Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Dnes hraje nebo hrálo ...
Odpovědět
Fidji99
Příspěvky: 284
Registrován: 19 srp 2018 01:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Fidji99 »

Oldear píše:
20 srp 2019 13:06
Vše je věc vkusu a individuálních požadavků jednotlivce. Já bych mono již dnes neposlouchal, ať je to sebe populárnější a třeba "IN".

Miles Davis - Kind of Blue, mám v několika verzích. Dle mého nazoru a zkušeností, nejlépe hraje toto SACD: https://www.mofi.com/product-p/udsacd2085.htm a také ten kritizovaný Hi-Res viz. příloha.
Nejde o to, co je IN a co nie, ide skutocne len o tu kvalitu zvuku.
Suhlasim, s tebou, ze ten MFSL je asi jeden z najlepsich z "pseudo-retro-neo-vinyl" reedici, a kto si ho kupi, v hocijakej forme, tak nespravi chybu.

Faktom, je ze do cca 1966-67, takmer vsetky nahravky boli mixovane primarne do MONO, a STEREO bol len taky vedlajsi produkt, ktory dali robit nejakemu asistentovi produkcie. Nie som nejaky beatlesolog, ale myslim ze az po Sgt. Peppera vcitane, boli vsetky mixy optimalizovane na MONO. Mame viacero albumov z tohto obdobia v MONO aj STEREO a to MONO je v 99% vyrazne lepsie.
Velmi casto STEREO spocivalo len v pridani stereo reverbu a roznej ekvalizacii laveho a praveho kanalu. A cim menej sa povie o Duophonic Stereo, tym lepsie. To bolo fakt peklo, este horsie ako dnesne MP3 ;-).

Ta energia, dynamika, plnost nastrojov, rytmika - uplne ina uroven. Oproti tomu vsetky tie reedicie posobia ako "digitally remastered" s DR3
Sem tam to otec pusta navstevam, a na vlastne oci som videl doslova otvorene usta. A to to porovnanie je este trochu nefer - 2 rovnake gramo decky - jeden z klasickou MC MONO Cadenzou za cca 1000 Euro oproti stereo prenoske za cca 5 nasobok. A skutocne neni o com.
Samozrejme, ze to je skutocne nakladne hobby, LP v dobrom stave stoja niekolko sto USD, na rozdiel od 30euro neo-vinylov, k tomu aspon 2 mono prenosky, podla doby vyroby LP atd atd.

Ako som uz napisal - pre mna je hlavna autenticita, preto ma LP po 1982 uz proste, nezaujimaju. Od 1982 sme zacali budovat zbierku CD. Mam prve digitalne vydania, vsetkeho, co som chcel mat. Ziadne re-edicie, vyrocne remastery, proste ma to nezaujima.
A pred par rokmi som prestal - uz len Hi-res DOwnloady a streaming novych veci.

Bazi 36
Příspěvky: 949
Registrován: 04 lis 2017 16:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Bazi 36 »

A co se změnilo při nahrávání LP zrovna v roce 1982? Nebo šlo o dostupnost hudby nově na cd?

Fidji99
Příspěvky: 284
Registrován: 19 srp 2018 01:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Fidji99 »

Hej, presne.
V 1982 sa era LP skoncila. A zacala doba CD.
Mal som samozrejme aj LP aj neskor, aj vychadzali este par rokov dobre kusky. Ale tak sme sa nejako rozhodli.

Je to ako ked niekto zbiera znamky, Len predvojnova CSR, napriklad. Je to pre nas rovnako symbol doby, nielen nosice zvuku. Preto sa aj sustredujeme Nie na napr. Japonske reedicie, ale na LP z povodnej krajiny vydania, aj ked casto boli zvukovo lepsie ako povodne pressingy.

