Ne

, evidentně to fakt nemá smysl

, zase dohady se o hovadinách.
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
to LUK:
Zdravím, měli jsme spolu už spoustu diskuzí přes SZ a s tebou je to vždycky na dlouho, protože mi přijde, že za každou cenu hledáš často i neexistující rozpory a tendenčně vykládáš a vytrháváš jednotlivé věty z kontextu (ostatně nejsem první, který ti to píše).
Nic z toho nedělám a že si to někdo myslí není můj problém. Reaguju na to co cituju, na to co napsal někdo jinej. A raguju tak, jak to považuju za správný a adekvátní, a vycházím přitom ze svých zkušeností a názorů. A že se ty zkušenosti rozchází s názory někoho jiného ještě neznamená, že je to tendenční nebo že něco vytrhávám z kontextu.
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
LUK píše:
Stejně tak ale platí, že snižováním DR se zlepšení zvuku nahrávky nedosáhne. Proč poslouchat něco upravenýho, když mám to s plným DR a bez sebemenšího náznaku clippingu atd.?
Protože, jak jsem psal, ta změna DR může být vyvolána různými úpravami (podrobně jsem to popsal v minulém příspěvku), z nichž některé mohou vést ke zlepšení zvuku nahrávky. Pak už to je na individuálním posouzení, jestli takové změny posluchač vnímá pozitivně nebo ne.
Ano, může. Já ovšem nevycházím z teroretických předpokladů a nebo teoretických možností atp., Já vycházím z toho co slyším, ze svých zkušeností s poslechem a porovnávání a s dlouholetým sbíráním nosičů i vydání alb v různých formátech atd.....
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
LUK píše:Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
Rozdíl jednoho bodu poslechem rozhodně nikdo nepozná. A jako jedno číslo charakterizující celou skladbu (nebo dokonce LP) je to jenom základní orientační hodnota, jejíž význam se nemůže přeceňovat.
Ale ani podcenňovat. A že ty neděláš nebo neslyšíš rozdíl mezi DR rozdílným o 2 - 3dB neznamená, že to neslyší ani nikdo jinej.
To je to tvoje manipulování. Podsouváš mi podceňování důležitosti DR včetně toho, že jsem uvedl, že neslyším rozdíl o 2 - 3 dB. Kde to v mém příspěvku vidíš? Hledáš za každou cenu zbytečně rozpor tam, kde není.
Jaký manipulování? Co je to za blbost? Ty řekneš, že se něco nemůže přeceňovat, Já ti na to odvětím, že ale ani podceňovat a ty si z toho uděláš, že ti podsouvám, že něco podceňuješ? Zamysli se a neber si všechno tak osobně. A nehledej neustále mezi řádky něco co tam není a nikdy ani nebylo.
A Já že ti podsouvám, že jsi uvedl, že neslyšíš rozdíl v DR o 2 - 3dB? Chceš mi tvrdit, že jsi snad v jednom z předchozích příspěvků nenapsal tohle?:
Dark side of the moon píše: ↑17 srp 2019 00:47
Celkově je pro mě poslech Hi-Res verze pohodovější, zejména díky vyrovnanějšímu frekvenčnímu spektru a čistšímu zvuku. Snížení DR ze 13 na 10 nevnímám, jsou to jednoduché songy a DR 10 je stále velmi slušné (na grafu to samozřejmě vidí každý a může to i vypadat dramaticky – ale nejsem si jistý, kolik lidí by to při slepém poslechu poznalo, já asi ne).
Z toho jsem vycházel, takže jaký podsouvání?
A tohle:
Je blbost. Znovu ti zopakuju to co jsem ti psal minule:
"že ty neděláš nebo neslyšíš rozdíl mezi DR rozdílným o 2 - 3dB neznamená, že to neslyší ani nikdo jinej."
Sáhneme tedy do archivu pro malou ukázku

