"Prokopírovaná" LP

Prostor pro milovníky poslechu LP
Odpovědět
sostakovic
Kontaktovat uživatele:

"Prokopírovaná" LP

Příspěvek od sostakovic »

Zdravím,
dlouho mi vrtá hlavou jedna věc.
Na řadě nahrávek, především klasické hudby, se na LP se vyskytuje jev "prokopírované kazety"
Asi to znáte, v tichých pasážích je slyšet budoucí nástup pasáže hlasitější. S předstihem asi tak 1-2s
Dnes mě to štvalo na Jarretově Koln koncertu. Ale vadí mi to docela často.
Nevíte proč to vzniká?
Nemáte zkušenosti s tímto jevem u různých vydání stejné hudby?
Mě se něco podobného stávalo u kazet. To mě svádí k domněnce, že je to na té nahrávce z doby magnetického skladování.
Jsem laik, proto se ptám zkušených.

PMA
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: "Prokopírovaná" LP

Příspěvek od PMA »

Nene, je to čistě mechanická záležitost, a bylo to dost časté, hlavně u extrémně tenkých LP.
Pavel Macura Audio

sostakovic
Kontaktovat uživatele:

PMA
Můžu prosit o podrobnější vysvětlení?

petrL
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrL »

Jo, je to známý jev. Prokopírování je ze sousední drážky, takže slyšíš zvuk s asi 1.8 s předstihem při 33 ot./min. Nůž trochu zdeformoval sousední už hotovou stopu. Já to slyším většinou úplně na začátku nebo mezi skladbami, jinak moc ticho neposlouchám, takže mi to nevadí.

petrL
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrL »

Jo teď mě napadlo, že jestli to souvisí s tloušťkou desky, tak je moje zdůvodnění blbost a vzniká to až při lisování. Budu si muset osvěžit paměť v Pešákově Gramofon, jeho provoz a technické využití.

mesires
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mesires »

Priklanim se ke zduvodneni petrL. Vnimam to uplne stejne.