Bazi 36
Příspěvky: 949
Registrován: 04 lis 2017 16:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Bazi 36 »

Pro jistotu jsem znovu prehral vyberovku Led Zeppelin - Mothership. Ne puvodni vydani 2007, ale remaster 2015. Patri do dlouhe řady remasterů z let 2013-2015 vsech jejich řadových alb. Za znovuvydanim stoji zvukově predevsim kytarista J. Page. Vetsina fanousku si dlouhodobe stezovala na zahuhlanost a zvukokoulismus jejich alb. S tim, jak nakonec vyznel nový zvuk, byli vsichni tri zbylý členové kapely nadmíru spokojeni. Nejde o zadné bum cink, jak zde bylo několikráte zmiňováno. Žádné zdůrazňovani basů ani výšek. Prosté roztažení scény, lepší prostorovost, vytažení doprovodných a sólových kytar do popředí, naopak v některých skladbách mírné upozadění Plantova ječáku. Toto je pro mne příklad toho "lepšího než původní vydání" z názvu vlákna. Zkrátka "Ledový cepíni", kteří se dají konečně radostně poslouchat i po zvukové stránce.

Bazi 36
Příspěvky: 949
Registrován: 04 lis 2017 16:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Bazi 36 »

Stihnu to opravit dřív, než to uvidí Lidumil, tedy: zbylí členové kapely a ledoví cepíni. Fuj.




Dasta
Příspěvky: 933
Registrován: 15 led 2017 15:18
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Dasta »

Co se týká cédéček Led Zeppelin, od počátku byl s nimi problém.
První vydání jejích řadových titulů, které vycházely od roku 84 do roku 87, dá se říci, nebyl moc povedený.
Proto v roce 96 Atlantic Records za dohledu Jimmyho Page vydal znovu všechny řadovky souboru.Zvuk se oproti původním cédéčkům zlepšil, dynamický poměr byl též v pořádku, nebylo to však pořád ono, i když se to nechalo poslouchat.
Pamatuju si, že před vyjitím remasterů v roce. 96 probíhal v Praze v Jungmannově ulici v prodejně Popronu masivní výprodej původních výlisků za nevídaných 199kč. Céda od Sony tehdy stávala až 620kč.
Poslední , nejlépe vydařená edice všech řadových desek vyšla v roce 2013-14,opět za dohledu Jimmyho Page.
Mezitím v roce 2007 vyšlo koncertní dvoj cd "The Song Remains The Same" a kompilace, též na dvou cd "Mothership".
Obojí však tak žalostným zvukem až na hranici poslouchatelnosti, např. " Mothership" mělo DR-6db.
Plně se přikláním k názoru, že původní vydání Mothership je daleko horší kvality než reedice, která je v pořádku.
Totéž platí i o první edici na cd vs edice 2013.

Uživatelský avatar
bacil2
Příspěvky: 721
Registrován: 16 zář 2016 11:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od bacil2 »

Fidji99 píše:
22 srp 2019 13:40
Bacil, gratulujem, si stastnym vlastnikom legendarneho "Bad Mastering KOB Made in Austria" ;-)
Je povazovane za zvukovo najhorsiu verziu, ktora bola kedy vydana.

Prosim, nie je to myslene ani osobne ani v zlom.
Ak sa ti ta hudba velmi paci, da sa zohnat aj na CD za normalny peniaz, v ovela vyssej kvalite.
Ak nie, tak to je jedno, ale je to skoda. Myslim, ze taka zostava hudobnikov sa na jednej nahravke asi nikdy predtym ani potom nestretla: Davis/Coltrane/Evans/Adderley, je skutocne jazzova "superskupina"
Ty máš pravdepodobne trochu iné "estetické" preferencie ako ja. Pre mňa to totiž vôbec nie je najhoršia verzia KOB! Naopak, ak by som si ja mal typnúť, tak práve tá "Columbia Jazz Master Pieces" bude zvukovo asi najbližšie originálnym "master pásom". Dovolím si tu uviesť malé porovnanie *sunglases*
SoWhat_porovnanie_WAV.jpg
frekvenčné porovnanie:
SoWhat_porovnanie_Freq.jpg
@ Fidji99: Nič osobné ani v zlom, ale obávam sa, že do určitej miery si aj Ty celkom náchylný podľahnúť zákernému zvukového vábeniu "loudness war" a "bassofílie"

Fidji99
Příspěvky: 284
Registrován: 19 srp 2018 01:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Fidji99 »

Bacil,

Ja to porovnavam s first pressingom mono LP z roku 1959.
CL 1355 1AJ 1AE. To si pustam vo sviatocne dni, alebo velmi vazenym navstevam.

A asi sa netreba dlho bavit, o tom ci je lepsia nejaka reedicia na CD, alebo original LP z roku vydania.

Uživatelský avatar
bacil2
Příspěvky: 721
Registrován: 16 zář 2016 11:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od bacil2 »

@Fidji99: moc nemachruj! *taktone*

Skutočnosť, že vlastníš nejaké "first pressingy" Ťa ešte neoprávňuje napísať sem akýkoľvek nezmysel, ktorý Ťa napadne:
Fidji99 píše:
22 srp 2019 13:40
Bacil, gratulujem, si stastnym vlastnikom legendarneho "Bad Mastering KOB Made in Austria" ;-)
Je povazovane za zvukovo najhorsiu verziu, ktora bola kedy vydana.

Fidji99
Příspěvky: 284
Registrován: 19 srp 2018 01:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Fidji99 »

bacil2 píše:
24 srp 2019 14:26


@ Fidji99: Nič osobné ani v zlom, ale obávam sa, že do určitej miery si aj Ty celkom náchylný podľahnúť zákernému zvukového vábeniu "loudness war" a "bassofílie"
Bacil, ja som len reagoval na toto. Na nic Ine.
Ja skutocne nie som fanusik loudness wars a basoveho zvuku.

P.S. v digitale odporucam mono reediciu, na down mixe zo stereo pasov. Wilder.

Uživatelský avatar
LUK
Příspěvky: 241
Registrován: 20 čer 2013 15:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od LUK »

Ne :lol:, evidentně to fakt nemá smysl :lol:, zase dohady se o hovadinách.
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
to LUK:
Zdravím, měli jsme spolu už spoustu diskuzí přes SZ a s tebou je to vždycky na dlouho, protože mi přijde, že za každou cenu hledáš často i neexistující rozpory a tendenčně vykládáš a vytrháváš jednotlivé věty z kontextu (ostatně nejsem první, který ti to píše).
Nic z toho nedělám a že si to někdo myslí není můj problém. Reaguju na to co cituju, na to co napsal někdo jinej. A raguju tak, jak to považuju za správný a adekvátní, a vycházím přitom ze svých zkušeností a názorů. A že se ty zkušenosti rozchází s názory někoho jiného ještě neznamená, že je to tendenční nebo že něco vytrhávám z kontextu.
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
LUK píše: Stejně tak ale platí, že snižováním DR se zlepšení zvuku nahrávky nedosáhne. Proč poslouchat něco upravenýho, když mám to s plným DR a bez sebemenšího náznaku clippingu atd.?
Protože, jak jsem psal, ta změna DR může být vyvolána různými úpravami (podrobně jsem to popsal v minulém příspěvku), z nichž některé mohou vést ke zlepšení zvuku nahrávky. Pak už to je na individuálním posouzení, jestli takové změny posluchač vnímá pozitivně nebo ne.
Ano, může. Já ovšem nevycházím z teroretických předpokladů a nebo teoretických možností atp., Já vycházím z toho co slyším, ze svých zkušeností s poslechem a porovnávání a s dlouholetým sbíráním nosičů i vydání alb v různých formátech atd.....
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
LUK píše:
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
Rozdíl jednoho bodu poslechem rozhodně nikdo nepozná. A jako jedno číslo charakterizující celou skladbu (nebo dokonce LP) je to jenom základní orientační hodnota, jejíž význam se nemůže přeceňovat.
Ale ani podcenňovat. A že ty neděláš nebo neslyšíš rozdíl mezi DR rozdílným o 2 - 3dB neznamená, že to neslyší ani nikdo jinej.
To je to tvoje manipulování. Podsouváš mi podceňování důležitosti DR včetně toho, že jsem uvedl, že neslyším rozdíl o 2 - 3 dB. Kde to v mém příspěvku vidíš? Hledáš za každou cenu zbytečně rozpor tam, kde není.
Jaký manipulování? Co je to za blbost? Ty řekneš, že se něco nemůže přeceňovat, Já ti na to odvětím, že ale ani podceňovat a ty si z toho uděláš, že ti podsouvám, že něco podceňuješ? Zamysli se a neber si všechno tak osobně. A nehledej neustále mezi řádky něco co tam není a nikdy ani nebylo.

A Já že ti podsouvám, že jsi uvedl, že neslyšíš rozdíl v DR o 2 - 3dB? Chceš mi tvrdit, že jsi snad v jednom z předchozích příspěvků nenapsal tohle?:
Dark side of the moon píše:
17 srp 2019 00:47
Celkově je pro mě poslech Hi-Res verze pohodovější, zejména díky vyrovnanějšímu frekvenčnímu spektru a čistšímu zvuku. Snížení DR ze 13 na 10 nevnímám, jsou to jednoduché songy a DR 10 je stále velmi slušné (na grafu to samozřejmě vidí každý a může to i vypadat dramaticky – ale nejsem si jistý, kolik lidí by to při slepém poslechu poznalo, já asi ne).
Z toho jsem vycházel, takže jaký podsouvání?

A tohle:
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
Rozdíl jednoho bodu poslechem rozhodně nikdo nepozná.
Je blbost. Znovu ti zopakuju to co jsem ti psal minule: "že ty neděláš nebo neslyšíš rozdíl mezi DR rozdílným o 2 - 3dB neznamená, že to neslyší ani nikdo jinej."
Sáhneme tedy do archivu pro malou ukázku ;):
https://uloz.to/file/BoFwnvDBdntN/ukazka-dr-rar
Je tam 5 ukázek (10 písniček) z pěti různejch alb, od pěti různejch interpretů, vždy jedna a tatáž písnička ve dvou verzích s lišícím se DR jen o 1dB. Já ten rozdíl rozeznám u všech a jsem docela zvědavej kolik lidí ho tu uslyší nebo neuslyší (nebo jaký se tu vyrojí výmluvy :lol:).
Jsou tam i ukázky z těch konkrétních alb od Creedence a Pink Floyd o kterých tu byla řeč.
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
LUK píše: ........Důkazem, že i na obyčejným CD může být nahrávka naprosto skvělá je starý známý album Brothers In Arms. Sežeň si některý z původních vydání na CD z roku 1985 a uslyšíš o čem mluvím.
A ty Brother In Arms mám, viz. moje předchozí odpověď to DASTA :).
Vím co jsi psal Dastovi, tohle:
"Brothers In Arms mám to Vertigo 824499-2 (Super Bit Mapping)."
A proto jsem ti naspal to, co jsem napsal. Jak vidíš, tak Já jsem ti psal aby sis sehnal původní vydání z roku 1985. O žádným remasteru jsem nemluvil. Vydání alba Brothers In Amrs se Super Bit Mapping totiž, pokud Já vím, vycházejí z remasteru z roku 1996 a vypadají takhle:
http://dr.loudness-war.info/album/view/84186
Původní CD z roku 1985 ale vypadá nějak takhle:
http://dr.loudness-war.info/album/view/101672

