tipy na phono předzesilovaní
tipy na phono předzesilovaní
téma phono předzesilovačů se tady řešilo mnohokrát. Do nedávna mne míjelo, teď bych si rád po mnoha letech vyzkoušel jak hrají některé staré nahrávky z vinylu na gramofonech (Technics SL-Q3 a Onkyo 1055). Tady narážím na téma phonopředzesilovače, protože můj zesilovač phono vstup nemá. Takže jsem pátral čím předzesilovat. Je zde určitá nabídka phonopředzesilovačů, ale nevím, který, i vzhledem k ceně, zvolit. ProJect PhonoBox, Vincent, Actidampy jsou asi 4 (různě hodnocené), Cambridge 540, 551, 640, 651, Musical Fidelity V-LPS-II , Edwards Audio Apprentice MM Phono Stage (5 hvezdiček v Hi-Fi Choice)..., nebo raději zvolit vintage předek od Yamahy (c-4, 6), Onkya...
Jak to vidíte?
Jak to vidíte?
Re: tipy na phono předzesilovaní
Když jsem kdysi oprášil starý gramofon z půdy, začínal jsem s levným předzesilovačem od AQ a přenoskou Ortofon OM5. Vzpomínám si, že to nahrálo špatně. Když jsem časem přesedlal na kvalitnější přístroje, nebyla finanční ztráta nijak velká. Starý gramofon a phono zesilovač jsem v hospodě vyměnil za pár piv s kamarádem, který měl z mládí doma několik LP a chtěl taky ochutnat jejich zvuk. Myslím, že mu to stále hraje lépe, než na jeho bývalé sestavě.
http://www.aq.cz/obchod/gramofonove-pre ... -mm-2-738/
http://www.aq.cz/obchod/gramofonove-pre ... -mm-2-738/
Re: tipy na phono předzesilovaní
Gramofon je běh na dlouhé trati. Proto nemá cenu začínat koupi drahého předzesilovače a potom měnit. Gramofon, ramínko, přenoska, předzesilovač a taky propojovací kabel si musí vzájemně sednout. Pokud teprve začínáš, vyzkoušej to, co jsem ti navrhl.
Pokud tě to chytne a rozhodneš se pokračovat, kup si prve kvalitní gramofon, potom adekvátní přenosku a nakonec zkoušej phono a kabeláž.
Pokud tě to chytne a rozhodneš se pokračovat, kup si prve kvalitní gramofon, potom adekvátní přenosku a nakonec zkoušej phono a kabeláž.
Re: tipy na phono předzesilovaní
čekal jsem více reakcí a osobních zkušeností a srovnání.
dostupné odkazy jsem si už dříve prošel...
Re: tipy na phono předzesilovaní
Borku jestli máš fakt 2 gramofony kdybys slyšel nějaké výhody oproti levnějšímu digitálu na akustické hudbě, přeskoč začátek.
Servisem poladěná Yamaha C6, C50, C70.
Jestli si chceš hrát od začátku - Phono box II. s vyměněnýma kondama za Wimu umí moc hezky pro MMku.
Project PB S slušný, spíš lepší pro MCLO a CA 540 má pěkný zvuk MM za dobrou cenu.
Myslím, že jseš vyposlouchaný dost na to, přejít k vintage phonům.
Levné a velmi velmi dobré.
Gramce se mi líbí copa je tam za přenosku?
Servisem poladěná Yamaha C6, C50, C70.
Jestli si chceš hrát od začátku - Phono box II. s vyměněnýma kondama za Wimu umí moc hezky pro MMku.
Project PB S slušný, spíš lepší pro MCLO a CA 540 má pěkný zvuk MM za dobrou cenu.
Myslím, že jseš vyposlouchaný dost na to, přejít k vintage phonům.
Levné a velmi velmi dobré.
Gramce se mi líbí copa je tam za přenosku?
Re: tipy na phono předzesilovaní
Díky za konstruktivní příspěvek. Omlouvám se za lamovský dotaz, ale gramo jako zdroj jsem opustil s nástupem CD. Dnes bych se rád vrátil, respektive zkusil jestli některé nahrávky z vinylu budou hrát skutečně lépe než z CD. Některé věci jsem téměř 20 let neslyšel, protože mi z CD připadly neposlouchatelné.
