SUPRA MD06-EU SP a velikost přepětí

Dotazy a žádosti o radu co nakoupit, vylepšit, změnit ve vašich sestavách, ...
Odpovědět
PavelN
Kontaktovat uživatele:

SUPRA MD06-EU SP a velikost přepětí

Příspěvek od PavelN »

V současné době předělávám elektrorozvody a bavil jsem se s jedním odborníkem přes elektronistalace. Dostala se řeč i na přepěťovou ochranu elektrospotřebičů. Myslel jsem, že mu vytřu zrak s tímto filtrem Supra, který mám, ale je to trochu složitější.

Prosím všechny odborníky, aby následující dotaz brali se schovívavostí k mé osobě jako laika přes elektrotechnické termíny a tolerovali pouze částečného chápání celé problematiky.

Dozvěděl jsem se, že tato přepěťová ochrana v podobě krabičky, která přijde do zásuvky zřejmě nedokáže ochránit přístroj a v případě "většího" přepětí mohu filtr vyhodit s mým komponentem, který byl do něj zapojen.

1. proti jak velkému přepětí dokáže tento filtr Supra bezpečně přístroj ochránit?

Dozvěděl jsem se, že je několik stupňů přepěťové ochrany, která postupně zabepečuje proti přepětí, které jde z elektrické sítě (kaskádovitě přepětí zmenšuje tak, aby konečný spotřebič přežil. Existuje ochrana, která může být nainstalovaná na domovní rozvodné skříni - typ B, dále ochrana typu C, která je prý mobilní a je někde v pokoji s přístrojem a pak by asi následoval zmíněný filtr s přepěťovou ochranou (asi stupeň D).

2. Mohl by tyto typy přepěťových ochran někdo stručně popsat (dát odkaz) ? V případě, že je konečný zásuvkový filtr nedostatečný doporučit, jak ochránit naše ne zrovna levné přístroje proti přepětí.

Moc díky

boxer

Re: SUPRA MD06-EU SP a velikost přepětí

Příspěvek od boxer »

Výpůjčka od odborníka vzatého ze Slovanetu=Hlavy
http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.ph ... ht=ochrany

Vážení, rozlišujte trochu stupně přepěťových ochran, takové věty typu varistor ochrání celý barák jsou nesmysl na n-tou.
Pro nn aplikace existují 3 druhy (resp. stupně) ochrany proti přepětí: