Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
zdravim, prosim nic osobního, jen si to tak tady ctu a toto mi padlo do oka
Původní CD z roku 1985 ale vypadá nějak takhle:
http://dr.loudness-war.info/album/view/101672
to jsem se fakt zasmal, 2 liga CRC pressing to ma mile daleko od original a ještě navíc to tam ma dotycny napsane viz copy "Comment Columbia House version"
Docela mne to prekvapilo, ze nikdo z mistnich znalcu si toho nevsiml. Preji Vsem krasny den i poslech
Původní CD z roku 1985 ale vypadá nějak takhle:
http://dr.loudness-war.info/album/view/101672
to jsem se fakt zasmal, 2 liga CRC pressing to ma mile daleko od original a ještě navíc to tam ma dotycny napsane viz copy "Comment Columbia House version"
Docela mne to prekvapilo, ze nikdo z mistnich znalcu si toho nevsiml. Preji Vsem krasny den i poslech
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Kristova noho!
https://en.wikipedia.org/wiki/Crest_factor
A teorie je fajn, ale bylo by dobrý taky zkusit poslouchat a porovnávat poslechem a nasbírat tak i nějaký ty poslechový zkušenosti.
Já ti řekl ať si seženeš původní vydání z roku 1985, tys mi odpověděl, že "ty Brother In Arms máš". Ale nemáš. Máš vydání z roku 1996, takže ne to o kterým byla řeč. Toť vše.
"u těch Pink Floyd, jejichž v podstatě všechny edice jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni,"
a:
"myslím si, že nahrávky PF jsou všeobecně velmi dobré."
Jedno je prohlášení, druhý doměnka a v tom je sakra rozdíl. Po tom prvním prohlášení pak působí dost divně když tvrdíš, že nehodnotíš podle grafů a čísel, ale poslechem a že v podstatě všechna vydání Pink Floyd "jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni," když je těch edic tolik, že by nejspíš bylo skoro nemožný sesbírat jich alespoň polovinu. A obzvlášť to působí divně, když sám pak říkáš něco jako tohle:
Alespoň si ho sežeň a poslechni než začneš vymejšlet další pitomosti.
Anebo si třeba všechnu hudbu pitvej, "analyzuj" a koukej na grafy a čísla až do alelujá. Jakmile se ale hudba "poslouchá" dřív očima než ušima, tak Já končím, na takovýhle dohadování nemám sílu, tady o žádnej poslech hudby nejde.
To DRACK:
Výborně. Teď jsi to fakt zabil. Sice úplně vedle, ale dobrý
.
Souhlas, začít můžeš třeba tady:Dark side of the moon píše: ↑26 srp 2019 13:01Jak už jsem psal jinde, jedna věc jsou nějaké základní technické parametry nahrávky - zde by tedy bylo dobré, aby si případní diskutující alespoň trochu nastudovali základní teorii (a nepletli si např. hlasitost nahrávky s DR, nespoléhali na jedno číselné údaje, nezapomínali na frekvenční průběh, atd...).
https://en.wikipedia.org/wiki/Crest_factor
A teorie je fajn, ale bylo by dobrý taky zkusit poslouchat a porovnávat poslechem a nasbírat tak i nějaký ty poslechový zkušenosti.
To co sis o tom albu psal s Dastou nijak nesouvisí s tím co jsme si psali spolu.Dark side of the moon píše: ↑26 srp 2019 13:01Dire Straits - Brothers in Arms:
Dasta psal, že nejlepší z cédéček je první vydání, ale že může doporučit i tu verzi z roku 1996. Já mu odepsal, že mám tu verzi z roku 1996. Toť vše.
Já ti řekl ať si seženeš původní vydání z roku 1985, tys mi odpověděl, že "ty Brother In Arms máš". Ale nemáš. Máš vydání z roku 1996, takže ne to o kterým byla řeč. Toť vše.
Ono Je potřeba si uvědomit, že je docela rozdíl říct, že:Dark side of the moon píše: ↑26 srp 2019 13:01Pink Floyd:
Zbytečná snaha vyvolat dojem nějakého rozporu. Takže to jen upřesním, aby tě to nedráždilo:
Ano, myslím si, že nahrávky PF jsou všeobecně velmi dobré. Nepsal jsem, že jsou všechny perfektní.
Slyšel jsem jich spoustu v různých verzích (všechny existující samozřejmě ne) a na různých nosičích a nesetkal jsem se s žádnou, která by byla vyloženě špatná.
