Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
RedBaron: SPaudio D1 ani Behringer UCA222 jsem neslyšel osobně ani ze zkušeností jiných,takže nemůžu komentovat. Jaký byl zbytek sestavy?
Moje zkušenost je, že když máš za DACem dostatečně rozlišující zbytek sestavy, tak rozdíly mohou být docela slyšet, hlavně v celkovém podání hudby a dlouhodobém poslechu, pro mě zjednodušeně "realita a zážitek" versus "přetechnizované, sterilní poloprázdno". A obecně spíš snesu trochu méně kvalitní nahrávku reprodukovanou tak, že mi prostředkuje něco z hudby (řekněme požitek), než vymazlenou hi-res supernahrávku, ale reprodukovanou nezáživným, studeným způsobem, který mi nic neříká, byť na jiné sestavě její reprodukci "žeru".
Osobně se teď snažím dlouhodobě porovnávat tři DACy: Schiit Yggdrassil vs Audio-GD HE-7 Singularity vs Audio Note 4.1 (modifikovaný skoro na úroveň 5) a prošel jsem i různým laděním zbytku digitálního řetězce před nimi... Nechci zacházet do detailů, proměnných je spousta a jsou pokryté v mnoha různých vláknech zde i jinde.
- Zbytek sestavy je vždy stejný. Buď sluchátka (Stax 009 atd.) nebo různé repro (Focal 1007Be a JBL Ti10k).
Některé sluchátkové testy mám už uzavřené. Staxy 009 toho ukážou opravdu hodně, neodpustí vůbec nic. Mnohaměsíční poctivé přehazování, pečlivý poslech, dlouhodobý poslech... A rozdíly prostě jsou, často sice docela malé (detaily tu a tam, prostor, celkové podání...), hlavním kritériem je pro mě dlouhodobá záživná poslouchatelnost a tam mám favority na sluchátkách pro sebe srovnané naprosto jasně. Na podrobné testy s repro zatím nemám nervy, je to dost pracné. Takže jednou za čas něco přehodím v reprosestavách a pak to chvíli nechám, jestli si to sedne.
Moje zkušenost je, že když máš za DACem dostatečně rozlišující zbytek sestavy, tak rozdíly mohou být docela slyšet, hlavně v celkovém podání hudby a dlouhodobém poslechu, pro mě zjednodušeně "realita a zážitek" versus "přetechnizované, sterilní poloprázdno". A obecně spíš snesu trochu méně kvalitní nahrávku reprodukovanou tak, že mi prostředkuje něco z hudby (řekněme požitek), než vymazlenou hi-res supernahrávku, ale reprodukovanou nezáživným, studeným způsobem, který mi nic neříká, byť na jiné sestavě její reprodukci "žeru".
Osobně se teď snažím dlouhodobě porovnávat tři DACy: Schiit Yggdrassil vs Audio-GD HE-7 Singularity vs Audio Note 4.1 (modifikovaný skoro na úroveň 5) a prošel jsem i různým laděním zbytku digitálního řetězce před nimi... Nechci zacházet do detailů, proměnných je spousta a jsou pokryté v mnoha různých vláknech zde i jinde.
- Zbytek sestavy je vždy stejný. Buď sluchátka (Stax 009 atd.) nebo různé repro (Focal 1007Be a JBL Ti10k).
Některé sluchátkové testy mám už uzavřené. Staxy 009 toho ukážou opravdu hodně, neodpustí vůbec nic. Mnohaměsíční poctivé přehazování, pečlivý poslech, dlouhodobý poslech... A rozdíly prostě jsou, často sice docela malé (detaily tu a tam, prostor, celkové podání...), hlavním kritériem je pro mě dlouhodobá záživná poslouchatelnost a tam mám favority na sluchátkách pro sebe srovnané naprosto jasně. Na podrobné testy s repro zatím nemám nervy, je to dost pracné. Takže jednou za čas něco přehodím v reprosestavách a pak to chvíli nechám, jestli si to sedne.
