Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
Rozhodl jsem se vylepšit svoji stávající audiosestavu koupí Pro-Jectu RPM 1 carbon.
Prodejce sliboval Ortofonku 2M Red v ceně, továrně seřízenou. Takto přesně prý to doma nenastavím.
Doma jsem gramo smontoval a pustil první desku. Po první vlně nadšení jsem začal objevovat mouchy.
Ostré a agresivní vyšší středy a výšky, ve druhé polovině LP postupný nárůst zkreslení, zvláště pak v levém kanále, zkreslené sykavky.
Začal jsem pátrat po příčině a zjistil následující.
Špatné nastavení VTA o cca 2°. Opravil jsem.
Špatný azimut o cca 1°. Opravil jsem.
Antiskating jsem snížil o cca 30%.
Kontrola offsetu - v pořádku.
Zvuk se o něco zlepšil, nicméně problém s lehkým zkreslením a sykavkami přetrvával.
Následně jsem s hrůzou zjistil, že mám špatně montážní vzdálenost raménka! Místo 196,5mm mám 200mm!
(RPM1 má mít efektivní vzdálenost 218,5mm a přesah 22mm)
V podstatě jsem měl RPM1 nastavený podle Debut SE II !!!!! (mont. 200mm, ef. 218,5mm, přesah 18,5mm).
Zkusil jsem posunem přenosky nastavit efektivní délku na 218,5mm (přesah 18,5mm) - zvuk naprosto příšerný.
Tak jsem zkusil druhou možnost - efektivní délku 220mm s přesahem 20mm (víc už to nejde!)- Zvuk vyrovnaný, neagresivní, sykavky v pořádku.
Nicméně bych se rád dostal na doporučované nastavení, možná se zvuk ještě malinko zlepší.
Neví tu někdo, jak je raménko uchycené, je-li tam nějaká vůle k posunu o min. 2mm od pivotu ke spindlu?
Prodejce sliboval Ortofonku 2M Red v ceně, továrně seřízenou. Takto přesně prý to doma nenastavím.
Doma jsem gramo smontoval a pustil první desku. Po první vlně nadšení jsem začal objevovat mouchy.
Ostré a agresivní vyšší středy a výšky, ve druhé polovině LP postupný nárůst zkreslení, zvláště pak v levém kanále, zkreslené sykavky.
Začal jsem pátrat po příčině a zjistil následující.
Špatné nastavení VTA o cca 2°. Opravil jsem.
Špatný azimut o cca 1°. Opravil jsem.
Antiskating jsem snížil o cca 30%.
Kontrola offsetu - v pořádku.
Zvuk se o něco zlepšil, nicméně problém s lehkým zkreslením a sykavkami přetrvával.
Následně jsem s hrůzou zjistil, že mám špatně montážní vzdálenost raménka! Místo 196,5mm mám 200mm!
(RPM1 má mít efektivní vzdálenost 218,5mm a přesah 22mm)
V podstatě jsem měl RPM1 nastavený podle Debut SE II !!!!! (mont. 200mm, ef. 218,5mm, přesah 18,5mm).
Zkusil jsem posunem přenosky nastavit efektivní délku na 218,5mm (přesah 18,5mm) - zvuk naprosto příšerný.
Tak jsem zkusil druhou možnost - efektivní délku 220mm s přesahem 20mm (víc už to nejde!)- Zvuk vyrovnaný, neagresivní, sykavky v pořádku.
Nicméně bych se rád dostal na doporučované nastavení, možná se zvuk ještě malinko zlepší.
Neví tu někdo, jak je raménko uchycené, je-li tam nějaká vůle k posunu o min. 2mm od pivotu ke spindlu?
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
trochu zavádzajúci titulok,ale počkaj na Renowna ten ti určite poradi
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
No doufám, že někdo poradí...
Nullpointy by se daly na stávající stav přepočítat, ale nikde jsem nenašel offsetový úhel 8,6" karbonového raménka...
Nullpointy by se daly na stávající stav přepočítat, ale nikde jsem nenašel offsetový úhel 8,6" karbonového raménka...
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
já bych se k tomu nerad vyjadřoval.
K tomu má Project speciální službu :
Těch gramofonů se prodá několik tisíc ročně, že by na to ještě nikdo jiný nepřišel ?
K tomu má Project speciální službu :
klidně to lze napsat v češtině, půjde to přes českého distributora a jistě se tazateli dostane kvalifikované odpovědi.
Těch gramofonů se prodá několik tisíc ročně, že by na to ještě nikdo jiný nepřišel ?
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
Vidím, že se mi moc nevěří.Těch gramofonů se prodá několik tisíc ročně, že by na to ještě nikdo jiný nepřišel ?
Je to opravdu 200mm, pracuju ve výzkumu a vývoji jisté optické firmy, takže o měření cosi vím...
Dík za tip na kontakt, určitě tam napíšu.
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
Tak se mi podařilo podle Tonearm Alignment Calculator nastavit offset tak, jak vyžaduje "nová" montážní vzdálenost 200mm.
http://www.vinylengine.com/tonearm_alig ... or_pro.php
Teď je zvuk téměř dokonalý, jsem naprosto spokojený.
Nicméně mám dost nepříjemný pocit z kvality práce v Litovli, zvláště z jejich přístupu k zákazníkovi...
Nabízejí se mi 2 teorie:
1. Soudruzi udělali chybu, a aby ji zaretušovali, dali do prodeje variantu s osazenou přenoskou, přenastavenou podle zrovna povedené montážní vzdálenost. (Mluvilo by pro to to, že mé nové nastavení je téměř totožné s původním, jak jsem to dostal, jen nullpointy měli nastavené podle firemní šablony - nedokonalý zvuk byl prvotní podnět ke kontrole nastavení). Dobré kusy prodávají bez přenosky...
2. Soudruzi našli lepší nastavení, změnili montážní vzdálenost, (nicméně použili starou šablonu) a zapomněli to sdělit v prospektu.
Bod 2. bych celkem akceptoval - stane se.
Ale pokud to byla jen retuš, co potom zákazník, který si koupí novou přenosku a nastaví ji v dobrém úmyslu podle stávající dokumentace?!!!
Jsou to ale jen mé teorie, opírající se o můj exemplář a taky trošku o několik zmínek z fór o nepřesnostech montážní vzdálenosti ProJectů z posledních cca 10 let.
http://www.vinylengine.com/tonearm_alig ... or_pro.php
Teď je zvuk téměř dokonalý, jsem naprosto spokojený.
Nicméně mám dost nepříjemný pocit z kvality práce v Litovli, zvláště z jejich přístupu k zákazníkovi...
Nabízejí se mi 2 teorie:
1. Soudruzi udělali chybu, a aby ji zaretušovali, dali do prodeje variantu s osazenou přenoskou, přenastavenou podle zrovna povedené montážní vzdálenost. (Mluvilo by pro to to, že mé nové nastavení je téměř totožné s původním, jak jsem to dostal, jen nullpointy měli nastavené podle firemní šablony - nedokonalý zvuk byl prvotní podnět ke kontrole nastavení). Dobré kusy prodávají bez přenosky...
2. Soudruzi našli lepší nastavení, změnili montážní vzdálenost, (nicméně použili starou šablonu) a zapomněli to sdělit v prospektu.
Bod 2. bych celkem akceptoval - stane se.
Ale pokud to byla jen retuš, co potom zákazník, který si koupí novou přenosku a nastaví ji v dobrém úmyslu podle stávající dokumentace?!!!
Jsou to ale jen mé teorie, opírající se o můj exemplář a taky trošku o několik zmínek z fór o nepřesnostech montážní vzdálenosti ProJectů z posledních cca 10 let.
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
...a ještě bod 3.:
Na model RPM 1 carbon soudruzi použili základnu RPM 1, která má montážní vzdálenost 200mm!!!!
http://www.vinylengine.com/library/pro-ject/rpm-1.shtml
Pak tedy mé nové nastavení je navlas stejné jako u modelu RPM 1.
Takže dodaná dokumentace je na prd...
Důvěra ve značku v háji...
