akustické středy měničů

Dotazy a žádosti o radu co nakoupit, vylepšit, změnit ve vašich sestavách, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6863
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

akustické středy měničů

Příspěvek od dadaft »

kde se nachází akustické středy měničů milí technici?

proč mají tyhle Acony právě takový tvar ozvučnice?

Obrázek

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: akustické středy měničů

Příspěvek od Aleska »

Ahoj,
na netu byla tato otázka řešena s výsledkem, že pravděpodobně ve středu kmitací cívky. Jde o to, aby k uchu posluchače se tón dostal se stejnou fází (laicky řečeno aby dráha zvuku od všech reproduktorů byla stejná). Otázkou zůstává, jaké % z nás to dokáže zaregistrovat, že je tam rozdíl (třeba v kolmé bedně = viz. FB825) a jak tento rozdíl ovlivnil výslednou kvalitu.

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6863
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: akustické středy měničů

Příspěvek od dadaft »

no, jde to ošetřit elektronicky (výhybka) nebo sklonem ozvučnice nebo sklonem bedny nebo nijak.
takže kolmá bedna může být sfázovaná.
poznat to jde - na slovaknetu padlo slovo zabarvení.

eLko
Příspěvky: 153
Registrován: 17 dub 2008 13:50
Kontaktovat uživatele:

Re: akustické středy měničů

Příspěvek od eLko »

dadaft

konkretne u tych aconov to je podla mna iba esteticke riesenie,lebo to je riesene elektronicky vo vyhybke oneskorenim signalu.

Dobre si to predstavis v aute,kde riadiaca jednotka ma casove korekcie a aktivne vyhybky a ty potom uz iba podla svojich pocitova nastavujes casove oneskorenia pre jednotlive kanaly,tak aby sa ti zdalo,ze si v strede medzi lavym a pravym menicom.(ako vies,v aute je lavy ovela blizsie ako pravy..by si musel sediet ako v monoposte :D )

merhaut

Re: akustické středy měničů

Příspěvek od merhaut »

Fázové poměry mezi dtto. signály, vyzařovanými dvěma měniči, ovlivňují výslednou amplitudovou charakteristiku, což slyšet je.

Fázové vztahy mezi jednotlivými složkami signálu (tzn. základním signálem a jeho harmonickými) ucho/mozek nevnímá, ucho samo o sobě fázově zkresluje.

Jde tedy spíš o problém časového "odtržení" harmonických od svého základního kmitočtu.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 762
Registrován: 17 dub 2008 22:56
Kontaktovat uživatele:

Re: akustické středy měničů

Příspěvek od Acon »

v prípade Aconov je tvar daný práve pre to, aby bola potrebná čo najmenšia elektronická korekcia (či ako sa tomu hovorí). V prípade Acon Divusov je zasa viditeľný skôr záklon. Len proti Ultimám je výškač o 50cm nižšie a zasa bol tvar zámerne volený tak, aby signál zo všetkých meničov meral rovnakú cestu k ušiam poslucháča.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 762
Registrován: 17 dub 2008 22:56
Kontaktovat uživatele:

Re: akustické středy měničů

Příspěvek od Acon »

eLko píše:
Dobre si to predstavis v aute,kde riadiaca jednotka ma casove korekcie a aktivne vyhybky a ty potom uz iba podla svojich pocitova nastavujes casove oneskorenia pre jednotlive kanaly,tak aby sa ti zdalo,ze si v strede medzi lavym a pravym menicom.(ako vies,v aute je lavy ovela blizsie ako pravy..by si musel sediet ako v monoposte :D )
V ktorom aute je tak rozumná audiotechnika?
Jedine ak sólomontáž nefabrického rádia s funkciou vymeriavania akustiky. Ale nikdy nezvládne kontrolu každého meniča zvlášť. Jedine, že by išlo o plne aktívne riešenie a to som nevidel ani na prezentáciách.

eLko
Příspěvky: 153
Registrován: 17 dub 2008 13:50
Kontaktovat uživatele:

Re: akustické středy měničů

Příspěvek od eLko »

Acon

jasne,ze ide o profesionalnu montaz a nie seriovku.Vysvetlim,kedze som v podstate zacinal pri car hifi.A vacsina tych najlepsich systemov v aute je plne aktivna.
Funguje to asi takto.Existuju zdroje signalu,ktore uz maju v sebe zabudovane aktivne vyhybky a casove korekcie.
Napriklad
http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/ ... 0PRS?tab=A

Dalej,ak niekto robi aktivne 3pasmo + sub do auta,tak mu klasicky zdroj signalu nestaci a musi kupit procesor,ktory opticky prepoji so zdrojom.
http://www.alpine.sk/index.php?id=pxa-h701

Ten procesor je vlastne aktivna vyhybka + casove korekcie + EQ v jednom.Pre konfiguraciu 3pasmo + 2x sub potrebujes teda 8kanalov.V procesore si nastavis jednotlive deliacky a z neho potom tahas signal do zosikov.Kazdy zosik ma nastavenie gainu,cize mozes kombinovat akekolvek zosiky.Mozes si dat do auta 8 monoblokov,ale aj 2x 4 kanal. Povedzme,ze si zoberies 4kanal na vysky,stredy + 2kanal na stredobasy a 2x monoblok na subbasy.Cize kazdy menic ti bude pohanat 1 kanal koncaku.Mas teda nastavene deliacky a citlivost jednotlivych zosikov a prichadzaju na rad casove korekcie.Ten procesor ma 8 kanalove casove korekcie,cize mozes nastavit na kazdy kanal zvlast oneskorenie a vsetko perfektne sfazovat.A toto sa robi bud cez dalsi specialny meraci pristroj alebo jednoducho podla svojho ucha.
http://www.alpine.sk/index.php?id=pxa-h100
http://www.alpine.sk/index.php?id=pxe-h650


V car hifi je podstatne viac aktivnych systemov ako v home hifi.Kazde dobre hrajuce auto je aktiv.
Napriklad firma morel ponuka svoj najvyssi model(jedny z najlepsie hrajucich menicov pre car hifi,cena za set okolo 40-50t),bez pasivnej vyhybke.
A sami pisu,ze su to menice urcene na aktivne zapojenie.
http://www.morelhifi.com/products/mob_2way_supremo.html

Focal to iste.Najvyssi model ma v 2och variantych.S vyhybkou a mozes si kupit aj cisto iba menice.
http://www.focal.tm.fr/

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 762
Registrován: 17 dub 2008 22:56
Kontaktovat uživatele:

Re: akustické středy měničů

Příspěvek od Acon »

ja to celé chápem, len som nemal jasno v tej sériovej montáži. To rádio to tiež nespraví. Má stále len jeden výstup na kanál a nedokáže ovládať samostatne každý menič či už ide o 2 alebo x pásmo. Procesor je už o inom, len ak to má mať šťavu, tak celá inštalácia prekročí cenu, ktorá je ešte prínosom do ozvučenia auta. Z akustikou sa tam totiž nič robiť nedá. O umiestnení meničov ani nehovorím. Jedine, že by sa pracovisko vodiča premiestnilo na zadné sedačky a meniče osadili do čelného skla. Cestu by sledoval periskopom :) Kvalitné inštalácie chápem. Chápem akékoľvek zlepšenie zvuku v aute, no v tomto prípade mám svoje hranice.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 250 hostů