají Rozdíl.......... A proč nepřidáme ještě víc? A co že už to zní blbě většina lidí to neslyší, hrajou na repráčcích u PC a takhle se jim to líbí.......... A šlo by to ještě zesílit........."
A dnes jsme tam kde jsem, v pr...i

A Já píšu o těch konkrétních případech, ne že je to tak vždycky a obecně. Četl jsi co ti tu psal třeba Antony? Jak v jiných vláknech popisoval rozdíly mezi vydáními a remixy alb Jethro Tull? Psal tam jenom, že to zvýrazněný basy, nebo tam toho napsal "trochu" víc. V jiným případě to zas třeba bude jinak, ale třeba taky ne.

Evidentně ale tahle debata asi fakt nemá cenu.

Uživatelský avatar
Strejdin
Příspěvky: 344
Registrován: 21 zář 2016 14:19
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Strejdin »

Teoretický možnosti nebo hranice jsou hezká věc, ale bavíme se o realitě a ta se v tomhle případě od teorie často dost značně liší. Jen možnosti "prachobyčejnýho" "zastaralýho" CD formátu jsou tak velký, že kdyby je zvukaři a nahrávací studia využívali naplno, tak je dost dobře možný, že by možná žádný SACD, HDCD nebo hi-res atd. nikdy ani nevznikly. Nebyly by potřeba. Důkazem, že i na obyčejným CD může být nahrávka naprosto skvělá je starý známý album Brothers In Arms. Sežeň si některý z původních vydání na CD z roku 1985 a uslyšíš o čem mluvím.
Jenže šedá je teorie a zelený strom života, kdyby zvukaři využívali naplno možnosti CD, tak.............. jenže oni nevyužívají, realita je jiná a o to jde.
*offtopic* Tak na tohle nelze jinak než souhlasně kývat hlavou!

Dark side of the moon
Příspěvky: 331
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Dark side of the moon »

to LUK:
Zdravím, měli jsme spolu už spoustu diskuzí přes SZ a s tebou je to vždycky na dlouho, protože mi přijde, že za každou cenu hledáš často i neexistující rozpory a tendenčně vykládáš a vytrháváš jednotlivé věty z kontextu (ostatně nejsem první, který ti to píše).

Ale přesto alespoň krátká reakce:

Napsal jsi:
"Já nehodnotím jen podle grafů a čísel, stavíš jen na nějakých svých doměnkách. Co hodnotím mám doma a mám taky uši a hodnotím poslechem, ty grafy a čísla jsou jen pomůcky, který se hodí do takovýhle diskuse".
Tak to je O.K.

Napsal jsi:
"Stejně tak ale platí, že snižováním DR se zlepšení zvuku nahrávky nedosáhne. Proč poslouchat něco upravenýho, když mám to s plným DR a bez sebemenšího náznaku clippingu atd.?"
Protože, jak jsem psal, ta změna DR může být vyvolána různými úpravami (podrobně jsem to popsal v minulém příspěvku), z nichž některé mohou vést ke zlepšení zvuku nahrávky. Pak už to je na individuálním posouzení, jestli takové změny posluchač vnímá pozitivně nebo ne.
Clipping je samozřejmě principiálně špatně, to jsem psal.

Já jsem psal:
"A zrovna u Pink Floyd je ten přehled DR imponující, tak vyrovnaný DR u všech vydání a reedic se hned tak nevidí."
Napsal jsi:
"O, řekněme, 3dB plus mínus, mi zrovna vyrovnaný nepřijde."
No vzhledem k tomu, že se jedná o všemožné formáty od vinylu přes CD, SACD, BR až po DVD-A v rozmezí více než 50 let, tak je to obdivuhodné. A to se 90% se pohybuje v rozsahu 10 - 11. Též by to tak bylo u všech interpretů.
No a důvody proč se DR může lišit - viz. výše.

Já jsem psal:
"Rozdíl jednoho bodu poslechem rozhodně nikdo nepozná. A jako jedno číslo charakterizující celou skladbu (nebo dokonce LP) je to jenom základní orientační hodnota, jejíž význam se nemůže přeceňovat."
Napsal jsi:
"Ale ani podcenňovat. A že ty neděláš nebo neslyšíš rozdíl mezi DR rozdílným o 2 - 3dB neznamená, že to neslyší ani nikdo jinej."
To je to tvoje manipulování. Podsouváš mi podceňování důležitosti DR včetně toho, že jsem uvedl, že neslyším rozdíl o 2 - 3 dB. Kde to v mém příspěvku vidíš? Hledáš za každou cenu zbytečně rozpor tam, kde není.

