HD
Re: HD
jak tady Hellboy psal o barevných filtrech a tak: dneska jsem měl dopoledne puštěnou TV a běžela tam americká TV detektivka McBride: Jako buldog.
točené na digitální kameru.
je to takový typický nízkorozpočtový ateliérový hollywoodský film, nic, co by bylo nutno vidět, s postupy vlastními hlavně tzv. telenovelám: opravdu hodně interiérových scén, např. při změně místa děje žádné pořádné exteriéry a akce v nich, jen rámcový záběr na např. nemocnici a titulek a šup zpátky do interiérů. tím se dá ušetřit kopa doláčků.
přitom to není natočené úplně špatně. barevné filtry jsou používány při zobrazení vzpomínek (všechno je do šeda), když se dvě postavy baví a má následovat příchod třetí, tak nejdříve vidíme stín, mihnoucí se za jednou z nich a až pak následuje střih na nového příchozího atd., zkrátka ujde to, ale v čem je HD opravdu nemilosrdné, je "viditelnost" kulis.
chodby na policejních ředitelstvích nebývají úplně bez chybičky. prahy jsou trochu sešlapané, rohy místy obité atd.
ve vysokém rozlišení je na tomhle filmu hrozně vidět, že je to všechno jenom uměle postavené. celý film působí děsně divadelně (a nic proti divadlu, samozřejmě, mám ho stejně rád).
a takový film nikdy opravdu dobré hodnocení nemůže dostat...
ještě k O2 TV.
skutečně nouzové řešení. pozemní DTV (mám to 6km vzdušnou čarou k vysílači na budově Telecomu v Mariánských Horách, vcelku by mě zajímal vliv vzdálenosti, pokud nějaký je) je mnohem lepší.
a třeba kvalita kanálů FilmBox a FilmBox Extra na O2 TV je jako YouTube. naprostá katastrofa.
točené na digitální kameru.
je to takový typický nízkorozpočtový ateliérový hollywoodský film, nic, co by bylo nutno vidět, s postupy vlastními hlavně tzv. telenovelám: opravdu hodně interiérových scén, např. při změně místa děje žádné pořádné exteriéry a akce v nich, jen rámcový záběr na např. nemocnici a titulek a šup zpátky do interiérů. tím se dá ušetřit kopa doláčků.
přitom to není natočené úplně špatně. barevné filtry jsou používány při zobrazení vzpomínek (všechno je do šeda), když se dvě postavy baví a má následovat příchod třetí, tak nejdříve vidíme stín, mihnoucí se za jednou z nich a až pak následuje střih na nového příchozího atd., zkrátka ujde to, ale v čem je HD opravdu nemilosrdné, je "viditelnost" kulis.
chodby na policejních ředitelstvích nebývají úplně bez chybičky. prahy jsou trochu sešlapané, rohy místy obité atd.
ve vysokém rozlišení je na tomhle filmu hrozně vidět, že je to všechno jenom uměle postavené. celý film působí děsně divadelně (a nic proti divadlu, samozřejmě, mám ho stejně rád).
a takový film nikdy opravdu dobré hodnocení nemůže dostat...
ještě k O2 TV.
skutečně nouzové řešení. pozemní DTV (mám to 6km vzdušnou čarou k vysílači na budově Telecomu v Mariánských Horách, vcelku by mě zajímal vliv vzdálenosti, pokud nějaký je) je mnohem lepší.
a třeba kvalita kanálů FilmBox a FilmBox Extra na O2 TV je jako YouTube. naprostá katastrofa.
Re: HD
narazil jsem na tri roky stary clanek o projektorech jvc, uz tehdy meli vyvinuty 35 mpixel http://www.slashgear.com/jvc-create-35- ... d-0211448/
Re: HD
K čemu to ale je? Gigantické rozlišení je potřeba především pro gigantické plátno. Já jsem vcelku pevně přesvědčený, že dnešní digitální 4K projekce v normálním kině a obraz doma z BluRaye na plátně rozumné velikosti prostě bude stačit i pro labužníka a celé to tím pádem připomíná hádku o tom, jestli je lepší auto, které jede maximálně 400, nebo 700. Vzhledem k tomu, že i pirát silnic jezdí většinou maximálně 250, tak je lepší to, které má větší zrychlení, líp sedí na silnici a míň žere. Pro tvůrce filmů to znamená dostupnost (cena minuty filmu), kvalitu obrazu (citlivost, barevnost, ostrost...), snadnost (hmotnost kamery, možnost okamžitě vidět výsledek) a pak taky jak se dá zpracovat výsledek (střih, postprodukce, nároky na hardware a software atd.). Podívejte se jak pokročily triky a teď nemyslím jen nějaké scifi rakety. Teď myslím třeba záběr na historické město, zvětšení počtu lidí při davových scénách, korekce barevnosti, odstranění nežádoucích věcí ve scéně... To všechno je možné jen díky digitálu a i v případě natočení na film se to zpracovává v počítači a max ve 4K. A teď co je lepší? Film na 70mm Imax ve kterém budou vidět špagáty, na kterých visí kaskadéři, občas v historickém filmu uvidíme dráty vysokého napětí, velkou bitvu budou představovat záběry pár chlápků pobíhajících okolo kamery a záběry v noci budou točené tak, že se v pravé poledne dá před objektiv tmavý filtr, nebo film s menším rozlišením, ale s dokonale rekonstruovanou podobu dobového města, davovými scénami s desetitisícem virtuálních komparzistů a perfektně zpracovaným vizuálem. Lawrence z Arábie je vynikající film, ale dnes by se dal natočit snáz a levněji než v době kdy byl natočen. Pouze by byl omezen na 4K, kdyby se dodělával na počítačích.
Díky digitálu šel natočit třeba Pán Prstenů. Nemám ten film zrovna v lásce (na rozdíl od knihy), ale kdyby to někdo zkusil pnatočit před třiceti lety, tak by to prostě nešlo. Kdyby to někdo zkusil natočit dnes na 8k, tak by to bylo o polovinu dražší a nebyl by jeden díl za rok, ale za dva, protože by to prostě ty počítače nezvládali urendrovat, potřebovali by 4x tolik datového prostoru atd.
Díky digitálu šel natočit třeba Pán Prstenů. Nemám ten film zrovna v lásce (na rozdíl od knihy), ale kdyby to někdo zkusil pnatočit před třiceti lety, tak by to prostě nešlo. Kdyby to někdo zkusil natočit dnes na 8k, tak by to bylo o polovinu dražší a nebyl by jeden díl za rok, ale za dva, protože by to prostě ty počítače nezvládali urendrovat, potřebovali by 4x tolik datového prostoru atd.
Re: HD
pro me je treba idelani platno v imaxu, ktere zabira co nejvetsi rozny uhel, rozliseni neni nikdy dost ze to dneska ojebavaji na 4k, to je druha vec. 35 mpix projektor by uz mohl trumfnout technologii imaxu, tedy pokud na ni uz nejedou. stejne by to ale muselo jet na pekne nabusene masine. co jsem se ted koukal na nove receivry, tak uz maji i funkci upscalingu na 4K, tazek by se melo 4K asi brzy prosadit komercne i pro domaci kino.
Re: HD
rozliseni neni nikdy dost. neni to tak davno, co jsme meli na pocitacich rozliseni 640x480, dnes to maji "chytre" mobily. to, ze to nepotrebujeme dnes, neznamena, ze to za par roku nebude standard. 35megaixel je dobry overkill, ale alespon bude rezerva. uz se tesim, na cem se takove filmy budou distribuovat - na 2TB discich?
treba rozliseni televizi, levnejsi fullHD televize to rozliseni interpoluji z mensiho, protoze nezvladaji zpracovat takovy datovy tok.
a co se pocitacove grafiky tyce, jde vykon stale celkem slusne dopredu a velka studia maji velke renderfarmy, ktere zvladaji i velke obrazky na IMAX se pouziva prave 4k rozliseni (+/- podle moznosti a rozpoctu). takze v tomto smeru myslim no-problemo az nekdo z reziseru nebo producentu rekne, ze to chce v 8k, tak to grafici budou renderovat do 8k...
treba rozliseni televizi, levnejsi fullHD televize to rozliseni interpoluji z mensiho, protoze nezvladaji zpracovat takovy datovy tok.
a co se pocitacove grafiky tyce, jde vykon stale celkem slusne dopredu a velka studia maji velke renderfarmy, ktere zvladaji i velke obrazky na IMAX se pouziva prave 4k rozliseni (+/- podle moznosti a rozpoctu). takze v tomto smeru myslim no-problemo az nekdo z reziseru nebo producentu rekne, ze to chce v 8k, tak to grafici budou renderovat do 8k...
Re: HD
Já sám jsem byl překvapený jak velký je ten nárůst rozlišení problém. Renderovat místo do 2K, do 4K, nebo nedejbože do 8K je fakt strašlivý nárůst nákladů a času, na který se každý radši vykašle, protože mu to nestojí za to. A je to problém opravdu i pro bohatá studia.
Re: HD
je to otazkou casu. kdyz se dnes da renderovat 4k, za par let to bude naprosto bezne...
Re: HD
To je samozřejmě pravda, nicméně mě osobně stačí doma na 50 plazmě 720p a rozhodně bych si nekupoval 4K televizi kvůli "lepšímu" zážitku z filmu. Ani DVD není na takové TV žádná tragédie. Mnohem víc mi vadí promítání v kině ze špatné 35mm kopie. Tuhle jsem byl na Zdrojovém kódu a to byla kvalita asi jako kdybych se koukal na kinorip a to napřeháním. Naprosto příšerná poškrábaná rozmazaná a přepálená tragédie. Kdyby to pouštěli z BluRaye, byl bych mnohem radši.
Re: HD
mám tu pár dalších postřehů k O2 TV:
nedávno se mi pokazil modem, takže přišel technik s novým a s tím, že mi v akci zvýší rychlost připojení.
když jsme tak vykecávali, tak mi řekl, že u O2 TV až s tímto zvýšeným datovým tokem bude HD skutečně HD - doteď to bylo prostě SD prohnané nějakými strojky, aby zkrátka vypadalo "jinak" než běžné SD (tzv. H(nusný) D(etail))
- a skutečně: až teprve teď je obraz u HD kanálů naprosto realistický a z mé strany bez výhrad...
tak se dneska zkrátka obchoduje.
nedávno se mi pokazil modem, takže přišel technik s novým a s tím, že mi v akci zvýší rychlost připojení.
když jsme tak vykecávali, tak mi řekl, že u O2 TV až s tímto zvýšeným datovým tokem bude HD skutečně HD - doteď to bylo prostě SD prohnané nějakými strojky, aby zkrátka vypadalo "jinak" než běžné SD (tzv. H(nusný) D(etail))
- a skutečně: až teprve teď je obraz u HD kanálů naprosto realistický a z mé strany bez výhrad...
tak se dneska zkrátka obchoduje.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti