Blaupunkt XQ-240 - Údržba

Prostor pro milovníky poslechu LP
Odpovědět
martasek13
Kontaktovat uživatele:

Blaupunkt XQ-240 - Údržba

Příspěvek od martasek13 »

Ahoj,
jsem naprostý laik v analogu a pořídil jsem si gramofon Blaupunkt XQ-240. Asi to nebude žádný velký zázrak, ale při poslechu je hodně často slyšet lupání a výšky jsou hodně degradované. Desky asi také nebudou ve stoprocentním stavu, ale po očištění problém přetrvává. Má smysl měnit jehlu? Řekl bych, že je tam původní. Pokud ano, jaký typ? I s přenoskou?

Moc děkuji za každou radu ;)

Prospero
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Blaupunkt XQ-240 - Údržba

Příspěvek od Prospero »

Ten Blaupunkt je v podstatě Technics (Blaupunkt gramofony jen přikupoval) a pokud funguje, žádný propadák to rozhodně není. Díky přímému náhonu, který příliš problémů dělat nebude, se můžeš zaměřit hlavně na rameno a přenosku.
Jehlu bych rozhodně vyměnil. (Kdo ví, co má za sebou 😊)
Pokud je tam skutečně ještě originál, tak zřejmě pod označením Blaupunkt EM 240. Jako alternativa by pasovala i jehla Technics EPS 270 SD.
Zkontrolovat /nastavit přítlak (1,5-2,0g) na stejnou hodnotu i antiscating. To by mělo stačit.
Pokud chceš raději vyměnit celu přenosku, byla by vhodná například Audio Technica AT VM 95E. To ale porom vyžaduje kompletní justáž všech parametrů.
Přeji hodně zábavy při poslechu LP. 😉

Satanáš
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Příspěvek od Satanáš »