A vzhledem k tomu, že tu jedno tohle album se Super Bit Mapping taky mám, tak ti můžu říct, že ten rozdíl oproti tomu původnímu je dost znatelnej ;). Proto ti píšu aby sis sehnal to původní.
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
LUK píše: Clipping je prostě špatně, že to tobě nevadí na tom nic nemění, jakmile se objeví cliping, tak to přinejmenším naznačuje jak se s nahrávkou při remasteringu zacházelo a když tam původně clipping nebyl, znamená to, že se s ní asi nezacházelo zrovna "šetrně.
Opět mi podsouváš něco, co není pravda. Co je nejasného na mém vyjádření že: " Clipping jako takový je samozřejmě špatně, o tom žádná."? Rozumíš tomu tak, že mi clipping nevadí?
Ano, Já vím že píšeš že je clipping špatně, opakuješ to pořád dokola, ale opět ti nic nepodsouvám. Ty totiž píšeš někdy docela nejasně. V jednu chvíli je něco špatně a vzápětí to ale vlastně moc nevadí, protože to prej nejsme schopní slyšet. Člověk z toho má pocit, že se snažíš mírnit co jsi napsal aby to neznělo až moc ostře, jenže pak ty tvoje výroky působy trochu protichůdně:
"Clipping jako takový je samozřejmě špatně, o tom žádná. Ale pokud se v celé skladbě objeví jen několik úseků, jejichž délka se pohybuje v řádu desetin vteřiny, není to žádná tragédie, protože to také není sluchem rozpoznatelné. To se holt zvukař rozhodl, že upřednostní celkové zvýšení hlasitosti o slyšitelné 2 – 3 dB, oproti neslyšitelnému (ale z puristického hlediska nesprávnému) clippingu. Je to úplně sice úplně zbytečné, ale nijak moc to nevadí (protože to nejsme schopni slyšet)."
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
LUK píše: Aha, takže jsou v podstatě všechny perfektní. Výborně.
Tys je všechny slyšel, nebo hodnotíš jen podle nějakých čísel a grafů?"
Ohledně celkové kvality nahrávek PF jsem psal už výše. Ano, jsou všeobecně velmi dobré.
Vzhledem k tomu to jsem v příspěvku napsal, ti samozřejmě musí být jasné, že jen podle grafů a čísel rozhodně nehodnotím. Hned první moje věta byla: " No ono hodnotit kvalitu nahrávky jen podle čísel a grafů je ošemetné." :)
No a taky jsem si tu dal jméno DSOFM. Takže moje oblíbená kapela je ....?
Nahrávky PF (a samozřejmě ne jenom DSOTM) jsem měl a mám na různých nosičích a v různých formátech, jako první jsem kdysi získal to licenční Supraphonské LP DSOFM a tím to celé začalo.
Počkej, počkej. Psal jsi tohle:
"Takže u těch Pink Floyd, jejichž v podstatě všechny edice jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni,"
A to mě zaráží, protože ty mě podsouváš, že jsem to Já kdo hodnotí podle čísle a grafů, ale sám napíšeš, že v podstatě všechny edice alb Pink Floyd "jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni". A proto se ptám jestli hodnotíš poslechem, nebo jen podle nějakejch čísel a grafů, nebo podle čeho. Ty si totiž asi neuvědomuješ, že jenom samotný album The Dark Side Of The Moon vyšlo už ve víc jak 880 vydáních a jen na CD vyšlo ve víc jak 220 edicích.
Ale na mou otázku jestli hodnotíš poslechem nebo podle čísel a grafů odpovídáš, že podle čísel rozhodně nehodnotíš, takže tedy poslechem? No, Je mi tedy dost zatěžko uvěřit tomu, že bys měl doma "v podstatě všechny edice," alb Pink Floyd, když jsi je tedy hodnotil poslechem, a tvrdíš, že jsou "technicky v pořádku a na vysoké úrovni." Takže poslechem, i přesto, že to tvrdíš, to hodnocení asi neproběhlo co? :lol:
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
A po všech těch letech říkám, že pro mě nejlepší je ta reedice z roku 2011.
K tomuhle už jsem se vyjádřil v předchozích příspěvcích ;).
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
LUK píše: A to co ti přijde "zprofanovaný," ale bohužel dnes většinou platí (jistěže ne vždycky, ale většinou prostě jo), to je dnes bohužel realita. Že se ti to nelíbí, nebo že s tím nesouhlasíš, na tom nic nemění.
Opět vyvolávání jakéhosi neexistujícího rozporu. Už v prvním bodě mého prvního příspěvku jsem uvedl že: "Je evidentní, že většina aktuálních nahrávek není určena audiofilům a celková situace týkající se kvality nahrávek (opět zde již hojně diskutovaná Loudness war a s ní spojené snižování DR) je tristní."
Jaký zas vyvolávání neexistujícího rozporu? Je tohle diskuse nebo ne? Řekl jsi, že "bys bych rád, kdyby se při hodnocení nepoužívala taková ta zprofanovaná obecná tvrzení......"
Já ti na to odpovídám: proč by se to nemělo používat? Neděje so to vždycka, ale děje se to často, že to tobě přijde zprofanovaný a že ti vadí ,že se něco často opakuje, je ireleveantní. Že se něco často opakuje ještě neznamená, že to není pravda ani že už to neplatí a proto že už by se to nemělo používat. To je holej nesmysl.
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
A toto téma je o hledání těch dobrých výjimek, pokud existují. Což už jsem tu také psal.
Něco jsem ti psílal přes SZ, kouknul jsi už na to? Tak nějak si nejsem jistej, jestli má smysl psát něco sem. Ostatně nikdo tu toho moc z rukávu nevysypal, co? ;)
Dark side of the moon píše:
22 srp 2019 11:35
A pokud si myslíš, že tato debata nemá cenu, je to tvůj názor, na který máš samozřejmě právo.
Aha, díky :D. Nebyl jsem si tak docela jistej, jestli mám právo na to mýt svůj vlastní názor, takže díky za ujištění (to jen takový odlehčení na závěr :D).

(Páni, to je zas sáhodlouhej text, úplná slohovka, to to zas slíznu :D)

Dark side of the moon
Příspěvky: 326
Registrován: 28 čer 2019 14:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)

Příspěvek od Dark side of the moon »

to LUK:
Souhlasím, jsou to dohady o blbostech.

Jak už jsem psal jinde, jedna věc jsou nějaké základní technické parametry nahrávky - zde by tedy bylo dobré, aby si případní diskutující alespoň trochu nastudovali základní teorii (a nepletli si např. hlasitost nahrávky s DR, nespoléhali na jedno číselné údaje, nezapomínali na frekvenční průběh, atd...) - a druhá věc je poslech a osobní preference.
A to tedy automaticky předpokládám, že v tomto vláknu píší všichni o tom, co skutečně slyšeli.
Není to o žádných teoretických předpokladech, ale o konkrétních nahrávkách. Relevantní technické údaje mohou samozřejmě jednotlivé názory částečně podpořit nebo zpochybnit.
Dire Straits - Brothers in Arms:
Dasta psal, že nejlepší z cédéček je první vydání, ale že může doporučit i tu verzi z roku 1996. Já mu odepsal, že mám tu verzi z roku 1996. Toť vše.
Možná by stálo za to, tyto verze podrobněji analyzovat - ty jednočíselné údaje indikují poměrně velké rozdíly, ale jak už jsem psal, jednočíselný údaj není dostatečný. Celkem by mě zajímalo, jak rozsáhlý je u té původní veze např. clipping (viz. ten odkaz) u dvou skladeb s nejvyšším DR (tj. u skladeb č. 1 a 8) versus clipping skladby č. 4 u vydání z roku 1996. Pokud tedy ty udávané hodnoty sedí.
Takové porovnání přesně do této diskuze patří a dost by mě zajímalo, protože jak jsem psal, Dire Straits mám rád. Ale bohužel to původní vydání nevlastním.

Pink Floyd:
Zbytečná snaha vyvolat dojem nějakého rozporu. Takže to jen upřesním, aby tě to nedráždilo:
Ano, myslím si, že nahrávky PF jsou všeobecně velmi dobré. Nepsal jsem, že jsou všechny perfektní.
Slyšel jsem jich spoustu v různých verzích (všechny existující samozřejmě ne) a na různých nosičích a nesetkal jsem se s žádnou, která by byla vyloženě špatná. Obdobné zkušenosti zaznívají i na jiných (zahraničních) fórech. Pokud máš konkrétní zkušenost s nějakou špatnou edicí PF, dej vědět, i to do této diskuze patří, i když mě primárně zajímají ty dobré počiny.

Zprofanovaná tvrzení:
Je potřeba číst pozorně. Psal jsem "zprofanovaná obecná tvrzení". Jde mi o konkrétní nahrávky a o jejich konkrétní kvalitu/nekvalitu. Ne o to, že se to jak píšeš "často opakuje". To víme všichni a nikdo to nezpochybňuje. Ale já prostě nechci takto jedním šmahem zatratit vše mimo ty první edice. O tom by měla být tato diskuze.

Takže zpět k původnímu tématu:
Ano, zatím se tu moc jednoznačně akceptovaných případů neobjevilo, ale něco přeci. Jsem rád za každý podnět. Jsem životní optimista, takže za mě říkám, že nemusí pršet, stačí, když kape :).

Aktuálně se chystám na poslech Hi-Res reedice alba Amused to Death od Rogera Waterse. Remaster dělal opět James Guthrie (ano, ten samý co dělal ty od Dasta a ode mě chválené reedice Pink Floyd).
Poslechnu, zhodnotím a dám vědět.
Následovat budou určitě remastery YES od S. Wilsona, vzhledem k té zde i jinde probíhající zuřivé diskuzi o práci S. Wilsona to prostě musím slyšet.
Pokud mě zaujmou zkusím následně i Jethro :).
A v plánu je i ten Oldearem zmiňovaný BD The Dark Side Of The Moon 5.1 Surround Mix.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host