"u těch Pink Floyd, jejichž v podstatě všechny edice jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni,"
a:
"myslím si, že nahrávky PF jsou všeobecně velmi dobré."
Jedno je prohlášení, druhý doměnka a v tom je sakra rozdíl. Po tom prvním prohlášení pak působí dost divně když tvrdíš, že nehodnotíš podle grafů a čísel, ale poslechem a že v podstatě všechna vydání Pink Floyd "jsou technicky v pořádku a na vysoké úrovni," když je těch edic tolik, že by nejspíš bylo skoro nemožný sesbírat jich alespoň polovinu. A obzvlášť to působí divně, když sám pak říkáš něco jako tohle:
Proto mě to tvoje prohlášení překvapilo a proto jsem na to reagoval, Toť vše.Dark side of the moon píše: ↑26 srp 2019 13:01A to tedy automaticky předpokládám, že v tomto vláknu píší všichni o tom, co skutečně slyšeli.
Pokud vím, tak o jedné už jsem vědět dal.Dark side of the moon píše: ↑26 srp 2019 13:01Pokud máš konkrétní zkušenost s nějakou špatnou edicí PF, dej vědět, i to do této diskuze patří, i když mě primárně zajímají ty dobré počiny.
Taky že jo, a jak stále dokola opakuju, když je tedy potřeba číst pozorně, tak to, co ti přijde ohledně těch nahrávek zprofanovaný neplatí vždycky, ale většinou jo, proto chtít aby se to nepoužívalo jen proto, že se ti to nelíbi a přijde ti to zprofanovaný je hloupost. A jak jsem ti psal v SZ, pokud vím, tak o nějakým zatracování všeho krom prvníc edic/vydání nemůže být řeč, nic takovýho netvrdím. Říkáš, že je potřeba číst pozorně a že tu vyvolávám nějaký rozpory a přitom si z toho co napíšu bereš jen něco a některý věci nějak opomíjíš.Dark side of the moon píše: ↑26 srp 2019 13:01Zprofanovaná tvrzení:
Je potřeba číst pozorně. Psal jsem "zprofanovaná obecná tvrzení". Jde mi o konkrétní nahrávky a o jejich konkrétní kvalitu/nekvalitu. Ne o to, že se to jak píšeš "často opakuje". To víme všichni a nikdo to nezpochybňuje. Ale já prostě nechci takto jedním šmahem zatratit vše mimo ty první edice. O tom by měla být tato diskuze.
Kriste Ježiši! Neříkal jsi náhodou, že automaticky předpokládáš, že tu lidí píšou o tom co skutečně slyšeli? Tady už se ale dostáváme do bodu, že chceš ......hmmm...... "analyzovat" nějaký vydání alba který přitom ani nevlastníš a tudíž jsi ho vůbec neslyšel a ani si ho nemůžeš poslechnout. Perfektní.Dark side of the moon píše: ↑26 srp 2019 13:01Možná by stálo za to, tyto verze podrobněji analyzovat - ty jednočíselné údaje indikují poměrně velké rozdíly, ale jak už jsem psal, jednočíselný údaj není dostatečný. Celkem by mě zajímalo, jak rozsáhlý je u té původní veze např. clipping (viz. ten odkaz) u dvou skladeb s nejvyšším DR (tj. u skladeb č. 1 a 8) versus clipping skladby č. 4 u vydání z roku 1996. Pokud tedy ty udávané hodnoty sedí.
Takové porovnání přesně do této diskuze patří a dost by mě zajímalo, protože jak jsem psal, Dire Straits mám rád. Ale bohužel to původní vydání nevlastním.
Alespoň si ho sežeň a poslechni než začneš vymejšlet další pitomosti.
Anebo si třeba všechnu hudbu pitvej, "analyzuj" a koukej na grafy a čísla až do alelujá. Jakmile se ale hudba "poslouchá" dřív očima než ušima, tak Já končím, na takovýhle dohadování nemám sílu, tady o žádnej poslech hudby nejde.
To DRACK:


-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
to LUK:
Jak jsem psal, Dire Straits mám hodně rád a mám je naposlouchané až až.
Taky jsem psal, že to vychvalováné původní vydání z roku 1995 nemám (budu shánět, ale může to chvíli trvat), mám verzi z roku 1996.
