Zdravím a prosím o radu:
Nedávno som pripojil gramofón Tesla NC 470 (prenoska Ortofon OMB5E) k staršej veži SONY LBT N-355, ktorá je vybavená dvoma externými vstupmi - Phono a Video. Hrá to celkom fajn, hlasitosť je primeraná.
Gramofón je však k veži pripojený priamo do vstupu PHONO - teda bez predzosilňovača.
Neustále sa však zaoberám otázkou, či by došlo ešte k zlepšeniu zvuku, ak by som tam ten predzosilňovač vsunul.
Uvažoval som o dvoch typoch - buď ProJect Phono Box II, alebo NAD PP2.
Nie som v týchto veciach odborník a preto by som si rád nechal poradiť.
Potreboval by som teda odpovede na tieto otázky:
- ako to, že gramofón hrá pri priamom pripojení aj bez predzosilňovača?
- má predzosilňovač význam v prípade pripojenia ku komerčnej stereoveži?
- môžem očakávať zlepšenie zvuku z LP, ak medzi gramofón a vežu vsuniem predzosilňovač?
- ak áno, aký typ z dvoch uvedených by ste odporúčali?
Díky - Slavo.
SONY LBT N-355 + Tesla NC 470 + predzosilovač?
Re: SONY LBT N-355 + Tesla NC 470 + predzosilovač?
ad 1 - protoze vez ma phono vstup - tedy predzesilovac v sobe. proto to hraje.
ad 2 - pokud ti stavajici zvuk vyhovuje, neni potreba menit. pokud jsi na pochybach, idealni je nejaky predzesilovac vyzkouset a pak se rozhodnout. vyznam to mit muze, kdyz pominu jiny zvukovy projev, tak v budoucnu, pokud se budes veze zbavovat, budes uz predzes mit.
ad 3 - urcite se dostavi zlepseni, ale zalezi na zvolenem predzesilovaci v porovnani se stavajicim integrovanym ve vezi. ve vezi bude neco pomerne jednoducheho, takze nejspis bude kazdy specializovany predzesilovac lepsi.
ad 4 - s tim bohuzel neporadim, neslysel jsem ani jeden.
ad 2 - pokud ti stavajici zvuk vyhovuje, neni potreba menit. pokud jsi na pochybach, idealni je nejaky predzesilovac vyzkouset a pak se rozhodnout. vyznam to mit muze, kdyz pominu jiny zvukovy projev, tak v budoucnu, pokud se budes veze zbavovat, budes uz predzes mit.