Můj AVP PRIMARE SP33 nemá žádné automatizované korekce a protože nemám úplně dokonalou místnost, láká mne vyzkoušet od miniDSP krabičku nanoAVR DL ( https://www.minidsp.com/ht-series/nanoavr-dl) vložením mezi BD a AVP. Protože mám z BD dva HDMI výstupy, jeden bych si nechal jako přímé "pure" propojení a druhý bych prohnal právě přes tuto krabičku a pak mohl porovnávat a přepínat. Mikrofon pro miniDSP už mám, takže by použití mohlo být relativně snadné.
Nemáte s ní někdo zkušenosti? Popř. s Dirac Live, který do svých AVR/AVP integruje např. NAD, ARCAM, THETA, EMOTIVA atd.?
(viz https://www.dirac.com/buy-products-with ... -partners/)
Tak jsem si na netu nastudoval všechny možný recenze, hodnocení uživatelů a vypadá to fakt dost dobře.
Až na jednu "drobnost", která mi zpočátku nedošla. Když z BD pošlu signál po HDMI do nanoDSP, musím jej poslat jako HDMI LPCM, aby mohla proběhnout kalibrace, tedy dekódování proběhne již v BD32mkII. A trochu se bojím, že to bude horší řešení, než když posílám bitstream a dekódování probíhá až v SP33. No - budu to muset vyzkoušet a porovnat.
BD může dekódovat DTS- MA a poslat jej přes HDMI LPCM do nanoAVR, alespoň dle dostupných informací z netu (viz AV transport - https://en.wikipedia.org/wiki/DTS-HD_Master_Audio ). Jak jsem se ale dočetl, tak nanoAVR sice přijímá na vstupu signál s frekvencí až do 216kHz, ale interní provozní frekvence je již 48kHz a stejně taková frekvence je i na výstupu. Tedy do AVP přijde signál s nižší frekvencí, než když jde napřímo, což znamená, že již není bezztrátový. Na druhou stranu je upravený room korekcí, což by v konkrétním prostoru mohlo teoreticky přinést subjektivní zlepšení. Ale zjišťovat to za cca 750 EURO naslepo moc nechci.. Tak teď nevím.
No jistě, interní provozní frekvence 48 kHz Tě z toho udělá obyčejný DTS - jak píše Lilian. Za cenu vylepšení křívky, ztratíš kvalitu. Já bych do toho nešel. Sám víš, že proti DTS HD MA je obyčejný DTS mrtvola, ikdyž pořád lepší než obyčejný DD. Ideální je ta korekce v DSP přímo v AV zesilovači, či kvalitním receiveru, ale to Ty taky znáš.
Nevnímám doma potřebu korekcí, ale lákalo mne ze zvědavosti vyzkoušet, zda a jaký přínos by to u mne mělo a cena v 2handu 200USD byla "akceptovatelná"... Ale začínám ale zjišťovat, že i to by bylo moc a jen slepá cesta
dkdkdk
Jestli to bylo na mně. Použiju vlastní mozek a oči a přečtu si to na displeji. Uvidím co tam pouštím a co z toho leze ven. A mimo jiné, pokud někdo není hluchý dělostřelec, tak i se zavřenýma očima pozná že hraje DTS-HD MA, protože proti DTS je to rozdíl jako když jedeš v Mercedesu, nebo s koňským povozem.
AVR nebo AVpre neukazuje, co si dělá se signálem interně, to by se dalo vyčíst ze schémat konkrétních modelů ...možná , ale zobrazuje, jaký formát přijímá ze zdroje.
Do miniDSP by v konfiguraci BD32-nanoAVR_DL-SP30 šel LPCM, což není nic jiného než rozbalený DTS-HD MA, tudíž žádná degradace. Ano, v miniDSP už by se 192kHz převedlo na 48kHz, ale přínos zpracování Diracem by byl IMHO o mnoho větší než slyšitelný rozdíl 192to48 zhoršení kvality.
Bohužel nemáš pravdu, ani znalosti. Ukazuje to oboje: data na vstupu i na výstupu, alespoň na kvalitních přístrojích. Pře nebyla o LPCM, ale o tom zprznění na 48kHz - tedy na obyčejné DTS. Já se v tom však nijak nešťourám, film a mch je pro mně bokovka, pro mně je hlavní stereo a poslech hudby.
Každý holt to slyší jinak a každému vyhovuje něco jiného. Tak je to ok.
Degradace zvuku akustikou (pokud neni skvele vyladena) je vzdy o nekolik radu vetsi nez rozdil mezi MA a DTS. Proto ma korekce akustiky pomoci sofistikovanyho DSP vetsi potencial zlepseni zvuku.
Pri odstranovani zkresleni ma smysl zabyvat se jimi od nejvetsich po mensi. Tzn. nejdriv resit akustiku (at uz akustickymi upravami nebo pomoci DSP), pak pistupovat k vecem s mensim prinosem.