Napsal jsi:
"Teoretický možnosti nebo hranice jsou hezká věc, ale bavíme se o realitě a ta se v tomhle případě od teorie často dost značně liší. Jen možnosti "prachobyčejnýho" "zastaralýho" CD formátu jsou tak velký, že kdyby je zvukaři a nahrávací studia využívali naplno, tak je dost dobře možný, že by možná žádný SACD, HDCD nebo hi-res atd. nikdy ani nevznikly. Nebyly by potřeba. Důkazem, že i na obyčejným CD může být nahrávka naprosto skvělá je starý známý album Brothers In Arms. Sežeň si některý z původních vydání na CD z roku 1985 a uslyšíš o čem mluvím.
Jenže šedá je teorie a zelený strom života, kdyby zvukaři využívali naplno možnosti CD, tak.............. jenže oni nevyužívají, realita je jiná a o to jde."

Přesně tak. O tom je tohle téma. Že dobré reedice jsou zřídkavým jevem, ale vyplatí (?) se je hledat.
Jak jsem napsal už v úvodním příspěvku:
"Tím jsem se dostal k tomu, proč mě zajímají ty současné reedice. Ty mohou využít dnešních technických možností a eliminovat původní omezení na cestě od umělecky i technicky skvělých originálních záznamů ze studia ke koncovému uživateli."
Čili žádný rozpor.
A ty Brother In Arms mám, viz. moje předchozí odpověď to DASTA :).

Napsal jsi:
"Clipping je prostě špatně, že to tobě nevadí na tom nic nemění, jakmile se objeví cliping, tak to přinejmenším naznačuje jak se s nahrávkou při remasteringu zacházelo a když tam původně clipping nebyl, znamená to, že se s ní asi nezacházelo zrovna "šetrně."
Opět mi podsouváš něco, co není pravda. Co je nejasného na mém vyjádření že: " Clipping jako takový je samozřejmě špatně, o tom žádná."? Rozumíš tomu tak, že mi clipping nevadí?

Napsal jsi:
"Aha, takže jsou v podstatě všechny perfektní. Výborně.
Tys je všechny slyšel, nebo hodnotíš jen podle nějakých čísel a grafů?"

Ohledně celkové kvality nahrávek PF jsem psal už výše. Ano, jsou všeobecně velmi dobré.
Vzhledem k tomu to jsem v příspěvku napsal, ti samozřejmě musí být jasné, že jen podle grafů a čísel rozhodně nehodnotím. Hned první moje věta byla: " No ono hodnotit kvalitu nahrávky jen podle čísel a grafů je ošemetné." :)
No a taky jsem si tu dal jméno DSOFM. Takže moje oblíbená kapela je ....?
Nahrávky PF (a samozřejmě ne jenom DSOTM) jsem měl a mám na různých nosičích a v různých formátech, jako první jsem kdysi získal to licenční Supraphonské LP DSOFM a tím to celé začalo.
A po všech těch letech říkám, že pro mě nejlepší je ta reedice z roku 2011. Zejména potom, co jsem naživo slyšel PF na Strahově a dvakrát R. Waterse v O2 aréně (zejména Zeď byla zvukově excelentní).
No a ještě zkusím to zde doporučované vydání na BR - mix 5.1. To už se těším.

Napsal jsi:
"A to co ti přijde "zprofanovaný," ale bohužel dnes většinou platí (jistěže ne vždycky, ale většinou prostě jo), to je dnes bohužel realita. Že se ti to nelíbí, nebo že s tím nesouhlasíš, na tom nic nemění."
Opět vyvolávání jakéhosi neexistujícího rozporu. Už v prvním bodě mého prvního příspěvku jsem uvedl že: "Je evidentní, že většina aktuálních nahrávek není určena audiofilům a celková situace týkající se kvality nahrávek (opět zde již hojně diskutovaná Loudness war a s ní spojené snižování DR) je tristní."

A toto téma je o hledání těch dobrých výjimek, pokud existují. Což už jsem tu také psal.
A pokud si myslíš, že tato debata nemá cenu, je to tvůj názor, na který máš samozřejmě právo.

Fidji99
Příspěvky: 284
Registrován: 19 srp 2018 01:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Fidji99 »

bacil2 píše:
19 srp 2019 21:21


Kind_of_Blue__x800.jpg
Bacil, gratulujem, si stastnym vlastnikom legendarneho "Bad Mastering KOB Made in Austria" ;-)
Je povazovane za zvukovo najhorsiu verziu, ktora bola kedy vydana.

Prosim, nie je to myslene ani osobne ani v zlom.
Ak sa ti ta hudba velmi paci, da sa zohnat aj na CD za normalny peniaz, v ovela vyssej kvalite.
Ak nie, tak to je jedno, ale je to skoda. Myslim, ze taka zostava hudobnikov sa na jednej nahravke asi nikdy predtym ani potom nestretla: Davis/Coltrane/Evans/Adderley, je skutocne jazzova "superskupina"

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host