JE LEPŠÍ OHRANÝ ORIGINÁL NEŽ NETKNUTÁ DOMÁCÍ KOPIE? Mě většina USA, GB, FR, SRN a IT vinylů hraje výborně bez ohledu na stáří (od 60.tých let). Pokud nejsou příliš ohrané a podrbané.
ČEMU SE VYHNOUT? Supraphon z přelomu 60/70 let a konce 80.let? Šidili výrobu nebo měli slabé master nahrávky?
MÁ SMYSL KUPOVAT 180G? Poznáte rozdíl?
*******************************************
Projel jsem zatím asi 50-60 LP, tady je pár mých prvních postřehů:
The Doors: Morrison Hotel. Elektra Records 180g. Funglovka. Neskutečné Roadhouse Blues, tak pro tohle jsem si kupoval gramofon!
Iron Maiden: Somewhere Back In Time. "obrázkové" 2LP. EMI 2008. Hudba skvělá, ale v tichých pasážích "valivý hluk", jakoby se jehla třela víc než na běžných deskách.
Vinyl od Carosello 1980 (Toto Cutugno). Mimořádně ohebný a pružný. Na talíři "lehne" a vůbec se nevlní. Ke zvuku žádné připomínky. Ještě jsem našel pár podobných a vždycky hrály výborně.
3x Elán: 1/ Detektívka - Opus 1986. OK, zdá se že víc hudba Elánu nepotřebuje. 2/ Nebezpečný náklad - Opus 1988. Chybí dynamika. Skoro jak rádio s MW (přeháním). 3/ Netvor z čiernej planety - MUSICA 1991. Teď mám celou kapelu v pokoji. OK.
AC/DC: Blow Up Your Video, Supraphon 1988. To soudruzi z ČSSR dostali asi z USA master na Sony HF? Ta deska je fakt úplně "plochá"!
Paul McCartney: Band On The Run. Apple Records/EMI Germany. Potrhaný obal, ani rok vydání nenajdu. Podrbaný vinyl snad na 90%, ale nic hlubokého. Hraje jako víno.
The Ventures: Ventures A go-go: Liberty Records Germany. Stará, ohraná. To je mazec, takhle snad ani moje reproduktory hrát nemůžou. Podobně skvělé: Herb Alpert na AM Records, Gilbert Becaud na mfp/EMI, Boney M na HANSA International, Neil Diamond na CBS nebo orchestrální VSOP na Green Line Records.
Co zklamalo, byly většinou LP Supraphon, pár od Opusu a nějaký Balkanton.
*******************************************
A jen pro zajímavost. Má někdo z Vás předzesilovač, na kterém nastavujete korekce pro různá vydavatelství? Jak se psalo v nějakém odkazu na fóru?