:
https://uloz.to/file/BoFwnvDBdntN/ukazka-dr-rar
Je tam 5 ukázek (10 písniček) z pěti různejch alb, od pěti různejch interpretů, vždy jedna a tatáž písnička ve dvou verzích s lišícím se DR jen o 1dB. Já ten rozdíl rozeznám u všech a jsem docela zvědavej kolik lidí ho tu uslyší nebo neuslyší (nebo jaký se tu vyrojí výmluvy

).
Jsou tam i ukázky z těch konkrétních alb od Creedence a Pink Floyd o kterých tu byla řeč.
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
LUK píše:
........Důkazem, že i na obyčejným CD může být nahrávka naprosto skvělá je starý známý album Brothers In Arms. Sežeň si některý z původních vydání na CD z roku 1985 a uslyšíš o čem mluvím.
A ty Brother In Arms mám, viz. moje předchozí odpověď to DASTA

.
Vím co jsi psal Dastovi, tohle:
"Brothers In Arms mám to Vertigo 824499-2 (Super Bit Mapping)."
A proto jsem ti naspal to, co jsem napsal. Jak vidíš, tak Já jsem ti psal aby sis sehnal původní vydání z roku 1985. O žádným remasteru jsem nemluvil. Vydání alba Brothers In Amrs se Super Bit Mapping totiž, pokud Já vím, vycházejí z remasteru z roku 1996 a vypadají takhle:
http://dr.loudness-war.info/album/view/84186
Původní CD z roku 1985 ale vypadá nějak takhle:
http://dr.loudness-war.info/album/view/101672
A vzhledem k tomu, že tu jedno tohle album se Super Bit Mapping taky mám, tak ti můžu říct, že ten rozdíl oproti tomu původnímu je dost znatelnej

. Proto ti píšu aby sis sehnal to původní.
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
LUK píše:
Clipping je prostě špatně, že to tobě nevadí na tom nic nemění, jakmile se objeví cliping, tak to přinejmenším naznačuje jak se s nahrávkou při remasteringu zacházelo a když tam původně clipping nebyl, znamená to, že se s ní asi nezacházelo zrovna "šetrně.
Opět mi podsouváš něco, co není pravda. Co je nejasného na mém vyjádření že:
" Clipping jako takový je samozřejmě špatně, o tom žádná."? Rozumíš tomu tak, že mi clipping nevadí?
Ano, Já vím že píšeš že je clipping špatně, opakuješ to pořád dokola, ale opět ti nic nepodsouvám. Ty totiž píšeš někdy docela nejasně. V jednu chvíli je něco špatně a vzápětí to ale vlastně moc nevadí, protože to prej nejsme schopní slyšet. Člověk z toho má pocit, že se snažíš mírnit co jsi napsal aby to neznělo až moc ostře, jenže pak ty tvoje výroky působy trochu protichůdně:
"Clipping jako takový je samozřejmě špatně, o tom žádná. Ale pokud se v celé skladbě objeví jen několik úseků, jejichž délka se pohybuje v řádu desetin vteřiny, není to žádná tragédie, protože to také není sluchem rozpoznatelné. To se holt zvukař rozhodl, že upřednostní celkové zvýšení hlasitosti o slyšitelné 2 – 3 dB, oproti neslyšitelnému (ale z puristického hlediska nesprávnému) clippingu. Je to úplně sice úplně zbytečné, ale nijak moc to nevadí (protože to nejsme schopni slyšet)."
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
LUK píše:
Aha, takže jsou v podstatě všechny perfektní. Výborně.
Tys je všechny slyšel, nebo hodnotíš jen podle nějakých čísel a grafů?"
Ohledně celkové kvality nahrávek PF jsem psal už výše. Ano, jsou všeobecně velmi dobré.
Vzhledem k tomu to jsem v příspěvku napsal, ti samozřejmě musí být jasné, že jen podle grafů a čísel rozhodně nehodnotím. Hned první moje věta byla:
" No ono hodnotit kvalitu nahrávky jen podle čísel a grafů je ošemetné." 
No a taky jsem si tu dal jméno DSOFM. Takže moje oblíbená kapela je ....?
Nahrávky PF (a samozřejmě ne jenom DSOTM) jsem měl a mám na různých nosičích a v různých formátech, jako první jsem kdysi získal to licenční Supraphonské LP DSOFM a tím to celé začalo.
Počkej, počkej. Psal jsi tohle:
"Takže u těch Pink Floyd, jejichž v podstatě všechny edice jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni,"
A to mě zaráží, protože ty mě podsouváš, že jsem to Já kdo hodnotí podle čísle a grafů, ale sám napíšeš, že v podstatě všechny edice alb Pink Floyd
"jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni". A proto se ptám jestli hodnotíš poslechem, nebo jen podle nějakejch čísel a grafů, nebo podle čeho. Ty si totiž asi neuvědomuješ, že jenom samotný album The Dark Side Of The Moon vyšlo už ve víc jak 880 vydáních a jen na CD vyšlo ve víc jak 220 edicích.
Ale na mou otázku jestli hodnotíš poslechem nebo podle čísel a grafů odpovídáš, že podle čísel rozhodně nehodnotíš, takže tedy poslechem? No, Je mi tedy dost zatěžko uvěřit tomu, že bys měl doma
"v podstatě všechny edice," alb Pink Floyd, když jsi je tedy hodnotil poslechem, a tvrdíš, že jsou
"technicky v pořádku a na vysoké úrovni." Takže poslechem, i přesto, že to tvrdíš, to hodnocení asi neproběhlo co?
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
A po všech těch letech říkám, že pro mě nejlepší je ta reedice z roku 2011.
K tomuhle už jsem se vyjádřil v předchozích příspěvcích

.
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
LUK píše:
A to co ti přijde "zprofanovaný," ale bohužel dnes většinou platí (jistěže ne vždycky, ale většinou prostě jo), to je dnes bohužel realita. Že se ti to nelíbí, nebo že s tím nesouhlasíš, na tom nic nemění.
Opět vyvolávání jakéhosi neexistujícího rozporu. Už v prvním bodě mého prvního příspěvku jsem uvedl že:
"Je evidentní, že většina aktuálních nahrávek není určena audiofilům a celková situace týkající se kvality nahrávek (opět zde již hojně diskutovaná Loudness war a s ní spojené snižování DR) je tristní."
Jaký zas vyvolávání neexistujícího rozporu? Je tohle diskuse nebo ne? Řekl jsi, že
"bys bych rád, kdyby se při hodnocení nepoužívala taková ta zprofanovaná obecná tvrzení......"
Já ti na to odpovídám: proč by se to nemělo používat? Neděje so to vždycka, ale děje se to často, že to tobě přijde zprofanovaný a že ti vadí ,že se něco často opakuje, je ireleveantní. Že se něco často opakuje ještě neznamená, že to není pravda ani že už to neplatí a proto že už by se to nemělo používat. To je holej nesmysl.
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
A toto téma je o hledání těch dobrých výjimek, pokud existují. Což už jsem tu také psal.
Něco jsem ti psílal přes SZ, kouknul jsi už na to? Tak nějak si nejsem jistej, jestli má smysl psát něco sem. Ostatně nikdo tu toho moc z rukávu nevysypal, co?
Dark side of the moon píše: ↑22 srp 2019 11:35
A pokud si myslíš, že tato debata nemá cenu, je to tvůj názor, na který máš samozřejmě právo.
Aha, díky

. Nebyl jsem si tak docela jistej, jestli mám právo na to mýt svůj vlastní názor, takže díky za ujištění (to jen takový odlehčení na závěr

).
(Páni, to je zas sáhodlouhej text, úplná slohovka, to to zas slíznu

)