Jelikož ta čísla, která jsi poslal, indikují poměrně velké rozdíly mezi těmito verzemi, opravdu by mě analýza pomocí Audacity zajímala. Mohl bys tomu prosím věnovat pět minut a udělat ji?
Já udělám tu verzi 1996.
Dík.
Jak jsem psal, Dire Straits mám hodně rád a mám je naposlouchané až až.
Taky jsem psal, že to vychvalováné původní vydání z roku 1995 nemám (budu shánět, ale může to chvíli trvat), mám verzi z roku 1996.
Jelikož ta čísla, která jsi poslal, indikují poměrně velké rozdíly mezi těmito verzemi, opravdu by mě analýza pomocí Audacity zajímala. Mohl bys tomu prosím věnovat pět minut a udělat ji?
Já udělám tu verzi 1996.
Dík.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
LUK co je na tom jako vedle, je tam uvedeno: viz copy
Catalog number 9 25264-2
CountryUSA
Comment Columbia House version, proving none the lesser.
to je uplne normalni licencni RECORD CLUB copy , zamerne produkovane levnejsi licencencni produkty v trochu odlisne kvalite pro cleny tich records clubs za "vyhodne ceny" oproti normalni prodejni siti. To preci není zadne tajemstvi , to je vseobecne znamo.
Catalog number 9 25264-2
CountryUSA
Comment Columbia House version, proving none the lesser.
to je uplne normalni licencni RECORD CLUB copy , zamerne produkovane levnejsi licencencni produkty v trochu odlisne kvalite pro cleny tich records clubs za "vyhodne ceny" oproti normalni prodejni siti. To preci není zadne tajemstvi , to je vseobecne znamo.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Je to rozdíl.Dark side of the moon píše: ↑28 srp 2019 11:26to LUK:
Jak jsem psal, Dire Straits mám hodně rád a mám je naposlouchané až až.
Taky jsem psal, že to vychvalováné původní vydání z roku 1995 nemám (budu shánět, ale může to chvíli trvat), mám verzi z roku 1996.
Jelikož ta čísla, která jsi poslal, indikují poměrně velké rozdíly mezi těmito verzemi, opravdu by mě analýza pomocí Audacity zajímala. Mohl bys tomu prosím věnovat pět minut a udělat ji?
Já udělám tu verzi 1996.
Dík.
Ta "analýza" pomocí audacity je jen prostý načtení souboru do editoru, nic víc. Jediný k čemu to je dobrý je, že se tam dá zobrazit ten clipping, ale když ti to udělá radost:
CD 1985:









a tady verze z roku 1996 se Super Bit Mapping:









Tak tedy polopaticky.DRACK píše: ↑27 srp 2019 17:44LUK co je na tom jako vedle, je tam uvedeno: viz copy
Catalog number 9 25264-2
CountryUSA
Comment Columbia House version, proving none the lesser.
to je uplne normalni licencni RECORD CLUB copy , zamerne produkovane levnejsi licencencni produkty v trochu odlisne kvalite pro cleny tich records clubs za "vyhodne ceny" oproti normalni prodejni siti. To preci není zadne tajemstvi , to je vseobecne znamo.
Je mi jasný, že pro sběratele nosičů jako jsi ty, kterýho ta hudba na tom nosiči vlastně ani nezajímá a kterej to co sbírá v naprostej většině případů ani neposlouchá, není "Club Edition" dost nóbl (Já se jim taky pokud možno vyhýbám).
Totálně vedle jsi ale jen v tom "nepodstatným detailu," že tu vůbec nejde o nějaký konkrétní vydání, jeho vzácnost, cenu nebo bůhví o co ještě ti jde. Všechno tohle je v tuhle chvíli, v tejhle situaci a pro to o čem tu je řeč, zcela nepodstatný. Jde jen a pouze o tu hudbu na tom nosiči a (světe div se, když je to odkaz na stránky o DR) o porovnání DR u vydání z let 1996 a 1985. Proto jsem taky naprosto jasně napsal že: "Původní CD z roku 1985 ale vypadá nějak takhle:"
Jetli ti tedy ten předchozí odkaz není dost dobrej, tak tady si vyber kterej ti jen vyhovuje:
http://dr.loudness-war.info/album/view/162424
http://dr.loudness-war.info/album/view/75177
http://dr.loudness-war.info/album/view/103605
http://dr.loudness-war.info/album/view/119011
http://dr.loudness-war.info/album/view/122095

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
zdravim, ty mi prosim nerozumíš nebo nechces rozumět, ja te nechci presvedcovat ci nutit nejaky pohled jen se drzim reality
ja vůbec netvrdim ze klubove edice jsou podradne , hodnotu dela poptávka a castota vyskytu + kondice nic vic nic min, mne jenom udivilo ze HIFI freaks si davaji za vzor "mail order" verzi.
dekuji za nabidku vyberu, koukal jsem na to ale ja moc na CDs nestojim doma cd player nemame a v automobilu mne osobne staci když z toho leze něco co je mi prijatelne , mam asi 3-4 skatule od skrpali s tima CDs a urcite tam jsou nejake od CRC a RCA a vůbec s tim nemam problem jsou to stare pastiky z 80s/90s dodnes to funguje.
Moc moc se omlouvam , ale proste "mail order" hudebni nosice, tomu se proste říká v branzi "druha Liga" , bylo to zamerne vyrobeny v urcite nizzsi kvalite a pro většinu populace vcetne mne poslechem k nerozeznani od regulernich pressing co se ve sve dobe nabizely na pultech.
Z dnešního pohledu jsou ty stare CRC, RCA apod pro mnohe KULT, protože na tom vyrostli a nektere ty nosice mají dnes nemalou nostalgickou hodnotu, a ja netvrdim ze to není dost nobl, Pouze tvrdim ,ze to není nosic urceni pro audiophille freaks, za které se tady presentujete.
Ja nejsem, HI FI freak ani audophille freak, nemam extra hudebni sluch, jsem pouze obycejny bastard co se nejakou dobu proffesionalne pohyboval v branzi. Ono když ti proleze rukama 7 mistna suma desek jak starych tak novych 33,45,78. Prolezes desitky radio stanic archivu, pressing plants , poznáš lidi co pracovaly pro ty pressing plants tak trochu něco pochytis.
PS i ja si občas pustim nejakou tu desku a neustale jsem prekvapen jak v tak pro mne pekne graficky udelamem obalu na mne veleze z reproduktoru nejaka strasidla
ja vůbec netvrdim ze klubove edice jsou podradne , hodnotu dela poptávka a castota vyskytu + kondice nic vic nic min, mne jenom udivilo ze HIFI freaks si davaji za vzor "mail order" verzi.
dekuji za nabidku vyberu, koukal jsem na to ale ja moc na CDs nestojim doma cd player nemame a v automobilu mne osobne staci když z toho leze něco co je mi prijatelne , mam asi 3-4 skatule od skrpali s tima CDs a urcite tam jsou nejake od CRC a RCA a vůbec s tim nemam problem jsou to stare pastiky z 80s/90s dodnes to funguje.
Moc moc se omlouvam , ale proste "mail order" hudebni nosice, tomu se proste říká v branzi "druha Liga" , bylo to zamerne vyrobeny v urcite nizzsi kvalite a pro většinu populace vcetne mne poslechem k nerozeznani od regulernich pressing co se ve sve dobe nabizely na pultech.
Z dnešního pohledu jsou ty stare CRC, RCA apod pro mnohe KULT, protože na tom vyrostli a nektere ty nosice mají dnes nemalou nostalgickou hodnotu, a ja netvrdim ze to není dost nobl, Pouze tvrdim ,ze to není nosic urceni pro audiophille freaks, za které se tady presentujete.
Ja nejsem, HI FI freak ani audophille freak, nemam extra hudebni sluch, jsem pouze obycejny bastard co se nejakou dobu proffesionalne pohyboval v branzi. Ono když ti proleze rukama 7 mistna suma desek jak starych tak novych 33,45,78. Prolezes desitky radio stanic archivu, pressing plants , poznáš lidi co pracovaly pro ty pressing plants tak trochu něco pochytis.
