Před pár lety jsem se známému svěřil se svým problémem - v nekonečné záplavě nahrávek vážné hudby jsem měl problémy se orientovat. Podle "hvězdnosti" jmen skladatelů, interpretů a nakladatelství (nebo naopak podle "nehvězdnosti", ale dobré ceny) jsem na blind kupoval nahrávky a doma byl pak příjemně / nepříjemně překvapen.
Známý se mi vysmál a doporučil mi každoročně doplňovanou knihu "The Gramophone Classical Music Guide"

(aktuální je pro rok 2008: http://www.amazon.com/Gramophone-Classi ... d_ys_iyr16 )
se slovy: "to je v nadsázce Michelinovský průvodce labužníka světem vážné hudby, najdeš tam všechny významné skladatele, jejich díla a nejpovedenější interpretace dle hodnocení recenzentů renomovaného britského Gramophone Magazine. Basta fidli!".
Jak řekl, udělal jsem a koupil.
Což o to, je to povedený "průvodce", jasný, přehledný, obecně respektovaný, pořádná porce informací.
Osobně s ním mám jeden drobný problém: v průběhu času jsem zjistil, že alespoň pro mě více než "průvodce" je něčím jako katalogem známek. Čtu-li si recenze a doporučení na nahrávky, které nemám, nedá mi to spát dokud si je nepořídím


A protože jeden katalog je málo, dávky drogy musí být neustále zvyšovány, dotaz na ostatní: jakou "literaturu" na doplňování sbírek vážné hudby používáte? Máte nějaké tipy?