přenosky a phona, kombinace kterým je lépe se vyhnout
přenosky a phona, kombinace kterým je lépe se vyhnout
Po dlouhé sadě doporučení toho dobrého, co se vloudí mému vkusu si dovolím za vašeho přispění oprášit ty druhé zkušenosti, co prostě nejde pod nos a nebo se nepovedlo zvládnout technickou stránku věci.
Moving Magnet přenosky jsou celkem snadnou startovní zkušeností, najít tu nejlepší pro své ouško je poměrně levné a nenáročné.
Phona k nim patří k dostupným, nejeden AV Receiver či stereo integrovaný zesilovač vládne slušnou destičkou s RIAA korekcí pro správně temperovaný zvouček libý.
Ale jakmile se dostanete za břeh vysokého rozlišení, který nutně vede systémem Moving Coil, čeká Vás nejedno úskalí.
Soulad přenosky a ramene :
průkopník doktor věd Fyziky a Matematiky Rowing, založil dodnes aktuální vlákno o všem se seřízení souvisejícím.
Tak první zklamání byl svět operního pěvce pana Grado. Jeho Grado Prestige Blue mi přišla po čase tak sladká, až to začalo nudit. Zvláště náchylná na brum a lehké šrábance, zkreslení na konci desky mi přišlo u ní velmi nápadné.
Grado Prestige Gold mě bavila a to velmi, snímání škrábanců je také velmi silné a rušivé. Brumíky chytá ráda.
Na jiném phonu to je možná jinak, ale Phono box II. není špatný kousek za svou cenu.
S Ortofonama Nagaokou a Audiotechnikou mu to prostě slušelo lépe.
Sumiko Blue Point, MC HO přenosku bych doporučil jen zdatným kutilům. Doporučená zátěž pod 100 pF je nutnou podmínkou kvalitní reprodukce, kterou tahle japonská přenoska potřebuje k snesitelnému zvuku.
Až pak se dostaví Gradu podobný nasládlý dynamický zvuk s báááječnýma středama, lahodnou barvou výšek podporující jazzový činel a plnost saxíku...
Velmi hezky hraje s upraveným Tube box SE bez vstupních kondenzátorů a lampáčkem od JJ.
Ani konkrétní dotaz na výrobce Phono boxu SE2 nepomohl odhalit, proč se tito dva (Sumiko) parťáci doporučenými na stránkách výrobce nesnášejí. Sumiko Blue Point 2 a Sumiko EVO III. na Phono boxu SE2 pískají jako ....hodně.
Majitelé šťastně sladěných aparátů, kteří nemusí řešit nuance barev a vyladění jednotlivých kombinací nepochopí. My křehcí analogmilci čekáme od konstruktérů pochopení.
Marně vždyť na oscilo je vše ok tak nač ty otravné otázky ?
Proč použít kond o klidném jemném zvuku za 12 Kč, když lze použít to nejlevnější bláto za dvacetník...
A Vaše zkušenosti ???
Výměna elektrolytických kondenzátorů v phonu od asijského výrobce, způsobí dramatickou změnu. Je fakt že dobrý kond s zvukově dobrým hodnocením není levný. Solen, Obligato atd...
Moving Magnet přenosky jsou celkem snadnou startovní zkušeností, najít tu nejlepší pro své ouško je poměrně levné a nenáročné.
Phona k nim patří k dostupným, nejeden AV Receiver či stereo integrovaný zesilovač vládne slušnou destičkou s RIAA korekcí pro správně temperovaný zvouček libý.
Ale jakmile se dostanete za břeh vysokého rozlišení, který nutně vede systémem Moving Coil, čeká Vás nejedno úskalí.
Soulad přenosky a ramene :
průkopník doktor věd Fyziky a Matematiky Rowing, založil dodnes aktuální vlákno o všem se seřízení souvisejícím.
Tak první zklamání byl svět operního pěvce pana Grado. Jeho Grado Prestige Blue mi přišla po čase tak sladká, až to začalo nudit. Zvláště náchylná na brum a lehké šrábance, zkreslení na konci desky mi přišlo u ní velmi nápadné.
Grado Prestige Gold mě bavila a to velmi, snímání škrábanců je také velmi silné a rušivé. Brumíky chytá ráda.
Na jiném phonu to je možná jinak, ale Phono box II. není špatný kousek za svou cenu.
S Ortofonama Nagaokou a Audiotechnikou mu to prostě slušelo lépe.
Sumiko Blue Point, MC HO přenosku bych doporučil jen zdatným kutilům. Doporučená zátěž pod 100 pF je nutnou podmínkou kvalitní reprodukce, kterou tahle japonská přenoska potřebuje k snesitelnému zvuku.
Až pak se dostaví Gradu podobný nasládlý dynamický zvuk s báááječnýma středama, lahodnou barvou výšek podporující jazzový činel a plnost saxíku...