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Hrebik a ako ti z toho porovnavania vychadza Audio-GD? (len zvedavost tiez mam Master 7 a chcem ho dat upgradnut na Singularity)
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Mastera 7 mám taky s upgradovaným firmwarem a už toho jsem preferoval před Yggdrasilem, ale až po aktualizaci firmwaru. HE-7 Singularity je pak další úroveň, proti tomu nemá Yggdrasil ani Master 7 šanci, pokud to umí zbytek sestavy ukázat. A Staxy 009 jsou naprosto nemilosrdné. Jinak všechno jsou to dobré DACy, jen prostě moje preference jsou po dlouhém poslechu naprosto jasné.
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Omlouvám se, nechci vyvolávat spory, ale neudržím se a stejně to musím komentovat. Jen logické spekulace:
Pokud vyloučíme, že není nějaké omezení ve zbytku sestavy - před/za těmito proudukty, v digitální, analogové, napájecí či jiné oblasti - pak je ten Behringer buď zázrak techniky, nebo to SPaudio zázrak marketingu?, anebo tak nějak oba napůl? Každopádně by bylo zvláštní, kdyby tato dvě zařízení s tak dramatickým cenovým rozdílem měla stejně kvalitní digitální i analogovou část, ale vyloučit to samozřejmě úplně nejde Neslyšel jsem ani jedno, tak se dalších komentářů zdržím, ale nedalo mi to, možných vysvětlení a příčin je fakt spousta.
Naposledy upravil(a) hřebík dne 08 říj 2017 13:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Hrebik: to autor príspevku ani náhodou netvrdí.
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Ani jedno, ani druhé. Obě zařízení za svou cenu nabízejí vynikající zvuk. Jen i to levnější nabízí zvuk a rozlišení, na kterém jde naprosto bez problémů poznat, jaké "strouhanky" jsou nahrány na spoustě nahrávek a že to, jak byl zvuk nahrán a namasterován, je to úplně nejdůležitější z celého řetězce a dělá řádově větší rozdíly než jakékoliv slušně zkonstruované bedny, natož další přístroje.
Jestli tohle někdo nevnímá, pak žije v nějakém hifi-bludu. Sestavy jsou v podpisu.
Jestli tohle někdo nevnímá, pak žije v nějakém hifi-bludu. Sestavy jsou v podpisu.
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
sorry, moje nedělení demence a velká omluva uživateli RedBaron, teď jsem si to znovu přečetl a pořádně. Samozřejmě chyba na mojí straně, reaguju na něco, co vůbec netvrdí. Svoje předchozí příspěvky nebudu mazat ani upravovat, ale radši pro dnešek s přispíváním končím a jdu ven
Naposledy upravil(a) hřebík dne 08 říj 2017 13:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Ano, tak by to mělo být. Pokud neslyším, tak nehodnotím. Sice někdo věci znalý může určitý názor predikovat, nejen dle ceny, ale hlavně dle součástkového osazení. Prioritou by měl být vždy poslech a nejlépe na vlastní aparatuře a pak teprve vynášet nějaké závěry. Celé toto téma je však ve vztahu k nadpisu tohoto vlákna irelevantní. Jsem starý hifista, který již zažil lecoc. Aparaturu mám dostatečně kvalitní a v mém životě tu finální a tam problém není.
Zásadní problém je v těch současných nahrávkách, zejména díky prznění digitálních formátů. Do roku cca 1995 jsme takové problémy s CD vůbec neznali a na LP už vůbec ne. Vše začalo až s ochotou lidí tzv. taky hifistů poslouchat ty různé zacuchlaniny typu MP3 a pod. Marketing si řekl, když jim to stačí, tak bude stačit všem a tak se narodilo Loudness War a protože až na světlé vyjímky výroby předražených LP čistě analogovou cestou, se vše včetně LP vyrábí z digitálního masteringu a proto to tak vypadá. LP má výhodu, že to tam nejde narvat tak hlasitě a proto je ten vliv Loudness War na LP menší. Marketingové mystifikace se dějí v prodeji tzv.Hi-res formátů formou downloadu. Dnes je to sázka do loterie při nákupu a dopředu není jasné co bude hrát dobře a co špatně. Toto se děje napříč všemi formáty. Podobně jsem se zde vyjadřoval již dříve, ale shodou okolností jsem nedávno narazil na článek jistého snad blogera ( možná i zdejšího člena ) a ten to popisuje dost obšírně. Tak, kdo má zájem - viz. odkaz.
