
http://www.muzeum.zlin.cz/
Zde najdete i postupně doplňovaný seznam všech výstavních akcí.
Audiofilský podvečer navazuje na tradice poslechových večerů gottwaldovského hifiklubu ze 70. a 80.let. Rádi bychom ji obnovili a pokračovali, samozřejmě i pro vyznavače jiných hudebních žánrů: klasiky, jazzu, world music atd.
Studio Recal zapůjčí audio sestavu:
- reproduktory Tannoy Glenair 10,
- zesilovač Leben C 300 (dodaný Pavlem Diokem ze studia Panský dvůr),
- sacd/cd přehrávač a zesilovač Marantz řady S-15
- gramofon Pro Ject
a sadů káblíků, síťových filtrů.
Večer by se dal nazvat i „nejnovější technologie ve službách věčné rockové muziky“, protože zlatým hřebem bude kompletní přehrání alba Dark Side On The Moon skupiny Pink Floyd v audiofilském formátu SACD. Bude (jen) ukázkově předveden i původní kvadrofonní mix Alana Parsona, který je k dispozici ve formátu dvd-audio a pro porovnání i běžná CD verze.
Výběr muziky bude zahrnovat i další letité tituly, vedle toho ale i ukázky z nových. Žánrově bude dominovat rock 60. a 70.let, k tomu jazz i blues. Budeme hrát výhradně ze solidních a špičkových audio formátů: CD/ LP/ SACD/ DVD-A.
Pozor: počet míst je z důvodu zachování kvality poslechu omezen na 30-40 návštěvníků, zajistěte si proto u mě včas rezervaci. V případě velkého zájmu bude uspořádána repríza hned druhý den - v pátek.
Součástí večera bude i odlehčená tématická přednáška o audiofilii, navazující diskuze a malý zvukový testík účinku neúčinku odmagnetovávače kompaktních disků.
Samozřejmě, že bude čas na Vaše konzervy, přineste, podělte se (a může to být i klasika, jazz, world music, ...)
Rezervace na: Jarda Merhaut mobil: 608 732 296 mail: merhaut@mbox.vol.cz
Info na: http://www.cdklub.net
Heslo: kdo dřív příjde, ten líp sedí ...
-------- -------- -------
Tannoy Glenair 10


Recommended amplifier power 50 - 200 Watts
Continuous power handling 120 Watts RMS
Frequency response 38Hz - 25kHz -6dB
Sensitivity 91dB (2.83 Volts @ 1 metre)
Nominal impedance 8 Ohms
Dual Concentric™ high frequency 25mm (1.00”) aluminium alloy dome with Tulip WaveGuide™
Dual Concentric™ low frequency 250mm (10.00”) treated paper pulp cone with HE twin roll fabric surround. 52mm (2.00”) edge wound voice coil
Dispersion 90 degrees conical
CROSSOVER
Frequency 2.1kHz
Type Bi-wired, hard wired passive, low pass 2nd order LF, 1st order HF
CONSTRUCTION
Enclosure type Twin rear ported
Volume 62L (2.2 cu. ft.)
Dimensions 1000 x 360 x 347.5mm
(39.75 x 14.30 x 13.80”)
Weight 28kg (61.7 lbs)
MARANTZ PM 15 S1 Amplifier + SA 15 S1 SACD


Specifications for the MARANTZ PM 15 S1 Amplifier
Frequency Range 5Hz-100kHz (+0, -1 dB)
Total Harmonic Distortion (THD) 0,01%
Damping Factor 100
Input Sensitivity MM/MC 3.2 mV / 300uV
Input Sensitivity High Level 240 mV
Remote Control RC-11SA1
Power Consumption 220 Watts
Dimensions Width 440mm
Height 123mm
Depth 444mm
Weight 18kg
Specifications for the MARANTZ SA 15 S1 SACD Player
Sampling Frequency 2.8224 MHz 1 bit DSD (SACD) 44.1 kHz 16 bit linear PCM (CD)
Dynamic Range 111dB (SACD) 100dB (CD AUDIO)
Frequency response 1 - 100000 Hz (SACD) 2 - 20000 Hz (CD)
S/N Ratio >= 111dB (SACD) >= 110dB (CD)
Total Harmonic Distortion 0.002% (SACD) 0.002% (CD)
Power Consumption 20W
Dimensions Width 440mm
Height 123mm
Depth 419mm
Weight 13.5kg
LEBEN C-300 elektronkový bonbónek

LEBEN CS300 – Test v čísle 4/2005 německého časopisu LP - Magazin
V lednu 2005 jsme psali o tom, že to vypadá, že téměř všechny elektronkové zesilovače jsou vyráběny v Číně. Opravdu všechny? Ne, nyní jedna japonská firma vyrábí ručně zesilovače s mnohem lepší konstrukcí. Firma se jmenuje LEBEN, což německy znamená „ živý “ a byli jsme na něj velmi zvědaví.
V roce 2004 se svým vzděláním a konstrukčními zkušenostmi uvedl na trh bývalý konstruktér firmy Luxman pan Hyodo svou vlastní řadu zesilovačů. Ta zahrnuje dva integrované zesilovače CS300 a CS300X, jeden předzesilovač s phono vstupem, a dva výkonové zesilovače s různou sestavou elektronek. Ve stejném roce 2004 byl integrovaný zesilovač CS300 testován a získal ocenění v japonském high-endovém časopise Audio Excellence.
První dojmy
Úsměv – ten je ale maličký! Rozměry zesilovače Leben CS300 jsou 35 cm x 14 cm x 23 cm. To jsou opravdu velmi elegantní rozměry na rozdíl od většiny méně důvěryhodných elektronkových zesilovačů na trhu. Rozpačitý pokus umístit malý zesilovač na polici jen dvěma prsty selhal, a široký úsměv na mé tváři zmrznul. Je jasné, že malý zevnějšek nebyl v poměru k jeho hmotnosti. Leben váží poctivých deset kilogramů a dává tím na srozuměnou, že konstruktéři Lebenu rozhodně neudělali žádný kompromis při výběru součástek.
Popis
CS300 je integrovaný zesilovač v klasickém designu uzavřené skříně plné kvalitních součástek. Po obou bočních stranách jsou dřevěné bočnice z krásného pravého japonského masivu. Čelní panel je zlatě eloxovaný se zelenými pruhy zdobící jeho vrchní a spodní část. Z leva do prava jsou decentní hliníkové knoflíky pro výběr vstupů, větší pak pro ovládání hlasitosti, kontrolu balance a přepínač pro dvojstupňová basovou podporu. Je zde také přepínač pro páskovou smyčku Tape monitor, a přepínač sluchátka/reproduktory. Tyto přepínače jsou vyrobeny z černého plastu. V centru čelního panelu je vstup na sluchátka, a nad síťovým vypínačem je dioda ukazující, že přístroj je v provozu.
Retro design se podobá rannému McIntoshi, Marantzi nebo Harman Kardonu. Jakkoli, co se týče vzhledu já mám dojem, že jeden nebo dva konstrukční prvky by mohly být vynechané pro uhlazenější vzhled. Potenciometr hlasitosti by byl lepší, kdyby měl více kroků, plastové přepínače by mohly být lepší.
Na zadním panelu přístroje je síťová pojistka a pět vstupů, vstup pro síťový kabel a čtyři velmi solidní šroubovací připojovací svorky pro pár reproduktorů. Do těchto reprosvorek lze připojit jak holý odizolovaný drát, lopatky tak i banánky. Nelze říci, že by přístroji chyběly nějaké přípojné místa. Více důležitě pro elektronkový zesilovač je to, že má 3 impedanční nastavení, se kterým mohou být použity různé reproduktory mající čtyři, šest, nebo osm ohmovou zátěž. Vnitřek Lebenu je větraný štěrbinovým krytem, a po odstranění spodní desky se odkryje velmi čisté konstrukční provedení zesilovače. Konstrukce skříně z tabulového plechu připomíná stavby z klasické elektronkové éry. Použity jsou dvě elektronky General Electric 5751 a dva páry elektronek Sovtek EL84 v označených paticích. Transformátory jsou vyrobené přímo v Lebenu, a působí velmi solidním dojmem. Kompletní obvodová část přístroje je naprosto běžná s použitím velmi solidní konstrukce bez jakéhokoliv šamanství "žádný absurdní návrh".
A co se týče konstrukčního složení, není zde ve srovnání se sesterským modelem CS300X použito žádného zjednodušení ani hospodárnosti i když je vyšší model o 1000 EUR dražší. U něj jsou použity důkladně vybírané důležité součástky, a navíc, jsou použity i lepší výstupní transformátory.
Technologie
Obvodová konstrukce nenabízí žádnou novou převratnou technologii, ale pro znalé v oboru elektronkových zesilovačů je zde zapojení se dvěma řidícími elektronkami 5751 a se dvěma páry EL84 v "single Push Pull" zapojení s nominálním výstupním výkonem 12 wattů na kanál. Laboratorní výsledky ukázaly, že tato hodnota je ve skutečnosti jen deset wattů na kanál, ale se kterými pracuje již velmi řádně. Jistěže, zesilovač není vhodný pro práce v profesionálních rozhlasových a nahrávacích studiích, nicméně je určen pro všechny domácí účely, s použitím reproduktorů s minimálně průměrnou citlivostí a dobrou impedancí, která nedožene zesilovač k tepelné smrti. Inženýři Lebenu udělali velmi dobrou domácí práci, čímž je zesilovač CS300 abnormálně úspěšný.
Poslechové testy
Použité reproduktory byly nejprve malé širokopásmové boxy mé vlastní konstrukce, pojmenované Breitbänder. Tyto reproduktory mají velmi průměrnou citlivost 85db. Poslechový prostor byl velmi vhodný pro CS300 pouhých 15 metrů čtverečních. Malý zesilovač pro hifi nadšence, který instaluje sestavu v malé poslechové místnosti. Při testování dokonce při plném vybuzení hlasitosti zesilovače nebyl slyšet z reproduktorů téměř žádný šum nebo brum, který je u lampových zesilovačů běžný.
Zpočátku, jsem si dělal starosti a měl jsem pochybnosti, ale nakonec jsem byl velmi příjemně překvapen: Leben, navzdory letité obvodové konstrukci zní jen trochu jako elektronkový zesilovač, zvuk je velmi široký v jeho výškovém frekvenčním pásmu. Toto nemá nic společného s ostrostí, která udělá zvuk rozháraný, ale zvuk, který nabízí další dodatečnou informaci, kterou nenajdu u většiny jinak proslulých elektronkových zesilovačů. Krystalicky průzračné a nikdy neznervózňující vysoké kmitočty dodávají zvuku dokonalosti. Nikdy bych si nemyslel, že je možné nějakým způsobem ještě zlepšit úžasnou prostorovou informaci mých reproduktorů, ale Leben to udělal velmi snadno, jak to bylo slyšet na sólové kytaře ve skladbě Kokain ze zázračného LP Slowhand Erica Claptona. Bicí jsou důrazné a přesně, každý uder na kopák se zastaví přesně a bez plazivé ozvěny. To je hodně dobré zábavy, a vysoké tóny činelů jsou tak jemně konturované, že nejsou v žádném případě znervózňující nebo nepříjemné.
Pouze nižší basový rozsah ve srovnání k zastoupení vyšších frekvencí je vzhledem k fyzikálním rozměrům malých reprosoustav v menším objemu. Při nastavení přepínače pro basovou podporu na + 3dB je tento problém vyřešen k plné spokojenosti i s tónovou rovnováhou a malý zesilovač s malými reproduktory hrál dokonce hlasitěji.
Potom byla poslechová místnost změněna na prostor větší než 20 čtverečních metrů, a zde byly umístěny velké citlivější trasmission line reprosoustavy. Výstupní impedance byla nastavena na 4 ohmy a přepínač pro basovou podporu na "0". Leben CS300 byl jako puštěný z řetězu. Vyjádření Live In The Room nabývá zde nový význam. Jemné rozlišení vysokých kmitočtů jsme slyšeli již dříve, ale s novými reproduktory s lepšími vysokotónovými měničizde to nabylo nových rozměrů. S většími reproduktory byla získána rovněž správná tónová vyváženost. Hlas Marka Knopflera na jeho posledním sólovém LP "Shangri La" byl velmi přítomný, a bylo slyšet dokonalé spojení jeho kytary s intimní atmosférou nahrávky.
CS300 také zahraje bez problémů tvrdší a rychlejší hudbu. První skladba na posledním albu Elvise Costella "The Delivery Man" je velmi tvrdá zkouška. Leben autenticky předvádí jemné detaily a žívý zvuk Costellovy kapely. V této nahrávce je velmi úderný bas a ječivá kytara, ale přesto i uvnitř tohoto hudebního chaosu nedojde k žádnému slévání zvuku a nástroje jsou dokonale oddělené. Tato titulní píseň z alba vypovídá o ohromné síle Lebenu, aniž ztratíte atmosféru a výraz v hudbě.
Pouze například na albu Johna Cougara MeIlencampa "Lonesome Jubilee", kde je nahrávka velmi roztříštěná a příliš ostrá, může být tónová vyváženost už nepříjemná. Ale toto platí pro všechny špatné nahrávky přehrávané na dobrých systémech.
Poslouchajíc vzorky vážné hudby a jazzu se potvrzují výše uvedené popisované dojmy. Větší orchestr oplývá mnoha detaily co do šířky a hloubky s přesným zaostřením jednotlivých nástrojů. Sólové hlasy a nástroje vystupují významně, ale nikdy nejsou příliš zdůrazněné Dojem chybějících basů nikdy nevznikl s většími reproduktory. CS300 reprodukuje dokonale nejen vysoké kmitočty, ale také má ohromnou dynamiku a sílu na basech, má nádherné středy, vyváženou reprodukci bez zbytečného zdůraznění některých kmitočtových pásem.
Pokud jsme vyměnili elektronky za velmi chválené JJ EL84, to přineslo trochu tmavší prezentaci zvuku. Tato výměna měla za následek získání velmi příjemného svérázného zvuku těchto elektronek. Osobně jsem nyní cítil ztenčení vysokých kmitočtů a hudba se odehrává více ve středu zvukové scény. Tento dojem byl možná způsobený tím, že vyměněné elektronky JJ EL84 nebyly vůbec zahořené na rozdíl od Sovteku EL84.
Závěr
Krásný malý integrovaný zesilovač. Tento zesilovač by se neměl skrývat, protože představuje to nejlepší z elektronkové technologie a všechny její slabé stránky ustupují do pozadí. Leben CS300 má jediné omezení, měl by být propojen s reprosoustavami s vyšší citlivostí a pak předvede skvělý zvuk a dá skutečný význam frázi " Live InThe Room ".


