Bowers & Wilkins 705 Signature

Odpovědět
Uživatelský avatar
pixel
Příspěvky: 198
Registrován: 04 led 2016 19:59
Kontaktovat uživatele:

Bowers & Wilkins 705 Signature

Příspěvek od pixel »

Sedmistovky s novou formou i obsahem.
9. 7. 2020

Britská společnost Bowers & Wilkins představila minulý měsíc novou řadu 700 Signature, která zahrnuje dva vybrané modely z prostřední série, sbližující technologie referenčních „osmistovkových“ a nejdostupnějších „šestistovkových“ reproduktorových soustav. Koncept přívlastkových modelů Signature, jež spojují exkluzívní povrchovou úpravu s dalšími nadstandardními prvky, využila anglická značka vůbec poprvé mimo řadu 800. Pro komplexní „upgrade“ značka vybrala záměrně modely 705 S2 a 702 S2, které jsou v sérii 700 S2 ze tří stojanových a stejného počtu sloupových nejvyšší a společný mají také tweetery v pružně uložených pouzdrech mimo kabinety. Recenze se zaměřila na „regálovky“ 705 Signature (někdy též 705 S2 Signature), které lze v páru pořídit za 69 980 Kč, tedy s navýšením 11 990 Kč oproti základnímu modelu. Design působí velmi čistě, příruby s montážními šrouby středobasových měničů kryjí mezikruží z jemně pískovaného anodizovaného hliníku, odnímatelné ochranné rámečky potažené černou průzvučnou tkaninou spolehlivě aretují „neviditelné“ silné magnety. Univerzální stojany FS 700 S2 (11 780 Kč/pár, černé nebo stříbřité) představují volitelné příslušenství.

Mistrovská truhlařina
Dvoupásmovky o rozměrech 200 x 407 x 301 mm mají stěny pravoúhlých ozvučnic, které uvnitř tlumí syntetické rouno, z MDF desek o tloušťce 20 mm, ale konstrukci dále zpevňují vnitřní žebra a také čirý vícevrstvý klavírní lak, který dává vyniknout efektní „žíhané“ textuře výběrové dýhy z ebenu datuk, jenž patří mezi vzácnější druhy ebenového dřeva původem z Malajsie. Při hmotnosti 9,3 kg na jednu soustavu nemusíme o tuhosti stále ještě kompaktních kabinetů pochybovat, při proklepnutí kloubem ukazováku jsou akusticky netečné. Akustickou vazbu se stojanem či nábytkem omezuje osm podložek z měkčené pryže, určených k vylepení v rozích na dolních stěnách kabinetů. Každá soustava je osazena středobasovým měničem o průměru 165 mm s kónickou membránou z šedostříbřité kompozitní tkaniny Continuum na bázi polymerových, vykazující nepoměrně lepší akustické vlastnosti než dříve neodmyslitelný Kevlar, jehož sytě žlutá byla dlouho jedním z poznávacích znaků firemních soustav. Membránu, kterou ve střední části doplňuje vypouklá sametová prachovka s přidanou funkcí pohyblivého fázového difuzoru (optimalizuje její vyzařování v pásmu středních kmitočtů), spojuje s košem pryžový závěs s velkým zdvihem; její pohon zajišťuje robustní feritový magnet. Tweeter s „nautilovskou“ trubicí, jež absorbuje akustickou energii vyzařovanou zadní stěnou kaloty, je integrovaný do oválného pouzdra, uchyceného pružně mimo ozvučnici, aby nedocházelo k přenosu sebemenších vibrací z kabinetu na jednopalcovou kalotu z uhlíkových vláken (o průměru 25 mm), poháněnou silným magnetem z neodymové slitiny. Kalotu včetně choulostivého uchycení chrání před mechanickým poškozením drátěný vrchlík, jehož minimální akustickou impedancí už konstrukční tým uvažoval při návrhu a je proto instalovaný napevno.
Obrázek

Audiofilské součástky
Novým naladěním a změnami v osazení prošly elektrické výhybky, o jejichž zapojení ani dělicím kmitočtu se však značka nezmiňuje, ale mezi inovacemi uvádí alespoň konverzi svitkových kondenzátorů za audiofilské typy německé společnosti Mundorf. Nátrubek bassreflexového rezonátoru na zadní stěně využívá osvědčenou technologii Flowport s pravidelnou sítí důlků na povrchu, které brání proudícímu vzduchu v nepatřičných akustických efektech, přechází plynule v subšasi se čtyřmi pochromovanými šroubovacími terminály, jež po odstranění zkratovacích propojek umožňují bi-amping či bi-wiring a poradí si s reproduktorovými kabely zakončenými holými vodiči větších průřezů i banánky. Do menších místností, kde dodržení alespoň půlmetrového odstupu od zadní zdi představuje problém, se hodí přibalené dvojdílné molitanové zátky, kterými lze funkci bassreflexu omezit, případně jeho otvor akusticky „zaslepit“. Vzadu zbývá zmínit ještě pochromované kovové štítky, potvrzující příslušnost k řadě 700 Signature. Technické parametry, které vypovídají hlavně o kvantitě a méně o kvalitě, se neliší od základního modelu 705 S2. Soustavy svým kmitočtovým rozsahem 45 – 33 000 Hz v pásmu -6 dB v basech okrývají tóny zhruba z poloviny druhé nejhlubší kontraoktávy. Od kompaktních dvoupásmovek lze sotva očekávat víc. Charakteristická citlivost 88 dB (1 m / 2,83 V) je nižší, takže na minimální doporučovaný výkon 30 W v každém kanále raději rychle zapomeňme: odpovídající je alespoň dvojnásobný. Jmenovitá impedance je 8 ohmů a minimum nikdy neklesá pod 3,7 ohmy, takže kromě solidního výkonu na zesilovač soustavy nekladou žádné mimořádné nároky, i když jeho autoritativní projev není u obecně vybíravějších soustav B&W niky od věci.
ObrázekObrázek

Parketou je střední pásmo
Reprosoustavy Bowers & Wilkins 705 Signature jsem testoval v akusticky optimalizované poslechové místnosti distribuční společnosti Eurostar Ostrava v Čestlicích u Prahy, kde je doplnily komponenty McIntosh – výkonový zesilovač MC462, předzesilovač C70 a CD/SACD přehrávač MCD600. Kabely pocházely z referenčních sérií německé značky InAkustik, vypíchnout si zaslouží alespoň bi-wiringový reproduktorový set Referenz S-2404 AIR SILVER Speaker. Jako testovací jsem vybral skladby z SACD Chick Corea: Rendezvous In New York (Stretch Records, 2003), Depeche Mode: Songs Of Fight And Devotion (Mute, 1993, reed. Demilune, 2006), John Hiatt: Master Of Disaster (New West Records, 2005) a Magdalena Kožená: Il Giardino dei sospiri / Collegium 1704, dir. Václav Luks (Pentatone, 2019).

Vyvážený transparentní zvuk si uchovává mimořádnou čistotu víceméně bez ohledu na nastavenou úroveň hlasitosti, což oceníme nejenom u dynamických špiček signálu. Zvláště čitelnost rozdílných témbrů akustických nástrojů a klasicky školených i přírodních vokálů je opravdu mimořádná. Basy jsou svižné i přesné, i když hlubší zůstávají pouze naznačeny: třeba o tóny kontrabasu nás malé monitory neošidí, ale tělo největšího smyčcového nástroje si ještě musíme domýšlet. Hudební scéna však vykazuje potřebnou šířku i hloubku, lokalizace nástrojů nemá chybu, jde prostě o povedenou dvoupásmovou konstrukci. V tandemu s odpovídajícím zesilovačem vynikne rovněž výborná dynamika.

Pavel Víšek


Výrobce: Bowers & Wilkins
Distributor: Eurostar Ostrava spol. s r.o.
Hi-Fi studia: Cinema Shop, ALTEI, Avitsmart, Elektro Fresh, Fonodis studio, HiFi Safír Olomouc, JASYKO, Melodie, PP HiFi Studio, PROFIMEDIA High End Audio Video, Studio BRITEK, Studio Eso, Studio Špalíček

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host