no, Drahouš Nakamiči byl špica, not for casual customer, pro mě vrcholný model Technics RS-B100 (ruční kalibrace, dolby B,C, dbx sorry neměl dolby S - přišel trovcu později
ano Aiwa F990 s automatem tape data byla na vrcholu (Tuzex 1986-1987)
Tapedeck JVC DV 662 3 Head a JVC TD-W330 jak nahravat ??
Re: Tapedeck JVC DV 662 3 Head a JVC TD-W330 jak nahravat ??
Na kazetách jsem vyrůstal, měl jsem jen "dvojče" od Aiwy, nahrával jsem ze satelitu, u kamaráda z CD (měl věž Technics) a samozřejmě z kazet. Ještě teď mám vlastně úplně všechny kazety (cca 250 kousků) a určitě mám v plánu si pořídit tape deck. To, že někdo nezažil cinche mě pobavilo, mě zas překvapilo, když jsem se o to znovu před dvěma lety začal zajímat, že teď už se vše připojuje přes hdmi.
-
- Příspěvky: 901
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tapedeck JVC DV 662 3 Head a JVC TD-W330 jak nahravat ??
To kolísání hlasitosti by právě nemělo nastat, pokud při nahrávání i přehrávání je zapnutý identický typ Dolby. Ale je pravda, že někdy byly problémy s kompatibilitou - Dolby Laboratories poskytovaly vpodstatě jenom licenci, výrobci přílušných obvodů byli různí. Nejlépe to fungovalo při nahrávání a následném přehrávaní na stejném decku, to bývalo bez problémů a šum byl výrazně redukovaný.
Ohledně kazet - BASF bývaly velmi dobré, ale už je to let.
Obecně se doporučovalo používat na japonských strojích japonské kazety a na evropských evropské, protože i při tom automatickém nastavování typu pásků se u japonských a evropských výrobků trochu lišily hodnoty přednastavených předmagnetizačních proudů a to zohledňovali i výrobci kazet. Nejlepší výrobky měly možnost hodnoty předmagnetizace nastavovat plynule, někdy decky měly i (lepší nebo horší) automatickou kalibraci.
Nastavování polohy hlav byl, jak píše lechos, vždycky problém. Sice existovaly referenční kazety, podle kterých se měla poloha hlav seřizovat (autorizované servisy je měly mít), ale v reálu to moc nefungovalo, možná i "díky" kvalitě těch servisů. Individuálně dovezené stroje často odmítaly vůbec přijmout do opravy.
A když se hlavy ohrály, kde sehnat nové?
Ohledně kazet - BASF bývaly velmi dobré, ale už je to let.
Obecně se doporučovalo používat na japonských strojích japonské kazety a na evropských evropské, protože i při tom automatickém nastavování typu pásků se u japonských a evropských výrobků trochu lišily hodnoty přednastavených předmagnetizačních proudů a to zohledňovali i výrobci kazet. Nejlepší výrobky měly možnost hodnoty předmagnetizace nastavovat plynule, někdy decky měly i (lepší nebo horší) automatickou kalibraci.
Nastavování polohy hlav byl, jak píše lechos, vždycky problém. Sice existovaly referenční kazety, podle kterých se měla poloha hlav seřizovat (autorizované servisy je měly mít), ale v reálu to moc nefungovalo, možná i "díky" kvalitě těch servisů. Individuálně dovezené stroje často odmítaly vůbec přijmout do opravy.
A když se hlavy ohrály, kde sehnat nové?
Re: Tapedeck JVC DV 662 3 Head a JVC TD-W330 jak nahravat ??
Odvrácená strano, Ty to tady ale hrneš. Piš pouze svoje vlastní zkušenosti. Nejsi náhodou přejmenovaný Jasoň, nebo někdo podobný?
Re: Tapedeck JVC DV 662 3 Head a JVC TD-W330 jak nahravat ??
nejvyšší modely měly kolmost a výšku hlav nastavitelnou servomotorkem pro čtení kazet nahraných na jiném stroji, to už byla technologie skoro kosmická pravda cena aparátu tomu odpovídala
Basf měl dobrý zvuk ale horší mechaniku, rovnací folie se časem vydřela a odpor odvíjení vzrostl
až někdy k zastavení stroje (nebo deformaci pásku)
hlavy pasovaly náhradní, pokud byl tvar a velikost držáku stejný no tak se použila, na impedanci
se moc nehledělo, nebyly na to běžně dostupné měřáky, improvizovalo se jak to šlo
Grundig dosloužil na hlavu Hitachi a tak podobně...
Basf měl dobrý zvuk ale horší mechaniku, rovnací folie se časem vydřela a odpor odvíjení vzrostl
až někdy k zastavení stroje (nebo deformaci pásku)
hlavy pasovaly náhradní, pokud byl tvar a velikost držáku stejný no tak se použila, na impedanci
se moc nehledělo, nebyly na to běžně dostupné měřáky, improvizovalo se jak to šlo
Grundig dosloužil na hlavu Hitachi a tak podobně...
-
- Příspěvky: 901
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tapedeck JVC DV 662 3 Head a JVC TD-W330 jak nahravat ??
to lechos:
Nastavitelné hlavy - o byl sen (myslím, že to měl i ten oldearem zmiňovaný Dragon), tak daleko jsem to ale nikdy nedotáhl, maximum byl dvojhlavý deck s Dolby C.
Po výměně hlav v autorizovaném servisu (nebyly identické s originálem) zvuk strašný, naštěstí pomohl kamarád ze servisu z vedlejšího města, půl dne jsme měřili, štelovali a poslouchali. A stejně co jsem sehnal, nahrál jsem raději znovu. Další výměna hlav už naštěstí nebyla nutná, přišly CD-ka a všechen analog šel pryč. Ale ty zážitky s tím spojené byly fajn.
to oldear:
Co jsem zažil, o tom píšu. Ještě nejsou všichni starší hifisti pod drnem .
Ovšem ten Dragon, to musela být bomba. V té době jsem ho viděl akorát na obrázku.
Nastavitelné hlavy - o byl sen (myslím, že to měl i ten oldearem zmiňovaný Dragon), tak daleko jsem to ale nikdy nedotáhl, maximum byl dvojhlavý deck s Dolby C.
Po výměně hlav v autorizovaném servisu (nebyly identické s originálem) zvuk strašný, naštěstí pomohl kamarád ze servisu z vedlejšího města, půl dne jsme měřili, štelovali a poslouchali. A stejně co jsem sehnal, nahrál jsem raději znovu. Další výměna hlav už naštěstí nebyla nutná, přišly CD-ka a všechen analog šel pryč. Ale ty zážitky s tím spojené byly fajn.
to oldear:
Co jsem zažil, o tom píšu. Ještě nejsou všichni starší hifisti pod drnem .
Ovšem ten Dragon, to musela být bomba. V té době jsem ho viděl akorát na obrázku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host