Ahoj všichni, můj otec má z mládí celkem slušnou sbírku vinylů a vzhledem k tomu, že mu bude 60, chtěl bych mu udělat radost. V současné době se mu na desky akorát práší a to je škoda. Jsem naprostý laik, proto se obracím s prosbou o radu sem Mám omezený rozpočet, cca 15000 Kč. Doma se mi válí Technics sl-1210mk2, který ale nemá přenosku. Dále potřebuji zesilovač a repro. Moje představa, byla asi taková:
Hlavně nekupuj prvního zajíce v pytli a zesík, boxy podle vzhledu, počtu pásem a sci-fi čísel co uvádějí někdy v manuálu a recenzích nýbrž vyzkoušej v provozu aspoň 3-4 páry bedýnek které padnou k zesilovači a nejvíc poslouchané hudbě, každá lepší prodejna hi-fi audio to umožní. Tvá volba nemusí být špatná ale může být i lepší a navíc levnější, možných kombinací je víc než 100. Náhradní přenoska dnes není problém, nabídka je přepestrá, Tvůj Technics má 1/2" montáž do headshellu která je nejvíc rozšířená. Výchozí jakost poskytne Ortofon OM B5 nebo E-eliptický hrot, rovněž AudioTechnika AT91, případně nějaká MC-moving coil, dražší ale kvalitnější, pokud zesilovač umí přepínat phono MM/MC, to je základ, pak můžeš vylepšovat řetězec. Mnoho zdaru a kvalitního poslechu.
Snažil jsem se právě o universální sestavu, bez toho, že bych musel navšívit nějakou prodejnu (v okolí o žádné nevím a do Prahy se mi nechtělo). Zesik přepínání MM/MC nemá, ale vzhledem k tomu, že otec žádný audiofil není, ani jsem neuvažoval nad tím, že by se z něj časem stal, a tak to nebylo pro mě podstatné. Navíc, MC přenosky jsou cenově někde jinde. Samozřejmě by, mě zajímalo, jak celek bude hrát, než ho koupím, jen mám pocit, že vzhledem k mému rozpočtu si zas tak moc vyskakovat nemůžu. Ještě jsem uvažoval nad zesilovačem Technics (SU-A900 nebo SU-A800), ale ty ceny jsou ještě dost vysoko, na to, jak jsou to staré přístroje. Nicméně, chápu dobře, že výhrady ke značkám komponentů v podstatě nemáš?