Fázové zástrčky fungují primárně na 2 frontách. 1. zaplní otvor, který zbyl po odstranění prachového uzávěru. Vzduch zachycený ve válci uvnitř kmitací cívky a nad pólovým nástavcem způsobuje to, co se nazývá „rezonance olejové plechovky“. To vždy způsobuje určité středofrekvenční utrpení. Odstranění prachového uzávěru a vyplnění otvoru tento zdroj zabarvení do značné míry eliminuje. Druhá věc, kterou fázový konektor dělá, je efektivně snížit průměr kužele na polovinu. Jakékoli stojaté vlny ze strany na stranu, odrazy atd. jsou posunuty nahoru o oktávu. S tím souvisí zlepšení vysokofrekvenčního rozptylu, rozšíření sweet-spotu a snížení laserového horkého bodu, kterým trpí některé měniče s plným rozsahem. Menší efektivní průměr kužele znamená, že bod, ve kterém paprsek začíná, je posunut nahoru a díky tvarované povaze.
Jaký zesilovač k Fostex FE206En
Re: Jaký zesilovač k Fostex FE206En
Fázový stabilizátor chápu tak že zužuje vyzařování do jednoho směru. Bez něj se zvuková vlna může šířit ve větším rozsahu. A klidně se může odrážet o protější stěnu. Tak to aspoň chápu já. Délku 4 cm mi doporučili v RDA. Možností délek i tvarů je mnoho.
Nebo třeba
Text ze zahraniční DIY firmy, Přeloženo googlem:
Fázové zástrčky fungují primárně na 2 frontách. 1. zaplní otvor, který zbyl po odstranění prachového uzávěru. Vzduch zachycený ve válci uvnitř kmitací cívky a nad pólovým nástavcem způsobuje to, co se nazývá „rezonance olejové plechovky“. To vždy způsobuje určité středofrekvenční utrpení. Odstranění prachového uzávěru a vyplnění otvoru tento zdroj zabarvení do značné míry eliminuje. Druhá věc, kterou fázový konektor dělá, je efektivně snížit průměr kužele na polovinu. Jakékoli stojaté vlny ze strany na stranu, odrazy atd. jsou posunuty nahoru o oktávu. S tím souvisí zlepšení vysokofrekvenčního rozptylu, rozšíření sweet-spotu a snížení laserového horkého bodu, kterým trpí některé měniče s plným rozsahem. Menší efektivní průměr kužele znamená, že bod, ve kterém paprsek začíná, je posunut nahoru a díky tvarované povaze.
Fázové zástrčky fungují primárně na 2 frontách. 1. zaplní otvor, který zbyl po odstranění prachového uzávěru. Vzduch zachycený ve válci uvnitř kmitací cívky a nad pólovým nástavcem způsobuje to, co se nazývá „rezonance olejové plechovky“. To vždy způsobuje určité středofrekvenční utrpení. Odstranění prachového uzávěru a vyplnění otvoru tento zdroj zabarvení do značné míry eliminuje. Druhá věc, kterou fázový konektor dělá, je efektivně snížit průměr kužele na polovinu. Jakékoli stojaté vlny ze strany na stranu, odrazy atd. jsou posunuty nahoru o oktávu. S tím souvisí zlepšení vysokofrekvenčního rozptylu, rozšíření sweet-spotu a snížení laserového horkého bodu, kterým trpí některé měniče s plným rozsahem. Menší efektivní průměr kužele znamená, že bod, ve kterém paprsek začíná, je posunut nahoru a díky tvarované povaze.
Re: Jaký zesilovač k Fostex FE206En
Pořád se dá něco učit. Člověk by řekl, blbej vzduch.
Re: Jaký zesilovač k Fostex FE206En
Přidám takovou aktualizaci měření po tom co jsem bedny trochu upravil. Hlavně tedy pro kutily které tento koncept zajímá.
Časem jsem zjistil že tvar této bedny není příliš dobrý. V simulacich v programu Hornresp jsem zjistil že mi bedna hodně zesiluje oblast 150-500Hz. Správně by se horna měla pozvolna připojit podle typu měniče už kolem cca 1kHz. A pokračovat zesilující směrem dolů k hlubším tonům. Jenže tato bedna má tvar rozvlněného oblouku. Byla by potřeba úprava víc jak poloviny bedny abych docílil většího rozšiřování horny. A to už prostě nelze. Tak jsem se rozhodl si jen pohrát s tlumením. Jak v prvním sloupci směřujícím nahoru, tak položením na dno bedny. Vše s cílem utlumit tu problémovou oblast. Nové měření:
Frekvenční odezva na poslechovém místě jedné bedny. Vyhlazování je na 12dB. Jak je vidět v oblasti nad 180Hz je to už pěkně sladěné se zbytkem pásma. Původně jsem chtěl trochu srovnat i oblast 60-180Hz. Ale po přidávání dalšího tlumení už to hodně dělalo lavor a zvuku to ani jinak neprospělo. Jinak je to opět poslechová vzdálenost 3,5m. Posed z postele, hned u zdi. Za bednou je 25cm ke zdi. Frekvenční odezva se tady zlepšila na 39-13.200Hz v ose. A 35-15.000Hz při -6dB.
Díky té úpravě tlumení se dost zlepšilo i celkové zkreslení na basech. Měření obou beden na střed.
A teď to co bylo na těchto bednách nejhorší a to zpoždění. Vlastně ani nevím jestli za to může jen to tlumení nebo i lepší umístění nebo lepší dozvuk místnosti. Ale zlepšení je teď obrovské. A je to i slyšet. V grafu je jedna strana. Ty špičky na 137 a 187Hz jsou odrazy. Na závěr, musím říct že to byla vždy sestava číslo 2. Ale poté co jsem do ložnice dal přes celou stěnu regál na desky a ten zaplnil asi z 1/3. Tak se mi velmi snížil dozvuk a z beden leze tolik nových informací. Od té doby je ladím s umístěním a kabely. A fakt z nich nechápu. Je to neuvěřitelné jaký mají horny potenciál. Vůbec se nedivým že tomuto zvuku propadlo tolik hifistů. Hlavně tedy těch co poslouchají ty velmi staré nahrávky.
A když je téma o zesilovačích. Musím říct že jsem u nich zkusil celou řadu zesilovačů. Accupfaze k nim sedí velice dobře. Déčka nejsou špatná. Ale zvuk je takový tvrdý. Nejlepší je párování se SET (single endet tube) Tedy jedna výkonová elektronka na kanál. Někde jsem četl že v této kombinaci se dokonce má nějak zlepšit měnič v hodnotách QTS. Ale tomu vůbec nerozumím.
Časem jsem zjistil že tvar této bedny není příliš dobrý. V simulacich v programu Hornresp jsem zjistil že mi bedna hodně zesiluje oblast 150-500Hz. Správně by se horna měla pozvolna připojit podle typu měniče už kolem cca 1kHz. A pokračovat zesilující směrem dolů k hlubším tonům. Jenže tato bedna má tvar rozvlněného oblouku. Byla by potřeba úprava víc jak poloviny bedny abych docílil většího rozšiřování horny. A to už prostě nelze. Tak jsem se rozhodl si jen pohrát s tlumením. Jak v prvním sloupci směřujícím nahoru, tak položením na dno bedny. Vše s cílem utlumit tu problémovou oblast. Nové měření:
Frekvenční odezva na poslechovém místě jedné bedny. Vyhlazování je na 12dB. Jak je vidět v oblasti nad 180Hz je to už pěkně sladěné se zbytkem pásma. Původně jsem chtěl trochu srovnat i oblast 60-180Hz. Ale po přidávání dalšího tlumení už to hodně dělalo lavor a zvuku to ani jinak neprospělo. Jinak je to opět poslechová vzdálenost 3,5m. Posed z postele, hned u zdi. Za bednou je 25cm ke zdi. Frekvenční odezva se tady zlepšila na 39-13.200Hz v ose. A 35-15.000Hz při -6dB.
Díky té úpravě tlumení se dost zlepšilo i celkové zkreslení na basech. Měření obou beden na střed.
A teď to co bylo na těchto bednách nejhorší a to zpoždění. Vlastně ani nevím jestli za to může jen to tlumení nebo i lepší umístění nebo lepší dozvuk místnosti. Ale zlepšení je teď obrovské. A je to i slyšet. V grafu je jedna strana. Ty špičky na 137 a 187Hz jsou odrazy. Na závěr, musím říct že to byla vždy sestava číslo 2. Ale poté co jsem do ložnice dal přes celou stěnu regál na desky a ten zaplnil asi z 1/3. Tak se mi velmi snížil dozvuk a z beden leze tolik nových informací. Od té doby je ladím s umístěním a kabely. A fakt z nich nechápu. Je to neuvěřitelné jaký mají horny potenciál. Vůbec se nedivým že tomuto zvuku propadlo tolik hifistů. Hlavně tedy těch co poslouchají ty velmi staré nahrávky.
A když je téma o zesilovačích. Musím říct že jsem u nich zkusil celou řadu zesilovačů. Accupfaze k nim sedí velice dobře. Déčka nejsou špatná. Ale zvuk je takový tvrdý. Nejlepší je párování se SET (single endet tube) Tedy jedna výkonová elektronka na kanál. Někde jsem četl že v této kombinaci se dokonce má nějak zlepšit měnič v hodnotách QTS. Ale tomu vůbec nerozumím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů

