Dlouhá tradice podniku začíná od r. 1955 rovnou do nové vinylové éry.
Ačkoli se o Gramofonových závodech Loděnice říkalo, že desky hrají podle toho, jaký kouř jde z komínů kotelny, silné basy-tmavý, hodně výšek-světlý kouř, na všechno vliv mít nemohli. Jediný Mistr, zlatý slavík dokázal přesvědčit vedení závodů, aby se jeho nahrávky vydávaly v nadprůměrné kvalitě.
Taky museli používat hrubý, recyklovaný materiál.
Výsledkem byl větší hluk při snímání drážky.
[img]http://www.techno.cz/misc/images/2003/l ... l600kg.jpg[/img][img]http://www.techno.cz/misc/images/2003/l ... _vinyl.jpg[/img]
Když dnes vezmu novou desku z "virgin vinyl" navíc analogově převedeným záznamem s větším dynamickým rozsahem a dobrou nahrávkou, zvuk je tak "VELKÝ", že mě překvapuje jeho kvalita.
Tlak na kvalitu zvuku vzešel od tanečních labelů, které vyžadují záznam analogový lakovou matrici, pro lepší zvuk.
Jinak se to všechno ryje DDM, což ořezává špičky ale obsluha je komfortnější.
Více o zázemí tady:
http://aktualne.centrum.cz/video/?id=356546
V 30 vteřině paní klade hrudku vinylu na lis. Ještě teplou desku odlepuje z lisu a dává oříznout.
Mě to přijde na záhul středovému otvoru a už vím, proč mám na nové desce otisky prstů.
http://ekonomika.idnes.cz/video-jak-se- ... oakcie_pin
Tam je stroj s přísavkama u spindlu, takže se měkká deska nedeformuje ručním vyndáváním.
Oříznutí je při stisklé desce pod lisem, což je úspora a šetrnější techn. krok.
Když přede mne položíš desku z USA a identickou českou desku, co bude lepší? (Pelíšky)
[img]http://i.idnes.cz/11/032/cl6/VEM20dbb2_pictures_007.jpg[/img]