http://www.echoes-zine.cz/ozveny/gramod ... ni-chimera
Zásadní problém je v těch současných nahrávkách, zejména díky prznění digitálních formátů. Do roku cca 1995 jsme takové problémy s CD vůbec neznali a na LP už vůbec ne. Vše začalo až s ochotou lidí tzv. taky hifistů poslouchat ty různé zacuchlaniny typu MP3 a pod. Marketing si řekl, když jim to stačí, tak bude stačit všem a tak se narodilo Loudness War a protože až na světlé vyjímky výroby předražených LP čistě analogovou cestou, se vše včetně LP vyrábí z digitálního masteringu a proto to tak vypadá. LP má výhodu, že to tam nejde narvat tak hlasitě a proto je ten vliv Loudness War na LP menší. Marketingové mystifikace se dějí v prodeji tzv.Hi-res formátů formou downloadu. Dnes je to sázka do loterie při nákupu a dopředu není jasné co bude hrát dobře a co špatně. Toto se děje napříč všemi formáty. Podobně jsem se zde vyjadřoval již dříve, ale shodou okolností jsem nedávno narazil na článek jistého snad blogera ( možná i zdejšího člena ) a ten to popisuje dost obšírně. Tak, kdo má zájem - viz. odkaz.
http://www.echoes-zine.cz/ozveny/gramod ... ni-chimera
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
No nevim, ja bych doma nasel nejedno CD starsi roku 1995, ktery ma zvuk (mastering) prumernej az podprumernej... A nedalo by to vubec moc prace. Zase si tu drivejsi dobu tak neidealizujme...
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Myšleno ale bylo Loudness War ( komprese a clipping ) a nikoliv průměrný, či podprůměrný zvuk, ty byly jsou a jistě budou i v budoucnu. Šlo o technické zmršení formátu CD.
BTW. Za sebe jsem velice šťasten, že mám 90% své CD sbírky nakoupeno do roku 1995 a převážně v Německu.
BTW. Za sebe jsem velice šťasten, že mám 90% své CD sbírky nakoupeno do roku 1995 a převážně v Německu.
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
"BTW. Za sebe jsem velice šťasten, že mám 90% své CD sbírky nakoupeno do roku 1995 a převážně v Německu."
Vivat novej hudbe!
Vivat novej hudbe!
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Jo ať žije, ale já té nové již moc nenakupuji a vystačím si s tím co má a čím jsem byl odkojen. Né, že úplně nenakupuji. Co je dobrá hudba a stojí to za to, tak klasiku - už jen na SACD a rock vyjímečně jako Hi-res z prověřeného zdroje a jinak zbývá jen LP. Bohužel jsem část LP v minulosti rozprodal a tak to s doplňuji. Za poslední 2 měsíce jsem nakoupil 70 LP, stařinek i novinek. Mohu Ti doporučit znovu vydanou Martu Kubišovou - hraje to perfektně a posledni Roger Waters je taky na LP perfektní atd.
Tak ať hudba žije - souhlas.
Tak ať hudba žije - souhlas.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Oldear:
Reagoval jsem na toto:
Reagoval jsem na toto:
A to jednoduše není pravda v celém svém rozsahu. Zprzněný digitál (ať už jakkoliv), byl i před rokem 1995, stejně jako otřesné nahrávky na vinylech. Tvrzení, že nic z toho před rokem 1995 neexistovalo, je samozřejmě pitomost na n-tou .
Re: Zvuk "kvalitních" formátů-mizérie
Najhifnejsi zazitok je praskanie LPcka s klasickym zvukom hard rocku zo 60tych rokov. Tomu sa nic nevyrovna.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host