Na model RPM 1 carbon soudruzi použili základnu RPM 1, která má montážní vzdálenost 200mm!!!!
http://www.vinylengine.com/library/pro-ject/rpm-1.shtml
Pak tedy mé nové nastavení je navlas stejné jako u modelu RPM 1.
Takže dodaná dokumentace je na prd...
Důvěra ve značku v háji...
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
Prečo to nereklamuješ u predajcu? Pravda je že za to chcu 399€ čo mi pripada na realny analog dosť málo, ale ako prvy gramofón prečo nie.Hrať by to malo a predajca by ti mal vymeniť kus za kus a ak bude problém aj tam tak potom by som vynašal súdy nad značkou. Posrať sa dnes môže uplne všetko. Daj vedieť ako si dopadol.
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
PS : A prestaň použivať oslobenie "soudruh" od roku 1989 to nie je povinné...
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
Závěr vědecké práce je, že RPM 1 carbon má být nastaven (raménko atd..) jako RPM 1!
Pokud jsi ale zjistil, že máš od prodejce seřízený nepřesně gramofon, i přes sliby prodejce, je to smutný a určitě bych se na toho prodejce obrátil. Asi zjistíš sám, že po manipulaci s gramofonem by si gramofon zasloužil seřídit pokaždý. Nevěřím, že se nedokáže při manipulaci zabránit rozladění, i když nastavení přesahu by nemělo ujíždět a bylo spíš špatně natavené...ale jsme lidi, stane se a pro tebe je jednoznačně lepší, že jsi pronikl do tajů nastavování gramofonu. S těma mouchama, který si zjistil při prvním poslechu, ještě můžu říct, že na zkreslení zvuku má vliv i stav desky a nemusí to hned znamenat špatně nastavený gramofon...
Jinak minimalismus RPM 1 se mi osobně moc líbí. Čistý design. Mít masivnější "nožičky", tak by mi připomínal Avid Ingenium.
Hodně radosti s novým poslechem, ať Ti počáteční strasti vynahradí radost ze zvuku...
Pokud jsi ale zjistil, že máš od prodejce seřízený nepřesně gramofon, i přes sliby prodejce, je to smutný a určitě bych se na toho prodejce obrátil. Asi zjistíš sám, že po manipulaci s gramofonem by si gramofon zasloužil seřídit pokaždý. Nevěřím, že se nedokáže při manipulaci zabránit rozladění, i když nastavení přesahu by nemělo ujíždět a bylo spíš špatně natavené...ale jsme lidi, stane se a pro tebe je jednoznačně lepší, že jsi pronikl do tajů nastavování gramofonu. S těma mouchama, který si zjistil při prvním poslechu, ještě můžu říct, že na zkreslení zvuku má vliv i stav desky a nemusí to hned znamenat špatně nastavený gramofon...
Jinak minimalismus RPM 1 se mi osobně moc líbí. Čistý design. Mít masivnější "nožičky", tak by mi připomínal Avid Ingenium.
Hodně radosti s novým poslechem, ať Ti počáteční strasti vynahradí radost ze zvuku...
Re: Pro-Ject RPM 1 carbon - závada
Za ty soudruhy se omlouvám, byl jsem trochu naštvaný...
Nicméně vše špatné k něčemu dobré - dost jsem se o nastavení gramofonu dozvěděl. Ať už z několika našich fór, nebo z Vinylengine.
Vyrobil jsem si přesný přípravek na nastavení VTA a optický kolimátor na přesné nastavení azimutu - to se neztratí...
A když už jsem si jej tak nastavil a se zvukem jsem spokojený, vracet jej nebudu. (Kdovíco by mi zas poslali...)
Ovšem ale výrobce a prodejce informovat budu.
Nicméně vše špatné k něčemu dobré - dost jsem se o nastavení gramofonu dozvěděl. Ať už z několika našich fór, nebo z Vinylengine.
Vyrobil jsem si přesný přípravek na nastavení VTA a optický kolimátor na přesné nastavení azimutu - to se neztratí...
A když už jsem si jej tak nastavil a se zvukem jsem spokojený, vracet jej nebudu. (Kdovíco by mi zas poslali...)
Ovšem ale výrobce a prodejce informovat budu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host