Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Tenhle highend gramofon si koupil kamarád Pecuch.
Jelikož s vinylem začíná, dostavil se vyslanec Hifinázorů, zvláště analogové sekce...
Dřevěná podlaha historického domu na trámech není ideál k hladkému provozu grama.
Nejlépe vyladěný, kročeji odolný 6PerspeX je pro mne stále etalonem v izolaci od houpání.
Ale jeho podání basů není tak sklepně působivé, tím je v katalogu PJ jednoznačným vítězem highendový gramofon RPM 10.
Nadchla mne doba samovolného otáčení těžkého akrylového talíře.
Ložisko je opravdu pompézně interesantní.
10“ rameno je tak akorát. Úhlové zkreslení je menší než u klasické 9“ a stále dobré v efektivní hmotnosti pro současně vyráběné přenosky.
Použitý model měl doporučené prodrátování VDH MCS150M z čistého stříbra v izolaci.
Při kontrole nastavení přesahu přenosky za střed ložiska talíře mě zakočil jemný řachtavý zvuk vůle ložisek ramínka.
Maje sebou klíč k nastavení vůle dotáhl sem svislé i vodorovné ložiska. Výsledkem bylo celkové zatuhnutí ramene… muselo se povolit tak mezi klepání a utažení.
Vím od sebe jak může rozvibrované ramínko ve volných ložiskách drnčet. Marně se hledá zdroj když to našinec nezná.
Majitel gramce a šablony si nenastavil tisk dokumentu z PDF Rowinga a tiskárna změnila měřítko.
Přesah přenosky byl nastavený správně, jen jsem jemně upravil offsetový úhel podle tuhy do pentilky.
Síla antiskatingu byl problém.
Seřizovací deska ČS HI FI KLUBU Stereofonie 2 má jak hladkou plochu pro nastavení antiskatingu, tak kontrolu fáze nahrávkou bubnů .
Furt to tahalo do pravé bedny, ale nechali jsme tam střední drážku zářezu pro silonek antiskatingu, protože hrot přenosky Ortofon Rondo Bronze má rafinovaný brus F. Gyger a ten nepotřebuje tak velkou sílu jako sférické, nebo eliptické hroty.
Phono v Luxmanovi C-02 je k Rondo Bronze příjemným partnerem, jen nějaké ty kontakty zazlobily.
Přece jen je nutný servis, čas si bere své.
Kamarádova sbírka vinylů mě příjemně překvapila.
Pomocí vlákna „co jsem poslouchal na vinylu“ se nakoupila samá dobrá LP.
Poslech byl příjemnou odměnou za pečlivé 1,5 hodinové nastavování.
Jediné co jsem dle svého pocitu odbyl je Azimut.
Na něj je kabrňák software do PC Adjut plus s měřící deskou. Ale ten má jen Rowing a Peer.
Možná to jde nějak nahradit měřící LP a osciloskopem, ale to já nemohu sloužit.
Gramec to je highendový, dík oddělení motorku od šasi, pořádnému ložisku a velmi velmi těžkému talíři je zvuk z něj příjemným zážitkem.
Akrylový poklop objedná u referenčního dodavatele Pytlova Denonu a může se oddávat elpíčkovému rituálu .
Paráda.
Jelikož s vinylem začíná, dostavil se vyslanec Hifinázorů, zvláště analogové sekce...
Dřevěná podlaha historického domu na trámech není ideál k hladkému provozu grama.
Nejlépe vyladěný, kročeji odolný 6PerspeX je pro mne stále etalonem v izolaci od houpání.
Ale jeho podání basů není tak sklepně působivé, tím je v katalogu PJ jednoznačným vítězem highendový gramofon RPM 10.
Nadchla mne doba samovolného otáčení těžkého akrylového talíře.
Ložisko je opravdu pompézně interesantní.
10“ rameno je tak akorát. Úhlové zkreslení je menší než u klasické 9“ a stále dobré v efektivní hmotnosti pro současně vyráběné přenosky.
Použitý model měl doporučené prodrátování VDH MCS150M z čistého stříbra v izolaci.
Při kontrole nastavení přesahu přenosky za střed ložiska talíře mě zakočil jemný řachtavý zvuk vůle ložisek ramínka.
Maje sebou klíč k nastavení vůle dotáhl sem svislé i vodorovné ložiska. Výsledkem bylo celkové zatuhnutí ramene… muselo se povolit tak mezi klepání a utažení.
Vím od sebe jak může rozvibrované ramínko ve volných ložiskách drnčet. Marně se hledá zdroj když to našinec nezná.
Majitel gramce a šablony si nenastavil tisk dokumentu z PDF Rowinga a tiskárna změnila měřítko.
Přesah přenosky byl nastavený správně, jen jsem jemně upravil offsetový úhel podle tuhy do pentilky.
Síla antiskatingu byl problém.
Seřizovací deska ČS HI FI KLUBU Stereofonie 2 má jak hladkou plochu pro nastavení antiskatingu, tak kontrolu fáze nahrávkou bubnů .
Furt to tahalo do pravé bedny, ale nechali jsme tam střední drážku zářezu pro silonek antiskatingu, protože hrot přenosky Ortofon Rondo Bronze má rafinovaný brus F. Gyger a ten nepotřebuje tak velkou sílu jako sférické, nebo eliptické hroty.
Phono v Luxmanovi C-02 je k Rondo Bronze příjemným partnerem, jen nějaké ty kontakty zazlobily.
Přece jen je nutný servis, čas si bere své.
Kamarádova sbírka vinylů mě příjemně překvapila.
Pomocí vlákna „co jsem poslouchal na vinylu“ se nakoupila samá dobrá LP.
Poslech byl příjemnou odměnou za pečlivé 1,5 hodinové nastavování.
Jediné co jsem dle svého pocitu odbyl je Azimut.
Na něj je kabrňák software do PC Adjut plus s měřící deskou. Ale ten má jen Rowing a Peer.
Možná to jde nějak nahradit měřící LP a osciloskopem, ale to já nemohu sloužit.
Gramec to je highendový, dík oddělení motorku od šasi, pořádnému ložisku a velmi velmi těžkému talíři je zvuk z něj příjemným zážitkem.
Akrylový poklop objedná u referenčního dodavatele Pytlova Denonu a může se oddávat elpíčkovému rituálu .
Paráda.
Re: Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Profi test s kvalitními fotkami.
http://audio.com.pl/testy/pro-ject-rpm-101:4
Autorem je myslím Wojtek Pacula, píše v něm že mu přijde highendověji konstruovaný, než dražší model Xtension.
http://audio.com.pl/testy/pro-ject-rpm-101:4
Autorem je myslím Wojtek Pacula, píše v něm že mu přijde highendověji konstruovaný, než dražší model Xtension.
Re: Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Na seřízení azimutu přenosky je dobrý fozgometer.
Re: Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Ze je Adjust+ komfortni reseni je nesporne, kdyz je ale po ruce male zrcatko a nesilhajici "mechanik", lze i tak dosahnout velmi uspokojivych vysledku.
Ja uz to takhle delam pres dvacet let...
P.S.: Ta fotka "rozborky" RPM 10-ky je fakt krasa......
Ja uz to takhle delam pres dvacet let...
P.S.: Ta fotka "rozborky" RPM 10-ky je fakt krasa......
Re: Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Ano poláci jsou pro mne TOP v testech audia a všeho kolem vinylu, taky protože umím tenhle jediný jazyk trochu i číst.Prospero píše:Ze je Adjust+ komfortni reseni je nesporne, kdyz je ale po ruce male zrcatko a nesilhajici "mechanik", lze i tak dosahnout velmi uspokojivych vysledku.
Ja uz to takhle delam pres dvacet let...
P.S.: Ta fotka "rozborky" RPM 10-ky je fakt krasa......
Jazyky Ti závidím.
Wojtek na všechno používá Denon DL103 což je velmi náročné na phono MC.
Oč je tahle přenoska levnější, to si dá připlatit na phonu. Jinak ji neuslyšíme a pro nováčky se může stát, že si pomyslí, nač ten vinyl tak oslavujeme...
Zrcátko na FG nestačí. Trápil sem se na ramínku Kuzma Stogi S s zrcátkem ale zvuk byl tak nějak neposedný právě s Ortofon Rondo Bronze. Její dynamika je strhující, ale unipivotní ramínko bylo pro zasednutí hrotu do drážky problém.
Co je s radiálním dvoubodovým ramínkem PJ radost je prostá pevnost azimutu. Málo kdo možná ví, kde je šroubek na pootočení rourou ramene.
Nezbývá než doufat, v naprostou přesnost montáže přilepeného masivního diamantu, hliníkové kónické chvějky a vlastního tělíčka zaoblené Rondo Bronze.
Bronzka má vylepšenou chvějku tvarem ne do trubičky jako všechny, ale do "trychtýřku" kónickou.
Kluci z Canoru nastavovali a nastavovalu na RPM9 Bronzku ale měřák jim házel nesouhlasné hodnoty.
Opravdový azimut nesouhlasil se zrcátkem.
Moji Bronze na Kuzmě zkrotil až Rowing s Adjust plusem.
Re: Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Ještě se mi připomělo, při nastavování antiskatingu je třeba velké trpělivosti (obdivuji rybáře s vlasci, nebo toho pána co v SEV-u tam navazuje závažíčko), zavést silon do nejkratší drážky s nejmenší silou to je pro prstíky s pinzetou něco...
Pak byl kontrolní poslech, něco se mi nezdálo i kamoš podotkl, že je to nějaké zadušené.
Při manipulaci se silonem jsme pootočili s protizávažím a nastavili přítlak na 3,2g !
Závidím ramínkům Rega tu tlačítkovou aretaci posuvu.
Bez parádní digitální váhy PJ (i kolíbková by stačila) bych marně hledal chybu.
Doporučenka přítlaku je :
Sledování síla Rozsah: 2-2,5 g (20-25 mN)
Sledování síla, doporučená: 2,3 g (23 mN)
RPM 10.1 je důstojný přístroj s životností neomezenou.