PS i ja si občas pustim nejakou tu desku a neustale jsem prekvapen jak v tak pro mne pekne graficky udelamem obalu na mne veleze z reproduktoru nejaka strasidla
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
LUK volal jsem jedmomu kolegovi co ma zkusenosti s CDs urcenych pro US trh a puvodni (první US pressing) je od udajne "Digital Audio Disc Corp."
nicmene paralelne aby se pokryla enormni poptaka ve sve době tak se naimportovalo hodne Japs a Nemeckejch od Polygram ty ranne nemecke mají udajne koncovy matrix kod "..OX", cast tich Japs a german pressings byla dodavana v obalech vyrabenych v US a jen se to kompletovalo
jenom davam dal co mi řekl
nicmene paralelne aby se pokryla enormni poptaka ve sve době tak se naimportovalo hodne Japs a Nemeckejch od Polygram ty ranne nemecke mají udajne koncovy matrix kod "..OX", cast tich Japs a german pressings byla dodavana v obalech vyrabenych v US a jen se to kompletovalo
jenom davam dal co mi řekl
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
To je jak mluvit do dubu
. Neuvěřitelný. Další dva příspěvky a od prvního do posledního písmenka všechno zase úplně vedle. Rozumím tomu co říkáš, ale to co říkáš nijak nesouvisí s tím o co tu jde, prostě jsi úplně vedle.
Ohledně toho kde byly CD lisovaný a kde je pak prodávali, jsi nemusel volat nějakýmu "odborníkovi," tohle by ti tu řekl každej kdo se alespoň trochu zabývá sbíráním nosičů. Spousta lidí to tu ví, nebo si to dokážou během chvilky dohledat
.
Ale ještě naposled. Je mi jasný, že je to zbytečný, ale ještě jednou ti zopakuju co jsem ti psal minule, takže čti znovu a tentokrát prosím pomalu a pozorně (v případě opětovnýho nepochopení opakuj čtení tolikrát kolikrát bude potřeba):
"Totálně vedle jsi ale jen v tom "nepodstatným detailu," že tu vůbec nejde o nějaký konkrétní vydání, jeho vzácnost, cenu nebo bůhví o co ještě ti jde. Všechno tohle je v tuhle chvíli, v tejhle situaci a pro to o čem tu je řeč, zcela nepodstatný. Jde jen a pouze o tu hudbu na tom nosiči a (světe div se, když je to odkaz na stránky o DR) o porovnání DR u vydání z let 1996 a 1985. Proto jsem taky naprosto jasně napsal že: "Původní CD z roku 1985 ale vypadá nějak takhle:""
Je mi jasný, že nejspíš vůbec nevíš co to to DR je, když se o poslech hudby vlastně ani nijak zvlášť nezajímáš, ale abys to pochopil, tady jde jen o ty barevný čísílka v tom odkazu, proto jsi tím co tu řešíš úplně vedle.

Ohledně toho kde byly CD lisovaný a kde je pak prodávali, jsi nemusel volat nějakýmu "odborníkovi," tohle by ti tu řekl každej kdo se alespoň trochu zabývá sbíráním nosičů. Spousta lidí to tu ví, nebo si to dokážou během chvilky dohledat

Ale ještě naposled. Je mi jasný, že je to zbytečný, ale ještě jednou ti zopakuju co jsem ti psal minule, takže čti znovu a tentokrát prosím pomalu a pozorně (v případě opětovnýho nepochopení opakuj čtení tolikrát kolikrát bude potřeba):
"Totálně vedle jsi ale jen v tom "nepodstatným detailu," že tu vůbec nejde o nějaký konkrétní vydání, jeho vzácnost, cenu nebo bůhví o co ještě ti jde. Všechno tohle je v tuhle chvíli, v tejhle situaci a pro to o čem tu je řeč, zcela nepodstatný. Jde jen a pouze o tu hudbu na tom nosiči a (světe div se, když je to odkaz na stránky o DR) o porovnání DR u vydání z let 1996 a 1985. Proto jsem taky naprosto jasně napsal že: "Původní CD z roku 1985 ale vypadá nějak takhle:""
Je mi jasný, že nejspíš vůbec nevíš co to to DR je, když se o poslech hudby vlastně ani nijak zvlášť nezajímáš, ale abys to pochopil, tady jde jen o ty barevný čísílka v tom odkazu, proto jsi tím co tu řešíš úplně vedle.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Přiznávám, jsem jen prostý konzument hudby a nikdy jsem se cíleně nezajímal o tu omáčku kolem a pojem "mail order" nosiče mne minul. Můžeš to blíže rozvést? Jedná se o CD, která jsou vyrobena ze stejného mixu? Ta nižší kvalita se projevovala, předpokládám, v horším balení (papírová obálka místo krabičky, chabý nebo žádný booklet..) anebo tam byla například i použita horší média?DRACK píše: ↑29 srp 2019 01:20Moc moc se omlouvam , ale proste "mail order" hudebni nosice, tomu se proste říká v branzi "druha Liga" , bylo to zamerne vyrobeny v urcite nizzsi kvalite a pro většinu populace vcetne mne poslechem k nerozeznani od regulernich pressing co se ve sve dobe nabizely na pultech.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
LUk DR to je "Deutsche Reichsbahn"
FS - hudebni nosice at vinyl nebo cds se jednoduse produkovali a produkuji v ruzne "kvalite" jednak z obchodnich/strategickych duvodu (aby se dalo nabízet za nizzsi/jinou cenu a přitom obchodnik nenarusil pravni dumpingova pravidla)
jednak ty fabriky co produkuji ty nosice dostanou nejaky zdroj ale nedostanou všichni stejny a z toho zdroje si delaji podklady pro samotnou produkci nosice, ve priklad francouzske lisovne to "Jules" slysi jinak nez v Nemecku "Detlef" a v Britanii "Tom" ma zase jiné usi etc etc . Je to v podstate obdobne jako když pujdes do 3 restauraci das si v kazde Vidensky rizek z telatka co smazily 3 odlisni kuchari a chutove budou trochu odlisne ale vsecny 3 jsou z telete. Který z znich pak nejvíce vyhovuje tvému jazycku je pak uz jen na tobe.
FS - hudebni nosice at vinyl nebo cds se jednoduse produkovali a produkuji v ruzne "kvalite" jednak z obchodnich/strategickych duvodu (aby se dalo nabízet za nizzsi/jinou cenu a přitom obchodnik nenarusil pravni dumpingova pravidla)
jednak ty fabriky co produkuji ty nosice dostanou nejaky zdroj ale nedostanou všichni stejny a z toho zdroje si delaji podklady pro samotnou produkci nosice, ve priklad francouzske lisovne to "Jules" slysi jinak nez v Nemecku "Detlef" a v Britanii "Tom" ma zase jiné usi etc etc . Je to v podstate obdobne jako když pujdes do 3 restauraci das si v kazde Vidensky rizek z telatka co smazily 3 odlisni kuchari a chutove budou trochu odlisne ale vsecny 3 jsou z telete. Který z znich pak nejvíce vyhovuje tvému jazycku je pak uz jen na tobe.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Děkuji, ale moc tomu nerozumím.nejaky zdroj ale nedostanou všichni stejny a z toho zdroje si delaji podklady pro samotnou produkci nosice, ve priklad francouzske lisovne to "Jules" slysi jinak nez v Nemecku "Detlef" a v Britanii "Tom"
1. "ne všichni dostanou stejný zdroj" : Co mohou teda konkrétně různého dostat?
2. "..to "Jules" slysi jinak nez v Nemecku "Detlef" a v Britanii "Tom".." To si dělají v lisovně nějaký dodatečný mix?
Víceméně bych čekal, že tyhle různé lisovny vyrobí ze stejného výchozího mixu různě kvalitní produkty z pohledu fyzického materiálu (placky, balení, booklet, potisk..), ale že výchozí nahrávka je stejná...
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
DRACK v konspiračních teoriích směle konkuruje zakladateli vlákna.
Že by se pro každý národ a vydavatelství a klientskou skupiny (kluby) připravoval jiný digitální master je čirá spekulace. Reálné srovnávání prokazuje totožnost jednotlivých vydání v rámci jedné chronologicky shodné edice po celém světě. Pokud výjimečně odchylka vzniká, je to ze zcela jiných důvodů.
Že by se pro každý národ a vydavatelství a klientskou skupiny (kluby) připravoval jiný digitální master je čirá spekulace. Reálné srovnávání prokazuje totožnost jednotlivých vydání v rámci jedné chronologicky shodné edice po celém světě. Pokud výjimečně odchylka vzniká, je to ze zcela jiných důvodů.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
to LUK:
Dík za zaslané výstupy.
Zajímal mě ten enormní DR a zároveň indikovaný clipping u některých skladeb první edice. Nedávalo mi to moc smysl - nejedná se o nějak dynamicky mimořádně náročné skladby, kde se to tam tedy vzalo?
Z těch výstupů je to jasné.
