Pomoc s volbou zesilovače

Dotazy a žádosti o radu co nakoupit, vylepšit, změnit ve vašich sestavách, ...
Odpovědět
Aethernus
Kontaktovat uživatele:

Pomoc s volbou zesilovače

Příspěvek od Aethernus »

Dobrý den,

úvodem: jsem student, s elektrotechnikou jsem na úrovni zpola zapomenuté střední školy a snažím se zprovoznit gramofon, který prarodiče léta nevyužívají. Jde o gramofon Tesla NZC 710 s magnetodynamickou přenoskou. Dosud jsem se v elektronice příliš neorientoval, až teď, když je třeba, jsem se začal zajímat. Mám bedny Magnat art. 102 (nejspíš tyto: https://www.mall.cz/regalove-reprosoust ... -102-black) a chtěl bych vybrat vhodný zesilovač.

Vzhledem k tomu, že studuji, snažím se to poskládat co nejlevněji, proto zatím procházím spíše aukro a bazary s Hi-Fi technikou (ale chtěl bych zesilovač vybrat tak, aby strop kvality byl dán tím, co už mám doma, tedy gramofonem a reproduktory).

Původně jsem chtěl pořídit zesilovač Transiwatt 44 Junior (http://www.pctun.czechian.net/tw/soubory/TW44.pdf), ale teď jsem si všiml, že bedny mají doporučený výkon zesilovače 20-110W a TW44 má na výstupu 2x25W. S impedancí nebude problém, zesilovač i reproduktory je možné zapojit na 4/8 Ohmů.

Moje otázky tedy zní:
1. Můžu tenhle zesilovač použít? Mělo by to být v pořádku, protože zesilovač je v tom uvedeném rozmezí, ale co se mění, když je blízko dolní hranice? Bylo by lepší použít nějaký silnější? Nebo je TW44 úplně mimo?

2. Gramofon je pořizován za revoluce v 89', je třeba vyměnit jehlu za novou? Pokud ano, jakou jehlu je vhodné použít? Nemá smysl asi kupovat jehlu za tisíce, když nebudu mít sestavu za desítky-stovky tisíc, ale nerad bych skončil ani na opačném konci spektra kvality.

Předem díky všem za rady.

Jarda69
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s volbou zesilovače

Příspěvek od Jarda69 »