Jak poznat kvalitu LP?

Prostor pro milovníky poslechu LP
Odpovědět
ayman
Kontaktovat uživatele:

Jak poznat kvalitu LP?

Příspěvek od ayman »

Můžete mi prosím poradit, podle čeho se řídit při koupi desek? Jsem v gramofonovém poslechu laik.Kupuji spíš starší cca 10-30 let, po bazarech, a zjistil jsem, že jsou mezi kvalitou dost markantní rozdíly. Mám zvuk z gramofonu rád ale vpodstatě oproti cd je to pro mě zatím kupování zajíce v pytli. Je nějaké rozdělení podle váhy, materiálu? Jsou třeba vydavatelství, která jsou většinou zárukou kvality, nebo co album to jiná kvalita? Jsou země, kterým se raději vyhnout? Vůbec totiž nevím, podle čeho se řídit, koupím napřiklad desku, která vypadá úplně obyčejně a má naprosto fantastický zvuk a pak třeba desku, od známého vydavatelství, deska je těžší, jako nová a zvukový přednes je zklamání.. Je nějaké vodítko? Dík

LawIAR
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak poznat kvalitu LP?

Příspěvek od LawIAR »

- www.discogs.com - naučí ťa si vopred zistiť, čo chceš a v prípade potreby rýchlo poskytne veľa info o kupovanom produkte
- http://dr.loudness-war.info/ - vyšší dynamic range nahrávky môže zlepšiť zážitok z počúvania, je to len v teoretickej rovine, pretože je x ďalších vecí ovplyvňujúcich kvalitu nahrávky
- snaž sa vyhýbať napríklad západnym albumom nahratým na Supraphone, Jugatone a inýcch exotikách
- ak budeš kupovať prvé vydania, je pravdepodobné, že to bude hrať dobre. Samozrejme, nie je to pravidlo a vždy si treba vopred o kupovanom produkte zistiť čo najviac (discogs)
- jestvujú "hi-fi vydavatelstva" ako napríklad Classic Records, Mobile Fidelity Sound Lab alebo Analogue Productions, ktoré sa zameriavajú na audiofilské spracovanie. Stoja síce viac, ale ich kúpou nikdy nič nepokazíš.