Pak byl kontrolní poslech, něco se mi nezdálo i kamoš podotkl, že je to nějaké zadušené.
Při manipulaci se silonem jsme pootočili s protizávažím a nastavili přítlak na 3,2g !
Závidím ramínkům Rega tu tlačítkovou aretaci posuvu.
Bez parádní digitální váhy PJ (i kolíbková by stačila) bych marně hledal chybu.
Doporučenka přítlaku je :
Sledování síla Rozsah: 2-2,5 g (20-25 mN)
Sledování síla, doporučená: 2,3 g (23 mN)
RPM 10.1 je důstojný přístroj s životností neomezenou.
Re: Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Myslim ze na FG staci, na Clearaudio "Satisfy" nebyl s "Kontrapunktem b" (FG 80) nejmensi problem. (Vracel jsem ten azimut zpet prave po odzkouseni levnejsi prenosky, s ne na 100% vestavenou chvejkou.)eficak píše:Zrcátko na FG nestačí.
Ten kverulant bude spis "Kuzma"! Jo, jo, jak je to ramenko krasne, tak je i narocne na nastaveni...holt "jednobodak".
Ale jak pises, pokud je diamant na chvejce "mimo", coz, prave u levnejsich modelu, az zase tak vzacne skutecne neni, pomuze i to, od vyrobce nejpresnejsi nastaveni "rourky" ramenka, starou Belu a potom nutno laborovat.
S antiskatingem u ProJectu je to to same. U me 1.2 jsem se s tim silonem neco navztekal a take nikdy nepochopil, proc tam ty zarezy jsou jen tri...
Jak uz jsem nedavno psal i jinde: Zlate magneticke nastaveni u "Satisfy"!
P.S.: Bronzku jsem jeste na 32mN hrat neslysel....
Re: Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Líbil by se mi magnetický, nebo rafinovanější kladkový antiskating aby zůstala zachovaná jednoduchost silonku.
SEV umí konstrukci s magnety.
Ta ramínka se dělaly už za Tesly a dělají pro Cambridge Audio.
RPM1 měla v prvním provedení magnet napevno pro většinu eliptických hrotů.
Kámoš si na RPM10.1 antiskating nastaví sám, až se rozhýbou víc ložiska ramínka. Určitě se trefí, prostě hlas zpěvaččin uprostřed.
Jsu rád, že máš taky osahaný dobrý přenosky. Máš pravdu jednoboďák Kuzma je pro Bronzku pekelná výzva.
Vlastně jsem ho provozoval bez jemného závaží v bočním závitu v protizávaží.
Tyhle věci se jistě seřizují jemnou mechanikou.
V testu Techradaru shledali spoustu plusů, dodaná přenoska VDH Kolibri si libovala.
Jedinou slabinu našli. V jejich kusu se projevila mikrofoničnost ramínka.
SEV umí konstrukci s magnety.
Ta ramínka se dělaly už za Tesly a dělají pro Cambridge Audio.
RPM1 měla v prvním provedení magnet napevno pro většinu eliptických hrotů.
Kámoš si na RPM10.1 antiskating nastaví sám, až se rozhýbou víc ložiska ramínka. Určitě se trefí, prostě hlas zpěvaččin uprostřed.
Jsu rád, že máš taky osahaný dobrý přenosky. Máš pravdu jednoboďák Kuzma je pro Bronzku pekelná výzva.
Vlastně jsem ho provozoval bez jemného závaží v bočním závitu v protizávaží.
Tyhle věci se jistě seřizují jemnou mechanikou.
V testu Techradaru shledali spoustu plusů, dodaná přenoska VDH Kolibri si libovala.
Jedinou slabinu našli. V jejich kusu se projevila mikrofoničnost ramínka.
Re: Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Aleši děkuji moc za návštěvu a za pomoc s gramofonem!!! Chytil jsem druhej dech a poslouchám a klaním se... ne interpretům, ale vinylu jako takovému...co já na své sestavě začal slyšet....a ta prostorovost... je to moc hezkej pocit a tak si v něm plavu... Vážím si toho, že jsi dojel a pomohl. Ani nevíš jak... už vím co znamená audio neurosa je pryč a nebo termín pocitář...
Re: Pro-Ject RPM 10.1 Evolution
Tvůj popis koncertu v bluesové kolébce v USA je pro mne magický. Přeji Ti velké koncerty doma u Vás.
A Pipis je tam s náma v Luxmanech C a M 02.
Musím se vyznat k okouzlení ručičkama M 02. Je to fešák, design je velmi důležitý.
http://www.hifinazory.cz/clanky/Gramofo ... Rowing.pdf
Rowing je můj analogový vzor !
A Pipis je tam s náma v Luxmanech C a M 02.
Musím se vyznat k okouzlení ručičkama M 02. Je to fešák, design je velmi důležitý.
http://www.hifinazory.cz/clanky/Gramofo ... Rowing.pdf
Rowing je můj analogový vzor !
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host