Celé CD první edice je nahráno dost potichu (což je pro osmdesátá léta typické, zvukaři si museli vzhledem k tehdy dostupným možnostem editace digitálních záznamů nechávat značnou rezervu), ale jsou tam podivné lokální krátké enormní peaky (např. u první skladby zhruba ve třetině délky a u šesté zhruba v polovině), výrazně překračující hodnoty ostatních peaků ve zbytku skladby. To generuje ten vysoký DR.
Je vidět, že už u toho prvního vydání s tím něco dělali - viz. tvoje odkazy na různé varianty první edice (Vertigo versus Warner Bros.). V některých variantách je hlasitost vytažená o cca. 2 dB a ty enormní peaky pak jdou až do 0,0.
Reedice z roku 1996 už využila rozsahu formátu CD naplno, je mnohem hlasitější, občas se objevuje i krátkodobý clipping. Není to nic enormního, ale je tam. A ty výše zmiňované extrémní lokální peaky jsou stažené do úrovně ostatních.
Z toho je vidět, že i pro zjednodušenou analýzu je potřeba kromě jednočíselných údajů DR minimálně vidět alespoň celkový průběh skladby, třeba v tom Audacity. Pro nějaké komplexnější zhodnocení je pak nutná i frekvenční analýza. Úprava frekvenčního průběhu může celkový charakter zvuku nahrávky ovlivnit mnohem více, než rozdíl mezi DR 10 a 12.
P.S.: Ale o popisovaném rozdílu ve zvukovém charakteru doporučované první edice (viz. příspěvek od Dasta) a té reedice to samozřejmě nic moc neřekne. Poslech je nutný. Mě ta analýza zajímala jen z technického hlediska, kvůli tomu enormnímu DR.
Dík za zaslané výstupy.
Zajímal mě ten enormní DR a zároveň indikovaný clipping u některých skladeb první edice. Nedávalo mi to moc smysl - nejedná se o nějak dynamicky mimořádně náročné skladby, kde se to tam tedy vzalo?
Z těch výstupů je to jasné.
Celé CD první edice je nahráno dost potichu (což je pro osmdesátá léta typické, zvukaři si museli vzhledem k tehdy dostupným možnostem editace digitálních záznamů nechávat značnou rezervu), ale jsou tam podivné lokální krátké enormní peaky (např. u první skladby zhruba ve třetině délky a u šesté zhruba v polovině), výrazně překračující hodnoty ostatních peaků ve zbytku skladby. To generuje ten vysoký DR.
Je vidět, že už u toho prvního vydání s tím něco dělali - viz. tvoje odkazy na různé varianty první edice (Vertigo versus Warner Bros.). V některých variantách je hlasitost vytažená o cca. 2 dB a ty enormní peaky pak jdou až do 0,0.
Reedice z roku 1996 už využila rozsahu formátu CD naplno, je mnohem hlasitější, občas se objevuje i krátkodobý clipping. Není to nic enormního, ale je tam. A ty výše zmiňované extrémní lokální peaky jsou stažené do úrovně ostatních.
Z toho je vidět, že i pro zjednodušenou analýzu je potřeba kromě jednočíselných údajů DR minimálně vidět alespoň celkový průběh skladby, třeba v tom Audacity. Pro nějaké komplexnější zhodnocení je pak nutná i frekvenční analýza. Úprava frekvenčního průběhu může celkový charakter zvuku nahrávky ovlivnit mnohem více, než rozdíl mezi DR 10 a 12.
P.S.: Ale o popisovaném rozdílu ve zvukovém charakteru doporučované první edice (viz. příspěvek od Dasta) a té reedice to samozřejmě nic moc neřekne. Poslech je nutný. Mě ta analýza zajímala jen z technického hlediska, kvůli tomu enormnímu DR.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
"jsou tam podivné lokální krátké enormní peaky (např. u první skladby zhruba ve třetině délky a u šesté zhruba v polovině), výrazně překračující hodnoty ostatních peaků ve zbytku skladby. To generuje ten vysoký DR."
To ani náhodou. Představa, že jeden enormní peak způsobí vysoký DR značí, že dotyčný o způsobu výpočtu DR ví velmi málo, až zhola nic.
Ověření proběhlo pokusem. Z první skladby jsem odstranil hned dva největší peaky (01m45,7s a 04m41,6s) se zhruba půlsekundovým okolím. Skladba se tak o 1s zkrátila, což je zanedbatelné.
Pak jsem je obě porovnal, zde je výsledek:
DR Peak RMS Duration Track
--------------------------------------------------------------------------------
DR20 -2.00 dB -23.91 dB 5:12 01-So Far Away
DR20 -2.00 dB -23.89 dB 5:11 01-So Far Away UPR
Tedy vysoké DR jest zapřičiněno něčím jiným. Ojedinělé peaky mají ve skladbě vliv tak leda na mudrování o jejich významu, jinak toho moc neovlivní.
Jo, narvat skladby tak, aby byly ve špičkách ořezané na 0,00 není o využití formátu, ale jen a pouze o prasáckém masteringu.
To ani náhodou. Představa, že jeden enormní peak způsobí vysoký DR značí, že dotyčný o způsobu výpočtu DR ví velmi málo, až zhola nic.
Ověření proběhlo pokusem. Z první skladby jsem odstranil hned dva největší peaky (01m45,7s a 04m41,6s) se zhruba půlsekundovým okolím. Skladba se tak o 1s zkrátila, což je zanedbatelné.
Pak jsem je obě porovnal, zde je výsledek:
DR Peak RMS Duration Track
--------------------------------------------------------------------------------
DR20 -2.00 dB -23.91 dB 5:12 01-So Far Away
DR20 -2.00 dB -23.89 dB 5:11 01-So Far Away UPR
Tedy vysoké DR jest zapřičiněno něčím jiným. Ojedinělé peaky mají ve skladbě vliv tak leda na mudrování o jejich významu, jinak toho moc neovlivní.
Jo, narvat skladby tak, aby byly ve špičkách ořezané na 0,00 není o využití formátu, ale jen a pouze o prasáckém masteringu.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Tak já jsem nepsal, že to vysoké DR dělá jeden nebo dva peaky, uvedl jsem "např..". Z té analýzy je jasně vidět, že takových lokálních přebuzení je tam víc.
To co DR je, tu asi ví všichni, ale souhlasím s tím, že o tom, jak konkrétně který software DR počítá, jsem žádné podrobnější údaje nenašel. Přijde mi, že většina zde uváděných měření je dělaná v TT Dynamic Range Meter (offline), u těch odkazů na jiné zdroje není také většinou software uveden.
Jak ale měření a výpočet probíhá? Vliv musí mít četnost a délka jednotlivých vyhodnocovaných dílčích úseků, ... Je výsledkem prostý rozdíl mezi zjištěnou nejmenší a největší hodnotou nebo nějaký vážený průměr? Je na to vyhodnocování nějaké standardní metodika? Byl bych rád, pokud někdo o tom ví víc, aby napsal. Možná by to stálo za úplně samostatné vlákno, protože fenomén DR se tu objevuje neustále.
A je evidentní, že některé uváděné hodnoty jsou přinejmenším diskutabilní (a proto mě vždy zajímá i ten celkový průběh).
Zrovna ty "Brothers In Arms" jsou dobrým příkladem. DR 20 u poklidné "So Far Away" mi ve srovnání se zde také již uváděným DR 19 u "Novosvětské" přijde podivné. Ty lokální přebuzené peaky by to vysvětlovaly, ale pokud o tom někdo ví víc, budu rád za reakci.
To co DR je, tu asi ví všichni, ale souhlasím s tím, že o tom, jak konkrétně který software DR počítá, jsem žádné podrobnější údaje nenašel. Přijde mi, že většina zde uváděných měření je dělaná v TT Dynamic Range Meter (offline), u těch odkazů na jiné zdroje není také většinou software uveden.
Jak ale měření a výpočet probíhá? Vliv musí mít četnost a délka jednotlivých vyhodnocovaných dílčích úseků, ... Je výsledkem prostý rozdíl mezi zjištěnou nejmenší a největší hodnotou nebo nějaký vážený průměr? Je na to vyhodnocování nějaké standardní metodika? Byl bych rád, pokud někdo o tom ví víc, aby napsal. Možná by to stálo za úplně samostatné vlákno, protože fenomén DR se tu objevuje neustále.
A je evidentní, že některé uváděné hodnoty jsou přinejmenším diskutabilní (a proto mě vždy zajímá i ten celkový průběh).
Zrovna ty "Brothers In Arms" jsou dobrým příkladem. DR 20 u poklidné "So Far Away" mi ve srovnání se zde také již uváděným DR 19 u "Novosvětské" přijde podivné. Ty lokální přebuzené peaky by to vysvětlovaly, ale pokud o tom někdo ví víc, budu rád za reakci.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host