...takže při efektivním využití finančních zdrojů, bude vhodnější řešení vintage předek, než ve stejné ceně současný phono předzesilovač?
Technics má původní přenosku Technics 270c, Onkyo má Pickering, označení si nepamatuju. Nevím jak obstojí ve srovnání např. s AT95 nebo Ortofonem v podobné cenové relaci. Jestli je nechat nebo vyměnit.
...takže při efektivním využití finančních zdrojů, bude vhodnější řešení vintage předek, než ve stejné ceně současný phono předzesilovač?
Technics má původní přenosku Technics 270c, Onkyo má Pickering, označení si nepamatuju. Nevím jak obstojí ve srovnání např. s AT95 nebo Ortofonem v podobné cenové relaci. Jestli je nechat nebo vyměnit.
Re: tipy na phono předzesilovaní
Vinyl může hrát lépe než CD, ale za předpokladu vyšší investice do přenosky. Kvalitu tvých gramofonů neznám. Myslím si ale, že s přenoskou AT95 a ji podobnými moc velké divy nenaděláš.
Re: tipy na phono předzesilovaní
Foxů ano, záleží jak dobré má Borek CDP.
Stejně pro mne ani CD za 30t. nepřehraje klasiku tak, aby se mi líbila.
Dám 30 let starou MMku Acutex 414 s hrotem Shibata a phono od Peera, šestilampáč Thel a jedu naplno Vágnera, Šostakoviče i Čajkovského. Je fakt, že mé cd není TOP, jako nějaký Teac Esoteric, ale tu barevnost a švrdlání smyčců tam ke svému uspokojení slyším.
I jednodušší Jazz se mi líbí víc na LP.
Ale tady už CD stačí a nové věci jasně z CD.
Pickering dělá vynikající MMky pro Hifi. Slyšel sem jednu za 3500 a hraje moc dobře. Tady bych neměnil za AT, bude to jen jiné, nikoli horší.
Gramec je takový nerovnoměrný systém, kde záleží na všem.
Ultra dobrý gramec a rameno zahraje s AT95 tak hezky, že si povím co chci víc.
Na blbém levném gramu zas lepší přenoska pokazí spokojenost, protože nemaskuje.
Borku Pickering a Yamažku, nebo nějaký vintage předek. Pošli na servis, konďany a proměřit fšecko, zeptej se Patmana.
Furt něco kupoval a prodával, Aktidampy, PJ, DIY phona...až koupil C-4.
Všechno je to jen o vlastním slyšení a vnímání. Já to mám takhle, nic ti Borku nenutím.
Stejně pro mne ani CD za 30t. nepřehraje klasiku tak, aby se mi líbila.
Dám 30 let starou MMku Acutex 414 s hrotem Shibata a phono od Peera, šestilampáč Thel a jedu naplno Vágnera, Šostakoviče i Čajkovského. Je fakt, že mé cd není TOP, jako nějaký Teac Esoteric, ale tu barevnost a švrdlání smyčců tam ke svému uspokojení slyším.
I jednodušší Jazz se mi líbí víc na LP.
Ale tady už CD stačí a nové věci jasně z CD.
Pickering dělá vynikající MMky pro Hifi. Slyšel sem jednu za 3500 a hraje moc dobře. Tady bych neměnil za AT, bude to jen jiné, nikoli horší.
Gramec je takový nerovnoměrný systém, kde záleží na všem.
Ultra dobrý gramec a rameno zahraje s AT95 tak hezky, že si povím co chci víc.
Na blbém levném gramu zas lepší přenoska pokazí spokojenost, protože nemaskuje.
Borku Pickering a Yamažku, nebo nějaký vintage předek. Pošli na servis, konďany a proměřit fšecko, zeptej se Patmana.
Furt něco kupoval a prodával, Aktidampy, PJ, DIY phona...až koupil C-4.
Všechno je to jen o vlastním slyšení a vnímání. Já to mám takhle, nic ti Borku nenutím.
Re: tipy na phono předzesilovaní
Aleši, máš pravdu. Ultra dobrý gramec vymačká z každé přenosky maximum.
Ve vintage sestavě mám Pioneer PL-L1000. Jak asi víš, je to gramofon z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Hraji na něm s přenoskou Denon DL-304. Tento přístroj nekazí přenosce zvuk. Občas si na něm pouštím staré ČS desky a nemyslím si, že je to oproti hlavnímu přístroji nějaký průser.