Velmi hezky hraje s upraveným Tube box SE bez vstupních kondenzátorů a lampáčkem od JJ.
Ani konkrétní dotaz na výrobce Phono boxu SE2 nepomohl odhalit, proč se tito dva (Sumiko) parťáci doporučenými na stránkách výrobce nesnášejí. Sumiko Blue Point 2 a Sumiko EVO III. na Phono boxu SE2 pískají jako ....hodně.
Majitelé šťastně sladěných aparátů, kteří nemusí řešit nuance barev a vyladění jednotlivých kombinací nepochopí. My křehcí analogmilci čekáme od konstruktérů pochopení.
Marně vždyť na oscilo je vše ok tak nač ty otravné otázky ?
Proč použít kond o klidném jemném zvuku za 12 Kč, když lze použít to nejlevnější bláto za dvacetník...
A Vaše zkušenosti ???
Výměna elektrolytických kondenzátorů v phonu od asijského výrobce, způsobí dramatickou změnu. Je fakt že dobrý kond s zvukově dobrým hodnocením není levný. Solen, Obligato atd...
Re: přenosky a phona, kombinace kterým je lépe se vyhnout
Zejména nesmí být žádný elektrolytický kondenzátor v cestě signálu ani ve zp. vazbě. Někde na nějakém schématu jsem to viděl, je to velký prohřešek. Do korekcí je potřeba použít kondenzátory s dielektrikem teflon nebo polypropylén. Nikoliv polyester a nikoliv keramiku. Už u toho polypropylénu vyjde cena 6Kč až 15Kč na kus.
Pavel Macura Audio
Re: přenosky a phona, kombinace kterým je lépe se vyhnout
PMA Super.
V tajemné říši MC LO, do níž jsem vykročil za lepší zvukem, mne strašně rozhodil charakter Ortofon Rondo Bronze, kombinující přesný hrot Fritz Gyger s postříbřeným měděným drátkem cívky, zesílený Phono boxem SE2, nebo páně Macurou navrženým Genie Turntable Phonem.
Právě PJ PBSE2 se SMD kondy a neutrálním až "bezbarvým" charakterem a v kombinaci s témbrem MC Ortofon Rondo Bronze vyšel jako nelítostný zdroj zvuku bez analogové barevnosti a bohatosti na výškách či středech, které k analogu patří. Poslech klasické hudby se stal utrpení, hlasy ztratily tkáň, saxík zahnutý plech ústí...
Takové cédéčko za 20.
GTP v tom byl asi nevinně, po úpravě pro MC HO = MM, báječně "ladil" s Sumiko Blue Point 2 i EVO III.
Přesto jsou kolegové, kterým taková kombinace spokojeně hraje léta. Přiznávám, že moje obsedantní nutkání po změně a pokroku ve zvuku, ze mně nedělá právě ideál, za nímž by ostatní kolegové měli jít.
Jednoduchost souladu Ortofon Alpha a PJ PBSE2 byla v timingu a dynamice. Dosáhnout totožného uspokojivého charakteru v MC přenoskách je pěkně drahý špás.
Každý další stupeň složité konstrukce MC phon klade do cesty další překážky, kdy kromě klasické RIAA/Decca křivky kdy phono (laicky řečeno) zesiluje bas a tiší výšky, ještě zesiluje ultra slabounký signál MC přenosky 0,3-0,7 mV na potřebné cca 2,5mV.
Fšecko má vliv, odpory kondy a trefit to tak, aby to mělo "Beat" je o intuici náhodě a štěstí.
V tajemné říši MC LO, do níž jsem vykročil za lepší zvukem, mne strašně rozhodil charakter Ortofon Rondo Bronze, kombinující přesný hrot Fritz Gyger s postříbřeným měděným drátkem cívky, zesílený Phono boxem SE2, nebo páně Macurou navrženým Genie Turntable Phonem.
Právě PJ PBSE2 se SMD kondy a neutrálním až "bezbarvým" charakterem a v kombinaci s témbrem MC Ortofon Rondo Bronze vyšel jako nelítostný zdroj zvuku bez analogové barevnosti a bohatosti na výškách či středech, které k analogu patří. Poslech klasické hudby se stal utrpení, hlasy ztratily tkáň, saxík zahnutý plech ústí...
Takové cédéčko za 20.
GTP v tom byl asi nevinně, po úpravě pro MC HO = MM, báječně "ladil" s Sumiko Blue Point 2 i EVO III.
Přesto jsou kolegové, kterým taková kombinace spokojeně hraje léta. Přiznávám, že moje obsedantní nutkání po změně a pokroku ve zvuku, ze mně nedělá právě ideál, za nímž by ostatní kolegové měli jít.
Jednoduchost souladu Ortofon Alpha a PJ PBSE2 byla v timingu a dynamice. Dosáhnout totožného uspokojivého charakteru v MC přenoskách je pěkně drahý špás.
Každý další stupeň složité konstrukce MC phon klade do cesty další překážky, kdy kromě klasické RIAA/Decca křivky kdy phono (laicky řečeno) zesiluje bas a tiší výšky, ještě zesiluje ultra slabounký signál MC přenosky 0,3-0,7 mV na potřebné cca 2,5mV.
Fšecko má vliv, odpory kondy a trefit to tak, aby to mělo "Beat" je o intuici náhodě a štěstí.
Re: přenosky a phona, kombinace kterým je lépe se vyhnout
Dovolím si nesouhlasit. Pokud signál z raménka nejde do gramo, ale rovnou do zesilovače, není co řešit. Kombinace může být jakákoliv. Ale tady pak řešíme kombinaci přenosky a raménka. Mám Benz micro silver s raménkem Rega RB 350 zapojeného rovnou do phono vstupu zesilovače (zesilovač sám rozpoznává typ přenosky a podle toho se chová) a je to super.
Re: přenosky a phona, kombinace kterým je lépe se vyhnout
Disorder fajn.
Po té Benzce jsem dlouho přemýšlel. Určitě se nemýlí dobré doporučení z internetu a časáků.
Chtělo by se ti pro Nás ji nafotit?
Všechna ramena Rega jsou příjemná, velmi dobře ovladatelná a příznivá k nastavení.
Vybere-li se přenoska co není náchylná na nastavení VTF, které pro jednoduchost Rega ramena nemají, pak je plná spokojenost.
Přenoska s příjemným zvukem Benz Micro Silver je MC s velkým výstupním napětím 2 mV, proto se může zapojit do MM phono předzesilovače třeba přímo v Tvém zesilovači.
A jestli má ten integráč nastavení i na 1000 Ohmů, může to mít lepší výsledek, než na 47 kOhm.
Benzka je bezproblémová, vhodná pro naprostou většinu ramínek a hraje s každým MM phono předzesilovačem jak na MM tak na MC 1000 Ohmů.
Tohle nastavení má spousta vintage zesilovačů, Luxman M-02, Pioneery, PJ Tube box SE, nově Phono box S ale vše bude velmi hezky hrát i s MM.
Ve srovnání s levnými CDP vynikne přirozená a příjemná barevnost středních a vyšších kmitočtů.
Včera sem poslouchal CDP Denon 1520 a velmi mile mě překvapil, takže je to vše na zvážení každého soudruha.
[youtube]kgTTtX8KBS0[/youtube]
Po té Benzce jsem dlouho přemýšlel. Určitě se nemýlí dobré doporučení z internetu a časáků.
Chtělo by se ti pro Nás ji nafotit?
Všechna ramena Rega jsou příjemná, velmi dobře ovladatelná a příznivá k nastavení.
Vybere-li se přenoska co není náchylná na nastavení VTF, které pro jednoduchost Rega ramena nemají, pak je plná spokojenost.
Přenoska s příjemným zvukem Benz Micro Silver je MC s velkým výstupním napětím 2 mV, proto se může zapojit do MM phono předzesilovače třeba přímo v Tvém zesilovači.
A jestli má ten integráč nastavení i na 1000 Ohmů, může to mít lepší výsledek, než na 47 kOhm.
Benzka je bezproblémová, vhodná pro naprostou většinu ramínek a hraje s každým MM phono předzesilovačem jak na MM tak na MC 1000 Ohmů.
Tohle nastavení má spousta vintage zesilovačů, Luxman M-02, Pioneery, PJ Tube box SE, nově Phono box S ale vše bude velmi hezky hrát i s MM.
Ve srovnání s levnými CDP vynikne přirozená a příjemná barevnost středních a vyšších kmitočtů.
Včera sem poslouchal CDP Denon 1520 a velmi mile mě překvapil, takže je to vše na zvážení každého soudruha.
[youtube]kgTTtX8KBS0[/youtube]
Re: přenosky a phona, kombinace kterým je lépe se vyhnout
Nafotím ji, ale nejsem schopen vložit sem fotky. Proto bych rád využil tvých zkušeností a poslal ti je třeba pro vložení na mail. Bylo by to možné?
Re: přenosky a phona, kombinace kterým je lépe se vyhnout
Pro Tebe cokooli.
Dáme ji taky do Tvého vlákna Benz.
Tady bych si dovolil shrnout, že Disorderova kombinace přenosky, ramene a phona je velmi vhodná.
Proto se jí můžeme věnovat v jiném vláknu ať nejsme mimo mísu a nepřiděláváme adminům práci.
Dáme ji taky do Tvého vlákna Benz.
Tady bych si dovolil shrnout, že Disorderova kombinace přenosky, ramene a phona je velmi vhodná.
Proto se jí můžeme věnovat v jiném vláknu ať nejsme mimo mísu a nepřiděláváme adminům práci.
Re: přenosky a phona, kombinace kterým je lépe se vyhnout
Děkuji za vložení fota.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host