Ideální délka reprokabelů

Signálové, reproduktorové i napájecí kabely
akim5

Ideální délka reprokabelů

Příspěvek od akim5 »

Pro technicky znalé bude můj dotaz znít pravděpodobně hloupě, ale zajímalo by mě - jako laika, jaká je ideální délka reprokabelů. Co vím, je to, že čím kratší, tím lepší. Zajímám se o to, protože když jsem ze začátku stavění své sestavy chtěl přejít z obyčejné dvoulinky na nějaký kvalitnější reprokabel, bylo mi řečeno, že reprokabel, aby fakt hrál, by neměl být více jak 2 metry, maximálně 2,5 metrů dlouhý. Vím, že se tady psalo, že ty delší kabely můžou fungovat jako anténa, ale...

Takže:
- jaká je maximální doporučená délka reprokabelu? Tedy ta, do které lze ještě plně využít vlastnosti kvalitnějších kabelů?
- je nějaká závislost na konstrukci kabelu a této požadované délky? Tedy jestli třeba koax není při větších délkách tak náchylný na rušení (cucám z prstu)

Jsem laik, prosím o shovívavost *klanimse*

Díky.

Jarda69
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Ideální délka reprokabelů

Příspěvek od Jarda69 »

Nadpis je dost zavádějící.
Pokud nejsou peníze problém a bude to někdo navrhovat od začátku a bude tomu rozumnět, tak tipuju, že ani 10m by neměl být problém. Je to tak složitá otázka, že ti na ní asi nikdo neodpoví.
Tím myslím, že ti nikdo nenapíše "5m je ok, 6m už je moc".

svartenatt
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Příspěvek od svartenatt »

Ideálně je bez kabelů. Kabel nepřidá žádnou hodnotu k přenosu zvukového signálu. Takže čím kratší, tím lepší platí. Nejlépe aby se výstup ze zesilovače absolutně shodoval se vstupem na svorkách reprosoustavy. Takže ten metr a půl by byl ideální pro rozmístění reprosoustav.

bacil2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bacil2 »

... z praktickej aplikácie Murphyho zákona sa dá odvodiť nasledovná obecná poučka pre voľbu optimálnej dĺžky káblov: