Rád bych se zeptal zkušenějších na jejich názor stran funkce volume normalization. Vždy jsem měl za to, že audio normalization degraduje zvuk, proto mám tuto funkci u Deezeru vypnutou. Teď jsem ale narazil na zajímavé stránky stran loudness war, lze se tam i připojit k petici, co mě ale překvapilo, byla tato výzva:
Music streaming services need to properly manage audio loudness. We ask them to implement a loudness level in line with the Audio Engineering Society recommendations.
No More Loudness Jumps
Music listeners’ number one complaint is when volume levels jump up and down. In contrast, loudness management can make for a far better listening experience: Quiet songs or albums are turned up and loud songs or albums are turned down. This is called “loudness normalization” — and the benefits are huge. When streaming services start using normalization, listeners will be happier and sound quality will improve across all services.
Keep the Artists’ Intent
Streaming services, please let artists choose how their music should sound! Some producers choose to master loud as part of their art. But other creators feel forced to master too loud (over-compress), compromising their vision because more dynamic music would sound lower than the “competition.” They mix and master to the level of the loudest streamer, adding unwanted distortion, pumping and clipping. This situation intensifies the Loudness War in music production and discourages creators from producing programs which are dynamic, open-sounding and impactful.
Streaming services, please turn normalization on by default and choose the AES recommended loudness level (‘target’). This sensible target protects the sound quality of the original production and maintains loudness from track to track. When artists know and expect that loudness management will be used, they can finally follow their own vision without worrying about competing and we can enjoy the music exactly as they intended.
Streamers: Let’s Collaborate
We know streaming services want to provide the best sound and service to their users. As music streaming hits the mainstream, now is the perfect opportunity to end the Loudness War by adopting universal loudness management. So please join the dialogue here at change.org. Let’s work together to make a better sounding audio world!
https://dynamicrangeday.co.uk/about/
Volume Normalization VS Loudnes War
Re: Volume Normalization VS Loudnes War
No, tohle není tak špatný nápad.
Klasická normalizace je nedestruktivní metoda na srovnání hlasitostí různých skladeb, bez ní by se nedaly vůbec vydávat výběrovky, zněly by hrozně. Funguje na různých principech, může skladby srovnávat podle středů, basů, průměrovaně apod. Je to úplně něco jiného než komprimace nebo ořez. Doporučuji se na rozdíly mezi např. kompresorem a normalizací podívat v nějakém solidním audio software, např. v Adobe Audition.
Normalizace různých skladeb je s přimhouřením oka vlastně totéž, jako když na zesilovači otáčíš knoflíkem volume. Prostě srovnáš hlasitosti různých skladeb. A protože se to děje v digitální doméně, základem bude nejtišší skladba výběru, kterou zesílíš tak, aby se špičky "dotýkaly stropu", tj. OdB. Ostatní skladby potom ztlumíš vzhledem k této referenci.
Výhoda samozřejmě je, že když posloucháš mix písniček z různých zdrojů, do značné míry se ztrácí ta výhoda vyšší komprimace, která rozpoutala loudness war, protože normalizace i méně zkomprimované skladby hlasitostně srovná. Rádia, která hrajou vyloženě mixy písniček, by normalizaci měli používat, tlak na komprimaci by se výrazně snížil.
Jsou tady ale samozřejmě i problémy -- když bude nejtišší písnička ve výběru hodně tichá, ale s obrovskými špičkami (stačí jedna), celý výběr to neúměrně ztiší. Taky pro poslech celých alb se normalizace nehodí, tiché písně zesílí proti hlasitějším. Apod.
Ale jak říkám, kdyby normalizaci používaly rádia a streamovací služby pro své výběry, asi by to v loudness war pomohlo, komprimace by hodně ztratila na kouzlu. Věřím, že mušky by se daly vychytat.
Klasická normalizace je nedestruktivní metoda na srovnání hlasitostí různých skladeb, bez ní by se nedaly vůbec vydávat výběrovky, zněly by hrozně. Funguje na různých principech, může skladby srovnávat podle středů, basů, průměrovaně apod. Je to úplně něco jiného než komprimace nebo ořez. Doporučuji se na rozdíly mezi např. kompresorem a normalizací podívat v nějakém solidním audio software, např. v Adobe Audition.
Normalizace různých skladeb je s přimhouřením oka vlastně totéž, jako když na zesilovači otáčíš knoflíkem volume. Prostě srovnáš hlasitosti různých skladeb. A protože se to děje v digitální doméně, základem bude nejtišší skladba výběru, kterou zesílíš tak, aby se špičky "dotýkaly stropu", tj. OdB. Ostatní skladby potom ztlumíš vzhledem k této referenci.
Výhoda samozřejmě je, že když posloucháš mix písniček z různých zdrojů, do značné míry se ztrácí ta výhoda vyšší komprimace, která rozpoutala loudness war, protože normalizace i méně zkomprimované skladby hlasitostně srovná. Rádia, která hrajou vyloženě mixy písniček, by normalizaci měli používat, tlak na komprimaci by se výrazně snížil.
Jsou tady ale samozřejmě i problémy -- když bude nejtišší písnička ve výběru hodně tichá, ale s obrovskými špičkami (stačí jedna), celý výběr to neúměrně ztiší. Taky pro poslech celých alb se normalizace nehodí, tiché písně zesílí proti hlasitějším. Apod.
Ale jak říkám, kdyby normalizaci používaly rádia a streamovací služby pro své výběry, asi by to v loudness war pomohlo, komprimace by hodně ztratila na kouzlu. Věřím, že mušky by se daly vychytat.
Re: Volume Normalization VS Loudnes War
Co vim, tak nejaka volume normalizace je standardni soucasti retezce v kazdem trochu normalnim radiu, protoze i v tom obsahu postizenem LW jsou hlasitostni rozdily, ktere je v profi vysilani potreba nejak korigovat.
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: 02 kvě 2018 11:56
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Volume Normalization VS Loudnes War
Ahoj! V radiu jsou výstupní procesory, které mají za úkol poslat do vysílače z mixážního pultu takový signál, aby výkon vyzářený vysílačem pokryl co největší plochu a vysílač jel pokud možno na 100% výkonu. Také kvůli spotřebované energii. Tyto procesory dovolují(nechají se naprogramovat) např. v hodině klasické hudby změnit frekvenční charakteristiku, sílu modulace, dynamiku atp. Normalizace jen srovná špičky do 100% promodulování, čili každá skladba by byla jinak silná. Do jedné dynamické úrovně je srovná jen kompandér -kompresor-limiter. Jrd
Re: Volume Normalization VS Loudnes War
Mě to právě zaujalo, že by to mohla být jedna z cest, jak se nešvaru loudness war zbavit. I mě potěšilo, že jsou lidi, co to řeší, že jen nebrblají jako třeba tady na fóru ve vedlejším vláknu že s tím nejde nic dělat a jednotlivec nic nezmění.
Co mě ještě není jasné, na Spotify 320kpbs když jsem vypnul loudness normalisation se zvuk celkově zlepšil u Deezeru ve flac žádnou změnu při zapnutí nebo vypnutí nepozoruji..
Co mě ještě není jasné, na Spotify 320kpbs když jsem vypnul loudness normalisation se zvuk celkově zlepšil u Deezeru ve flac žádnou změnu při zapnutí nebo vypnutí nepozoruji..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host