Ve vintage sestavě mám Pioneer PL-L1000. Jak asi víš, je to gramofon z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Hraji na něm s přenoskou Denon DL-304. Tento přístroj nekazí přenosce zvuk. Občas si na něm pouštím staré ČS desky a nemyslím si, že je to oproti hlavnímu přístroji nějaký průser.
Re: tipy na phono předzesilovaní
OK. To je konstruktivní rada, kterou jsem očekával.
Od gramofonu si slibuji, že si budu schopen poslechnout některé nahrávky, které jsem velmi dlouho neslyšel. Prostě z té stříbrné placky to hrálo vždycky blbě a jinak, než si to pamatuju z gramce, bez ohledu na to jestli jsem měl CD Arcam, Sony ES, Meridian, Cary Audio, nebo Electrocompaniet. Hlavní problém vidím v tom, že zakladem některých nahrávek na stříbrné placce byl od samého začátku nějaký špatný master. Na tom se pak nic nezměnilo už ani dalšími následnými úpravami nahrávky (různé remastery).
Tuhle svou teorii si chci v praxi ověřit, jestli mne neklame sluchová paměť. Samozřejmě, že i analog je alchymie, jako celé "hifi". Jako určující vidím samotnou nahrávku. To analogové zařízení bude určitě dnes na kvalitativně vyšším stupni než jsem měl před čtvrt stoletím, kdy mne hudba z desek více bavila... (i když mě prach a gramofony tenkrát dost štvaly) Sorry za
Od gramofonu si slibuji, že si budu schopen poslechnout některé nahrávky, které jsem velmi dlouho neslyšel. Prostě z té stříbrné placky to hrálo vždycky blbě a jinak, než si to pamatuju z gramce, bez ohledu na to jestli jsem měl CD Arcam, Sony ES, Meridian, Cary Audio, nebo Electrocompaniet. Hlavní problém vidím v tom, že zakladem některých nahrávek na stříbrné placce byl od samého začátku nějaký špatný master. Na tom se pak nic nezměnilo už ani dalšími následnými úpravami nahrávky (různé remastery).
Tuhle svou teorii si chci v praxi ověřit, jestli mne neklame sluchová paměť. Samozřejmě, že i analog je alchymie, jako celé "hifi". Jako určující vidím samotnou nahrávku. To analogové zařízení bude určitě dnes na kvalitativně vyšším stupni než jsem měl před čtvrt stoletím, kdy mne hudba z desek více bavila... (i když mě prach a gramofony tenkrát dost štvaly) Sorry za
Re: tipy na phono předzesilovaní
Borku poslechneš si dobře naposlouchanou muziku a uděláš si srovnání.Borek píše:OK. To je konstruktivní rada, kterou jsem očekával.![]()
Od gramofonu si slibuji, že si budu schopen poslechnout některé nahrávky, které jsem velmi dlouho neslyšel. Prostě z té stříbrné placky to hrálo vždycky blbě a jinak, než si to pamatuju z gramce, bez ohledu na to jestli jsem měl CD Arcam, Sony ES, Meridian, Cary Audio, nebo Electrocompaniet. Hlavní problém vidím v tom, že zakladem některých nahrávek na stříbrné placce byl od samého začátku nějaký špatný master. Na tom se pak nic nezměnilo už ani dalšími následnými úpravami nahrávky (různé remastery).
To je důležité, poslech se trénuje a cizeluje dlouho a u příležitosti se vrátit zpět si opravíš některé možné chyby, co audio rádo přináší.
Na stříbrné placce je špatné už to, že je to řídký formát - komprimace.
Pak se přidá provedení mechaniky, použitý DAC a filtr, a jitter je prostě problém. Někdo vyřeší jitter, ale má tam blbý filtr, nebo to dá na rozpačitě ježatý transport, nebo podcení napájení audio obvodů...hele nerozumím tomu ale slyším, že ve studiu nahraný pásek, nebo dobře nahrané LP prostě zní "věrně".
I u nejlevnějšího šasí Tesla HC16 je správně přenoska s kulatým a plynulým pohybem hrotu, který i digitální nahrávky "dopočítá" do přirozeně znějícího a přesto zkresleného zvuku. Zvuk pak ztratí zuby a řídkost na středech, je to sice jen jiné zkreslení, ale podobá se skutečnému zvuku víc, nebo alespoň tak nevadí mi a citlivějším jedincům.
Jako když digitálem vyfotíš 4100 (cd) za vteřinu pohyb, ale nedáš to zpátky tak jak to jde ve "skutečnosti".
Rozdíl vynikne když se přidá na talíř gramofonu první press analogově nahrané a analogově vyryté LP, pak jsou to hody.
Je to Tvé vlákno, vše od Tebe je správné téma.Tuhle svou teorii si chci v praxi ověřit, jestli mne neklame sluchová paměť. Samozřejmě, že i analog je alchymie, jako celé "hifi". Jako určující vidím samotnou nahrávku. To analogové zařízení bude určitě dnes na kvalitativně vyšším stupni než jsem měl před čtvrt stoletím, kdy mne hudba z desek více bavila... (i když mě prach a gramofony tenkrát dost štvaly) Sorry za
Měl jsem vzácnou možnost po výstavě slyšet převodník od Krasomila : CZAP, napojený na PC, přes sakra přesnou Yamahu M50, kterou bych doma nesnesl, neboť odhalí zdroj zvuku v plné "pravdě".
Kupodivu se mi zvuk velmi líbil. Ani jedna nahrávka nehrála stejně, jak jsem zvyklý u Densenu. Nástroje šly rozeznat a "druh basu" byl rozličný a nikoli stejno-hluč jak jsem zvyklý.
CZAP je nové řešení digitálu a přes obvyklou hustotu HIRES jež je slyšet i přes DAC alespoň slušné kvality, umí "domyslet" běžné CD a dokonce i MP3 pokud je alespoň střední hustoty.
Pak s radostí vnímám hudbu a nepohoršuji se nahrávkou či remasterem.
Hezký milý zvuk maj analogové nahrávky Davis-Coltrainova Jazzu s atmosférou cívkáčů.
Bufer sosá data aby zvuk netříštil jitter, filtr s režimu analog hladí a češe ostré hřebeny artefaktů 44.1, charakter je hladký a přesto monitorově rozlišený.
Za nejvyšší mekku poslechu považuji, když záznam zní pravdivě s vysokým rozlišením, a přesto příjemně bez tlaku na uši a bolestí hlavy...
Diditál umí víc než pás nebo vinyl. Ale potřebuje hodně peněz a citlivého konstruktéra.
Už první velký režisér digitálního záznamu, dirigent Karajan, tlačil na techniky aby záznam nezněl analogově ale "vyčištěně" a studiově.
Byl z toho velký problém, který řešili špičky Sony/Philips. Za vším stojí lidé a jejich "aura" ?
Borku gramec ano, ale nečekej od něj nemožné.
V vyšším rozlišení tam zkreslení je a je slyšet.
Umyj sobě desky v obyčejném saponátu na plasty a destilované vodě. Kartáčem...
Pořiď sobě co nejlepší MMku a kvalitním hrotem třeba Microline- Fritz Gyger-Shibata.
Gramofon alespoň vintage od dobré firmy, nebo něco jako NC500.
Zapoj slušným kabelem Audioqest či cokoli do phona nejlépe s těmi starými, dnes nedostupnými aktivními prvky, bez nichž analog jen skřípe a není věrný svému zvuku.
A dojdeš osvícení plynule spojitého a hladkého zvuku, jež se nebojí ani plné zvukové stěny symfonií či varhan s orchestrem.
Zvuku plechů polnic a dechů
Pleťově vybarvených sopranistek a zpěvaček, třeba Marušky či Hanky z zapomenutých Suprafonek.
Vony ty zpěvačky totiž z CD a MP3 vůbec nezpívají. Je to jen řez v formaldehydu pro studium anatomie.
A jak zjistit zda mám správně sestavený a naladěný gramofon ?
Pustím si dechovku třeba z nakladatelství Carmen (dobré nahrávky) a když poslouchám "zvuk" s překvapením jak je to dobré, jsem doma !!!
Re: tipy na phono předzesilovaní
Klobouk dolů. Při čtení příspěvku od eficaka jsem takřka umřel smíchy, málem mne měl na svědomíPMA píše:Delftská věštírna hadr.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

